fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 10 lis 2024 21:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 129 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 23 úno 2010 23:37 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2008 18:54
Příspěvky: 1455
Bydliště: Plzeň
No spíš tu vačku, stejně by šla dolů. Než zase složitě povolovat zavěšení motoru. Možná že by silentbloky trochu pustily, ale nechci to zbytečně pokoušet. Stejnak by ta vačka šla dolů, abych pokontroloval ty ventily. Akorát to asi nepude jak sem si myslel nějakym udělátkem přidržet pružinu, aby se uvolnil ventil páč tam jsou zdvihátka.

_________________
Ford Mondeo 1.8i 16V combi 1995 85kw - už neni
Ford Escort 1.8 skoroTurbo D combi 1997 51kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 23 úno 2010 23:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Na zdvihátka se vyser....

Shoď ventildekl, sundej řemen, šály pryč...nezapomeň si je poskládat...ať je nezaměníš...., vytáhni vačici....vytahej zdvihátka...ukáže se Ti pohled na ventilovou pružinu s půlkulatýma měsíčkama a ventilem....vem si malinký kladívko a jemně poklepávej po ventilech ne po misce s pružinou, aby TI nevyskákali ty půlměsíce, a prostě poznáš kterej ventil je volnej a který je buď ohlý nebo přidřený....doufám, že to píšu srozumitelně.....kterej je dobrej ten Ti bude to kladivko propružovat..kurváá nevím jak to mám popsat.... :roll:

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 23 úno 2010 23:51 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2008 18:54
Příspěvky: 1455
Bydliště: Plzeň
no asi je mi jasný co myslíš.ale když bude jen malinko přidřený myslíš že taky nepropruží?přecijenom v prstech bych měl asi větší cit než v kladívku :smt112
jinak sem pochopil vše

_________________
Ford Mondeo 1.8i 16V combi 1995 85kw - už neni
Ford Escort 1.8 skoroTurbo D combi 1997 51kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 24 úno 2010 00:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
V garáži snad najdeš nějakou pásovinu tvaru "U" nebo pevnější silnější pásovinu.....někde zkraje si vyvrtej díru na šroub M8...prostč delší šroub a zespodu pásoviny zaaretuj matkou....

Běž k motoru....a změř si vzdálenost od díry po šroubu od jakéhokoliv šílku k nejbližšímu ventilu....vrať se k pásovině odměř co jsi naměřil a vyvrtej další díru a vraz další M8 šroub....

Co tím zamýšlím....Ten jeden šroub našroubuješ do jakýhokoliv závitu po šálu...a ten druhej šroub s pásovinou natočíš na nejblížší ventil nebo který Ti zrovna vyjde....no a konec pásoviny zatlačíš dolů...a čumíš na ventil jestli se hýbe...
Vyšroubuješ ze šálu našroubuješ na jinou díru a postupuješ....

Omluv moji kresbu....snad je to pochopitelné....

Obrázek

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 24 úno 2010 11:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
oli_2:jestli si uz nesundal tu remenici(nejak se v tom uz ztracim),tak kdys ji ja sundaval, tak jsem nejprve povolil vsechny sruby a teprve pak je vysruboval uplne.Jeden byl taky na krev a jak na svinu ten co tvuj.Ja nemel ale srazeny hrany na hlave srubu.Pouzil jsem paku mezi srub a osazeni a ten co nesel povolit jsem taky ockovym klicem nasazenym v trubce povolil.Pak uz nic nebranilo tomu dostat se ke krytu.Jde taky pouzit druhy ockov.klic a ten se opre o dalsi srub.Tohle je brnkacka, horsi je menit gufera,treba na pomocne hrideli, coz bez popusteni motoru vubec nejde.Jak uz tu nekdo psal"soudruzi asi nemysleli na to,ze se motor taky opravuje na aute".

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2010 11:16 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Máš to tu, ale tady už si to budeš muset moderovat sám Břéťo, sem až moje moc nesahá :D
Tady je to místo o kterým jsem s tebou mluvil, jestli tam protáhnu řemen:
Obrázek

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2010 11:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 bře 2007 22:20
Příspěvky: 232
Bydliště: SK
Ak myslíš medzeru medzi remenicou a náhonom olej. čerpadla, dá sa to prevliecť. Cez zubovú medzeru remeňa to tam prešmykneš.

_________________
Escort 1,8TD Combi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2010 11:43 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Jo protáhneš!!! ničeho se neboj!!!!
Jen možná budeš rozvoďák budeš muset trošičku naformátovat,, nemyslím lámat nebo něco takového jen udělat zatáčku pěknou,ale dostaneš!!!!

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 21 črc 2010 20:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
panove, delam rozvody na svem mondeu resp. na novem motoru co jsem prave slozil dohromady. kladky mam skoro nove, remeny jsem pro jistotu koupil nove-sada Contitech CT901. vizualne se shoduji s puvodnimi originaly.
klikovka zajistena trnem, cerpadlo vrtakem, remenice vstrik. cerpadla je chycena presne uprostred tech sroubovych otvoru, napinaci kladka s pruzinou zatim stlacena na max, abych mohl zalozit remen. zakladam remen vstrikovaciho cerpadla, snazim se ho napnout tak,aby mel na spodni casti co nejmensi pruhyb (tj. tam kde neni napinaci kladka). bohuzel, zuby vychazi v tomto pripade tak, ze na klikovce je uz pak zub proti zubu. pokud to posunu aby byl na klikovce zub uz v mezere tak na spodni strane remenuje je veliky pruhyb (cca 1-2 cm). sice po uvolneni napinaku a vytazeni trnu z cerpadla se to samozrejme napne, ale nejak se mi to nezda.

mam pocit, ze kdyz jsem to delal na puvodnim motoru, tak takovy pruhyb to nemelo, tak jsem tim dost znepokojen. je to v poradku nebo je neco spatne? napada me jen, ze klikovka neni presne v horni uvrati.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 21 črc 2010 21:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 15:25
Příspěvky: 2191
Bydliště: Medlov okr. Brno venkov
to tak jedině zajistit čerpadlo a tu kliku ale na tom čerpadle povolit řemenici dát řemen, dopnout a utáhnout zase tu řemenici. stejnak by to chtělo hodinky a udělat předvstřik pořádně

_________________
Ford Escort RS 2000 92'
Ford Ka 1st edition 96'
Ford Mondeo 2.0 tdci titanium 2012
Suzuki GSX 650F 08'
Hromada motocyklů Jawa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 21 črc 2010 21:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
zde.: diky, ale fakt jsi mi nepomohl, ten motor skladam od sroubku, cili nic si znacit podle starych rozvodu nemuzu. nahodit je neni nijak slozite, cca pul hodky prace. jen me zarazil ten obrovsky pruhyb remenu.

Michal Š.: jak jsem psal, čerpadlo i kladka zajisteny pripravky, tedy teoreticky vse perfektne. pokud je vse tak jak ma byt (tj srouby remenice na stredu otvoru) a nasadim remen tak, aby mel min. spodni pruhyb tak ten pruhyb je stejne cca 1-2cm. uvolnim-li napinak, tak aby remen napruzil a remenici, na cerpadle, tak se remen napne, ale samozrejme remenice se posune vuci cerpadlu. tak nevim jestli je to ok nebo ne.

prosim te co jsou presne ty "hodinky"? uz jsem na to nekolikrat narazil, ale nikdo mi to dosud nevysvetlil. dekuji.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 21 črc 2010 22:28 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 15:25
Příspěvky: 2191
Bydliště: Medlov okr. Brno venkov
jak máš vzadu na čerpadle ty vývody k tryskám tak přesně uprostřed mezi něma je zátka. ta se odšroubuje a místo ní se našroubujou ty zmíněné hodinky(je to vlastně jen dost přesnej měřák jako uchylkoměr) a tím se měří pohyb pístku v čerpadle a to tak že ho tam našrubuješ natočíš motor na prvním válci do horní uvratě na konci komprese.potom otáčíš v protisměru běhu motoru do te doby dokud ti ručička na uchylkoměru padá a až přestane tak si měřák vynuluješ a otáčíš už po směru běhu motoru až na horní uvrat.odečteš hodnotu( nevím jak u esca ale Fabie SDI maj tuším předvstřik 1.185mm) a potom si najdeš hodnoty pro tvoje čerpadlo a podle nich doseřídíš tím že pootáčíš řemenici čerpadla proti unašeči. samozřejmně musíš mít při tom otáčení čerpadlo zaaretované. ted doufám že si to nějak přelouskal neumím se moc vyjadřovat

_________________
Ford Escort RS 2000 92'
Ford Ka 1st edition 96'
Ford Mondeo 2.0 tdci titanium 2012
Suzuki GSX 650F 08'
Hromada motocyklů Jawa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 21 črc 2010 23:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
diky, tedy momentalne nic pro me. jednak to nemam, jednak bych musel pod kryt immobilizeru. predvstrik tedy budu resit metodou pokus-omyl az po nahozeni rozvodu. ted tedy stale stojim pred problemem s tim remenem vstrik. cerpadla. bez toho se nehnu dal.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 21 črc 2010 23:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 15:25
Příspěvky: 2191
Bydliště: Medlov okr. Brno venkov
povol tu řemenicu na zaaretovaném čerpadle sou to tuším 4 šroubky nasad řemen napni a utáhni . dá se říct skoro stejně jak to budeš dělat na vačici

_________________
Ford Escort RS 2000 92'
Ford Ka 1st edition 96'
Ford Mondeo 2.0 tdci titanium 2012
Suzuki GSX 650F 08'
Hromada motocyklů Jawa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 21 črc 2010 23:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
ty mi asi nerozumis v cem vidim problem-mam klikovku na doraz na trnu, cerpadlo zakolikovane vrtakem a remenice pritazena (jsou to 3 srouby), tak aby srouby byly v prostredku tech otvoru. cili vse jak ma byt.
nasadim remen tak aby spodni polovina (ta kde neni napinaci kladka) byla co nejnapnutejsi. kdyz to udelam tak, aby zuby zapadaly do mezer tak pruhyb remene (v tom momentu jeste nenapnuteho napinaci kladkou) je skoro 2 cm. to se mi jevi jako hrozne moc.

pak podle ford navodu se ma udelat toto: 1) povolit pruzinu napinaci kladky 2) povolit srouby remenice čerpadla (tim se remen napne, ale ne uplne, protoze vrtak samozrejme brani vetsimu posunu cerpadla)
3) utahnout sroub napinaku 4) utahnout srouby remenice 5) odstranit vrtak

cili bojim se, ze remen se nenapne dostatecne

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 21 črc 2010 23:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 15:25
Příspěvky: 2191
Bydliště: Medlov okr. Brno venkov
no tak ty šrouby nedávej jakoby doprostřed ale na stranu ale tak aby při dopnutí byly zhruba uprostřed

_________________
Ford Escort RS 2000 92'
Ford Ka 1st edition 96'
Ford Mondeo 2.0 tdci titanium 2012
Suzuki GSX 650F 08'
Hromada motocyklů Jawa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 21 črc 2010 23:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
zkusim

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 21 črc 2010 23:56 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 15:25
Příspěvky: 2191
Bydliště: Medlov okr. Brno venkov
na svojim TD sem to tak taky musel udělat furt mě tam lítal asi zub nebo kolik

_________________
Ford Escort RS 2000 92'
Ford Ka 1st edition 96'
Ford Mondeo 2.0 tdci titanium 2012
Suzuki GSX 650F 08'
Hromada motocyklů Jawa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 22 črc 2010 00:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
me se totiz vcera pri montazi setrvaku stalo, ze jsem tam blbec nechal ten trn na klikovku,a ten jsem trochu ohnul nez jsem si toho vsiml (ale pak zas srovnal). zdalo se mi vsak, ze je tim trochu obrouseny, takze nevim nakoli je dulezita jeho presna delka (ted je cca o 0.5 mm kratsi nez ma byt) a zda to neudelalo ryhu do klikovky. to by vse bylo asi jedno, ale pak jsem zapomnel zkontrolovat zda to stale ukazuje HU nez jsem nasadil hlavu a ted jsem na pochybach. bych se nakop

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodů u 1.8TD 66kW
PříspěvekNapsal: 22 črc 2010 01:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 15:25
Příspěvky: 2191
Bydliště: Medlov okr. Brno venkov
ten půlminimetr ti neudělá zub myslím že ani ne pul zubu na řemenici klikovky s toho bych strach neměl

_________________
Ford Escort RS 2000 92'
Ford Ka 1st edition 96'
Ford Mondeo 2.0 tdci titanium 2012
Suzuki GSX 650F 08'
Hromada motocyklů Jawa


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 129 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz