fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 05 lis 2024 05:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 91  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 22 led 2010 07:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2004 10:27
Příspěvky: 486
Bydliště: Plzeň
Kouknu na to, dneska ráno jsem nastartoval otáčky vyletěly na 2t a držely. Bohužel ntb ležek vzadu na sedadle :-(

_________________
Ford Mondeo 2.0 16V, r.v.05 stříbrná
ex:
Ford Escort 1.6 16V, r.v. 98, stříbrná
Ford Escort 1.4 8V, r.v. 1991 červená


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 22 led 2010 08:28 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Takove priznaky jsem videl na tom tvem videu, zda se mi ze mas ten (ohrivaci) volnobeh dost nahore, ale tezko takhle odhadovat.
Mohla by byt nedovrena.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 22 led 2010 20:07 
Offline
Nováček

Registrován: 22 led 2010 19:58
Příspěvky: 4
Bydliště: Brno
Ahoj

Tak uz mam taky kabel od Tomina. :-)
Mam 85kW Mondeo 2001 - TDDi.

TEST MAF - ukazuje mi 7 Voltu na volnobeh a asi 15Voltu na 4800RPM.
Zere mi to asi 11L na 100km. Snazim se najit proc. Muze to byt vadna vaha vzduchu?

BTW: Ma to jak MAP tak i MAF. Mohu poslat screenshoty pokud tady nekdo ma zajem a dokaze poradit.
Diky moc.


Jirka

_________________

FORD MONDEO 2001 TDDi - 85kW - Bila - GHIA - 166k km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 22 led 2010 21:18 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 29 pro 2009 00:13
Příspěvky: 17
Bydliště: Dačicko
Pro Tomina
Tak se Tvé obavy naplnili,zhoršilo se to bude tam ještě něco jiného než ventil odsávání kliky. :smt017 Zkusím ještě vyměnit jinou váhu vzduchu (nevím v jakém je stavu je starší a ještě jsem ji nezkoušel).
Volnoběh nekolísá a na první křižovatce to nechcípá aspoň to že se zlepšilo.Volnoběh se po nastartování drží tak na 1200 ot a za jízdy asi tak na 1000 ot.
Asi budu muset prvně projít celé sání jestli si to někde nepřisává nebo na co bych se měl zaměřit?Ještě bych měl dotaz když se z fordiag připojím tak my svítí červená dioda do té doby než začnu vyčítat chyby nebo něco jiného jeto ta správně?Já sem si toho na začátku nevšiml až od té doby co my z padlo PC.ale vyčítá to správně. :smt120
To to je po ujetí cca 140 Km.
Obrázek
Tak jsem se podíval i na ženy auto Fiesta

Obrázek

Obrázek
Předem dík za rady

_________________
____________________
........... Ford Escort 1.6 16V 66kW Ghia Zetec rv. 1997............
.................Ford Fiesta 1,25 55 kW Zetec rv. 2000 ...............
..............Ford Focus TDCI 1.6 80kw Titanium rv. 2009 ............


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 22 led 2010 22:48 
Offline
Nováček

Registrován: 22 led 2010 19:58
Příspěvky: 4
Bydliště: Brno
Ahoj

Tak jsem nakonec udelal ty screenshoty meho mondea TDDi.
Muj problem: Zere mi to az 12L na 100km, kdyz jezdim hodne slusne tak i 8.5L/100km. Zrovna ekonomicky diesel to neni.
Co jsem zatim zkusil tak: Vycistil jsem MAF, byl docela zaneseny. Vytahl jsem hadicku ovladani EGR a vlozil kulicku do ni. Netusim ale zda EGR nepodfukuje.
Kdyz stojim se zahratym motorem tak nekdy to kouri - jen bila kour, nikdy ne cerny (ze by prilis bohata smes??)
Jinak jizda je naprosto ok, vykon to ma krasny, zrychleni taky jen to proste zere jak ST220ka. Hihi.

Pokud nekdo rozumi trosku dieslum a dokaze poradit tak za jakoukoliv informaci kam se podivat budu vdecny.
Takze jeste jednou moc dekuji!!

Tak prikladam: (Sorry ze to davam na preskacku):
2000 otacek/m:
Obrázek

4000 otacek:
Obrázek

MAF Senzor na volnobehu:
Obrázek

MAF Pri otackach:
http://img709.imageshack.us/img709/8946/mafrevs.jpg

MAP Pri seslapnuti pedalu:
Obrázek

a MAP znovu pri proslapnuti:
Obrázek

Titulni stranka ForDiag: (Zadne VIN ani jine info....ty TDDi asi moc infa nemaji :-( )
Obrázek

A takhle to vypada pri volnobehu:
Obrázek

_________________

FORD MONDEO 2001 TDDi - 85kW - Bila - GHIA - 166k km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 23 led 2010 00:22 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
deejayspike píše:
Tak jsem nakonec udelal ty screenshoty meho mondea TDDi.

Diky, tvoje auto ma fakt MAF i MAP a muj soft tedy zobrazi oba budiky nad sebou :-)
Ve verzi 1.18 to bude opravene. Map bude v takovem pripade vpravo za lambdama.
V prepoctu hodnoty IMAF mam chybu. V 1.18 je to opravene. Bude brzo ke stazeni.

deejayspike píše:
Muj problem: Zere mi to az 12L na 100km, kdyz jezdim hodne slusne tak i 8.5L/100km.

S tim ti neumim poradit. Diesely neznam. Zkus si zalozit zvlast vlakno s timhle problemem ve spravne sekci. Zvlast dotaz v sekci o dieselu budou cist lide kteri se o naftu zajimaji.

deejayspike píše:
Netusim ale zda EGR nepodfukuje.

Kolik vzduchu ti prochazi skrz EGR si muzes zmerit pomoci hodnoty IEGR - delta pressure feedback
Nastav si ji do osciku, ale pozor, IEGR je v nabidce dvakrat, tobe bude fungovat ta druha v poradi. (cislo 167e)
Je to bezrozmerova hodnota, nema jednotku. Cim vyssi, tim vicce vzduchu prochazi skrz egr.
Pro vice info hledej "DPFE" a "delta pressure feedback"
Napr. http://www.stangnet.com/images/stories/ ... -22-01.pdf
Tady je to krasne rozkreslene jak dpfe funguje http://www.gemstategymnastics.com/ata-m ... 20Ford.pdf (hledej DPFE)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 23 led 2010 00:27 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Zdenek Ze píše:
Tak se Tvé obavy naplnili,zhoršilo se to bude tam ještě něco jiného než ventil odsávání kliky.
Obrázek

Sam se ucim rozpoznavat neco z adaptaci, zkusenosti je malo, ale rekl bych, ze vaha to v tomhle pripade nebude. Spis asi to prisavani. Co mam schovane obrazky adaptaci se spatnou vahou tak je to krute rude hlavne v oblasti vyssiho zatizeni a otacek. Tohle je "jen" dole a nahore mas adapt. celkem v pohode.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 23 led 2010 13:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 13:23
Příspěvky: 2361
Bydliště: Praha 5
tak jsem to dnes zkusil znova
Obrázek
bohatost směsi na lambdě to kolísá mezi 0.95 - 1.05 a lambda senzor miliVolty jsou v rozmezí 100 - 900
a s mafem se dostanu při vytočení motoru na 4.1 V, takže ta asi bude v pořádku, ale je docela zajímavé to vysoké zatížení
:?:

Obrázek
Obrázek
Obrázek

a toto je z první zkoušky
Obrázek
Obrázek

_________________
NEW CARS Ford focus kombi r.v.2002 1.6.16V 74KW galerie
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 24 led 2010 18:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2004 10:27
Příspěvky: 486
Bydliště: Plzeň
Tak jsem si drobet pohrál se šroubkem na nastavení škrtící klapky. Bohužel bez výsledku. Nastavil jsem jí, aby byla zavřená, ale ještě se nezařezávala.
Takhle to teď vypadá:

Obrázek

Bohužel ráno po nastartování to vypadá opět takhle:

Obrázek

Takže asi na vysokej volnoběh po nastartování rezignuju. Pokud jsem to dobře pochopil, tak volnoběžnej ventil to dělat nemůže, protože by v tu chvíli by měl být plně otevřen. TPS se zdá v pořádku, maf taky.

Jinak tady jsem udělal takovou malou sbírku, jak se měnily moje adaptace:
Datumy jsou v názvu souborů. Snímek z minulého roku je ještě před výměnou spodku motoru, srovnání hlavy atd. Ostatní už jsou po opravě. Poslední z dneška po absolvování výletu do Opavy (1000km za den).

http://img3.imageshack.us/gal.php?g=scr ... 015520.png

_________________
Ford Mondeo 2.0 16V, r.v.05 stříbrná
ex:
Ford Escort 1.6 16V, r.v. 98, stříbrná
Ford Escort 1.4 8V, r.v. 1991 červená


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 25 led 2010 21:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ahoj
nova verze 1.18.

Co je nového v verzi 1.18
Doplněna nová funkce - spouštění interních testů v ECU
- test KOEO - test čidel při stojícím motoru
- test KOER - test akčních členů a dynamických hodnot při běžícím motoru
- test výstupů jednotky (pouze u EEC V) - zapne výstupy benzínové pumpy, vytápění lambda sond, ventilátoru chladiče, ...

Doplněna podpora pro TDCI motory (zatím netestováno)

EEC V:
- na TDDI motorech s vahou vzduchu zobrazuje oba meraky - jak MAF, tak MAP
- na TDDI a TDCI motorech by mel fungovat merak "plynoveho pedalu" (u benzinu je to TPS - snimac skrtici klapky
a u nafty je to snimac pedalu) (zatim nezkouseno, budu rad pokud mi nekdo s naftou da vedet)
- opravena chyba - adaptace nesly vycist pokud prave bezela ziva data (vycteni koncilo chybou)
- PID "MAF" - opraveno rozliseni (maximalni hodnota je nyni 50 gramu/sec.)
- PID "IMAF" - opraveno rozliseni
- PID "DSDRPM" (pozadovane otacky pri rizeni volnobeznych otacek)
zmeneno rozliseni v osciloskopu na stejne jako maji "RPM" otacky - nazornejsi pro sledovani rozdilu otacek

EEC IV:
- hodnota RATCH ma v osciloskopu stejne rozliseni jako TPS, takze ji lze dobre porovnavat
- doplneny nektere chybejici kody chyb/DTC

Ke stazeni na 1. strane : viewtopic.php?f=8&t=25694

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 25 led 2010 21:28 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2007 00:17
Příspěvky: 691
Bydliště: praha
Ahoj Tomine už jsem mluvil s Deklem a zkusíme napíchnou to mé TDCI a pak dáme vědět ;-)

_________________
jeFORD MONDEO combi 98 1,8 16V ST paket, : FORD MONDEO combi 10 2,0 TDCI Titanium S : FORD TRANSIT 02 2.0TDDI
NEW NA DÍLY FORD MONDEO combi 03 2,0 TDCI sport paket
[size=85]bylo FORD MONDEO combi 94 1,8 TD : FORD MONDEO combi 94 1,8 TD : FORD ESCORT combi 95 1,6 16V : FORD PUMA 98 1,7 16V : FORD ESCORT 5dv 96 1,6 16V: FORD ESCORT 3dv 91 1,4 8V : HONDA CBR 600F[/size]
DIAGNOSTIKA FORD OD 1996 DO 2013;motor,komfort,airbag,automat,pdc,abs,eps,ipc,facm...
DIAGNOSTIKA NA VŠECHNY VOZY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 25 led 2010 21:48 
Offline
Nováček

Registrován: 22 led 2010 19:58
Příspěvky: 4
Bydliště: Brno
Mozna hloupa otazka.
Pouzivaji diesly adaptacni tabulky??

:)

Jirka

Tomine: Kdyz si dam hlavni stranku tak jedinou informaci kterou dostane je: ECV-V a MAF : 1663
Zadne VIN atd. Je to tim TDDi nebo mam treba vymenenou jednotku ECU?

Jirka

_________________

FORD MONDEO 2001 TDDi - 85kW - Bila - GHIA - 166k km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 25 led 2010 23:45 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
To dreamcatchers: dikes

deejayspike píše:
Pouzivaji diesly adaptacni tabulky??
Tomine: Kdyz si dam hlavni stranku tak jedinou informaci kterou dostane je: ECV-V a MAF : 1663
Zadne VIN atd. Je to tim TDDi nebo mam treba vymenenou jednotku ECU?

Ja moc diesely neznam. Podle mne urcite nepouzivaji michani smesi na stochiometrickou. Takze principielne tato tabulka tam byt nemuze. Ale nekde jsem cetl o nejakych adaptacich ohledne zmeny parametru commonrailu a doladovani rozdilu valcu.
To, ze se ti nevypise VINko - nektere jednotky nevraci info o VINku tak jako benzinove. Podle mne to pujde vycitat taky, ale trochu jinym zpusobem. Potreboval bych se dostat k nejakemu td.. tak na 2 hodiny a vycist jeji celou pamet. Pak bych to asi rozchodil.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 led 2010 00:42 
Offline
Nováček

Registrován: 22 led 2010 19:58
Příspěvky: 4
Bydliště: Brno
Pokud by Ti pomohlo cele vycteni pameti tak staci rict, nevim sice jak na to a kolik toho celkem vyjet ale muzeme to zkusit.
Eventuelne ti muzu pripojit to TDDi kabelem a pripojit te pres VNC nebo Netmeetingem ;)

Jirka

_________________

FORD MONDEO 2001 TDDi - 85kW - Bila - GHIA - 166k km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 led 2010 08:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Chybu 512 jsem zatím nestihl, ale adaptace jsou po týdnu ježdění zase chudší:
Obrázek

Vyměnil jsem TPS za nový od Forda finis kód 7173046.
Nezpozoroval jsem po výměně propadnutí napětí, ale při dvou jízdách, které jsem zatím absolvoval, neseděla hodnota RATCH, která byla nižší než spodní poloha klapky. V jednom případě byla RATCH 120 a spodní pozice klapky ukazovala hodnotu 156. Zastavil jsem zhasl motor a pak již byla RATCH OK. Dneska ráno ale stejný problém RATCH 128, ale spodní pozice klapky je 156. Pak to ve spodní poloze vyhodnotí klapku jako částečně otevřenou a ne zavřenou. Jak jsem se dočetl tak algoritmus pro Ratch hodnotí částečně otevřenou klapku při zvednutí napětí o 0,04V, jenže já mám rozdíl 0,3V. Nechápu proč to vzpočítá tak nízkou hodnotu, když realná je o tolik vyšší.
Obrázek

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 led 2010 11:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Standa píše:
Chybu 512 jsem zatím nestihl, ale adaptace jsou po týdnu ježdění zase chudší

Uvedomil jsem si jeste, ze pokud mas zapsanou furt nejakou chybu o lambde, tak se adaptace nevytvari. Nemuze verit lambde, tak nez aby tu tabulku totalne dojebal, tak ji radsi necha byt.
Standa píše:
V jednom případě byla RATCH 120 a spodní pozice klapky ukazovala hodnotu 156. Zastavil jsem zhasl motor a pak již byla RATCH OK.

Tak to nebude snimacem, ale kabelazi. RATCH se nijak nepocita. Proste se bere (filtrovana) hodnota z TPS a stale se testuje jestli je aktualni hodnota nizsi nez RATCH. Pokud ano, veme se nova (nizsi) hodnota a prohlasi se za RATCH.
Takze jestli mas nekdy v ratch hodnotu 120, tak se ti tam na vstupu do jednotky objevila.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 led 2010 12:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Díky za vysvětlení, já to totiž pochopil tak, že Ratch se nastaví hned po startu a už zůstavá do dalšího nastartování. Jestli ale testuje pořád, tak to je opravdu problém ve vodiči - konektoru.
A poznatek s lambdou a tabulkou adaptací je také reálný, lambda je místy bez signálu.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 led 2010 13:19 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Uz jsem to psal vic lidem a nevim jestli tobe - konektor od lambdy mas odstraneny ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 02 úno 2010 11:49 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
je někde popsán postup jak provádět test KOER při běžícím motoru, napíše mě to neco jako že sem se u toho flákal,
vím jenom že se má nějak pootáčet volantem, stisknou naplno pedál plynu a urřite ještě neco

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 02 úno 2010 11:59 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
V prubehu testu KOER by se melo:
- zatocit volantem na doraz - tim se zvedne tlak v servorizeni a overi se funkce snimace tlaku
- proslapnout plyn na podlahu - nevim jestli jen kvuli testu TPS nebo i jinym vecem
- u automaticke prevodovky by mel byt zarazen neutral
o nicem dalsim nevim.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 91  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz