fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 24 pro 2024 00:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 črc 2004 07:31 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
To jsem moc rad, ze uz je to lepsi, temahle vecma se v drtivy vetsine pripadu nikdo nezatezuje, vcetne servisu, kdyz potom clovek poridi starsi auto, uz to zanedbani bejva znat.Takze doufam,ze ted uz vam to bude delat dobrotu, obcasny vycisteni uz urcite nevynechate.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Luboš napsal :
PříspěvekNapsal: 31 črc 2004 09:28 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Luboš napsal :Ahoj Forďáci,
všem, kteří četli o tomhle problému bych chtěl dát vědět, že jsem to již vyřešil. Pod víkem ventilové hlavy byl naprosto zakarbonovaný mazut, který nepropouštěl olej a páry zpět do vany a proto se to cpalo do sání. Po vyčištění je to O.K. a motor je živý a Escortík akceleruje a jede fakt super. Holt s tím jezdilo asi pěkné prase a na auto nešáhlo...Teď mě čeká(na radu automechanika) naplnit vymývacím olejem a pak regulérní olej. Takže kdyby podobná lapálie někoho potkala, mrkněte nejdřív do víka ventilů. Hodně kilometrů vám přeje
Luboš

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Souhlas
PříspěvekNapsal: 31 črc 2004 10:23 
V tom "AirBoxu" ta takzvaná "houbička" musí bejt. Jinak při výměně vzduchového filtru v servisu ji prostě tam nedali. Střední chyba. Dá se vyříznout z kousku tvrzeného černého molitanu a je to. Práce i s vyčistěním a montáží na 15 minur.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2004 20:09 
Offline
Forďák

Registrován: 10 říj 2004 19:35
Příspěvky: 84
Bydliště: okr.Náchod
Ten hříbeček se dá rozdělat nebo ne? Já ho vyndal a rozdělat mi nešel-zkoušel jsem to i násilím-trošku a nic..tak jsem do něj nalil benzín, zaklepal a vylil..to fakt nejde rozebrat?

_________________
Ford Escort combi 1.6EFi(105 PS)r.v.1991, výfuk VM Sport, subwoofer, radio Panasonic CQ-8300N


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 říj 2004 07:39 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Je delanej jako nerozebiratelnej, samozrejme to rozdelat jde, ale hrozi nebezpeci uloupnuti, kdyz budes pacit v tech spojich, potom se to musi ovinout facem a zapatlat nejakym tmelem. Myslim, ze promyti bohate staci, nez delat se v tom hrabat.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 říj 2004 17:32 
Offline
Forďák

Registrován: 10 říj 2004 19:35
Příspěvky: 84
Bydliště: okr.Náchod
to futura->dík asi máš pravdu,lepší než to nějak kombinovat..musí to stačit vypláchnout..

_________________
Ford Escort combi 1.6EFi(105 PS)r.v.1991, výfuk VM Sport, subwoofer, radio Panasonic CQ-8300N


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 led 2005 18:34 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Zdar. Tak mi zase jde olej do sání - odlučovač (hříbek) jsem sice někdy v létě vymyl, ale už je zase K.O. Olej je zas v tý hadici, co jde zespodu z hříbku do vzduch.filtru. Naštěstí jsem si tam přidal odlučovač oleje vlastní výroby s molitanem, ten to zachytil. Znovu zas*at K&N kónus by mě fakt trošku vytočilo :x
Znovu jsem hříbek vymyl v benzínu, ale zdá se mi že se uvnitř nějak rozpad (chrastí v něm a sype se z něj takovej černej písek). Novej ve Fordu prý kolem 700,-Kč - to jim teda nedám (zatím). Zkusim hříbek za každou cenu rozebrat (už jsem to zkoušel, ale drží mrcha) a dát do něj novej kus molitanu či co.
Ozvu se s výsledky.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2005 13:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 20:27
Příspěvky: 184
Bydliště: Valašské Meziříčí
Zdarec chlapi. Jak to tady tak čtu, něco mě napadlo. Mluvíte všude opravdu o molitanu? O úplně normálním molitanu? My chemici víme že molitan se v některých (podotýkám některých, ne všech) olejích velmi ochotně rozpouští na hnusnou lepkavou smradlavou hmotu a ta pokud se dostane dál do trubek, nebudete už mít problém jen s filtrem od unikajícího oleje. Pokud patříte k těm, kteří používají nějaké special oleje , nebo nedejbože snad i ten nesmyslný PS23 od Horsta Fuchse, tak než to tam dáte, radši zkuste kousek toho molitanu naložit na nějakou dobu do oleje a vyzkoušet, jestli to vydží :? .

_________________
Ford Escort Combi r.1998, 1.6 16V Zetec 66 kW
Žádný sociální holovágn, nýbrž pravý bazarní xindl - fbenzínu, fkorozi, fkombajnu, ftuzingu, nahlínách a se samýma hájtek fíčerama. Šestá číslice počítadla kilometrů nelze zaručit. Žere benzínu osumapůl, vody půl a oleje čtvrt litru na sto, emisní norma odhadem Euro minus 3 a furt je na tom něco podělané...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Odlučovač oleje
PříspěvekNapsal: 20 led 2005 18:29 
V tom odlučovači - "černý hříbeček" není molitan, ale drátěnka. Rozebrat rozhodně nejde bez poškození. Já jsem ho rozříznul pilkou na železo a zhrozil jsem se. Našel jsem tam "kostku" karbonu a šlemu s rozpadlou drátěnkou, kterou jsem předtím několikrát neúspěšně proplachoval benzínem. Nakonec jsem šel do Forda koupit nový odlučovač. V mrazech, kdy ten šlem ztuhnul mi vystřelovalo víčko plnění oleje a motor nezdravě tlakoval. Při oteplení to bylo O.K. Tenhle problém jsem řešil 2 zimy, než jsem se odhodlal odlučovač rozříznout. Nový sice stojí přes 600Kč, ale je po problému. Molitanová kostička pod filtrem sání by měla chytat jen poslední zbytky. Mnoho zdaru. Marek, 1,6 CVH EFi.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: taky sel olej ven
PříspěvekNapsal: 21 led 2005 09:32 
mel jsem podobny problem s olejem co se tlacil pres vicko. po vycisteni hadic vymene toho triceteho ventilu co jde od vika ventilu do sani a do vzduch. filtru, nepomohlo nic. s tim souvisela i ztrata trochy oleje bylo znat na merce. Nakonec jsem do toho nalil plnou syntetiku 5W-40 a vsechny problemy zmizely. mam na nej najeto asi 8000km a na merce neni znama zadna spotreba driv kdyz jsem to tocil pres 4000 tak se ten olej tlacil ven. ted jsem byl na vanoce v nemecku jel jsem asi 300 km na plny plyn asi neco kolem 190km/h 5000otacek motor suchy a jak rikam zadna ztrata, kdybych to udelal driv tak jsem uz bez oleje v motoru.
driv tam byla polosyntetika 10w-40 shell.
zajimave ze?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 led 2005 23:58 
Offline
Nováček

Registrován: 15 říj 2004 22:51
Příspěvky: 23
Chlapi jestli mate takove problemy,kupte ten hribek novy,opravdu se to vyplati,mimo to ze spatne funguje odsavani par z klikoveho prostoru,taky to ma vliv na volnobezne otacky bud vyssi nebo zdecha,ale v prvnim pripade proverit hadice.ato privod od klikovky,potom vyvod z hribu do sani a vyvod z hribu do airboxu.Je to dost dulezita vec,hribek muze vypadat naprosto vpohode ale ma jine prutoky.oelj do airboxu jde vetsinou kdyz je ucpana hadice z hribku do sani,nekdy to tak nekdo udela schvalne,aby snizil otacky,kdyz chce to auto prodat,ale problem je v hribu,nebo v hadicich....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 led 2005 21:14 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Už jsem se s tím smířil, že budu muset koupit hříbek novej. No po výplatě pro něj jdu. Cena sice nepotěší, ale ten můj je už asi fakt KO. Vymývání už nepomáhá, nebo tak maximálně na pár měsíců. Pak ho lousknu a jsem zvědav do bude uvnitř.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2005 16:03 
U Forda se ten "hříbeček" oficiálně jmenuje "filtr kliky". Dost dlouho mi ho hledali, na slovo odlučovač nereagovali a celkově mi přišlo, že jsem první, kdo ho tam koupil. Hold CVH už považují za veterána.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 dub 2006 07:43 
Mám stejný problém,ale toho oleje mi tam jde maličko.S tím víčkem ostatním dík za radu. Dřív jsme měli Fiata 125p 1500ccm (r.v.1972). Skoro stejně velkej jako Orion a tam byl podobnej filtr jako u 1,4 CVH z roku 91.Taky se tam dostáválo dost oleje,pak už při jízdě to bylo jako když zapálíš dýmovnici,tak jsem to udělal tak,že jsem sehnal kus delší hadičky ohnul jsem jí směrem dolu,trochu k něčemu přivázal,aby se tam nebincala a hotovo.Sice to kapalo na zem (pardon všichni co jste pro ekologii) :( ale už to nekouřilo.Tam byl už i motor v pr.... a oprava by vyšla dráž než byla hodnota auta.Sice jsem furt dolejval olej,pak už pořád levnější a levnější.

Ještě mam karburátor dvou klapkovej 34DCHD12 a box pro vzduchovej filtr na Fiat 125p 1500ccm. Kdyby měl někdo zájem..... + ještě by se něco našlo. :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Luboš napsal :
PříspěvekNapsal: 16 led 2009 10:41 
Offline
Forďák

Registrován: 28 pro 2008 15:43
Příspěvky: 93
Bydliště: Hradec Králové
mrazik píše:
Pod víkem ventilové hlavy byl naprosto zakarbonovaný mazut, který nepropouštěl olej a páry zpět do vany a proto se to cpalo do sání. Po vyčištění je to O.K. a motor je živý a Escortík akceleruje a jede fakt super. Holt s tím jezdilo asi pěkné prase a na auto nešáhlo...


Tak mám ten samej problém a zajímalo by mě, jestli k tomu, abych sundal to víko ventilů potřebuju pro zpětnou montáž nějakou odbornou pomoc (jestli se tam něco nehne co by pak potřebovalo seřídit)? Jestli to zvládnu sám, tak když už to budu sundávat, tak bych asi rovnou dal jiný těsnění.

Dál by mě taky zajímalo, kde je jakej hříbek na oddělení oleje z výparů, nic takovýho sem tam nikde nenašel....

Předpokládám, že to béžový na fotce na co směřuje šipka je oni víko ventilů, který se má oddělat a pročistit?

Obrázek

_________________
Ford Escort MK5 CLX 1.4ccm, r.v. 1991


Naposledy upravil Waltr89 dne 16 led 2009 10:48, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2009 10:46 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
No asi že těsnení pod v-víko, stojí okolo 200 korun. Jinak ti to bude prosakovat :wink:

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2009 10:50 
Offline
Forďák

Registrován: 28 pro 2008 15:43
Příspěvky: 93
Bydliště: Hradec Králové
petansvatos píše:
No asi že těsnení pod v-víko, stojí okolo 200 korun. Jinak ti to bude prosakovat :wink:


Já tam píšu že dám nový, hlavní věc ale na kterou sem se ptal je jestli to zvládně laik nebo se po odendání bude muset něco seřizovat?

_________________
Ford Escort MK5 CLX 1.4ccm, r.v. 1991


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2009 11:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 led 2007 18:16
Příspěvky: 1279
Bydliště: Nový Jičín, Ostrava
ventilové víko je jen víko....seřizovat bys musel až po sundání hlavy (resp. potřebuješ na dotahování šroubů momentový klíč a nevim, jestli se při sundavání hlavy nemusí ještě něco oddělávat)

_________________
Historie: Ford Escort 1993, benzín (Zetec) 1.6 16V, MKVI 5door hatchback

* Grafické modely předpovědi počasí pro ČR, SK a střední Evropu na 48 hodin *

možnost slevy 1-2% na KAŽDÝ NÁKUP v 1950 obchodech v ČR (např. Ford Charouz, Autoklever, Slevomat, Kika, Baťa, Takko, Sportisimo, Alpine Pro, BAUMAX, MALL, Interspar, McDonald's...), která se sčítá s ostatními slevami daného obchodu (pro více info SZ)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2009 11:07 
Offline
Forďák

Registrován: 28 pro 2008 15:43
Příspěvky: 93
Bydliště: Hradec Králové
Bumerank píše:
ventilové víko je jen víko....seřizovat bys musel až po sundání hlavy (resp. potřebuješ na dotahování šroubů momentový klíč a nevim, jestli se při sundavání hlavy nemusí ještě něco oddělávat)


Ok, do hlavy se v žádném případě hrnout nebudu. Dík za radu.

_________________
Ford Escort MK5 CLX 1.4ccm, r.v. 1991


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2009 11:30 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
Waltr89 píše:
petansvatos píše:
No asi že těsnení pod v-víko, stojí okolo 200 korun. Jinak ti to bude prosakovat :wink:


Já tam píšu že dám nový, hlavní věc ale na kterou sem se ptal je jestli to zvládně laik nebo se po odendání bude muset něco seřizovat?


Jé....sorry já si nevšimnul. Každopádně nový těsnění 100%, nebo ti to bude prolínat. Jinak nevím proč hrabat do hlavy....ale neva.

Odlučovač olejových par by jsi měl mít na levém zadním rohu v-víka.

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz