fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 20 zář 2024 12:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ford Escort 1.4, 1992 relé, pumpa.
PříspěvekNapsal: 03 pro 2009 23:53 
Offline
Nováček

Registrován: 03 pro 2009 23:42
Příspěvky: 17
Dobrý den, auto už mě nějakou dobu cuká, tak jak to tu bylo mnohokrát popsáno - nejde za plynem, prodleva při prudčím sešlápnutí, vysoká spotřeba kolísání volnoběhu atp. Udělal jsem diagnostiku podle návodu zde na webu. Ze statické diagnostiky mě vyšel kód 222, tedy otáčkoměr. Jenže v autě otáčkoměr nemám, tak mě napadlo, že to bude nějakej senzor co je měří. Při dynamickém testu mě vyšla jakási změt čísel a jedíné co se tam opakovalo tak byl kód pro EDIS. Myslíte že by to mohlo být tím ? Do auta je nacpaných už moc peněz věci jako - Zbroušení hlavy po prasklým řemenu s tím souvysela výměna ventilů, napínáku a já nevim čeho (blblo to i před tímhle zákrokem) + nové kabely od svíček a nové svíčky, potenciometr od plynu byl taky měněn. A ještě teď večer s jízdou s krycím plastem od relátek dole, jsem si všiml, že nějaké relé sem tam cvakne, to autem škubne. Kdyžtak koupím nové, jedno už se měnilo. Jaký je váš názor. Myslíte že EDIS by to mohl být a jaká je asi bazarová cena ?


Naposledy upravil Luke.. dne 08 pro 2009 17:40, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.4, 1992 EDIS.
PříspěvekNapsal: 04 pro 2009 02:50 
Offline
Nováček

Registrován: 03 pro 2009 23:42
Příspěvky: 17
A omlouvám se asi sem to téma špatně zařadil.

A k věci:


add: zkontroloval jsem čidlo otáček klikovky a podle knížky mělo zprávný odpor 240ohm. (To je prej celá kontrola čidla). Teď už fakt nevim :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.4, 1992 EDIS.
PříspěvekNapsal: 04 pro 2009 16:19 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Když cvakají relátka, je nejlepší začít přeletováním pojistkovky.
Návod je tady. Přeji hezkej víkend :-)
Jinak standartní věci na vylepšení volnoběhu jsou volnoběžnej ventil, ventil odvětrání klikovky, jeho hadice, kabely ke svíčkám.
Stačí chvíli hledat a pravděpodobně se tu tvůj (podobnej) problém už řešil.
edit: jaký číslo chyby bylo pro ten EDIS?

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.4, 1992 EDIS.
PříspěvekNapsal: 04 pro 2009 16:41 
Offline
Nováček

Registrován: 03 pro 2009 23:42
Příspěvky: 17
To relátko už přestalo cvakat, asi to dělalo jen včera pač sem se na ně koukal a asi špatne docvakl. (tuším že jinak bych je slyšel i přez ten plastovej dekl) :oops: Kód to hodilo - 238 Modul EDIS. V knížce čtu že to může být špatným přechodovým odporem, a že mám kostru natáhnout na "-", tak sem se teď díval na EDIS a je tam akorát ten 10pinovej konektor. Jdu teď udělat tu diagnostiku znova. Raděj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.4, 1992 EDIS.
PříspěvekNapsal: 04 pro 2009 17:11 
Offline
Nováček

Registrován: 03 pro 2009 23:42
Příspěvky: 17
Změna, začlo to zase cvakat. Du to teda přepájet :D - i když ten smajlík není moc na místě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.4, 1992 EDIS.
PříspěvekNapsal: 04 pro 2009 17:13 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
to ne, no, jestli máš trafopájku, tak počítej, že pár oček padne a cínu 50g určitě

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.4, 1992 EDIS.
PříspěvekNapsal: 05 pro 2009 12:39 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
To bych si radči koupil mikropájku. Tohle mě sralo ve škole - dělat očka :roll: od tý doby na ně mám averzi. :lol:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.4, 1992 EDIS.
PříspěvekNapsal: 05 pro 2009 12:57 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
:-) Jo a nebo jestli máš aspoň 90W pájku, tak vezmi drát s prurezem 4mm2 nebo i 6mm2. Sice se dýl ohřívá, ale jde to s nim mnohem líp, pač ty cesty jsou tam hodně tlustý a taky u toho kolíčku na zem to skoro jinak nejde... Já to teď dělám s něčím podobným tomuhle: http://www.svarovaci-technika-znojmo.cz/elektricka-pajecka-pajka-hrotova-typ-fe080-230v-80w-661.html
Je modrá z Baumaxu za necelou 500 korunu 100W. A tou je to superfofr :-)

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.4, 1992 EDIS.
PříspěvekNapsal: 05 pro 2009 20:16 
Offline
Nováček

Registrován: 03 pro 2009 23:42
Příspěvky: 17
Přepájeno, spoje vypadali fajn a pan autoelektrikář co tam pájel kdysi přednama, některý spájel tak tragicky, že se to muselo udělat znova. Zkontroloval sem to ohmmetrem jestli spoje vodí a vyšlo to. Teď proč to teda nejde za plynem ?! Benzinovej filtr je taky měněnej.


Takže shrnuto co je měněno:
Hlava
Ventily
Filtr na benzin
Potenciometr škrtící klapky
Kabely od svíček
Svíčky
Lambda

-----------------------------------------------------------

A novinka. Po chvíli bezproblémového chodu sem dojel do obchodu. Nakoupil jsem a co se stalo ? Escort nejde nastartovat. Startér se točí, sem tam nějaké škytnutí a relé od čerpadla bliká jako splašené, takže asi skusím zjistit které a koupim nové. Bože já su z toho na prášky :(


Naposledy upravil Luke.. dne 06 pro 2009 18:17, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.4, 1992 EDIS.
PříspěvekNapsal: 06 pro 2009 17:04 
Offline
Nováček

Registrován: 03 pro 2009 23:42
Příspěvky: 17
Ještě dodám konektor v autě pod pojistkovkou, visí tam volně. Kam může patřit ? Místo sem pro něj snad ani nenašel. :(

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 pro 2009 12:32 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 led 2007 18:16
Příspěvky: 1279
Bydliště: Nový Jičín, Ostrava
než začneš kupovat relé...tak ho zkus otestovat ;)
mě když cvakalo v zimě relé palivového čerpadla, tak přepájení to spravilo :-)
a do toho konektoru vede jen jeden drát? ..je to zem nebo je tam napětí? ..mě to trochu připomíná konektor, který vede ke dveřnímu spínači...

_________________
Historie: Ford Escort 1993, benzín (Zetec) 1.6 16V, MKVI 5door hatchback

* Grafické modely předpovědi počasí pro ČR, SK a střední Evropu na 48 hodin *

možnost slevy 1-2% na KAŽDÝ NÁKUP v 1950 obchodech v ČR (např. Ford Charouz, Autoklever, Slevomat, Kika, Baťa, Takko, Sportisimo, Alpine Pro, BAUMAX, MALL, Interspar, McDonald's...), která se sčítá s ostatními slevami daného obchodu (pro více info SZ)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 pro 2009 17:41 
Offline
Nováček

Registrován: 03 pro 2009 23:42
Příspěvky: 17
Bumerank píše:
než začneš kupovat relé...tak ho zkus otestovat ;)
mě když cvakalo v zimě relé palivového čerpadla, tak přepájení to spravilo :-)
a do toho konektoru vede jen jeden drát? ..je to zem nebo je tam napětí? ..mě to trochu připomíná konektor, který vede ke dveřnímu spínači...


Konektor byl nakonec od pojistkovky. Problém to ale nevyřešilo, při druhé poloze klíčku se pumpa zapne, zavrčí a vypne se (to by asi mělo) ale jak startuju, tak cvaká jako blázen.

Ještě sem to přeměřil ohmetrem a z relátka de proud na pojistku jak má a mezi kontaktama relátka taky....no asi by to jinak ani nezaplo pumpu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1.4, 1992 relé, pumpa.
PříspěvekNapsal: 10 pro 2009 16:59 
Offline
Nováček

Registrován: 03 pro 2009 23:42
Příspěvky: 17
Relé vyměněno a tím to není:(


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz