rob1n píše:
Zdravím všechny forďáky, mám Escorta 1.8 (85kw) s klimou a chcu se zeptat: nevíte k čemu slouží tahle měďěná trubka? A je na ní potřeba ta síťka která ji pokrývá? vadí něčemu že ji tam nemám? Díkec za info
Tohle je trubka od EGR, slouží to k přisávání výfukových plynů zpět do sání, taková pseudorecyklace. Mělo by to fungovat (dle stavu drátů, konektorů, ventilu a skvrn na slunci), jen při zahřátém motoru, rovnoměrné jízdě s nízkým zatížením motoru. Prakticky to akorát zasírá sání a volnoběžný ventil, v extrému způsobuje diskrepance v chodu motoru. Prostě takový bazmek, co si vydupala zelenorudá lobby. Principielně to funguje tak, že část spalin "naředí" vzduch v sání (jednak je kyslíku ve spalinách podstatně méně než ve vzduchu a spaliny mají taky vyšší teplotu než nasávaný vzduch, čili válce nasají této směsi i menší množství, než kdyby ta směs byla studená jako okolní vzduch - ti kdo ví jak funguje intercooler v autě, ví o čm mluvím), takže je v něm méně kyslíku, menší množství kyslíku potom registruje lambda sonda a podle ní dává potom řídící jednotka méně paliva. Jako druhotný efekt se využije teplo ve válcích k rozkladu složitých uhlovodíků ve spalinách, které se následně snadněji rozloží na katalyzátoru. Protože se ale zpět do sání bere jen část výfukových plynů, tak je tento druhotný efekt poměrně diskutabilní.
(APS jsou takové ty "hrábě" na výfukových svodech, ty slouží k lepšímu spalování zplodin na katalyzátoru).
Ta síťka, co tu trubku pokrývá je - podle mě - jen chránič pro nešikovné maso, přeci jen jí proudí horké plyny, docela se hřeje, takže ta síťka je tam tak trochu jako ochrana, aby ses nedotkl rovnou roury. Jinak by neměla mít jinou funkci.