fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 13:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 srp 2009 19:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 bře 2007 22:20
Příspěvky: 232
Bydliště: SK
Karel1 píše:
Tak jsem prozkoumal el. schémata pro Escort a našel jsem zapojení s 4 pacičkovým relé . Podle schématu jde o standardní spínací relé na 70A , které je ovládané řídicí jednotkou motoru . Kontrolka žhavení je připojena k řídicí jednotce , proto svítí i když je relé vyndané .
To relé má 2 pacičky silné a 2 slabé ?


Áno, je to presne tak :)

_________________
Escort 1,8TD Combi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 srp 2009 23:05 
Offline
Forďák

Registrován: 26 úno 2006 20:47
Příspěvky: 345
Bydliště: Plzeň
Schéma el. motoru

[imgObrázek[/img]

_________________
Ford Transit 2.5D (1991) Sešrotován , sloužil dobře
Ford Escort 1.6 16V (1994) Sešrotován 10.2.2015 , v autě byla původní baterie Motorcraft , stáří cca 21 let . Asi zázrak
Fiat Ducato 2.8 JTD (2000)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 srp 2009 08:15 
Offline
Forďák

Registrován: 07 zář 2005 11:31
Příspěvky: 88
Bydliště: Bukovany
2x silný kabel červený a červenočerný
2x tenký žlutofialový a žlutohnědý

Když si to tedy přeberu. Pokud je relé špatný tak může odpojit žhavení i diodu. Pokud je relé pryč tak by to žhavit nemělo ale dioda žhavení se rožne.
Přemýšlím jak by se to relé dalo proměřit jestli není vadný. Blbý je že bych to potřeboval když mi to přestane fungovat,a to může být sice zítra ale klidně i za měsíc.

_________________
Ford Escort Ghia 1.8TD/66kW
r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 srp 2009 10:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 bře 2007 22:20
Příspěvky: 232
Bydliště: SK
Najskôr skontroluj, či máš napätie na jednom zo silových kontaktov v zásuvke relátka. Ak nie, bude vadná poistka v držiaku na + kontakte batérie. Ak tam napätie bude relé skontroluješ jednoducho. Tie dva slabšie kontakty na relátku sú ovládacie. Pripoj na ne + a- od baterky. Malo by cvaknúť a prepojiť tie dva silné kontakty. Ďalej to už snáď zvládneš :) A dióda nie je od relátka závislá. Tú rozosvieti riadiaca jednotka tuším v závislosti od teploty motora.

_________________
Escort 1,8TD Combi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: žhavení
PříspěvekNapsal: 20 srp 2009 12:28 
Offline
Forďák

Registrován: 02 bře 2009 12:42
Příspěvky: 75
Bydliště: Blansko
včera jsem celkem pěkne nastartoval i bez žhavení :shock:
Měl jsem odšroubovaný kabel...Kontrolka přitom fungovala uplně normálně. Zajímavé...

Zkontroluj kontakty. Mě žhavil spoj - šroubek matička - očko u kabelu co už rozvádí proud na svíčky... byl horký... Je to ten šroubek, co je i na fotce.

Je to špatně udělaný kabel - řekl bych konstrukčně. Tam kde se v plastu napojuje šroub na medeny kabel vzniká problém. Je to jen zmáčký a není to letovaný

_________________
ESCORT 97, TD 1.8, 66 kW, Lucas čerpadlo f18.itci.40 8448b100a


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 srp 2009 13:29 
Offline
Forďák

Registrován: 07 zář 2005 11:31
Příspěvky: 88
Bydliště: Bukovany
No mě je právě divný že když mi svítí dioda tak to jede, když nesvítí tak to nejede.
Pokud je dioda řízená ŘJ a nemá s relém nic společnýho tak myslím že na relé závada nebude.
Podle schématu od Karla:
Pokud ŘJ ovládá nezávisle relé i diodu tak dioda ani relé se neovlivní a rozhoduje o tom ŘJ.
Tedy mělo by to žhavit i když nesvítí dioda,nebo by to nežhavilo když svítí.
Jedinná možnost kdy to bude žhavit a svítit, nebo nebude žhavit a nebude svítit bude když bude ŘJ vadná.
No paráda.

_________________
Ford Escort Ghia 1.8TD/66kW
r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 srp 2009 20:48 
Offline
Forďák

Registrován: 26 úno 2006 20:47
Příspěvky: 345
Bydliště: Plzeň
Proč máš odpojený IMO , to jsi neměl původní klíč , nebo byla chyba v řídicí jednotce ? Jde o to že píšeš že přijedeš na benzínku , natankuješ a už neodjedeš . Přitom startér normálně točí , motor by musel chytnout i bez žhavení . Pokud otevírá stopventil . IMO obešli tak že připojili stopventil na svorku 15 na spínačce ?

_________________
Ford Transit 2.5D (1991) Sešrotován , sloužil dobře
Ford Escort 1.6 16V (1994) Sešrotován 10.2.2015 , v autě byla původní baterie Motorcraft , stáří cca 21 let . Asi zázrak
Fiat Ducato 2.8 JTD (2000)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 srp 2009 07:43 
Offline
Forďák

Registrován: 07 zář 2005 11:31
Příspěvky: 88
Bydliště: Bukovany
Protože mi to neustále blblo a neodjel jsem tak jsem to dal do servisu v Kyjově. První mi přepájeli pojistkovku a tvrdili že to jede.
Podruhé mi oznámili že je závada v immo a buď mi ho opraví nebo odpojí. Vybral jsem odpojení.
Jak to provedli to nevím, jen mi nechali "asi" immobilizer v krabičce na sedadle.

Pokud otočím klíčkem startér točí ale auto nechytne ani po 2 minutách.

_________________
Ford Escort Ghia 1.8TD/66kW
r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém se žhavením
PříspěvekNapsal: 22 srp 2009 00:49 
Offline
Forďák

Registrován: 26 úno 2006 20:47
Příspěvky: 345
Bydliště: Plzeň
Proměř jestli se když zapneš zapalování ukáže napětí na stopventilu na vstřikovacím čerpadle . Vem si na měření obyčejnou žárovkovou zkoušečku , digitální měřák ukáže provozní napětí , ale třeba tam teče tak málo ampér že se ventil neotevře . Žárovka buď svítí nebo ne . Taky by bylo dobré zjistit kam vede vodič od ventilu , což asi nebude jednoduché . Podle schématu vede k řídicí jednotce . A proměř taky jestli je napětí na patici žhavícího relé jak psal MOTO . Podle příznaků to vypadá na závadu v el. okruhu řídicí jednotky , nebo samotnou řídicí jednotku . Chce to prostě vzít zkoušečku a měřit a měřit .

_________________
Ford Transit 2.5D (1991) Sešrotován , sloužil dobře
Ford Escort 1.6 16V (1994) Sešrotován 10.2.2015 , v autě byla původní baterie Motorcraft , stáří cca 21 let . Asi zázrak
Fiat Ducato 2.8 JTD (2000)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém se žhavením
PříspěvekNapsal: 23 srp 2009 15:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Borci, snažíte se dobře, ale jste trošku vedle, to schema co dodal karel 1 odpovídá tak podle mýho oka nějakýmu RVA bez imo a do roku výroby 97.....tady pokud nejsem mimo jedná o rok výroby 99 a pravděpodobně motor RFS...váš omyl spočívá v tom že dle toho schematu je vada v okruhu klíče a inicializace řídící jednotky....ale tenhle typ má v pojistkovce "Power hold relay" který dělá právě to co to nedělá....a jelikož už tu zaznělo cosi o přepájování pojistkovky, zaměřil bych se na tohle...okruh začíná u baterky, kde se přes pojistku FB 60A dostává 6mm2 červeným vodičem do konektoru C 3005 (ten hlavní malej napájecí), takže už zde může být v konektoru přechodový odpor, zde se rozvádí napětí vnitřní klemou v pojistkovce na pojistky F13 (relé předehřevu nafty a klimy), F24,F8,F9 a co je taky důležitý pro sekci B tzv. Power Hold relay....tam se sepnutím tohoto relé dostává napětí přes pojisku F16 na pin 71 a 97, který zajišťuje inicializaci a chod motoru (žhavení a spol.) takže vytažením pojistky F16 lze nasimulovat tu poruchu nastálo a tím potvrdit nebo vyvrátit mojí doměnku...pokud se to potvrdí, tak netřeba trápit relé a celý okruh žhavení ale projít tu trasu od plus baterky až po pojistku F16 respektive k řj....vycházím z zřejmě nejpodrobnějších schémat co mám (TIS),Karel 1 v dobrý víře použil nějaký klon Vivid workhopu, kde tohle schéma v escortech vůbec není ale je v mondeu 97 a ještě jen přehledový....neřeší barvy kabeláže, konektory ani vnitřní zapojení....je víceméně jen blokový což je někdy k nakopnutí i výhoda než lov v podrobným...když sem Karel 1 hodí to mondeácký schema(mě se nechce, jsem na to línej :D ) tak ho tam najdete pod názvem 90.hlavní relé...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém se žhavením
PříspěvekNapsal: 23 srp 2009 17:53 
Offline
Forďák

Registrován: 07 zář 2005 11:31
Příspěvky: 88
Bydliště: Bukovany
Takže jsem vyzkoušel odpojit pojistku F16, dioda žhavení se neukázala a auto nenastartovalo.
Při normálních chodu se mi ozývá rychlý cvakání a do toho ještě 2 hlasitější cvaknutí.
Při výtáhnutí pojistky ani necvakne.
Bohužel mi to teď startuje tak nevím jestli to cvaká když se závada projeví. Jak budu vědět tak napíšu. Během týdne se mi to beztak projeví.

_________________
Ford Escort Ghia 1.8TD/66kW
r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém se žhavením
PříspěvekNapsal: 23 srp 2009 20:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
no tak jsi defakto potvrdil mojí domněnku, ona pojistka F16 je dvacetiampérová a taky dost zatížená, je na ní elektroventil pro egr, provozní spotřeba řídící jednotky, vstřikovací čerpadlo, výhřev pro maf a cívka relé žhavení....pokud je v pojistkovce na této větvi někde přechoďák, tak to při souběhu těhle všech věcí (obvykle start) může způsobit pokles napětí až do úrovně, kdy něco nefunguje (např. neudrží se relé atd.) tu pojistkovku lze zamontovanou v autě vcelku snadno vyzkoušet zátěžovým testem....jelikož je odběr dimenzován na nějakých 20A lze směle na přívod (tam kde je napětí po zapnutí klíčku v pozici konektoru pojisty F16 napětí (je samozřejmě vytažená předtím) zapojit kupříkladu dvě paralelně zapojený žárovky H4 kde se jeden vodič připájí na nějakou starou spálenou pojistku a druhej se ukostří....H4 má 55W jedna, čili dvě paralelně mají 110W což ti dá proud něco kolem devíti ampér....měli by svítit naprosto stejně jako když jsou napřímo na baterku připojený, pokud po nějakých pár vteřinách začnou pohasínat nebo měnit intenzitu světla, máš v pojistkovce přechoďák....měřit to digitálním voltmetrem moc nelze z důvodu jeho minimálního zatížení okruhu protékajícím proudem, ale šlo by s ním za chodu vozu měřit případný pokles napětí při zatížení spotřebiči které na tý pojistce jsou....ale těžko budeš jezdit s otevřenou pojistkovkou, jedním vodičem nacpaným do pojistky a druhým na kostru a sledovat zapnutej měřák... :D

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém se žhavením
PříspěvekNapsal: 24 srp 2009 07:56 
Offline
Forďák

Registrován: 07 zář 2005 11:31
Příspěvky: 88
Bydliště: Bukovany
Asi po třetím přečtení sem to pochopil. Furt mi tam neseděla ta přepálená pojistka.
No zkusím nějakou najít a vyzkouším to.

_________________
Ford Escort Ghia 1.8TD/66kW
r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém se žhavením
PříspěvekNapsal: 24 srp 2009 17:51 
Offline
Forďák

Registrován: 26 úno 2006 20:47
Příspěvky: 345
Bydliště: Plzeň
Je to to správné schéma ?
Obrázek

_________________
Ford Transit 2.5D (1991) Sešrotován , sloužil dobře
Ford Escort 1.6 16V (1994) Sešrotován 10.2.2015 , v autě byla původní baterie Motorcraft , stáří cca 21 let . Asi zázrak
Fiat Ducato 2.8 JTD (2000)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém se žhavením
PříspěvekNapsal: 29 srp 2009 12:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Karel 1: Ano to je to správný schéma, když se porovná s tím předchozím, jsou rozdíly hned patrný....i tohle schéma je spíše přehledový, tady se jen řeší co je s čím spojený, ale to nevadí ba naopak, tady vcelku i laik vidí co všechno nefunguje když nejde okruh toho hlavního relé, tedy vše co je spojeno s vývodem č.5 toho hlavního relé....
Tick: tu spálenou pojistku jsem myslel jen coby kus na výrobu "konektoru" zasunutelnýho do pojistkovky místo původní F16 za účelem zátěžovýho testu spojů v pojiskovce a toho hlavního (power hold relay) relé....sorry jestli to nebylo dostatečně polopatický....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz