fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 20 zář 2024 01:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: bublání a chcípání motoru
PříspěvekNapsal: 06 úno 2010 17:02 
Offline
Nováček

Registrován: 18 říj 2009 12:28
Příspěvky: 10
Bydliště: Jince, okr. Příbram
Zdravím kolegy forďáky.
Včera mi můj Escort zdechl a já bych rád poprosil o pomoc.
Po cca dvou denním odpočinku jsem přišel k autu, normálně nastartoval, nechal trochu zahřát a vydal se na cestu. Ujel jsem cca 2km bez problému a najednou motor začal bublat, padat otáčky, přestal reagovat na plyn, až chcípl. Po chvilce jsem ho zkusil znovu nastartovat, motor naběhl, ale při přidání plynu otáčky střídavě lítali, a stále bublal a chcípal. Třetí pokus o nastartování vypadal mnohem lépe, s občasným pobubláním a zacukáním běžel mnohem líp, tak jsem se vydal na cestu domu, že to tam raději nechám, než přijdu na to, co se děje. Jenže, když jsem přijel ten kilometr domů a zastavil jsem. Spodek byl šíleně rozžhavený, div že né v plamenech!
Dost mě to vyděsilo, netuším, čím by to mohlo být, auto mám cca 1/2roku a žádný problém jsem neměl. Na podzim jsme pouze čistili klikovku a škrtící klapku kvůli nestálému volnoběhu, což bylo čištěním vyřešeno. Pamatuji si také, že za tu dobu co ho mám mi auto 2krát zacukalo a pobublalo naprosto stejně jako včera, ale jen po dobu několika vteřin (cca 2-3 vteřiny) pak se to chytlo normálně a dále už neopakovalo.
Jen dodám chladící směsi ok, čidlo teploty motoru nefunkční, ale problém s přehříváním auto nikdy nemělo.
Budu vděčný všem za jakýkoliv postřeh, jsem laik, autům moc nerozumím a rád bych věděl na co se mám připravit.
Předem díky

_________________
esco 1,6 16V, ZETEC, prý L1H, r.v.97, hatchback, GHIA - libovec za babku;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bublání a chcípání motoru
PříspěvekNapsal: 07 úno 2010 12:39 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2007 17:36
Příspěvky: 2473
Bydliště: Ostrava Poruba
nejspíš ucpaný kat

_________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci 103kw 2012
ex Ford Escort 1.6 16v upgrade na 1.8 85kw Ghia 1997 čistokrevnej něměc tmavě zelená metla všechno v elektrice zachovalej prostě krasavec. Nově dálkáč RJ CZ KEY vystřelovací klíč
4x okna v elektrice
4x kotoučové brzdy včetně ABS
http://fotoalba.cz/alba/Escort1.6/1005144.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bublání a chcípání motoru
PříspěvekNapsal: 07 úno 2010 16:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2008 13:49
Příspěvky: 266
Bydliště: slovensko
Ktore cidlo teploty motora-pre riadiacu jednotku,alebo pre budik je nefunkcne?

_________________
1,6 16V L1H MK7
Fusion FXJA-motoricky a zinkom pokrok,ale posed za volantom má MK VII lepší
/Escort CVH MK VII 1998 už minulosť/,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bublání a chcípání motoru
PříspěvekNapsal: 07 úno 2010 18:50 
Offline
Nováček

Registrován: 18 říj 2009 12:28
Příspěvky: 10
Bydliště: Jince, okr. Příbram
matus111 píše:
Ktore cidlo teploty motora-pre riadiacu jednotku,alebo pre budik je nefunkcne?


Čidlo teploty motoru pro budík.

_________________
esco 1,6 16V, ZETEC, prý L1H, r.v.97, hatchback, GHIA - libovec za babku;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bublání a chcípání motoru
PříspěvekNapsal: 07 úno 2010 18:59 
Offline
Nováček

Registrován: 18 říj 2009 12:28
Příspěvky: 10
Bydliště: Jince, okr. Příbram
Ford píše:
nejspíš ucpaný kat


Známý, co byl u toho, také odhadl ucpaný katalyzátor. Já ovšem nerozumím tomu přehřátí auta v tak krátké době a jestli to může souviset s ucpáním katalyzátoru?

_________________
esco 1,6 16V, ZETEC, prý L1H, r.v.97, hatchback, GHIA - libovec za babku;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bublání a chcípání motoru
PříspěvekNapsal: 07 úno 2010 19:17 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Když máš ve spalovacim prostoru dost slušně ohřátýho plynu a ten plyn nemůže skrz kat ven z motoru, znova nasaje strochu čerstvýho vzduchu a znova ten teplej plyn nemůže ven... co je ne tom tak složitýho? :-)

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bublání a chcípání motoru
PříspěvekNapsal: 07 úno 2010 20:35 
Offline
Nováček

Registrován: 18 říj 2009 12:28
Příspěvky: 10
Bydliště: Jince, okr. Příbram
EwanS50 píše:
Když máš ve spalovacim prostoru dost slušně ohřátýho plynu a ten plyn nemůže skrz kat ven z motoru, znova nasaje strochu čerstvýho vzduchu a znova ten teplej plyn nemůže ven... co je ne tom tak složitýho? :-)


ok, je mi to už jasný. Já jsem skoro ani pořádně netušil, k čemu přesně katík slouží :D

Díky a od teď pokračuji ve sbírání info mezi katalyzátory

_________________
esco 1,6 16V, ZETEC, prý L1H, r.v.97, hatchback, GHIA - libovec za babku;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bublání a chcípání motoru
PříspěvekNapsal: 07 úno 2010 22:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
EwanS50 píše:
Když máš ve spalovacim prostoru dost slušně ohřátýho plynu a ten plyn nemůže skrz kat ven z motoru, znova nasaje strochu čerstvýho vzduchu a znova ten teplej plyn nemůže ven... co je ne tom tak složitýho? :-)

Hlavně studený to ješte saje přes EGR a pokud to nemůže ven vejfukem, tak tam toho EGR taky pustí dost... :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bublání a chcípání motoru
PříspěvekNapsal: 07 úno 2010 22:38 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
EGR nejspíš mít nebude...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: bublání a chcípání motoru
PříspěvekNapsal: 10 úno 2010 10:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
No nevím u 97, která by měla plnit EURO2 asi by měl být... :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz