Ahoj vsichni.
Dovolil jsem si založit zvlášť vlákno týkající se pouze ForDiag diagnostiky aby se to nemíchalo v obecné debatě/vlákně o diag.
Která auta jsou podporovaná:
- skoro vše od Fordu, tedy Escort, Mondeo MKI/II/III/IV, Focus I/II/III,
Fiesta (Endura-E s EEC5),
Fiesta (1,4 EFI s EEC5),
Scorpio, Transit, Fusion, Ka, Puma, Cougar, Galaxy, včetně Amerických Mustang, F150, Explorer, ...
Která auta
NEjsou podporovaná:
Escort RS2000 (EEC 4 starší generace) - ECU nemá možnost datové komunikace
Fiesta 1.3 CFI (Endura s EEC4 starší generace) - ECU nemá možnost datové komunikace
Co kabel umí:
- podporuje všechny benzínové motory s EEC IV/V/VI (i nejmladší
CANová auta)
s využitím Ford service protokolu, tedy podporuje i auta, která nepodporují (nebo jen částečně) normu OBDII
..., Cosworth 2.9V6 BOB, 2.0 Turbo Cosworth BDx s EEC IV
- podporuje benzínové motory s EEC IV (tzv. OBD1.5)
Všechny ZETEC, pozdější 1,4 CVH, Explorer V6, také Cosworth 2,9 V6 BOA,...
Pokud má vůz OBD/DLC konektor nebo 2pin konektor urceny pro WDS/FDS (viz. foto na viewtopic.php?f=8&t=44&start=660)
- podporuje Ford TD, TDDI a TDCI motory (tyto motory nepodporují až do roku 2003 normu OBDII a nelze je tedy pomocí kabelů s ELM327 ani diagnostikovat)
- statickou regeneraci DPF filtru na 1.6TDCI
- reset DPF filtru na 1.6TDCI
- reset snimace tlaku DPF na 1.6TDCI
- Transit EPIC diesel system (Transit 2.5TD)
- na TDCI motorech (Delphi system) lze
merit a overit vstrikovaci tlaky v common railu,
adaptace jednotlivých vstřiků,
poměr klepání jednotlivých válců (detekce propoučtějícího vstřiku),
zkontrolovat přesnost regulace tlaku v railu (funkčnost IMV ventilu)
- umí vyčíst a zobrazit adaptační tabulku bohatosti směsi (velmi výhodné pro diagnostiku stavu vstřikování a nastavování/kontrolu LPG systému) (u CANových aut je tato fn. průběžně doplňovaná, není funkční u 100% modelů)
- díky využití stejného protokolu jaký používá originál Ford FDS/IDS diagnostika umožňuje zobrazit stovky různých hodnot motoru
(narozdíl od OBDII protokolu, kde to jsou jednotky až desítky hodnot a převážně zaměřených pouze na emise)
Např. lze sledovat požadovaný úhel natočení volnoběžného ventilu (pid ISCDTY), EGR ventilu, proud tekoucí do vyhřívacího článku lambda sondy, ...
- velmi rychlá živá data na benzínových motorech (až 600 hodnot/sek.), na diesel motorech cca 30 hodnot/sek.
která umožnují zachytit i rychlé události-změny hodnot - výhodné pro diagnostiku/měření přechodu z volnoběhu, atd.
- jednoduchá kontrola nejdůležitějších parametrů motoru na měřácích (lambda sonda, bohatost směsi, předstih, krátkodobé a dlouhodobé adaptace, ...)
- vyčíst chyby z jednotek ABS, Airbag, GEM, Climatronic, ...- 2 osciloskopy, každý s max. 4 údaji
- specificky zaměřené předkonfigurované osciloskopy pro test MAF, MAP a TPS čidel
- spouštění interních testů
- test KOEO - test čidel při stojícím motoru
- test KOER - test akčních členů a dynamických hodnot při běžícím motoru
- test výstupů jednotky (pouze u EEC V) - zapne výstupy benzínové pumpy, vytápění lambdasond, ventilátoru chladiče, ...
- čtení VIN kódu auta z jednotky EEC V
- možnost vymazání adaptací jak na EEC IV, tak EEC V = tzv. RESET jednotky
- podpora jak motoru s MAF, tak s MAP čidlem
Výběr z důležitých hodnot čtených z jednotky:
- MAF - napětí z čidla
- MAP - tlak v sacím potrubí
- napětí z LAMBDA sondy
- napětí ze snímače škrtící klapky
- krátkodobá adaptace (LAMBSE / STFT)
- dlouhodobá adaptace (KAMREF / LTFT)
- šířka vstřikovacího impulsu
- teplota chladící kapaliny
- teplota nasávaného vzduchu
- otáčky
- rychlost
- % otevření volnoběžného ventilu
- stav regulace bohatosti - otevřená/zavřená smyčka
- stav snímače posilovače řízení
- ....
Nové verze software jsou zdarma ke stažení.
Současná poslední verze software je ke stažení zde:
Fordiag ke staženíPokud by někdo pořeboval ovladače (dodávám na CD, ale ...) tak zde:
http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htmInformace o nových verzích najdete nahttp://forum.fordiag.cz/viewforum.php?f=2Níže již zastaralé o starších verzíchCo je nového v verzi
1.22+ doplnena funkce pro prepnuti kabelu do KL-modu (umi kabely od verze 3)
+ doplneny nektere OBDII pidy
+ seznam PIDu je serazen abecedne
+ rozchozeno vycitani adaptaci na motorech DOHC_SFI_8V a DOHC_SFI_16V
(Model = Scorpio klaun "DE_1" a "Galaxy")
+ v nastaveni je moznost nastavit rychlost zivych dat (vyhodne pro zaznam napr. vypalovani DPF filtru)
+ v prubehu zivych dat je zakazane vypnuti monitoru a prechod do usporneho rezimu
: Gauges TDCI prejmenovany na Gauges ICU
: Gauges ICU - merak pro MAP - max. hodnota zvetsena na 260kPa
: Gauges ICU - merak pro "Fuel reail temperature" jednotky zmeneny z A/D counts na Celsius, upraveno rozliseni
: pri spojovani na ECU motoru doplneno zjistovani o jaky system TDxx se jedna
TD / TDDI / DELPHI TDCI / DV6 / DW10/DW12
+ Gauges: pridana kontrolka BRAKE PEDAL
+ Gauges: doplnena podpora kontrolky CLUTCH/SPOJKY i pro benzinove motory
Co je nového v verzi
1.21 alpha 8+ doplnena
detailni podpora hodnot pro TDCI (Delphi system) - doplnen novy typ jednotky - Engine - ICU (injection control module)
- moznost zobrazeni adaptaci klepani, adaptace IMV ventilu
- pozadovany / skutecny tlak railu
- mnoho novych PIDu pro TDCI
+ doplnena podpora pro
Volvo 2.5L turbo I5 (CAN), pro tento motor:
- doplnena naprosta vetsina PIDu
- funkcni nektere budiky v Gauges (RPM/VSS/IAT/ECT/LOAD/SparkAdvance)
+ nove
PIDy pro DPF filtr + pid DPPF - tlakova ztrata na DPF filtru
+ novy PID "PPFT" - teplota filtru DPF
+ v okne NASTAVENI doplnena moznost zapnout zapis LOGu datove vymeny s ECU
: opraven prepocet VS (rychlost) na TDxx
: PID EOT (jeden ze dvou) - opraven scaling
+ pridany
nove PIDy pro TD motory (?Fiesta?/Escort/Mondeo)
CAMDTCY, TIM_FBK, TIM_DEM, TACHO_F (strida snimace pocatku vstriku, ...)
+ novy PID GENVDSD - pozadovane napeti alternatoru
+ novy PID TP1 - pozice skrtici klapky (pro CAN auta - Fiesta, Fusion, ...)
: PID FRP_V (fuel rail pressure) - doplnen prepocet na 0..5V
: opraveno rozliseni "IMV_TRIM" [%], INJx_DEM, CNS_BACKLEV v osciloskopu
: zmeneno rozliseni PIDu "FPUMP_DC" na 0-100%
: opraven problem s rozlisenim pidu "IMV_LRNTRM" (od -2% do +2%)
+ novy PID "TORQUE" - cisty kroutici moment
: zalozka "test TPS" - 3 hodnoty snimace ma kazda jinou barvu
ICU modul je pristupny na vsech TDCI motorech (Delphi system) bez ohledu na to, zda jde o jednomodulovy nebo dvojmodulovy system.
Co je nového v
verzi 1.20 - doplněna podpora dalších modulu (ne jen motoru) - ABS, Airbag, Climatronic, GEM
- vyčtení adaptací nyní funguje i na mladých EEC jednotkách, např. v Mondeo MKIII Duratec 1.8/2.0, ... (typ Black OAK)
- nektere kody chyb jsou i v Cestine (diky "katalizatorovi" )
- na TDCI motorech lze merit a overit vstrikovaci tlaky v common railu, adaptace jednotlivých vstřiků, ...
- na nekterych verzich 1.4 CVH nesly vycist adaptace - opraveno
- doplneny nektere chybejici kody chyb OBD (pro EEC V, ABS, ...)
- nova verze softu samozrejme chodi i se starsi verzi kabelu (ale jen s novym kabelem (2.0) se lze pripojovat i na dalsi zarizeni. Ne jen na motory.)
- doplněna nová záložka "Stavy" kde lze zobrazit chybové příznaky jednotlivých čidel a akčních členů motoru
(např. odpojený vstřikovací ventil nebo čidlo teploty ....)
Co je nového v
verzi 1.18Doplněna nová funkce - spouštění interních testů v ECU
-
test KOEO - test čidel při stojícím motoru
-
test KOER - test akčních členů a dynamických hodnot při běžícím motoru
-
test výstupů jednotky (pouze u EEC V) - zapne výstupy benzínové pumpy, vytápění lambda sond, ventilátoru chladiče, ...
Doplněna podpora pro TDCI motory
EEC V:
- na TDDI motorech s vahou vzduchu zobrazuje oba meraky - jak MAF, tak MAP
- opravena chyba - adaptace nesly vycist pokud prave bezela ziva data (vycteni koncilo chybou)
- PID "MAF" - opraveno rozliseni (maximalni hodnota je nyni 50 gramu/sec.)
- PID "IMAF" - opraveno rozliseni
- PID "DSDRPM" (pozadovane otacky pri rizeni volnobeznych otacek)
zmeneno rozliseni v osciloskopu na stejne jako maji "RPM" otacky - nazornejsi pro sledovani rozdilu otacek
EEC IV:
- hodnota RATCH ma v osciloskopu stejne rozliseni jako TPS, takze ji lze dobre porovnavat
- doplneny nektere chybejici kody chyb/DTC
Co je nového v
verzi 1.17:
- doplněna ČEŠTINA- doplněna podpora dalších jazyků (Němčina)
- přidány nové PIDy pro EEC V pro měření snímače plynového pedálu na autech s elektronickou škrtící klapkou
(možnost diagnostikovat natáčení el. škrtící klapky)
- osciloskop - pokud je více nasnímaných dat nebo se zvětší zoom, je posun/rolování po datech jemnější
- zjemněn rozsah hodnoty LAMBSE v osciloskopu - detailněji "kreslí" adaptační hodnoty
Co je nového v verzi 1.16:
EEC V
- upraveno zobrazovani stavu OPEN/CLOSE loop lambda sondy (melo by fungovat na vice typech jednotek)
- upraveno vycitani adaptaci na starsich typech ECU
Co je noveho v verzi 1.15:
EEC IV a V
- nova fn. - vycteni a zobrazeni ADAPTACNI TABULKY - pro nekterou diagnostiku hodne zajimava vec
EEC V
- podpora pro V6 a V8 motory - dve lambdy a 2x LAMBSE na zalozce Gauges
- opraven problem kdy se nekdy nespustilo vycitani zivych dat z jednotky
a ve status radku se vypsala hlaska "Live data could not start !" + cislo chyby
- doplnen spravny rozsah pro S_VEGOxy, FUELPWMx
- opravena korekce/prepocet u IMAF z referencniho napeti 5V na 16V
- stupnice v osciku - hodnoty bez urceneho kroku (v tabulce PIDu) se nyni zobrazuji na CELA cisla (cca 10 hodnot)
- osetreno rozdilne adresovani na EEC V starsich a novych jednotek (3 nebo 4 byty adresy)
(Napr. Duratec HE 107kW ma nove adresovani)
EEC IV
- pridany chybove kody v Cestine a Nemcine
- rozsiren vlozeny display v gauge s FuelPW
- opraveno zobrazeni hodnoty uvnitr gauge v LCD pro MAP - doplneno zaokrouhleni
- pridano zaokrouhleni v nekterych displejich (RATCH, ...)
- okno s nastavenim je nyni On Desktop (vne hlavniho okna)
- doplnen kontrolni dotaz pri mazani adaptaci
Co je noveho v verzi 1.14:
- na EEC V se hned po spojeni vycte a zobrazi z jednotky VIN kod, a jeji verze hardware a software + rok vyroby
- osciloskop na EEC V:
- do vyberu hodnot doplneno zobrazovani ktere hodnoty jsou aktualne pripojenym autem podporovany a ktere ne
- moznost si nastavit svoje barvy prubehu
- zmenseno zatizeni CPU v rezimu osciloskopu
- doplnena moznost v nastaveni programu presne zkorigovat rychlost auta (v % +/-)
- doplnena moznost snizit zatizeni procesoru na slabsich PC ktere nestihaji zpracovat 550 hodnot/sek. z EEC V (v nastaveni parametr "Reduce CPU load", cim vyssi cislo, tim mene zatezuje pocitac, ale taky tim mene hodnot z jednotky je zpracovano)
- opraveno zobrazovani hodnoty LOAD v displeji
- opraveno falesne hlaseni pri smazani chyb na TD/TDDI (hlasil ze to neproslo i kdyz to proslo)
- opraven prepocet rychlosti z cidla VSS (vypisoval o neco vetsi rychlost nez mela byt)
- opraven prepocet hodnoty z MAP cidla na EEC V
Cena je 2100,- za hw+software
Mail: fordiag
fordiag.cz