fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 11:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2005 18:02 
Mám dotaz, jaká má být ideální teplota nasávaného vzduchu do motoru? V žádné literatuře jsem se o tom nedočet. Poradí někdo?

_________________________________________________

Ford Orion 91 1.4i CFI CVH


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2005 19:30 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Nižší je lepší, protože chladný vzduch má větší hustotu a tedy dopravíš ho do válce víc, k tomu samozřejmě odpovídá i víc benzínu. Proto jsou třeba mezichladiče stlačenýho vzduchu u turbodieselů.
Nižší teplota nasávanýho vzduchu vlastně zvyšuje plnění motoru a ten pak má vyšší výkon. Zase teplejší vzduch se lépe s benzínem mísí, líp hoří a spalování je efektivnější s lepšími emisemi.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2005 19:39 
To všechno vím, ale jaká je teda ideální teplota? To jsem se z tvé odpovědi nedověděl.

_____________________________________________-

Ford Orion 91 1.4i CFI CVH


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2005 19:54 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Ideální nevím, možná existuje optimum, kdy nižší teplota bude spíš na závadu.
No asi v praxi co nejblíž tý okolní, stejnou těžko dosáhneš, protože se vzduch trochu ohřeje, než dojde do válce.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2005 22:26 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
MV píše:
Ideální nevím, možná existuje optimum, kdy nižší teplota bude spíš na závadu.
No asi v praxi co nejblíž tý okolní, stejnou těžko dosáhneš, protože se vzduch trochu ohřeje, než dojde do válce.


..zy bys mel jit na politiku :-)

no ja bych to videl na 20 stupnu celsia..

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2005 22:32 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Tak to já 21,73°C to je podle mě ideál :-)

To se asi schválně nedodává, ale bylo by to zajímavé zjištění :-)

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2005 22:33 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
Bendy&Macíček píše:
Tak to já 21,73°C to je podle mě ideál :-)

To se asi schválně nedodává, ale bylo by to zajímavé zjištění :-)


..bendy to je moc...maximalne, ale fakt turbo strop je 21,72 :-D

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2005 23:06 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
carPWR píše:
MV píše:
Ideální nevím, možná existuje optimum, kdy nižší teplota bude spíš na závadu.
No asi v praxi co nejblíž tý okolní, stejnou těžko dosáhneš, protože se vzduch trochu ohřeje, než dojde do válce.


..zy bys mel jit na politiku :-)

no ja bych to videl na 20 stupnu celsia..


Tak nic, sem se jenom snažil nastínit, že z principu nižší teplota vzduchu je lepší, ale zas při moc nízký teplotě už bude docházet k nežádoucím jevům - třeba kondenzace vstřikovanýho paliva apod.

carPWR: na politiku ani omylem...

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2005 23:23 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
carPWR píše:
Bendy&Macíček píše:
Tak to já 21,73°C to je podle mě ideál :-)

To se asi schválně nedodává, ale bylo by to zajímavé zjištění :-)


..bendy to je moc...maximalne, ale fakt turbo strop je 21,72 :-D


hele a co by to dělalo kdyby bylo třeba 0°K ? Jak by se to chovalo potom .... ?

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2005 23:48 
Cim je vzduch chladnejsi tim ma mensi obem...plyny se se stoupajici teplotou roztahuji,jak je znamo.Takze,cim chladnejsi...tim mensi obem a tim vic kysliku se do motoru na jedno naplneni valce vejde...a tim lip to spaluje...a nam pak upaluje :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 črc 2005 15:24 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Bendy&Macíček píše:
carPWR píše:
Bendy&Macíček píše:
Tak to já 21,73°C to je podle mě ideál :-)

To se asi schválně nedodává, ale bylo by to zajímavé zjištění :-)


..bendy to je moc...maximalne, ale fakt turbo strop je 21,72 :-D


hele a co by to dělalo kdyby bylo třeba 0°K ? Jak by se to chovalo potom .... ?


Při provozu 0°K by mě třeba zajímalo, jakou by měl specifikaci olej :D Co třeba SAE -200W/-50 :-D :-D

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 črc 2005 17:08 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Ričrd píše:
Cim je vzduch chladnejsi tim ma mensi obem...plyny se se stoupajici teplotou roztahuji,jak je znamo.Takze,cim chladnejsi...tim mensi obem a tim vic kysliku se do motoru na jedno naplneni valce vejde...a tim lip to spaluje...a nam pak upaluje :lol:


Pravda je to tak napůl. Ještě k tomu je potřeba více paliva, jinak se spaluje chudá směs - pokavaď bude ještě schopna se zapálit - a to není vůbec dobré, jelikož tam může dojít k velkému poškození, ale teď si nejsem jistý jakému. Sna propálení pístů či pod, musel bych se kouknout do skript

Jinak RJ jsou snad od výrobců nastavený, že v případě výpadku čidla teploty nasávaného vzduchu(nebo váhy, jelikož z váhy se dá zpětně vypočíst teplota) tato počítá s teplotou 20stupňů... Tedy alespoň v našich končinách, někde u polárního kruhu by to asi moc nepomohlo :twisted: :lol:

Olej při O stupňů K... dobrý, taková menší tvrdá koska :D

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 črc 2005 18:48 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Šíša: s tou náhradní teplotou 20 nebo 25°C při výpadku čidla teploty vzduchu jsem to někde taky čet, ještě si pamatuju, že v případě startování je ta náhradní teplota nižší (myslím -10°C), aby se dalo v zimě líp nastartovat. Ale byly to obecný informace, bude se to lišit podle auta a ŘJ.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 črc 2005 16:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2005 00:27
Příspěvky: 92
Bydliště: Strakonice, JČ
Nechá se sehnat bavlněná vložka do normálního airboxu? Příp. kolik asi stojí. Rád by lepší filtr, ale nechce se mi likvidovat celý airbox.

Nezkoušel někdo přemoci odpor filtru nějakým větrákem před ním. Nemyslím dělat přímo turbo, ale jen tomu vzduchu trochu pomoci. vzdyť každej filtr má ty ideální vlastnosti prostupu vzduchu jen chvíli, jak se začne zanášet, tak se odpor zvyšuje.

_________________
Ford Escort 97 1.6 Zetec16, 3dv


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 črc 2005 06:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Bavlněná vložka do orginálního airboxu se dá koupit, dělá ji třeba Green a ceny jsou okolo 1500,- CZK.
Co se týče ventilátoru v sání tak jeden čas jsem o tom uvažoval. Má to ale několik problému:
1) Najít na trhu ventilátor na 12V který bude umět dodávat dostatečné množství vzduchu i při plném výkonu. Jestliže má motor 1600ccm x 5500ot za min = 14,08m krychlových za min. Běžne dostupný mezaxiál dodáva jenom 3m krychlové.
2) Udělat na tento ventilátor řízení napětí tak aby množství dodávaného vzduchu odpovídalo otáčkám motoru. Nebylo byto vůbec snadné a bylo by potřeba provést patřičná měření.
3) Zabudovat ventilátor do trubky sání, nejlépe za airbox a MAF před sací klapku. Ventlátor by tedy měl mít malé rozměry a průměr zhruba shodný se sací hadicí.

Tolik teorie, prakticky jse se do toho nepustil.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 črc 2005 06:39 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
TO Venas: odpověď by jsi našel v článku, je to tady i v jiných tématech několikrát hledně cen GREEN cca 1750 a KN je asi o 5set dražší. Když jsi narazil na ten ventilátor, mě spíš napadlo kdyby se dala nějak ošetřit teplotní úprava vzduchu. Jak chlazení v létě tak případný ohřevv zimě a vytvořiti tím nějakou konstatntní teplotu pro motor.


MJ. u mého auta je přívod vzduchu vedenej přes motor, máte někdo provedenou nějakou izolaci aby se to příliš nehřálo od motoru? Movější modely mají (97 a výš ?) mají již vzduch vedený bokem a tam si myslím, že se vzduch tolik od motoru neohřívá.

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 črc 2005 07:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Bendy nemyslím si, že vedení sání nad hlavou motoru nějak ovlivní teplotu nasávaného vzduchu. Už plast sám o sobě má nízkou tepelnou propustnost a teplo tedy špatně přenáší. Navíc rychlost proudění vzduchu mu nedovolí aby se ohřál.
Uvedu příklad:

Při 3000 ot. potřebuje motor dopravit do sání 4,8m krychlových vzduchu tj. 0,08m krychlových za sekundu. Jestliže potřebuješ toto množství dopravit sáním které má zhruba plochu průřezu 30cm čtverečních tak ti vyjde rychlost 27 m za sekundu.

Myslím, že při této rychlosti se vzduch nemá šanci ohřát, když vezmeš v úvahu že délka sání od filtru je jeden metr, tak za sekundu se vzduch v trubce vymění 27x . Myslím, že se nemá smysl tímto zaobírat, teplota nasavaného vzduchu se bude oproti venkovní teplotě vzduchu lišit max o nějakou setinu °C.

V zimě se studeným motorem by předehřev byl dobrý, ale to bys musel vést sání přes topení o slušném výkonu a navíc ztráty by byly větší než přidaný výkon. Dostal by ses do situace, že motor má nedostatek vzduchu a odpory by bylo potřeba překonat nuceným sáním.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 črc 2005 08:10 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Věděl jsem že nezklameš :-)

Ty hodnoty proudícího vzduchu jsou výmluvné a je to jednoznačné.

S tím ohřevem mě napadlo nějakou topnou spirálu ohřev by byl , ale asi ne moc velkej příkon a tak by to asi moc neořrálo, žejména při hodnotách rychlosti, jak jsi uvedl. Dík

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: sportovní filtr vzduchu
PříspěvekNapsal: 20 črc 2005 18:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 kvě 2005 00:15
Příspěvky: 72
Bydliště: Brno
Pánové, když to tak tady čtu, právě dneska montuju na motor kuželovej odstíněnej vzducháč a zajímalo by mě teda, kam si mám zapojit hadici odfuku z motoru. To ji mám nechat plandat??U starýho obalu to bylo jasný, teď nevím. Podle mě by to snad ani vadit nemuselo, hlavně, když to není ucpaný, ne??!!!Napište mě, prosím, jaký s tím máte zkušenosti, díky moc!! mike33 :roll:

_________________
Ford Escort Kombi r.v.1992
motor 1.8 16v Zetec
výkon 77 kW-snad po úpravách víc
originál RS kit Ford, alu. kola,pneu 185*60 R14, nové bílé budíky,sportovní filtr sání, rezonátor
k vidění na "naše auta MK V"-Michal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 črc 2005 19:16 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Já mám kužel K&N, ten má otvor pro napojení hadice odvětrání klikovky(pokud tím myslíš odfuk z motoru). Ještě jsem tam pro jistotu vložil filtr(odlučovač) oleje, protože jak jsem později zjistil jsem měl v pytli ten origo odlučovač("hříbek") a prolínal skrz něj olej, kterej zbytečně zasíral kuželovej filtr. Ale jinak ta hadice odvětrání by se asi mohla dát do nějaký plastový nádobky, kam by stékal kondenzát z oleje. Původně je do sání napojená zřejmě jen proto, aby se odsávaly výpary z oleje a nesmrdělo to ven.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 80 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 72 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz