fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 čer 2005 07:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 10:51
Příspěvky: 280
Bydliště: Děčín přechodně Liberec
Obrázek

Fridex G 48 je čirá, tmavozeleně zbarvená kapalina, bez zápachu, hořké chuti. S vodou je mísitelná v každém poměru. Fridex G 48 je roztokem 1,2 ethandiolu s inhibitory koroze, stabilizátory, odpěňovačem a přísadou proti požití. Neobsahuje fosfáty, dusitany, aminy.

http://www.velvana.cz/index.asp?page=600&catalogItem=9

jo a Obrázek

PŘÍPRAVEK PRO ODSTRANĚNÍ NETĚSNOSTÍ CHLADICÍHO SYSTÉMU

http://www.velvana.cz/index.asp?page=60 ... ogItem=151

_________________
Ford Escort Combi 1,8 TD 66kW r.v. 5/99 klima 195/50/15


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 čer 2005 12:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
To Standa: Sponky jsem samozřejmě šroubovákem přitahl :wink: Ale ta barva... Řekl bych, že je spíš hnědá než jakákoliv jiná, asi tam už nějaký čas bude :? Bude to v pořádku, když to asi propláchnu nejdříve jen obyčejnou vodou a pak naleju třeba jeden z těch barevných Fridexů?

A ještě jedna technická - vypouštěcí šroub je asi na chladiči a ještě někde?

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: rosenie okna
PříspěvekNapsal: 28 črc 2005 09:39 
Skus ešte skontrolovat priestor v prednom kufri okolo baterie ...
tam to býva chytene od kyseliny a pomaly ti to može pretekat
a tiež na opačnej stane ako maš kablovanie do vnutra karoserie
pri daždi sa ti tam može dostať voda navlhnu koberčeky a pomaly sa to odparuje.....
tiež by som sa pozrel do zadneho kufra na spodnu čast pod kobercom či nemáš prehrdzavený spodok a pri jazde v daždi ti hádže dnu vodu...

Ps. a skús ešte skontrolovat ventiláciu či nie je upchatá !
myslím tým ofuky na predné okná ..tiež može byt aj čiastočne odpojene sanie do ofukov...
lebo samotný ventilator čo je v aute na I alebo II stupni aj pri stojacom aute stíha odrosovat predné sklo


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 srp 2005 11:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Tak se snažím to dělat opravdu poctivě - motor jsem nejprve řádně vypláchl (3x jsem vylil a znovu nalil jenom vodu a nějaký čas jezdil), protože opravdu nevím, co to mělo za sebou a ta barva chladící kapaliny byla opravdu hrozná! 3x jsem to udělal proto, že i když jsem kapalinu výpustným šroubem vypustil, stejnak v pravé části té nádržky kapalina zůstala a povolovat hadice se mi nechtělo...

Teď tedy stojím před nalitím mrazuvzdorné náplně, ale hlavně toho "zatahovače netěsností" nebo jak to mám nazvat. Mám ale stále jednu nejasnost - Standa radí (a my všichni víme, že Standovo slovo je skoro jako zákon :) ) přidat zatahovač do finální náplně, protože by se mohl při dalším vypuštění z oné díry zase vyplavit, ale dva opraváři tady u nás zase radí, že to mám dát jen do té vody a počkat, jestli se to opravdu zatáhne a jestli nebude třeba vymýšlet něco jiného - při další výměně za mrazuvzdornou se to prý nevyplaví! Tak teď babo raď :?:

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 srp 2005 06:31 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To HAMELUK: Já mám zkušenosti, že zatahovač netěsností po naplnění nové mrazuvzdorné kapaliny povolí. Mrazivzdorné kapaliny mají taky antikorozní funkci a domnívám se že ta jde proti reakci kterou vyvolává onen zatahovač. Nemám zkušenosti přímo s kapalinou Motorcraft, ale domnívám se , že to nebude jiné. Chtělo by to mít více informací o konkrétním zatahovači a jeho funkci nejlépe přímo od výrobce.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 srp 2005 08:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
To Standa: Kapalinu jsem koupil Fridex G plus (ten červený) a zatahovač jakýsi americký Aluminized Stop Leak C-240, ale chápu, že to nám asi nic neřekne. S tou chemickou reakcí by na tom mohlo něco být, protože mi radil ten prodavač v mototechně, že si mám ten přípravek rozmíchat ve flašce s vodou a až ten roztok nalít do chladiče - ne to tam vysypat! Prý by ta chemická reakce mohla být tak rychlá, že by to mohlo někde přicpat něco nežádoucího. Tak jsem zjistil, jaký jsem trouba, když jsem si myslel, že to jsou jenom nějaký Al piliny, které mechanicky zacpávají netěsnosti :oops:

Nevíš ještě, kolik se do chladícího okruhu ve skutečnosti vejde té kapaliny? Jak jsem psal výše - ona se všechna nevypouští, takže to asi těch necelých 8l nebude a bude to trochu méně - abych tam nenalil 4l Fridexu a ejhle - plno...

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 srp 2005 11:56 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
U mého auta se tam vejde asi 6,5 litru kapaliny. Je třeba naplňovat pomalu aby stačil odcházet vzduch.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 srp 2005 12:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Dobře, já to vyzkouším naplnit hned mrazuvzdornou se zatahovačem (jsem zvědavý, kolik se tam vejde, mám jiný typ motoru) a dám vědět. Zatím moc děkuju!

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 srp 2005 10:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Tak jsem včera vyměnil, vešlo se mi 4l Fridexu a cca 2l vody, takže odhaduji, že tam tak 2l vody zůstaly. Zatahovač jsem tam dal a potom jsem se byl projet (cca 40km, aby se to přádně proplavilo). Topení jsem měl celou dobu zapnuté, i když nevím, jestli je to potřeba - napadlo mě, jestli náhodou voda přes radiátor topení nejde pořád a jestli se zapnutí/vypnutí topení neděje jenom nějakými klapkami...?

Tak ještě dám vědět, jestli se to povedlo (normálně to totiž nepoznám, musím jet někam v dešti)...

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 srp 2005 12:01 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Zkus si zajet do myčky :wink:

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 srp 2005 13:59 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Voda jde do radiátoru topení trvale, topení ovládáš klapkou.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 srp 2005 22:16 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
To MV: Vážně? Tak jsem si to myslel dobře - a potil se zbytečně :lol:

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 srp 2005 20:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Tak mám za sebou konečně jízdu v pořádném dešti a musím bohužel zkonstatovat, že problém přetrvává :cry: Tak co teď? :?: Zkusím zkontrolovat ten prostor kolem baterky, jak píše King, ale nevím, moc tomu nevěřím...

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Dělá mi to taky
PříspěvekNapsal: 29 srp 2005 15:31 
Offline
Forďák

Registrován: 30 zář 2004 12:51
Příspěvky: 79
Bydliště: Brno
Pozorně a pravidelně jsem si četl tenhle dotaz, protože mi to za deště taky mlží. Taky jsem si myslel, že je to netěsností radiátoru. Zdá se, že tam máš velkou netěsnost, nebo je problém někde, kde ten utěsňovač nefunguje (spoj mezi hadicemi, prasklá svorka atd) nebo je to úplně něco jinýho. Doufám, že se nám to podaří vyřešit.

_________________
Mazda Tribute, motor ZETEC 2,0i YFD (viz Mondeo)
výkon 91 kW, rok výroby 2002
LPG, sekvenční vstřikování, tartarini


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2005 08:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Mlžení oken je způsebeno buď zvýšenou vlhkostí v interiéru, kterou může způsobovat právě topení. Většinou je to v případě netěsného topení v interiéru cítit po nemrznoucí směsi a to vždy když se zahřeje motor. Jestli není nic cítit a okna se přesto mlží, tak buď není v systému chlazení nemrznoucí směs, nebo je nadměrná vlhkost způsobena zatékáním do karoserie, nebo rozlitím nějaké tekutiny ve vozidle při převážení nákladu. Další možnost je že venkovní vzduch neproudí štěrbinami na čelní sklo a to z důvodu např. zavřenéné klapky určené pro vnitřní cirkulaci, nebo nefunkční klapky pro rozvod vzduchu, či vypadlé hadice přivádějíci vzduch ke štěrbině.
Kolega měl problémy s mlžením skla ve Focusu a tam se nakonec ukázalo, že problém je v ucpaném pilovém filtru.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srp 2005 00:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Stando, vezmu to postupně - jak jsme probírali výše - nemrznoucí kapalinu jsem vyměnil a aplikoval zatahovač netěsností, ale stejně se pořád rosí. O rozlití tekutiny v autě bych určitě věděl, ale nic takového se nestalo. Vnitřní cirkulaci vzduchu nemám (ani klimatizaci), ale domnívám se, že kdyby mi neproudil vzduch na sklo, tak bych ho přeci nemohl cítit (rukou - a když dám ventilátor na 3, tak mě za chvilku od toho průvanu na čele bolí hlava :-) ). Rovněž bych nic necítil, kdyby byla vypadlá hadice ke štěrbině. Zbývá tedy hledat netěsnost, kudy by zatékalo do auta při dešti zvenku, ale nevím, kde by měla voda být, protože koberce na zemi mokré nejsou...

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srp 2005 09:30 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
to hameluk: japato, ze nemas vnitrni cirkulaci vzduchu?? kdyz das ovladac na tu tecku uplne vlevo, tak mas vnitrni cirkulaci ne...jo a davas ovladac, aby to foukalo jen na skla? J v chorvatsku mel uplne zamlzeny skla a zapomel sem to prenatocit a furt sem se divil, ze to nemizi....no....

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srp 2005 09:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Pokud do toho auta teče, měl to člověk možnost poznat za těch lijáků, co tu letošní léto panovaly. Já si tudle doma s uspokojením říkal - měl jsem s tím autem kdeco, hlavně že mi do něj neteče! - a pak po jednom velkém dešti přijdu k autu, na rantlu u roletky loužička :cry: . Koukám, že to proteklo kolem prostředního těsnění hagusu. Nějaké náznaky jsou i na druhé straně u druhého hagusu.

A další den přijdu k autu, venku je docela teplo, otevřu dveře, strčím tam hlavu a zarosily se mi brejle :shock:. V autě jak v tropech nebo prádelně.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srp 2005 12:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
carPWR píše:
to hameluk: japato, ze nemas vnitrni cirkulaci vzduchu?? kdyz das ovladac na tu tecku uplne vlevo, tak mas vnitrni cirkulaci ne...jo a davas ovladac, aby to foukalo jen na skla? J v chorvatsku mel uplne zamlzeny skla a zapomel sem to prenatocit a furt sem se divil, ze to nemizi....no....


Auta s vnitřní cirkulací vzduchu poznáš podle ovladače ventilátoru. Pokud máš tři rychlosti, které zapínáš směrem doprava, pak používáš vždy čerstvě nasávaný vzduch z venčí. Pokud je zapínáš směrem doleva, pak používáš vnitřní cirkulaci. Já ale mám jenom jednoduchý přepínač se třemi rychlostmi směrem doprava, tzn. bez vnitřní cirkulace vzduchu. Jen na doplnění - při zamačknutí toho knoflíku se spustí klimatizace (a rozsvítí kontrolka uprostřed), samozřejmě pakliže ji auto má :-D , ale to asi víš...

Jinak samozřejmě foukám na sklo :wink:

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 srp 2005 12:42 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
auta ktery maji idoleva zapinani ventilatoru maji klimu, jeste sem nevidel esco, co nema klimu a ma otocny vypunac nalevo...myslim, ze sem to tak cetl v servisce, jeste se kouknu...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz