ALe blbost, každej hoví něčemu jinému. Tohle je fakt trivialita, uvidíš.
Budeš potřebovat vypínač (přepínač), a relé nějaký malý univerzál, koupíš kolem 50ti kč kdekoli, třeba v dílech na škodovky.
Musíš se dostat na tu zásuvku (zapalovač) a sundat plasty kolem spínací skříňky, aby ses dostal na vývody.
Do zapalovače půjdou dva dráty, nejspíš červený a černý. Tak ten červený rozstřihni dej do cesty ten vypínač. Stane se to, že když ho sepneš, bude to jako předtím, čilizásuvka pod napětím. Když ho vypneš, tak ZATÍM nepůjde do zásuvky nic a nebude fungovat. Na obrázku červeně.
Pokud chceš, aby fungovala jen s klíčkem (pokud pominu výše uvedené zapnutí vypínače), tak paralelně připojíš spínaný kontakty z relé. Paralelně znamená, že ho prostě připojíš taky na ty dva konce drátu co jsi rozstřihl a připojil na ně vypínač.
Na relátku to bude nějak označené, které dva vývody jsou cívka a které spínací kontakt, ale jednoduše to vyzkoušej třeba na přímo z baterky. vezmi + a - a připoj ho na některé dva kontakty. Zkus to, najdeš 2 (ze 4), na které když přivedeš napětí, tak relé cvaká. To je cívka a zbylé 2 kontakty jsou spínané. Tak ty spínané připojíš na ten drát s vypínačem, na obrázku nakresleno modře.
No a teď jen zbývá zapojit ovládání relé. Na kterýkoli z těch 2 zbylých cívkových kontaktů přiveď -, kostru. No a na druhý přivedeš + pól ze spínací skříňky. Zapni ji na polohu 1 a musíš najít nějaký kontakt, kde je plus. Bude jich tam asi víc, ale ten správný se musí vypnout po vypnutí klíčku, to najdeš.
A hotovo - se zapnutým vypínačem bude zásuvka stále funkční, bude to jako teď, nežere to nikde el. tak se nemusíš bát. No a když ho vypneš, tak bude zásuvka pod napětím jen v případě, že budou klíčky ve spínačce na poloze 1. Spínačkou totiž sepneš relé a to sepne svůj spínaš, tzn. zásuvka běží
Howgh, to jsem zase chytrej