Prefekt Ford píše:
než se dostanu na vyblikání, tak to EEC dávno zapomene (snad podle etzolda drží info cca 30 startů). a řešením je i jednotku vynulovat odpojením napětí a znovu ji naučit. možná to není zase až tak blbej nápad ...
Co ja vim, tak je to 80 uspesnych startu bez vyskytnuti se dane chyby.
Prefekt Ford píše:
vlastně jsem našel jen dvě hadice, kterýma se točí benál pořád dokola. .... a nejspíš reguluje tlak v palivové soustavě dle podtlaku sání (je to tak? možná syká právě tahle hadice i když jsem si myslel, že tlak je v palivové soustavě konstantní a množství paliva se řídí jen dobou otevření vstřik. ventilů).
Hadice na benzin jsem nemyslel, myslel jsem tu tenkou co vede nekde ze sani k regulatoru tlaku.
Tlak JE konstantni, ale konstantni vuci tlaku v sani. Ne vuci tlaku v okoli. A jelikoz se tlak v sani SILNE meni, musi se podle nej take silne menit tlak paliva. Jedine pak plati pravidlo co predpokladas, ze vstrikovaci impuls o delce napr. 1ms doda vzdy stejne mnozstvi benzinu.
Kdyz mas pusteny plyn, je v sani velky podtlak a tak je i tlak benzinu snizen. Jakmile pridas, musi prudce stoupnout tlak paliva v relaci se stoupnuvsim tlakem v sani. Pokud palivo bude stoupat pomaleji, bude prechod spatny a na chudou smes.
Prefekt Ford píše:
snímač tlaku v sacím potrubí, který asi zetec nemá, nebo jo?. navíc mi není jasná funkce solenoidu na odvzdušnění palivové nádrže
V nadrzi mam taky pretlak, nevim, neresil jsem. To neres.
Tlak v sani se meri MAPem, ale ten Zetec nema. Zetec ma MAF - vahu vzduchu.
Odvzdusneni nadrze (EVAP ventil) by na tohle nemelo mit vliv. Teda pokud ten ventil nemas chybne stale otevreny. Jednotka ho otevira pri ustalene jizde, v prechodech ho zavira.
Prefekt Ford píše:
p.s. v etzoldovi jsem i našel info, že špatně ukostřený modul EDIS (který já nemám) může způsobit chybné vznícení a zpožděné zrychlení - tak nevím, jestli se to nemůže přeneseně týkat i nás (ovšem u jiného komponentu).
Takovahle chyba by byla skoro urcite spojena s dalsimi problemy se zapalovanim. Omerit ukostreni neni problem. Zmer napeti mezi kostrou u konektoru ECU proti kostre na baterce.
_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...