Takže dnes jsem se po dlouhé době rozhodl vyměnit vnější manžetu na poloose.Koupil jsem si celou sadu zn. FEBI
K montáži budeme potřebovat: zvedák nějaké cihly nebo desky k podložení , pak nějaké ty goly 17 19 32 13 siko kleště k podržení čepu řízení a stabilizítorů, kombinačky. šroubovák, torx 45
1.krok
Povolíme šrouby kol, zvedneme auto a sundáme kolo
2.krok
Povolíme středovou matici za pomocí pomocníka který nám šlápne na brzdu(na ocelových discích se dá matice povolit když je ještě auto na zemi bez šlápnutí na brzdu. Na matici je pojistná ¨zarážka¨ stačí když ji vytlouknete třeba šroubovákem
3.krok
Odšroubujeme kost stabilizátoru
4.krok
Odšroubujeme čep řízení
5.krok
možnost A: Odšroubujeme tlumič a vyndáme ho a pak vyhneme celý náboj směrem od auta a poloosu vytloukneme ven s náboje(do pooosy tloukneme přes nějaké dřevo aby jsem nepoškodili poloosu)
možnost B Povolíme svorku otočného čepu a rameno vytloukneme dolů a náboj držící na tlumiči potáhneme směrem od auta a vytloukneme poloosu viz. Možnost A
6.krok
Když máme vyndanou poloosu tak sundáme starou manžetu(rozřežeme) a spony kleštěmi sundáme
7.krok
Sundání homokinetyckého kloubu provedeme tak že kolub vytloukneme s poloosy s měrem od auta (mě to šlo snadno)
8.krok
Kloub vymyjeme např v benzínu a vyzkoušíme zda-li nemá nějakou velkou vůli v tom případě koupíme rovnou nový kloub, kloub je zajištěn na poloose ségrovkou tu vyndáme a dáme místo ní novou která je součástí sady
9.krok
Do kolubu dáme novou vazelínu (jedná se o grafitovou) a ted jsou dvě možnosti jak tam nasunout manžetu
1) prvně nasadíme manžetu na kolub a pak nastrčíme na poloosu
2) prvně nasadíme manžetu na poloosu a pak na kloub a zajistíme svorkami
10.krok
Vše sešroubujeme v opačném pořadí demontáže
Další dotazy rád zodpovím
Tak co perňo zvládnul jsem to???