fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Napětí
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 15:16 
Muže mi někdo poradit jake napětí má byt na čidle teplota vody. Ford Escort 1.6 16V r.v. 97 na levé straně pod termostatem. Diky


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 15:23 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Tam bude spíš odpor ne? Někde to tu bylo podrobně rozepsaný...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 17:14 
Samozřejmě čidlo má proměný odpor, ja se ptal na napětí které jde na čidlo.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 črc 2005 21:26 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Zdravim! Pokavaď je na to čidlo jen jeden drát, tak RJ měří odpor v závislosti na teplotě, takže jaké je tam napětí ti člověk neřekne, jelikož:

1) by tam žádné ani býti nemuselo, jelikož by ten snímač fungoval jako nějaký odpor v měřáku..
NEBO
2) by bylo proměnné právě v závislosti na teplotě motoru...

Ale předpokládám, že za 1 je zprávně :twisted:

Ovšem pokavaď tam máš dva dráty, tak by to mohlo býti 12V, ikdyž zase tu nemusí býti žádné(popřípadě proměnné) jelikož ten snímač bude zase zapojen do okruhu nějakého měřáku

Ovšem na čidla teploty vede jen jeden drát... jestli se nepletu... pro budík tedy určitě...

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 črc 2005 09:33 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Od čidla teploty vody vedou dva dráty a jedná se o termistor - mění odpor v závislosti na teplotě, takže tam žádné napětí nenaměříš, ale musí se měřit odpor.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 črc 2005 16:05 
Opravdu nevím o co tady jde.Na Fordu Escortu r.v. 97 jsou určitě dva dráty.
1) první jde z počítače a je na něm napětí aspoň ja ho mám 9.64 V
2) druhý vede k ukazately teploty.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 črc 2005 21:13 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
U Fordů jsou všechny vodiče, které jsou "zem" značeny hnědou barvou, jak víme. Snímače teplot jsou dva:

1) dvoužilový pro RJ
2) jednožilový pouze pro ukazatel na palubce pro info pro řidiče - k správne funkci auta je naprosto zbytečný :twisted: když uvařim káru tak to poznám že :lol: jasně je to drsné, ale pravdivé

Dvoužilový používá dvě žíly pro to, že jedna z nich je ukostřena a druhá jde do RJ. Je to pro lepší funkci bez závislosti na přechodovém odporu, který by mohl nastat mezi snímačem a závitem na motoru(bloku), kdyby se jako druhý pol používal právě motor, což se právě využívá u druhého snímače -jednožilový informační - není důležitý, tak se tam právě využívá jako druhý vodič hmota motoru přez závit.

Mimochodem dá se to najít ve schématech zde na http://www.fordfans.cz Takže jsem si dal práci za tazatele a:

1) dvoudrátový snímač -> teplota motoru pro RJ
poloha E5 v schématu: http://www.fordfans.cz/download/elchema/DOHCrizenimotoruZET.zip
číslo C-1325
jeden vodič [hnědý] vede na společný pájený zemnící bod
druhý vodič [hnědá/zelená] přez výcepolový konektor do RJ na pin (7)

tudíž z toho vyplívá, že by na něm nemělo býti žádné napětí, ale asi se mýlím...

2) jednodrátový snímač -> snímač pro budík na přístrojovce(pouze orientační údaj pouze pro řidiče)
poloha F12 ve schématu: http://www.fordfans.cz/download/elchema/mkv/4_Dobijeni_a_startovani.pdf
číslo C-1312
pouze jeden vodič [hnědá/bílá] na ukazatel C-900 poloha C8

Pozn: za případné špatné barvy se omlouvám, ale ty scany nejsou zrovna kvalitní, ale dobré a potřebné -> autorovi pochvalu(kua, jaké "i" :oops: )

Na žádném z vodičů by napětí býti nemělo, popřípadě je nedefinované, jelikož v obvodu je před snímači ještě buď budík, nebo RJ a si teď nevzpomenu, jak je to v nich řešené. No nic, zítra se kouknu do skript...

Takže pokavaď autorovy blbne ukazatel na přístrojovce, musí si najít ten snímač jednodrátový -> je to takový hentenonen vazmekt, který je zašroubován do motoru někde poblíž termostatu, většinou je mosaznej a kouká z nej jako kousek šroubku, na který se nasazuje taková malá fajfka(konektor).
Jestliže se jadná o dvoudrátový, tak se musí hledat někde na bloku motoru. A ten, že je špatný, se zjistí diagnostikou.
Oba snímače se dají prověřit: někde je napsáno, jaký odpor mají mýti při určité teplotě, takže je vyšroubovat(nejdříve vypustit kapalinu), zavěsit do vody, tu zahřívat, teploměrem kontrolovat teplotu a ohmetrem měřit odpor.

PS: musím si rýpnout -> v autě měřit napětí na setiny a ještě digitálem... (teda pokavaď to není digitál, který každý rok prochází zkušebnou) :twisted: Pardon, musel jsem

To´t mé subjektivní rady a dojmy... Jinak napadlo mě, proč nezajít do Forda... Ale já tam nechodím, jelikož mi nikdy nepomohli, jen obrali o prachy....

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 srp 2005 09:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Sisa ma pravdu s itm ze tam je jeden 2 zilovej a jeden 1 zilovej co vede primo k budiku....

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srp 2005 14:08 
Omlouvám se máte pravdu.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 83 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz