fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 11:37

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 265 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 19 lis 2009 18:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
No a kdyz je zvetseny odber tak alternator se preci zatizi a otoceni je tezsi, timpadem musi se zvysit vykon motoru aby ho dokazal tocit ne? Proto nachvili poklesnou ot pri volnobehu. Taksamo se chova i klima taky zatizi motor ohodne vic. Nema nekdo tady okoli trince bystrice jablunkova pujcit snimac polohy skrk. klapky? prave kdyz pridam rychle plyn, tak motor reaguje pozdeji o cca 1/2s

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 19 lis 2009 19:02 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Mike.M píše:
... Nema nekdo tady okoli trince bystrice jablunkova pujcit snimac polohy skrk. klapky?
Tobe nejdou vyblikat chyby ? TPS bys mel pri jeho poruse v pameti zavad.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 08:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
no mam rocnik 97, kde je ten konektor u nohy spolujezdce. Ale sam si rikal, ze bez tveho zarizeni to nepujde. Ale kdyz mi jeden znamy delal technickou, tak mu diag neukazala nic. Tak cim to muze byt ze pri studenem motoru nereaguje poradne na plyn, ale z ot 1100 spri pridani poklecne na 200-300ot a az po 1s vyleti na horu. Na krizovatkach jak stojim a chcu pridat tak to proste nejede , ale staci opravdu tomu cca 1km na zahrati a je to temer nepozorovatelne.

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 11:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Mike.M píše:
Tak cim to muze byt ze pri studenem motoru nereaguje poradne na plyn, ale z ot 1100 spri pridani poklecne na 200-300ot a az po 1s vyleti na horu. Na krizovatkach jak stojim a chcu pridat tak to proste nejede , ale staci opravdu tomu cca 1km na zahrati a je to temer nepozorovatelne.

Muze to byt TPS. To aby motor dobre prechazel do otacek je jeho hlavni funkce. (S diag. nalezene/odstranene za JEDNU minutu. :-) )
Ale kdyz si prectec tuhle stranu zde viewtopic.php?f=8&t=25694&start=200
tak zjistis, ze obor moznych pricin muze byt znatelne sirsi. Tam Perna poslal vyctene udaje z auta od Eftika a ten ma naprosto stejne priznaky jako ty. Spatne studene prechody. A z adaptaci je jasne, ze motor jede z nejakeho duvodu v prechodech na chudou smes, ktera je logicky spatne zapalitelna. Nerikam apriori ze TO je uplne jasne taky tvuj pripad, jen ti chci naznacit, ze to muze mit spojitost celkem s hodne vecma.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 14:37 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
to tomin:
přečetl jsem to celé, bo mi to blbne stejně jako u mike.m. pomohlo trochu zmenšení odtrhu na svíčkách (přestalo to cukat, ale díra při prudkém přidání z volnoběhu zůstala) a v kufru mám od včerejška nové od forda (už ne platinové, bohužel), tak uvidíme, co to provede. u mně to určo není mafem - ten mám měněný a dělalo to jak u toho starého, tak u toho současného. snímač škrtící klapky jsem proměřoval 2x - jednou digitálem, jednou ručkovým ohmetrem. můžu ji zkusit proměřit ještě potřetí (ideálně jako dělič napětí - tam by se nějaká vydřenina v dráze dala zjistit lépe). lambdu jsem měnit nezkoušel a nevím, jestli ji měnil někdo z "potrefených" (možná jano44). vzhledem k tomu, že je tento problém na autech stejného stáří a stejného motoru (L1H), bude to buď nějaká blbina. a nebo že by nějaké kurvítko? :-o
ještě jsem měl podezření na volnoběžný ventil - ale ten je nový, tak leda že nějak třeba drhne ...

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 14:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Vycistenim volventilu, se mi zpravil chod volnobehu, a to kdyz za studena tocim volantem,(namahan posilovac rizeni) tak mi to uz nezdechne a volnobeh drzi. Svicky mam Brisk Platinove, dal mi je tam mechanik. 150,-Ks, ale stejna pricina byla i na Motorcraftech predtim, ale odtrh zkusim zmensit. MAF jsem vycistil jeden ten snimacek byl cely cerny, jinak nikdo mi nedokazal odpovedet, jestli olej v sacim potrubi je normalni vec, ci nikoli, a skr kla je zespod uplne cerna taky specny nanos. No mel jsem vzd. filtr asi 5let nemenen a byl uplne cerny. Ted se chystam vycisttit to casi potrubi. cele vyndat (plastove)

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 14:52 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Prefekt Ford píše:
bude to buď nějaká blbina. a nebo že by nějaké kurvítko? :-o
ještě jsem měl podezření na volnoběžný ventil - ale ten je nový, tak leda že nějak třeba drhne ...
Jednu 1.6ku ktera tohle presne delala jsem taky potkal, ale majitel to neresil.
Ten snimac TPS by byl v chybach, kdyby byl vadny a presusoval se mu bezec.
Ad volnoventil - nerekl bych ze bude mit vyraznejsi vliv na prechody. Pres nej jde toho vzduchu nekolikrat mene nez co jde do motoru od (i maleho) otevreni skrtici klapky.
Meril nekdo z Vas tlak paliva ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 14:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Mike.M píše:
jinak nikdo mi nedokazal odpovedet, jestli olej v sacim potrubi je normalni vec
Normalni to neni, ale maji to vsichni :-) Ja mel MAF taky celej od oleje, tak jsem otevrel airbox a filtr cely mokry od oleje a tedy slusne zaneseny.
Dostava se mi do airboxu moc oleje tim odsavanim par z vika ventilu. Lidi tam davaj na tu hadici blizko vika nejakej odlucovac oleje. Uz ho mam koupenej, ale zatim nejak nebyl cas. :-)
To mnozstvi je fakt slusny, protoze ta molitan.houbicka je total mokra a olej mi vytejka nekudy z airboxu dolu na prevodovku/napravu.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 15:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
ja to meril a mam po nastartovani 2.3MPa ci kolit tlakomer ukazal 2.2-2.3 a 3 pri zaplem klicku ale nenastartovani. coz delalo asi cerpadlo, jak sem se zde docet. Taky uz to tak nejak neresim. ale byl bych rad kdyz auti pujde do obehu, aby bylo vcajku

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 15:20 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Kolik z toho vyteče benzínu při měření?

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 15:22 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
dj.DEKL píše:
Kolik z toho vyteče benzínu při měření?

Jsem na to flak normalni tlakomer pro gumy a je to asi tak stejny jako kdyz hustis gumy. :-)
Neco odfoukne, ale osprchovanej nejses. Pozornost na lidi s cigarem je ale na miste. :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 15:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
cca trosku,a el pokud nezapojis na to tlakomer, ven to nejde ten benzin, me vykaply 3 male kapky, a co je v nericu nevim

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 16:55 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
olej v sání v pořádku není. může se tam dostat buď přes filtr sání z ventilového prostoru, jak píše tomin, nebo přes ventil a hadici odvětrání klikovky (jak se tam dostal mně, když mi servisák přelil olej v motoru).
když se tam dostává od ventilů, je od oleje ten molitanovej hranolek v airboxu a v horším případě i samotný filtr.

to mike.m:
měnit filtr vzduchu po čtyřech letech je trochu prasárna, pokud tedy nenajezdíš 1000 km za rok. filtr je dobré měnit s každou výměnou oleje (pokud ten tvůj mazut na tom není podobně), tedy cca po 15 tisících, nebo jednou ročně. pokud jezdíš v prašném prostředí, tak i častěji. filtr stojí 200-300 kč, tak není co řešit. a v některých baleních je i ten molitan.

to tomin:
tlak na liště jsem měřil (raději několikrát po sobě). při zapnutém zapalování a neběžícím motoru naměřím prdlajs (tlak rychle uteče, bo pumpa jede jen chvilku po zapnutí zapalování - což by měl prý být příznak toho, že řídící jednotka nejede v nouzovém režimu) a při běhu motoru na volnoběh cca 2,15 kPa - takže se zdá vše v poho. filtr paliva je starý tak rok. tlak paliva mě napadl taky, ale tady na fóru padl názor, že by to spíš dělalo brikule při vyšších otáčkách. a tam je to v poho.
ono zaváhání z volnoběhu při prudkém sešlápnutí plynu má motor při teplém i studeném motoru. za tepla zaváhá na zlomek vteřiny, za studena div nezdechne. skoro to vypadá na to, že řídící jednotka ani neví, že je otevřená škrklapka (pomalé přidávání je v poho) a motor se tak sbírá sám - tak že by moc vzduchu a málo paliva? ideální by bylo měřit reakci polohy škrklapky přímo na řídící jednotce. o nějakém zpoždění vlivem indukčností nebo kapacity na přívodním vedení je zbytečné přemýšlet. leda by tam byl nějaký problém s celistvostí a kvalitou dráhy čidla nebo velkého přechodového odporu v drátech a konektorech. není v řídící jednotce na vstupu nějaký kondík, který by se vlivem těchto přechoďáků pomaleji nabíjel? leda proměřit i to vedení ... :-o přišla by na takovou chybu diagnostika? je schopna reagovat na rychlé změny v čidlech? když teda ta figura, co to měří, ví, co měří?
chyby jsem nevyblikával (zatím jsem se ani nedostal k sestrojení toho klimprcajku), takže nevím, zda to nějaké hází - v jihlavě je to bída s nějakou diagnostikou. vyhlášený odborník svěrák má furt plno a jiné nejmenované firmy na mě neudělaly extra dojem, když jejich "technici" nemohli najít zásuvku diagnostiky a pak ještě spustit program - ale měli štěstí, že jsem jel zrovna kolem :-D leda, že by měl v okolí nějakej forďák to tvoje zařízení ...
s tím volnoběžným ventilem mám podobný názor jako ty - jen mě už nic jinýho nenapadá.
pokud ti přes airbox teče tolik oleje, asi tam nebude vše v pořádku ;-)

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 17:37 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Prefekt Ford píše:
na volnoběh cca 2,15 kPa - takže se zdá vše v poho.
o nějakém zpoždění vlivem indukčností nebo kapacity na přívodním vedení je zbytečné přemýšlet. leda by tam byl nějaký problém s celistvostí a kvalitou dráhy čidla nebo velkého přechodového odporu v drátech a konektorech. není v řídící jednotce na vstupu nějaký kondík
Kondik tam urcite je, uz kvuli odruseni, ale casova konstanta bude urcite vyhovujici. Spozdeni nepodstatne.

Prefekt Ford píše:
přišla by na takovou chybu diagnostika? je schopna reagovat na rychlé změny v čidlech? když teda ta figura, co to měří, ví, co měří?
Ano. I na eec iv chodi ziva data velmi rychle (150 hodnot za sekundu). V pohode lze poznat kazde vynechani TPS, pokud tam bude. Ale u TPS by ho jednotka ihned take zapsala do pameti. Takze tam by te to rovnou nasmerovalo. Doporucuji aspon to vyblikani. Je to jedna ledka s odporem.

Prefekt Ford píše:
že by měl v okolí nějakej forďák to tvoje zařízení ...
Dival jsem se, ale do Jihlavy jsem nic neposilal. Nejbliz asi Brno.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 17:51 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
to tomin:
díky za rychlou reakci. s tím kondíkem jsem to odhadoval dobře - ale jeho hodnota určitě nebude až tak velká, aby zvýšení odporu vedení mělo vliv.
vím, že vyblikání je otázka odporu a ledky - obojího mám po šuplících hafo, ale ta lenost, ta lenost ... vím, že někdo i psal, na které piny se má ta ledka zapojit ...
ještě mě napadlo, jestli to nemůže dělat lambda - respektive vadné vyhřívání lambdy. po zahřátí motoru se zahřeje i lambda a pak to tolik neváhá ... co ty na to?

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 18:09 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Prefekt Ford píše:
ještě mě napadlo, jestli to nemůže dělat lambda - respektive vadné vyhřívání lambdy. po zahřátí motoru se zahřeje i lambda a pak to tolik neváhá ... co ty na to?
Pochybuju. Jednotka si hodne hlida kdy se da verit lambde. Dokonce v prechodove fazi ohrivani uz nekdy jede podle lambdy pri zvysenych otackach, ale na volnobehu se jeste vraci do rezimu bez lambdy. (muzu poslat video)
Dokud neudela lambda par slusnych kmitu (ktere se ECU snazi vydrazdit), tak podle ni nejede. A pri studenem motoru se ani nesnazi neco drazdit a fouka to tam stale jen bohaty.

Jeste me napadla jedna vec - poradne zkontroluj a vycisti vse ohledne te male hadicky co vede od regulatoru tlaku benzinu.
Nevim kam az ta hadicka vede, ale predpokladam ze do blizkosti skrtici klapky.
Tohle spojeni a jeho dobra pruchodnost je hodne dulezite !

(PS: uz na tebe prdim, kdyz jses tak linej :-) )

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 18:19 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
to tomin:
hmm - zkusím na tu hadičku mrknout, i když nevím, kde přesně je - mrknu, až budu měnit svíčky (odhadem tak za 20 minut). i když na liště je tlak dobrý a z lišty jdou přímo ventily - nebo se mýlím? jestli mě zítra nepřepadne lenost, tak vypucuju i vše okolo škrtící klapky a zkontroluju její čidlo.
p.s. s tou mojí leností je to tak: když sedím každej den do pěti-šesti v hokně, už se mi pak moc nechce. a po celodenním řešení debilních požadavků zákazníků mám náladu tak na to čučet tupě do zdi ... už jsem si mohl dávno koupit jiný auto, ale já to esko mám tak nějak rád :-) ale někdy mě sere :-D

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 18:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Se nemylis, ale tlak v liste se silne meni a musi se menit presne v rytmu toho, jak se meni tlak v sacim traktu.
Jinak se pak neda spolehnout na to, ze je pri stejne sirokem vstrik.pulzu vstriknuto taky stejne mnozstvi paliva.
A pokud by se to v liste menilo pomalu (pricpane toto propojeni), tak by to v prechodu jelo na chudou namisto na bohatou smes.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 19:07 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Ja som meral pred mesiacom ten tlak v liste a vyslo mi 2,0 - 2,1 Mpa, ale kedze ja uz pri tomto aute pomaly nicomu neverim, tak som si zohnal dalsi regulator tlaku na vyskusanie a chod motora sa absolutne nezmenil, takze si myslim, ze v tomto chyba nebude. A napriklad lambdu by som mal mat v poriadku kvoli tomu, ze som mal vo vyfuku napojenu sondu na zistenie spalin a vysli hodnoty uplne v norme aj na lambdu ukazovalo, ze vyhodnocuje spravne bohatost zmesi ako na volnobehu, tak pri stlacenom plyne. A tiez na chybu vo vyfukovom potrubi (raz deravy zadny diel, raz zly spoj) mi lambda hned zmenila bohatost zmesi a zralo to citelne viac. A este som ju vyskusal tak, ze som ju odpojil, ale motor isiel rovnako trhavo, takze na zaklade tychto "testov" si myslim, ze lambda (aspon mne) nesposobuje to cukanie. Neviem, ale mne to vychadza uz naozaj len na ten potenciometer skrtiacej klapky. Aspon kvoli tym prejavom, ze za studena pri nahlom pridani plynu motor absolutne nereaguje na poziadavku a len sa dusi. Je otvorena klapka, ide vzduch, ale snimac zle vyhodnoti situaciu a riadiaca neda viac benzinu a preto sa motor dusi (moj nazor). A tiez velmi neverim "zarucenym" odporucaniam na strankach na nete, kde testuju ojazdene auta, ale na nejakej ceskej stranke som niekedy cez leto nasiel clanok o escortoch a teraz som si na to spomenul, ze pisali, ze neodporucaju kupit ojazdeny escort, ktory pri akceleracii cuka, lebo to pravdepodobne ukazuje na chybny potenciometer....

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 20 lis 2009 21:01 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2007 15:49
Příspěvky: 46
Bydliště: Jihlava
to tomin:
takže vražednou lenost jsem překonal a po hokně jsem na hale vyměnil ty svíčky. jsou tam teď origo od forda a situace se nijak nezměnila - svíčky za to tedy nemůžou a ty densa jsou ještě v pohodě, tak si je nechám do rezervy.
palivové hadičky jsem našel a zkontroloval. jsou tam dvě (jedna přívodní a jedna odvodní) a vypadají naprosto pohodově - žádný bordel, žádné zteření, nic. zkoušel jsem s nima casnovat a vypadají v pořádku. v rámci lidového výzkumu jsem i znovu změřil tlak a při volnoběhu je cca těch 2,15, při prudkém přidání plynu (vytočení škrklapky) vyletí asi na 2,6-2,7 kPa - hodnotu odhaduju, bylo docela náročné držet manometr tak, aby ručička měřila i výkyvy, aby nestříkal všude benál a abych mohl zároveň přidávat plyn ... no, z toho usuzuju, že v palivové soustavě šotek není ...
v rámci toho škubání za plyn jsem zjistil jednu zajímavou věc: při prudkém přidání se ozve z prostoru sání (škrklapka, vonoběžák, parohy +/- 200 let) syknutí, během kterého se motor skoro zastaví (podle toho, jak sebou škubne) a pak má snahu se rozběhnout. to syknutí je přesně tak dlouhé, jako písmeno "s" při vyslovení slova "syknutí". to spíš vypadá na šotka někde v sání. mám dojem, že o tom syknutí psal i jano44 - ani u něj, ani u mě to není hadička k ventilu odvětrání klikovky (on určo měnil, já tak před rokem).
v rámci experimentování jsem zkoušel prudce přidávat s připojeným nebo odpojeným:
- MAFem - beze změn, pouze s odpojeným si motor syknul a zastavil se. nepomohlo ani rychlé připojení konektoru
- čidlem vody a vzduchu - bez žádného efektu, furt to samo
- čidlem polohy škrtící klapky - bez žádného efektu, furt to samo
- volnoběžným ventilem - po odpojení ventilu se motor zakuckal a zastavil (takže jsem vlastně prudké přidání plynu ani neotestoval). když jsem ale hnedle připojil konektor zpět, ozvalo se ono známé syknutí a motor se zase rozběhl
takže už nevím - možná je nějaký zádrhel na sání - buď je někde něco ruplé, netěsné nebo je tam další ventil, čidlo, hadička, která je v řiti (možná podtlak do posilovače brzd?). ale na to jsem už neměl sílu kouknout - to bych musel vlízt pod auto, a to se mi nechtělo ....
tak co ty na to? posuneme se dál?
jo - motor nemá problém jít při zátěži do otáček - při cestě domů jsem ho lehce potrápil na dvojku do nějakých 5.000 ot/mim a ještě by šel dál (ale začal nějak poděšeně poblikávat palubní počítač (asi už neznal tak velký numero se spotřebou), tak jsem ubral)

to jano44:
článek o varování před problémem s čidlem škrtící klapky psal asi nějakej hňup. na esku se může vyskytnout tolik poruch, že tahle je ještě asi celkem v pohodě ... já teda myslím, že máme oba to čidlo v pohodě - chybka je jinde ... možná mezi pedálama a volantem :-D :-D :-D

_________________
Escort 1997 - 1.6 16V 66kW - AC


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 265 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz