Tak to teda rozjedu...doufám, že se Vám to bude líbit........
Zapalovací svíčka sestává ze středové elektrody, izolátoru s pouzdrem a z boční elektrody. Mezi středovou a boční elektrodou přeskakují jiskry, které mají za úkol zapalovat směs. Stav a typ svíček má rozhodující vliv na schopnost motoru nastartovat, chování při volnoběhu, zrychlení a maxim.rychlost jízdy.To, že se ještě svíčky dělí na tepelné hodnoty už asi psát nebudu....to je snad každému jasné......Životnost svíček se velmi liší dle typu...důležitou roli hraje materiál, a dle materiálu se pohybuje od 20tkm do 100tkm.
Výměna svíčekBudeme potřebovat následující nářadí:
-Klíč neboli gola o velikosti 16mm s vnitřním gumovým uložením pro lepší vytahování svíček, které nejsou zrovna volně přístupné
-Golový nástavec kratší
-Golový nástavec delší pro lepší povolení
-Momentový klíč
Ze svíček stáhneme koncovky zapalovacích kabelů, které netaháme za kabely, ale za jejich koncovky, aby nedošlo k porušení kabelů
Zapalovací svíčky povolíme použitým nářadím, a přitom tak nějak dbáme, aby motor měl teplotu rovnající se teplotě ruky, jinak může dijít k poškození závitů v hlavě, i když to není pravidlem.....
Nyní můžeme svíčku vyjmout za pomocí goly s gumovou výplní, v případě, že nedisponujeme takovýmto klíčem použijeme koncovky zapalovacích kabelů, které nasuneme zpět na svíčku a po zacvaknutí vytáhneme.....
Pokud je svíčka zaolejovaná, ukazuje to na poškozenou svíčku, nebo netěsnící pístní kroužky příslušného válce. V tomto případě můžeme provést dle svých možností přezkoušení komprese válce vhodnými přístroji.
Nyní si připravíme nové svíčky, které jsme koupili v autorizované prodejně náhradních dílů značky Ford.....
Nové zapalovací svíčky vsuneme do goly a vložíme do hlavy válců,popř. pomocí dvou prstů ( pokud je nemáme tlustý jak prasata ) a zašroubujeme do válců pouze rukou.
Pozor: Nesmí se nám svíčka vzpříčit a utahovat tzv.přes závit....
Zapalovací svíčky utáhneme momentem
15Nm.
Pokud nemáme k dispozici momentový klíč, utáhneme nové svíčky klíčem a dotáhneme je asi o 90°(1/4 otáčky).
V případě,že necháváme staré svíčky, dotahujeme pouze o 15°.
U svíček, které jsou příliš utaženy, může při jejich vyšroubování dojít ke stržená závitu v hlavě válců.
Podle pořadí zapalování ( 1-3-4-2 ) nasuneme na svíčky koncovky kabelů...nelze zaměnit, liší se svou délkou.
Přitom hezky klademe kabely do přudružených úuchytek v koncovkách kabelů. Ještě můžeme zkontrolovat zapalovací kabely v celé své délce zda-li nejsou popraskané nebo jinak poškozené. V tomto případě vymění kabely za nové.
S touto prací zdaleka nekončíme zavřením kapoty, ale už si zkontrolujeme množství provozních kapalin a olejů a okoukneme motor zda někde něco neprolíná, neteče apod......
Použitá literatura:ETZOLD