Niraj píše:
Ještě bych se trošku vrátil k tomu napětí za jízdy.
Nedalo mi to a pokusil jsem se změřit proudový odběr (na pojistkách) několika zařízení. Naměřil jsem tohle (berte s rezervou - přesnost měřáku, rozdíly v autech, ... spíš pro hrubé info):
obrys.světla 2x1,6= 3,2A
tlum.světla 2x4,6= 9,2A
dálk.světla 2x5,5= 11A
zadní mlhovka 1,8A
před.mlhovky 8,6A
brzd. světla 5,1A
vnitř.osv.,radio,hodiny 2,1A
blinkry (vždy jen L nebo P) 4,2A
couvačka 1,8A
ventilátor topení 3,6 / 6,5 / 12,5A
el. stah. oken dolů 15A, nahoru >20A (mám měřák jen do 20A)
vyhřívání zad. skla 9,4A
vyhř. př.skla ... odhadem 25A (měřák nezvládal ... je tam ale 50A pojistka, to je 2x větší než zadní sklo nebo ventilátor topení, tak odhadují cca 2x větší odběr)
ventilátor chladiče ... odhad cca 20A, je tam 30A pojistka jako u el.stah. oken
žhavení ... odhad 30A ... změřen celk. odpor = cca 0,45ohm (ten se ale zahřátím bude asi měnit), při napětí řekněme 13,5V. A pojistka je tam 50A jako u vyhř. před. skla.
Takže když vezmeme náš příklad na zač. diskuze, že zapneme max. možného (obrys.sv.+dálk.+mlh.+radio+osvětl.palubka+vyhř. skel+ventilátor na III.st.....) tak to máme celkem 74A a to tam nejsou ostatní odběry (ŘJ, čidla, čerpadlo, .... určitě kupa drobností) A jelikož altík má dávat max. 70A, tak to už bere něco z baterky. Nevím, jak je altík moc tvrdej zdroj, ale určitě nebude držet konst. napětí až do konce, to napětí bude postupně klesat od nějaké hranice proudového odběru. Jde jen o to od jaké hranice a jak moc klesne.
Já si taky myslím, že od určitého odběru to ten alternátor nemůže stíhat. Uvidím, jak se to bude chovat a kolik naměřím, až tam dám silnější baterku místo 55 Ah tu 74 Ah.