Jakmile jsou špatné uhlíky, tak bude určitě již dost "dodělaný" komutátor -> ty měděné plošky co jsou na rotoru. Takže není vůbec jasné, jaké jsou tam odpory, provozní podmínky, apod. Takže třeba při spuštěném ventíku může tento se svojí spotřebou/odporem rozházet celou tu soustavu a pak se starteru nemusí dostat ten správný proud, jelikož -> celá ta soustava je provázaná a když JSOU ŠPATNÉ UHLÍKY, TAK ANI NESEPNE KOTVA - TO TZV. CVAKNUTÍ - KTERÁ ZA 1) VYSOUVÁ PASTOREK DO OZUBENÍ SETRVAČNÍKU a za 2) SPÍNÁ VÝKONOVÝ OBVOD DO STARTÉRU(nevým jak je to uvnitř kotvy dělané, ale pro správnou fci potřebuje býti zapojená do okruhu, je to výkonově provázené s vlastním motorem startéru). Z toho vyplívá, že při špatných uhlících nemusí kotva sepnout, tudíž se ani nespustí startér samotný. Když jsou uhlíky už KO, tak kotva ani nesepne.
Ověřovací způsob: samotná kotva(elektromagnet), tj odmontovaná ze starteru, má velmi malou sílu, ale při spojení se startérem při zapnutí napájení už od ní železné věci neodtrhnete
- z dutiny té kotvy
Z vlastních zkušeností: pokavaď zlobý startér, tj někdy jo a někdy né
, bych jako první šel po uhlíkách, kontaktech apod. Poprvé jsem taky šílel a hned koupil novou kotvu a pod... a pak to akorát všechno vracel
A že to při běžícím větráku nejde a při odpojeném jde by mohlo býti, jak jsem psal, nestandartnímy odpory apod v soustavě. Takže zkontrolovat startér jako první -> není to tak zlé, na převodovce je na třech šroubech, vedou k němu jen dva kabely(tlustý=výkonový, slabší=kotva). A na uhlíky by se člověk měl dostat zezadu motoru po sundání krytu -> většinou dvě matky