Tak jsem si včera trochu hrál a dnes trochu pojezdil a tuto je result:
Trochu se mi houpal volnoběh, tak jsem sundal klapku a IAB, prolil to sprayem na karbece, očistil hadrem, odpojil jsem během toho pinožení baterku a dalo se to téměř do pořádku. Není to stopro, většinou je volnoběh za jízdy 1000 jak má, občas se stane, že je na nějakých 800-900. Ale už nehoupe 500-1000 jako se mi stávalo občas předtím. Mimo to jsem ještě zkontroloval všechny konektory, na které jsem v motorovém prostoru narazil.
To odpojení baterky má nepříjemný dopad v tom, že se mi teď odmítají okýnka vytáhnout automaticky až nahoru, ale jak je to naučit je někde postup. Tuším.
Pak jsem provedl ještě jednu věc, a to nasimuloval jsem nepřítomnost klapek v sání - od podtlakového ovladače klapek jsem odpojil hadičku, tu zaslepil šroubkem a klapky zajistil v naplno otevřeném stavu.
Pak jsem to celé (i s klapkou) poskládal, připojil baterku a dal tomu švestku. Otáčky na 1400, jak se zahřál, klesly na 750 a klid. Prošlápnutí plynu na místě se jevilo v pohodě.
Dnes jsem s touto úpravou vyrazil do Plzně a zpět (pro tu mříž). Subjektivně jsem nezaznamenal žádný rozdíl oproti předchozímu stavu (otázka je, jestli tam ještě nějaké klapky vlastně mám
), kromě toho, že přechod z uzavřené škrtící klapky do záběru není tak plynulý, ale na to se dá zvyknout.
Díky tomu resetu jsem mohl i pěkně sledovat spotřebu, za celou jízdu mám průměr 7,7 (Je - Plzeň za 4 hodiny, je to 340km), přičemž než jsem u Hradce hópnul na dálnici, tak jsem měl 7,3l/100km. Holt prakticky trvale 140km/h se už projeví.
Na osm let starý vyčochtaný dvoulitr to vůbec není marné.
Závěrem - abych dal Fordovi sedmičku za nové sání s tímto efektem, na to se můžu... To ty futra raději vyhladím, díry po osičce zatěsním a za ty prachy raději repasnu hlavu.