fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 24 pro 2024 01:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 lis 2008 20:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2008 22:06
Příspěvky: 99
Bydliště: Slovensko
ricci9 píše:
Ty jsi dobrej co víc než 2,5 bar :-D já fouknul max 1,5 bar a už jsem měl o to strach. at se zeptáš kohokoliv 2,5 bar fakt foukat nemužeš. Nebo mužeš, ale zas nepočítej že ti to dlouho vydrží. vem si těsnění pod hlavou standart, ojnice standart, písty standart. Na kolik tě vyšly písty?



mozno jeden mysli absolutni tlak jeden relativny..takze potom je to to iste..

_________________
Focus ST170
Uz bejvalka na ktoru budem dlho spominat
ESCO 1,6l 16V - KONI podvozok,airbox+filter,16" imitace coswort 205/45/16
http://s1.bitefight.cz/c.php?uid=61037


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2008 12:58 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 30 srp 2007 09:37
Příspěvky: 2188
Bydliště: Brno
Package: jak absolutni a relativni? nejak to neberu.. u tohoto motoru (1,6CVH) predpokladam ze ma interni wastegate na origo turbu a blowoff v sani.. takze at dela co dela vzdycky z toho muze dostat jen maximalni tlak na kterej to ma nastaveny a co vubec turbo zvladne (2,5baru snad ani neda).. na WG mas maximalni plnici tlak pri otevrene skrtici klapce (coz mi 2,5 baru prijde jako brutalita a ve spicce vykonu by mu to delalo mozna tak 250koni kdyby to snesly dily v motoru) a na BOW zas odpustis jakejkoliv tlak kdyz zavre skrtici klapku.. zase podle nastaveni ale vetsinou cokoli co je nad atmosferickym tlakem tak leti ven ze sani

2,5baru mi proste prijde moc, jedine kdyby mel budik napojenej pred skrtici klapku a nemel blowoff :-D

je tady nejakej specialista na turba kterej mi to popre nebo vyvrati? at tady neplacam kraviny

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2008 13:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Když se hovoří o absolutním tlaku tak se sčítá normální tlak (1bar) + přetlak. Při přetlaku 1,5 bar je absolutní tlak 2,5 bar.

Výrazem relativní tlak se pak myslí jenom přetlak, který se také většinou u měřáků používá a ten je přesně o ten 1bar nižší než tlak absolutní.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2008 13:32 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 30 srp 2007 09:37
Příspěvky: 2188
Bydliště: Brno
Standa: diky za vysvetleni.. ted je mi to jasny, zni to logicky protoze vzduch kterej dychame ma 1 bar, ale na budiku v aute bude ukazovat 0

relativni 1,5 bar se kratkodobe do takovyho motoru pustit da.. ikdyz je to na hrane, ale jestli myslel relativni tlak 2,5 cili absolutniho 3,5 baru tak to si myslim ze by rychle dojezdil

jo a mas u me dalsi pivko ;-) pises si to nekam? :-D

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2008 14:05 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Abys nam ho moc nevozral.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2008 14:31 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 30 srp 2007 09:37
Příspěvky: 2188
Bydliště: Brno
futy: nejspis v Castkovicich bude pit na muj ucet :-D jestli dorazi.. uz ma u me za jednotku, ted za skoleni o tlacich :-) treba jeste nejaky pripise :-D

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2008 15:04 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Do Castkovic jeste dost daleko, to se jeste muze stat veci.Ale zase ono to utika rychle.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2008 21:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
Budík zapojen za klapkou v sání s rozsahem do dvou baru pochybné kvality měření zakoupen kdesi v hobby - tunig krámu. Ve špičkách ukazoval přes dva skoro chtěl jít ještě jednou dokola. Bez blowoff ventilu a wastegate (tuším byl napřímo před filtr vzduchu do airboxu) samozřejmě utažený na doraz. Mě přišlo ,že to vůbec nejede. Taky jsem toho moc nenajezdil a umřelo to na chlazení oleje vody a motoru jako celku musí se hodně chladit všechno. A takhle podobně vypadalo turbo když bylo trochu šero.

Obrázek

_________________
Ford Escort Xr3i MkIV s motorem z RS turbo
Ford Escort RS turbo MkIV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2008 21:35 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 30 srp 2007 09:37
Příspěvky: 2188
Bydliště: Brno
wastegate napojena pred filtr vzduchu? asi si nerozumime.. wastegate je ten obtokovej kanal v turbu.. co pousti vyfukovy plyny kolem turba aby to neroztacelo turbo kdyz mas nastelovanej nizsi plnici tlak na tom tahle podtlakovyho regulatoru
a chlazeni techhle motoru je na prvnim miste.. ani ten vymenik olej-voda neni zrovna ucinej

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2008 21:36 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Ty krááávo :shock:

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2008 21:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
mariS píše:
wastegate napojena pred filtr vzduchu? asi si nerozumime.. wastegate je ten obtokovej kanal v turbu.. co pousti vyfukovy plyny kolem turba aby to neroztacelo turbo kdyz mas nastelovanej nizsi plnici tlak na tom tahle podtlakovyho regulatoru
a chlazeni techhle motoru je na prvnim miste.. ani ten vymenik olej-voda neni zrovna ucinej


Nechci kecat zapojení těch hadiček jsem měnil několikrát a nakonec to zustalo že to šlo od toho podtlakovýho ventilu na podtlak na plný pecky do filtru nevím už proč takový řešení ,ale bylo to nejučinější. Ten výměník je uplně na .....

_________________
Ford Escort Xr3i MkIV s motorem z RS turbo
Ford Escort RS turbo MkIV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2008 21:55 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 30 srp 2007 09:37
Příspěvky: 2188
Bydliště: Brno
moment.. ty myslis zapojeni hadicek na tom trojcestnym ventilu na prevodovce? to neni wastegate
podtlakovym ventilem myslis tu podtlakovou nadobku na turbu co z nej vede tahlo ke klapce wastegate?

vymenik je lepsi nez nic, ale neni nad olejovej filtr.. jeste by byla dobra hlinikova olejova vana s zebrama ale to sem na CVH motor nevidel.. mozna RSi kdyz ma zebrovany i viko motoru

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2008 22:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
mariS píše:
moment.. ty myslis zapojeni hadicek na tom trojcestnym ventilu na prevodovce? to neni wastegate
podtlakovym ventilem myslis tu podtlakovou nadobku na turbu co z nej vede tahlo ke klapce wastegate?

vymenik je lepsi nez nic, ale neni nad olejovej filtr.. jeste by byla dobra hlinikova olejova vana s zebrama ale to sem na CVH motor nevidel.. mozna RSi kdyz ma zebrovany i viko motoru


Trojcestný ventil jsem uplně vyřadil. Přesně jak "podtlakovym ventilem myslím tu podtlakovou nadobku na turbu co z nej vede tahlo ke klapce wastegate " a ten byl zapojen vlatně ještě před filtr vzduchu.Jinak 1.9 CVH má hliníkovou vanu jak je použitelná na 1.6 nevím.


Obrázek

_________________
Ford Escort Xr3i MkIV s motorem z RS turbo
Ford Escort RS turbo MkIV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2008 22:34 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 30 srp 2007 09:37
Příspěvky: 2188
Bydliště: Brno
ta vana vypada jak ze Zeteca.. na CVH nepasuje.. zajimavy je ze bloky s hlavama se kombinovat daji ale vany ne.. a kdyz ta podtlakova nadobka ma byt napojena na podtlak tak jaks to mohl mit pred filtrem? tam preci neni podtlak.. ale chapu to.. pokuds to napojil pred filtr taks to mel zapojeny jak kdybys tam ten podtlak nezapojil vubec a vlastne si vyfukovy plyny za vsech okolnosti poustel do turbiny.. coz ti zaruci nejvetsi moznej plnici tlak jakej mas nastavenej na tahle (tim mas vlastne otevrenou, pootevrenou nebo zavrenou klapku wastegate).. pokud bys ji mel uplne zavrenou tak bys vlastne porad tlacil vzduch a tim padem bys mel vetsi vykon.. akorat je blby ze kdyz mas zavrenou skrtici klapku a vyfukovy plyny ti kvuli zavrene wastegate furt roztaci turbo a v sani vznika pretlak a ty nemas blowoff tak se ten vzduch nema kudy dostat ze sani a zase obracene zpomaluji turbo a zahrivaji ho.. asi chapu proc ti motor odesel

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2008 22:50 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
Nebylo to dotažený moc velkej štos na novej motor špatnej olej. Dnes jsem ve fázi že to mám ve stavu jako tenkrát jen meně plníme a peru se z vačkou protože si nepamatuju jak jsem jí tenkrát nastavoval aby to bylo top.

_________________
Ford Escort Xr3i MkIV s motorem z RS turbo
Ford Escort RS turbo MkIV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 pro 2008 08:03 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 30 srp 2007 09:37
Příspěvky: 2188
Bydliště: Brno
ja bych na nove skladnej motor plnil taky co nejmin.. zvysit se to pak da vzdycky.. a na vackovym kole je zub, kterej ma byt na rysku ne? akorat ted nevim jestli je to vackovy kolo na vacce chyceny na kuzelu tak to bys musel nejdriv nasadit kolo do nejaky polohy, prvni valec do HU, zjistit v jake poloze ma byt vacka (to sem delal naposled na stredni) a pak kolo sundat a znovu chytit do spravne polohy.. ale fakt ted nevim jak je to kolo na vacce.. musel bych to videt a mit nejaky lejstra o tom motoru.. ja mam cely slozeny hlavy v garazi na RST se seriovyma vackama takze tam jen dam kola na rysky a nasadim remen.. ale to je teorie.. buhvi kdy bude celej motor
idealni by byla stavitelna remenice na vacce, nastavit vacku presne a kolo pak dotahnout podle potreby zubu na remeni.. a ml bys to top ;-)

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 pro 2008 23:20 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
mariS píše:
idealni by byla stavitelna remenice na vacce, nastavit vacku presne a kolo pak dotahnout podle potreby zubu na remeni.. a ml bys to top ;-)



Vačka o proti kolu je přes klínek na pevno. A právě že mám stavitelný kolo a záleží i na jednom stupni.

_________________
Ford Escort Xr3i MkIV s motorem z RS turbo
Ford Escort RS turbo MkIV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2008 07:47 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 30 srp 2007 09:37
Příspěvky: 2188
Bydliště: Brno
Bery: tak to uz resis fakt posledni detail.. seriove to je nastaveny +- nekolik stupnu.. a k tomu kolu nebyl postup nastaveni? nenastavuje se to podle toho jak ti strihaji ventily na jinym valci? ikdyz to taky asi neni presne na stupen.. ze ja ve skole a na praxi nedaval vetsi pozor :-D

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2008 01:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
mariS píše:
Bery: tak to uz resis fakt posledni detail.. seriove to je nastaveny +- nekolik stupnu.. a k tomu kolu nebyl postup nastaveni? nenastavuje se to podle toho jak ti strihaji ventily na jinym valci? ikdyz to taky asi neni presne na stupen.. ze ja ve skole a na praxi nedaval vetsi pozor :-D


Tak nějak měří se to hodinkami třeba na ventilech jak střihají horní uvratě atd.Postupy mám dva oba správný oba funkční. Jak je známo každý motor je svým způsobem originál seriový použití dílů a nastavení s tím počítá a jak píšeš +- to vyjde. Vačku co mám by mohla při správném použití vydat asi 28 koní k dobru a taky je známo že každý stupeň mimo TOP je ubytek cca 2-5 koní mínus a taky se to dá nastavit že to funguje naopak takže všechno zbytečně.

_________________
Ford Escort Xr3i MkIV s motorem z RS turbo
Ford Escort RS turbo MkIV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2008 13:01 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2007 13:39
Příspěvky: 910
Bydliště: Česká Lípa
Třícestnej ventil mam taky pryč místo toho tam mar zapojen regulátor tlaku turba a fachá to v pohodě i když chci něco trošku kvalitnějčího protože ta kulička v tom regulátoru se čas od času zadrhne a pak to plní uplně jinný tlak. Takže časem zvolím jiný způsob kterým pujde štelovat tlak turba z kabiny. je to takoví naprd furt zastavovat štelovat, project a zad štelovat.

_________________
Ford Sierra ( new projet racing)
Opel Omega 2.5TD
Avia A31turbo

Escort RS turbo (Auto na které nikdy nezapomenu, pro mě bude vždy nejlepší. ale vše má konec)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz