fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 02 srp 2009 12:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Na úvod bych chtěl poděkovat za pomoc Honzíkovi alias Fordovi a Míšovi alias Miki21 za jejich ochotu, trpělivost a časovou výdrž po kterou trvala výměna rozvodů u tohoto vozu a při výrobě potřebných pomůcek
-Pomůcky jsou:Aretační trn pro nastavení válce do HÚ
-Přípravek MP12
-Pásovina pro blokaci vačkových hřídelů
ObrázekObrázek

Demontujeme alternátor a zavěsíme jej na nejbližší přední přičku vhodným drátem.
ObrázekObrázek

Sejmem klínový řemen
Aretujeme pásovinou kolo vodní pumpy a odšroubujeme ho.Podepřeme si motor
Sundáme kryt rozvodů, ventilové víko, silentblok motoru a držák alternátoru
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Ze zadní strany bloku motoru hned za středem pravé poloosy demontujete záslepku pro aretační šroub, který zašroubujete
Obrázek

Pomocí šroubu na klice točíte ve směru otáčení motoru tak dlouho dokud se klika neopře o aretační trn.....potom by jste měli v pohodě zasunout pásovinu do zářezů na vačkových kolech.
Pokud se tak nestalo je třeba seřídit časování rozvodů.

Kolega zařadí 5tý rychl.stupeň a šlápne na brzdu.Povolíte šroub v klikovce a sejmete řemenici a víko rozvodového kola
Obrázek

Nakytne se Vám tento pohled
Obrázek

Povolíte napínací kladku a sejmete rozvodový řemen a namontujete novou napínací kladku.
Obrázek

Povolíme si vačkové kola pomocí přípravku MP12 a začneme klást nový rozvodový řemen proti směru otáčení motoru a dbáme na to aby nápisy na řemenu byli z naší strany čitelné.
ObrázekObrázek

Je třeba hodně u toho přemýšlet a vše důkladně probrat
Obrázek

Nicméně u focusu 1.6 je rozvodové kolo volně otočitelné na klikovce a tak jsme jej svým nápadem zaaretovali, a to proto pokud nedotáhnete řádně řemenici ke klikové hřídeli,která tlačí na rozv.kolo, je možnost, že při prvním startu se kolo neotočí a potkají se Vám ventily s písty
Takže jsme důlčíkem nadělali ďubky do kliky a dovnitř rozvodového kola a kola nalisovali a posléze nasadíte kryt kola a řemenici dotáhnete pomocí přípravku MP12...a opravdu se nebojte dotahovat nový šroub velkou silou, kdy budete i zvedat motor.
ObrázekObrázek

Posleze povolte drátek v napínací kladce a ta Vám řemen dopne.
Poté vyjměte aretační trn a projeďte naprázdno několik otáček motoru.Pokud Vám v tom nic nebrání máte nastavený rozvody dobře a zpět aretujte trnem kliku a měla by Vám pásovina zase vlezt do drážek vačkových kol.
Nahažte rozebrané díly zpět a můžete směle brázdit cesty dál....

Pokud se Vám nestane to co nám,což nebyla naše chyba, ale únava materiálu, kdy nám upadli dva ventily na třetím válci,kde jeden z nich byl těžce podpálený.Tudíž musel jít hlava na repasi..Kde ji zabrousily jak celkově ,tak i sedla ventilů.
Obrázek

Vyjmeme vačkové hřídele a poskládáme si je vedle sebe ,aby jsme je nezaměnili.Pokud ano je pro to jednoduchá pomůcka a to ta, že šálky vaček jsou označené písmenem a číslem.Kde písmeni "I" je sací vačka a "E" je výfuková vačka.Číslo "2" znamená šálek pro první válec apod.
Příklad:"I2"- šálek pro první válec na sací vačce..."E5" šálek na 4tém válcí pro výfukovou vačku.
I1 a E1 jsou vždy nejblíže rozvodům,ve kterých jsou zároveň gufera
ObrázekObrázekObrázek

Strhneme staré plechové těsnění na bloku motoru a dáme nové
Obrázek

Nasadíme hlavu a dotáhneme ji dle návodu Etzolda....ve zkratce od prostředka ke krajům v točivém pravém směru....
1.stupeň: 20Nm
2.stupeň: 40Nm
3.stupeň: otočíme o 90°
Namažeme sedla vaček,aby při prvním startování nebyla suchá než k nim přijde olej.
Obrázek

Položíme vačkové hřídele a jejich šálky dotáhneme dle návodu
1.stupeň: 10Nm
2.stupeň: otočíme o 45°
ObrázekObrázek

Tato operace nám trvala kdyby den,ale problém s ventily nás zdržel 14 dní......a proto pozor....na rozvodové kolo, které nemá aretaci.Tímto mě pan Ford velice nazlobil, že mu asi v investici nezbylo pár éček na návrh klínku, kterým by ušetřil díru do pro aretační trn.

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Naposledy upravil Perňa dne 25 srp 2009 23:25, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srp 2009 19:49 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Já bych naopak tímto chtěl poděkovat Perňovi a Fordovi za to,že se jejich hlavním přičiněním povedlo můj kočár opět přivést k životu.

Pánové DĚKUJI :!:

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srp 2009 20:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2007 17:36
Příspěvky: 2473
Bydliště: Ostrava Poruba
nemáš zaco jsme rádi že to opět jezdí jak má


jinak jak jsem dával tu hlavu na repas p.Rajnochovi tak první co bylo že se mě zeptal jestli se to potkalo stačilo mu ukázat ty dva ventily a řekl mi že to nebyla a ni 1 ani poslední hlava která tak dopadla prý to bude nějaká vadná serie ventilů takže majtelé focusů mějte se na pozoru

_________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci 103kw 2012
ex Ford Escort 1.6 16v upgrade na 1.8 85kw Ghia 1997 čistokrevnej něměc tmavě zelená metla všechno v elektrice zachovalej prostě krasavec. Nově dálkáč RJ CZ KEY vystřelovací klíč
4x okna v elektrice
4x kotoučové brzdy včetně ABS
http://fotoalba.cz/alba/Escort1.6/1005144.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srp 2009 20:51 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
To tak honis ze si podpalil 2 ventily ? :shock: Nebo se to jen tak prihodi ?
Jednou jsem na 2.3V6 Taunusu podpalil jeden vyfukovej, ale to jsem tyden pred tim steloval vule na ventilech a byl jsem moc aktivni. :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srp 2009 20:56 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
i prd velebnosti.Předchozímu majiteli se to při výměně rozvodů podkalo.Vyměnil nejspíš jen ventily bez zabroušení sedel.Poslal to do světa a zbytek už znáš.Tak ten ventil upadnout ve 150 km/h to by byla jinačí prdel. :-D

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srp 2009 23:01 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 21 črc 2006 16:25
Příspěvky: 1311
Bydliště: Havlíčkův Brod
Ford píše:
nemáš zaco jsme rádi že to opět jezdí jak má


jinak jak jsem dával tu hlavu na repas p.Rajnochovi tak první co bylo že se mě zeptal jestli se to potkalo stačilo mu ukázat ty dva ventily a řekl mi že to nebyla a ni 1 ani poslední hlava která tak dopadla prý to bude nějaká vadná serie ventilů takže majtelé focusů mějte se na pozoru

A co si ted mám jako koupit.Když jsem chtěl jít do fokuse

_________________
Minulost-Ford escort combi 1.6 r.99
Součastnost Renault Megane Grantour Limited combi 2014 1.6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2009 05:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Fokuse si kup, ale vyhni se kubatuře do 1.6 včetně.....
To znamená 1.8 a 2.0 ..... ty motory jsou v pohodě....ty mají klínek na klice a není tam volné rozv.kolo...

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2009 09:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Ty vole, to čumím, ještě pamatuju jak si se ptal jak odšroubovat svíčky a ty teď takovou opravu :shock: :lol: :lol:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2009 09:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
:-D
Jo mám v sobě skryté vlohy :-D

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2009 22:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2008 21:49
Příspěvky: 260
Bydliště: Praha 6
dragon píše:
Ford píše:
nemáš zaco jsme rádi že to opět jezdí jak má


jinak jak jsem dával tu hlavu na repas p.Rajnochovi tak první co bylo že se mě zeptal jestli se to potkalo stačilo mu ukázat ty dva ventily a řekl mi že to nebyla a ni 1 ani poslední hlava která tak dopadla prý to bude nějaká vadná serie ventilů takže majtelé focusů mějte se na pozoru

A co si ted mám jako koupit.Když jsem chtěl jít do fokuse

Hlavně nepanikařit jsem si nevšim že by kluci běhali hromadně na repas palic na 1.6 Focusech víc než u jinejch motorizací :idea: . To že to někdo dojebal před tim, neni vina týhle motorizace.

_________________
Ford Escort 1.8TD 51kW, 97, combi, klima, 2x airbag, světle modrá metla: postrk do Prahy
Ford Focus 1.8 TDDi 66kW, 03, combi, klima, 4x airbag, červená sériovka (kromě alu kol a foĺií) přibližovadlo pro rodinu
Renault Megane 1.6 55kW, 1996, 5dv, červený

Nálevna U Velasů: http://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz