to tomin:
takže vražednou lenost jsem překonal a po hokně jsem na hale vyměnil ty svíčky. jsou tam teď origo od forda a situace se nijak nezměnila - svíčky za to tedy nemůžou a ty densa jsou ještě v pohodě, tak si je nechám do rezervy.
palivové hadičky jsem našel a zkontroloval. jsou tam dvě (jedna přívodní a jedna odvodní) a vypadají naprosto pohodově - žádný bordel, žádné zteření, nic. zkoušel jsem s nima casnovat a vypadají v pořádku. v rámci lidového výzkumu jsem i znovu změřil tlak a při volnoběhu je cca těch 2,15, při prudkém přidání plynu (vytočení škrklapky) vyletí asi na 2,6-2,7 kPa - hodnotu odhaduju, bylo docela náročné držet manometr tak, aby ručička měřila i výkyvy, aby nestříkal všude benál a abych mohl zároveň přidávat plyn ... no, z toho usuzuju, že v palivové soustavě šotek není ...
v rámci toho škubání za plyn jsem zjistil jednu zajímavou věc: při prudkém přidání se ozve z prostoru sání (škrklapka, vonoběžák, parohy +/- 200 let) syknutí, během kterého se motor skoro zastaví (podle toho, jak sebou škubne) a pak má snahu se rozběhnout. to syknutí je přesně tak dlouhé, jako písmeno "s" při vyslovení slova "syknutí". to spíš vypadá na šotka někde v sání. mám dojem, že o tom syknutí psal i jano44 - ani u něj, ani u mě to není hadička k ventilu odvětrání klikovky (on určo měnil, já tak před rokem).
v rámci experimentování jsem zkoušel prudce přidávat s připojeným nebo odpojeným:
- MAFem - beze změn, pouze s odpojeným si motor syknul a zastavil se. nepomohlo ani rychlé připojení konektoru
- čidlem vody a vzduchu - bez žádného efektu, furt to samo
- čidlem polohy škrtící klapky - bez žádného efektu, furt to samo
- volnoběžným ventilem - po odpojení ventilu se motor zakuckal a zastavil (takže jsem vlastně prudké přidání plynu ani neotestoval). když jsem ale hnedle připojil konektor zpět, ozvalo se ono známé syknutí a motor se zase rozběhl
takže už nevím - možná je nějaký zádrhel na sání - buď je někde něco ruplé, netěsné nebo je tam další ventil, čidlo, hadička, která je v řiti (možná podtlak do posilovače brzd?). ale na to jsem už neměl sílu kouknout - to bych musel vlízt pod auto, a to se mi nechtělo ....
tak co ty na to? posuneme se dál?
jo - motor nemá problém jít při zátěži do otáček - při cestě domů jsem ho lehce potrápil na dvojku do nějakých 5.000 ot/mim a ještě by šel dál (ale začal nějak poděšeně poblikávat palubní počítač (asi už neznal tak velký numero se spotřebou), tak jsem ubral)
to jano44:
článek o varování před problémem s čidlem škrtící klapky psal asi nějakej hňup. na esku se může vyskytnout tolik poruch, že tahle je ještě asi celkem v pohodě ... já teda myslím, že máme oba to čidlo v pohodě - chybka je jinde ... možná mezi pedálama a volantem