fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 11:03

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 91  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 08 lis 2009 13:41 
Offline
Forďák

Registrován: 14 srp 2008 23:50
Příspěvky: 53
Bydliště: Krnov
Je to tak, pri chladnem motoru mi esco stojici na volnobeh nezlobi,i kdyz neni volnobeh klidny,auto se jakoby vice trepe, ovsem po rozjezdu a prijezdu do krizovatky po cca 100m to zacne litat k 300-600 a nekdy to chcipne tak rychle, ze ani nestacim zareagovat plynem.Po cca 1500m a malem zahrati je volnobeh vporadku. Starty jsou take na jednicku. Mozna jeste dodam, ze pokud sem menil baterii, cili resetoval CPU nastaveni, volnobeh za studena se rapidne zhorsil a trva 200-300km, nez se jednotka adaptuje na jakyz takyz rezim, ze volnobeh neni tak divoky...aůe stale chcipe za studena.
Palivovy filtr mam cca rok stary,najeto 10tisic. S tlakem na liste absolutne nevim,co delat,kdyby to byla ta zavada...

_________________
escort 97,1,6 16v,66kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 08 lis 2009 23:04 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
eftik píše:
Je to tak, pri chladnem motoru

Zkusil bych omerit MAF na diag./osciku a pripadne ho odpojit a vymazat ty hruzne adaptace.
Na takhle "ujetem" motoru se neda nic vylucovat jen prostym odpojenim, protoze 25% benzinu navic s tim motorem budou delat hnusne veci. Takze vzdy vyresetovat jednotku pri dalsim pokusu.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 10 lis 2009 13:30 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Dostal jsem hromadu otazek ohledne adaptaci, tak se pokusim to trochu popsat:

Citace:
Co to znamena ta adaptace, ze ECU auta neco adaptuje ?
Co a na zakladeho ceho a jak ?


Jednotka jako jednu ze zakladnich cinnosti vypocitava potrebne mnozstvi vstrikovaneho paliva.
Toto mnozstvi musi byt (za normalni jizdni situace) takove, aby se co nejvice priblizovalo idealni smesi
benzinu se vzduchem. Tomuto pomeru muzem rikat Lambda = 1.0
Viz. http://en.wikipedia.org/wiki/Air-fuel_ratio (eng)
nebo Koeficient přebytku vzduchu (CZ)
Pri tomto pomeru smesi benzinu se vzduchem jsou nejmensi emise a o to vyrobci motoru jde predevsim.

Ke zjisteni, zda je smes bohata nebo chuda se pouziva Lambda sensor. Bezne pouzivane lambda sensory nejsou
schopne poskytnou informaci o idealni smesi 1.00, ale jsou schopne rozeznat stav kdy je smes uz bohata, nebo naopak
uz chuda. Jednotka tedy provadi regulaci tak, ze neustale meni mnozstvi vstriknuteho benzinu kolem idealni smesi stridavym obohacovanim a ochuzovanim.
Kdyz lambda sensor hlasi "smes je prilis bohata", jednotka zacne pomalu postupne ochuzovat smes az do te doby,
kdy lambda sensor zacne hlasit "smes je chuda". A tak porad dokola.

Pozadovane mnozstvi vstriknuteho paliva lze priblizne dopocitat na zaklade hodnot ruznych cidel na motoru, hlavne pak MAF (nebo MAP) cidla,
poctu otacek, atd. Ale vypocet nemuze byt nikdy 100%ne presny. Kazdy motor ma nejake odchylky od idealu,
nektery ma dokonce pricpany palivovy filtr, nektery vyfukove potrubi, atd.
Aby motor stale fungoval (kvuli emisim) v idealni oblasti smesi lambda 1.0, je nutne zavest korekce.
Jednotka si tedy udrzuje "korekcni hodnotu" kde si poznamenava, jak hodne se vypocet smesi "myli" od skutecne pozadovane smesi.
Tuto korekci si poznamenava na zaklade zprav prave od lambda sensoru.


Citace:
Co jsou ta policka, kde v jedne ose jsou otacky motoru v druhe ose jsou procenta ?
Procenta ceho?


Korekcni hodnota nemuze byt ale pouze jedna jedina pro cele spektrum provoznich situaci motoru.
Proto je zavedena MAPA korekci. Pro ruzne otacky motoru a ruzne zatizeni jsou udrzovany ruzne hodnoty.
Takze je to tabulka kde v jedne ose jsou otacky motoru (X) a v druhe ose zatizeni motoru v % (Y).
Ford pouzival tabulku 10x10 bunek, mladsi jednotky uz pouze 8x10 bunek.



Citace:
Jake hodnoty by ty adaptace mely optimalne ukazovat ?


idealni hodnota je 1.00.
(Pozor - software ForDiag ukazuje PROCENTA KOREKCE, takze tam je idealni hodnota 0.00)
V tomto pripade ECU presne "trefuje" pozadovanou smes.
ECU nejdrive vypocita jake mnozstvi paliva by mela vstrikovat, ale na tento vysledek jeste aplikuje
"upravu" z adaptacni tabulky. Zjisti si z ktere bunky ma adaptacni hodnotu vzit (dano otackami/zatizenim)
a vypocitanou hodnotu jeste VYNASOBI cislem z dane adaptacni bunky.
Tedy pokud je cislo napr. 1.1, zvedne se dodana davka benzinu o 10%
Pokud je cislo 0.9, snizuje se davka o 10%

Ford ECU dovoli menit bohatost smesi maximalne o 25% (muze se to lisit motor od motoru), aby nedochazelo
k tomu, ze se pri nedetekovane poruse nektereho cidla bude mylne smes upravovat az za hranice
kde bude smes zapalitelna, ...



Citace:
A proc jsou adaptace mimo stred mapy na nule ?


Aby to nebylo tak jednoduche :-), ECU si nezapisuje hodnoty pro uplne kazdou bunku v mape zvlast.
V nekterych stavech motoru (bunkach) muze pouzit hodnotu z nejake sousedni bunky.
(Nevim presne co vedlo vyvojare k tomuto reseni.)
ForDiag umi vycist hodnoty vsech bunek, ale neumi (na obrazovce) hodnoty z pouzivanych bunek rozkopirovat take do bunek
ktere ve skutecnosti cerpaji hodnoty odjinud. I tak je ale adaptacni mapa velmi informativni.
ForDiag ukazuje vsechny pouzivane bunky. Zbyle bunky, ktere obsahuji idealni hodnotu 1.0 jsou bud
- opravdu v idealnim stavu (pochybuji na nasich motorech :-) )
- jedna se o bunku pro kterou si jednotka jeste nebyla nucena tvorit adaptace (napr. zatizeni 100% na 1000 otackach je
nedosazitelne)
- jedna se o bunku ktera se nepouziva a ECU si v techto otackach/zatizeni pouzije nekterou blizkou bunku


Citace:
Co jsou ty bunky zvlast dole ?


ECU si udrzuje uplne zvlast specialni adaptacni bunky jen pro VOLNOBEH. (Toto ovsem neplati pro Duratec motory, tam se pro volnobeh zrejme pouziva jedna z "normalnich" bunek.)
Opet si zvlast uklada bunky pro ruzne stavy volnobehu.
Jinou bunku pouziva pokud je zapnuta klimatizace (a je tedy zvyseny vykon motoru),
jinou pro neutral nebo zarazenou rychlost v pripade automaticke prevodovky, ...


Citace:
No uz jsem z toho celkem tumpachovej. Ale k cemu mi to teda je ? :-)


No k diagnostice prece. :-)
Pouhym pohledem a zamyslenim nad adaptacni tabulkou se da usoudit spousta veci.
Napr. pokud budou vysoka cisla adaptace hlavne v hornim spektru zatizeni motoru, znamena to, ze je ECU nucena
pridavat hodne paliva v situacich, kdy je ho taky hodne potreba (velke zatizeni) a tedy to poukazuje na nedostatecny prisun paliva = ucpany palivovy filtr, ucpane vstriky nebo slabou benzinovou pumpu.

Jiny priklad: kdyz budou vysoke adaptace hlavne na volnobehu a v nizkych otackach, ukazuje to na prisavani vzduchu nekde bokem, ktery nezmeri MAF cidlo. V nizkem vykonu (jako je volnobeh) se projevi i male prisavani vzduchu, kdezto ve velkem zatizeni je tato chyba v mereni uz neznatelna, protoze motor nasava mnohonasobne vetsi mnozstvi vzduchu.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Naposledy upravil tomin dne 10 lis 2009 22:11, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 19 lis 2009 18:53 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Pokracovani serialu :-)

eftik píše:
...lambda pak krasne litala prava leva strana. Nasledne sme adaptace smazali a stalo se neco divneho. Po nastartovani byla lambda uplne vlevo a i po pridani plynu zmatene vyskocila do prvniho a druheho kvadrantu a zustavala viset, ci se vratila zpet jakoby do nuly. (nevim, jaky vliv ma smazani adaptaci na f-ci labdy. Na volnobeh po pridani plynu nastavala jakoby prodleva a pak sly otacky motoru nahoru. To trvalo minutku dve a pak se motor uklidnil s volnobehem.

Toto chovani je naprosto "normalni" na motoru s problemem. Adaptace opravuji nejake odchylky a diky nim se tedy i na relativne "nezdravem" motoru pripravuje idealni smes. Jakmile ale v jednotce smazes adaptace, tak jednotka nepripravuje spravnou smes. Ne ze by ji nepripravovala trvale, ale obecne delsi casy stravi motor v rezimu, kdy smes neni idealni.
A pokud byly adaptacni hodnoty vysoke (hodne vzdalene od idealni 1.0), o to horsi chod motoru bude po jejich smazani.
Jednotka si pri jizde znovu tyto hodnoty "vybuduje" a chod motoru se vrati do puvodniho stavu po X kilometrech.

eftik píše:
Na volnobeh po pridani plynu nastavala jakoby prodleva a pak sly otacky motoru nahoru. To trvalo minutku dve a pak se motor uklidnil s volnobehem.

To ze ma tvuj motor viditelne problemy s bohatosti je jasne prave z pohledu na adaptacni mapu.
Tema adaptacema se jen snazi kompenzovat nejaky problem. Jakmile mu adaptace smazete, podtrhnete mu berlicku o kterou se opira. Pak se mu nemuze dobre behat, to je jasne. :-)
Adaptace na volnobehu si ECU vybuduje pomerne rychle. Staci ho nechat par minut na volnobehu (zahraty !) a bude to.
Ale konkretne tvuj motor ma nejaky problem ktery 100% uz ani adaptace nejsou schopny dorovnat, takze to nebude idealni stav.

eftik píše:
Mne z toho vychazi ze je vadna lambda. Zvlaste po resetu KAM se mi volnobeh uplne rozhasi..a do toho ukazuje lambda asi kraviny.

Nene. To je mylny zaver. To, ze lambda ted ukazuje casto chudou (nebo bohatou) smes jen znamena, ze se jednotce opravdu nedari to spravne pripravovat/vypocitavat. To je prave zpusobene tim, ze je neco na motoru/cidlu/cerpadlu/... vzdaleno od idealni spravne funkce a systemu se tedy nedari pripravit spravne bohatou smes.

eftik píše:
PS. neni to navic u studeneho motoru tak, ze jednotka nebere vpotaz udaje z lambdy dokud se nezahreje?

Ano. U studeneho motoru se po nastartovani nebere v potaz lambda sensor. Na ForDiag obrazovce je "kontrolka" "Open loop"/"Closed loop" ktera signalizuje zda se jednotka uz ridi podle lambda sondy. Closed loop = uzavrena smycka = ridi se podle lambdy.
Ale (drive jiz naucene) adaptacni hodnoty pouziva jednotka i v rezimu kdy je motor studeny a lambda jeste neni vyhrata !

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Naposledy upravil tomin dne 19 lis 2009 19:00, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 19 lis 2009 18:59 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
alien27 píše:
Tak sem dopad s adaptacema takto :evil:

Kdyz to neni 25%, tak se jeste nic nedeje. :-) Vzduchovy filtr je jak stary ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 19 lis 2009 19:21 
Offline
Forďák

Registrován: 14 srp 2008 23:50
Příspěvky: 53
Bydliště: Krnov
vzduchovy filtr je stary rok a cca 10tisic km. Dle me to ale nema vliv, pze mi ten volnobeh lita prave rok a dost to jde citit v zime a za nizsich teplot, nez se motor zahreje. Leto je pohoda. Zacinam rezignovat...

_________________
escort 97,1,6 16v,66kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 19 lis 2009 19:46 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
eftik píše:
vzduchovy filtr je stary rok a cca 10tisic km. Dle me to ale nema vliv, pze mi ten volnobeh lita prave rok a dost to jde citit v zime a za nizsich teplot, nez se motor zahreje. Leto je pohoda.

Vzduchovy filtr byla reakce pro Aliena, ne pro tebe. Leto je pohoda, protoze ta bohatost je jeste dostatecna na to, aby to bezelo ok. Ale v zime uz je to moc chude na rozumny beh.
eftik píše:
Zacinam rezignovat...
To brzo. :-) Zmer tlak benzinu. Pujc si nekde jinou vahu, vymaz adapt. a uvidis.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 19 lis 2009 19:47 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
dj.DEKL píše:
Jakou si má "motor" držet teplotu? 80 je asi málo ne?

Vsechny co jsem videl byly tak na 97. Teda podle ECU.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 21 lis 2009 11:03 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Takže zkrátka, jsem to pochopil asi tak, že kdo má po odpojení baterky a nastartování "divnej" chod motoru, má to už dost nahnutý... :wink: Jinak tan program se mi zdá super, a velká škoda, že nejde s ELM. Docela uvažuji okoupi toho tvého kabelu. :!:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 21 lis 2009 17:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Krtek-NA píše:
Takže zkrátka, jsem to pochopil asi tak, že kdo má po odpojení baterky a nastartování "divnej" chod motoru, má to už dost nahnutý... :wink:
Ano, da se to tak shrnout. Cim horsi beh po vymazani, tim je neco na motoru v horsim stavu.
Krtek-NA píše:
Jinak tan program se mi zdá super, a velká škoda, že nejde s ELM. Docela uvažuji okoupi toho tvého kabelu. :!:
Diky za pochvalu. Od skeptika na diagnostiky to potesi dvojnasob. :wink: Momentalne jsou kabely vyprodane, ale tak do 14 dni zas budou.
Kdyby ten soft bezel na ELMu, tak by byl do 10 dnu cracknuty na netu :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 22 lis 2009 09:56 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
No od skeptika... :lol: Trochu tvrdé, ale budiž. Jen jem to myslel, tak na ty asi co mám já a pod. Jinak po přečtení tohoto tématu, bych řekl, že ta tvoje "skoro" plnohodnotná jako mají u forda. :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 22 lis 2009 15:38 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Pokud teplota 60st zhruba souhlasí (provozní by měla být +- 90st), lambda cykluje sem a tam tak se zdá že vše OK :) Zelený čtverečky svítí když jsou dané věci zapnuté... tzn. při volnoběhu s vypnutou klimou je to OK

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 22 lis 2009 16:16 
Offline
Forďák

Registrován: 14 srp 2008 23:50
Příspěvky: 53
Bydliště: Krnov
Zdravim Tomine. Auto sem nechal pekne vymrznout, odpojil vahu vzduchu, nastartoval a...otacky byly na jednicku, zadne padani, duseni, reakce na plyn take suprove. Vypada to, zes mel s MAFem pravdu...

_________________
escort 97,1,6 16v,66kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 22 lis 2009 16:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Tak jsem zkusebne nahral verzi 1.16. Mela by byt opravena ta chyba v adaptacich
+ doplnen vypis informaci o pripojene jednotce.
Takze ke stazeni na prvni strane vlakna.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 22 lis 2009 19:34 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2004 10:16
Příspěvky: 688
Bydliště: Plzeň
oka a dik ja bohuzel az se zase dostanu ke Kupisovi do garaze :( jo a je fakt ze uplne ohrate to nebylo tak to bude ok. Jinak jeden budik na lambdu byl uplne na nule ale prislo mne ze dle nazvu je stejny jako ten vedle nej. Jinak ostatni budiky neco delali tak to snad bude ok. Ty ctverecky sem si prave nebyl jistej kdyz treba ta lambda je bila a ty dva dole take. Jo jeste mam dojem ze ten budik load je stale na te 9 at sem delal co sem delal.

_________________
Ford Modeo mkIII Socka

bejvávalo:
Ford Escort 97" Ghia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 23 lis 2009 19:39 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Takže načíst adaptace na ECC5 už jdou :) Brzy dodám foto...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 23 lis 2009 21:10 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Perfekt. :smt023 Dekuji za poslani.
Bank 2 bys vyuzil jen u V6 a V8 motoru. Bank 1 je ta strana motoru, kde je 1.valec.
Ale u 4 valce ma smysl jen bank 1.

Koukam ze taky nevraci stav lambda regulace. Musim na to mrknout. :smt017

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 25 lis 2009 17:20 
Offline
Forďák

Registrován: 14 srp 2008 23:50
Příspěvky: 53
Bydliště: Krnov
Zdravím pánové. Můj problém z volnoběhem, potažmo s divokými adaptacemi, je vyřešen. Stále mi v hlavě hrabalo, že diagnostika neukazuje žádny chybový kod. Volnoběh lítal jen za studena-adaptace ukazovaly silne pridavani benzinu, čili chudá směs. Takže pokud by byla vaha ok, musí to přisávat za váhou. A pak mě to napadlo, ventil odvětrávání klikovky. Počet sem na to tema forum, jak vypada když je vylágrovaný, usoudil sem, ze ten můj je také kaput a dnes si vyzvedl od Forda novy. vyresetoval sem adaptace a voala...ted je ten volnoběh a reakce na plyn ještě lepší, než před tím za tepla. Uz i po nastartovani s vymazanou jednotkou motoru je volnobeh a chovani motoru prvotridni. Moc dekuji Tominovy, ze me navedl kudy jit a hlavne Pernovi, za tu diagnostiku. Jen taková perlička. U Forda kdyz nenasli nic na diagnostice( maji tam oni adaptace? pokud ano, asi nevedi co s tim) a uz nevedeli co by delali, jejich doporuceni: " pridira se Vam ventil, doporucujeme vymenu ventilu a rozvodu za 12 tisic. Takze tak.

_________________
escort 97,1,6 16v,66kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 25 lis 2009 21:00 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Divny s tim ventilem. Zkouseli jste kolik jde skrz nej vzduchu (kdyz ho napr. vytahnes z motoru pri volnobehu) ?
Me tamtudy saje motor strasne malo vzduchu i kdyz ten ventil uplne rozpojim od te hadice (co vede pak do sani).
Bud mam pricpane cesty nekde v tom sani, nebo je to jine na hlinikovem oproti plastovemu sani.

EDIT: zjisten problem - mel jsem totalne ucpane kanalky v hlinikovem sacim traktu ktere maji odsavat vzduch z bloku motoru

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 25 lis 2009 21:15 
Offline
Forďák

Registrován: 14 srp 2008 23:50
Příspěvky: 53
Bydliště: Krnov
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... d96d5d6b7f
Nene, nezkousel sem to, jen sem si precetl diskuzi viz odkaz, vytahl ten svuj, byl opravdu vychozeny, pruzinka netlacila talirek na dosedaci plochy...tipl bych, ze zustaval tak z 1/4 otevreny. Vergovalo to v nem jako ve sterkatku. oproti ten novy krasne drzi na miste. Navic v mem aute byl ventil neoriginal, uz to nekdo menil, ted mam primo ford. Porad sem si rikal, ze by mi diagnostika ukazala blbou vahu, navic Perna tvrdil, ze vaha byla jako nova, zadna spina uvnitr...Defakto ten ventil mi zustaval jako jedina moznost, jelikoz mi Perna opet potvrdil pri kontrole dobry stav vsech hadic se vzduchem souvisejicich. Opravdu ted i po resetu jednotky se motor za studena chova na 110%.

_________________
escort 97,1,6 16v,66kw


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 91  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz