fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 28 zář 2024 15:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 85 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 26 čer 2010 14:39 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
právě se na to chystám, vymotal sem kabely k vyblikání a právě si sedám k netu, abych našel co se ukostří a co bliká :)

UPDATE, ať to tady nezadělám příspěvkama....

po zapnutí klíčku jednou blikne, pauza, pak to strašně rychle blikne těsně po sobě tak5x. pauza. a pak to vyblikalo tohle:

1 5 5 2 1 5 5 2 1

nejdřív sem hledal třímístný chyby, ale většina neexistovala, tzn. dvoumístný hledáno odzadu. pak je to:

1 = asi začátek
55 = No or low (under 7.5 V) Key Power to PCM pin 5 // kouknu do schéma esli tam má jít proud a pokud ano, tak kolik tam teče
21 = Engine Coolant Temperature (ECT) sensor out of range // pokud najdu kde je, tak ho změřim

pokud má někdo nějakej typ co s tim, bo esli sem to odvodil správně, tak mi to pomůže.

díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 26 čer 2010 15:46 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
mimochodem, k čemu je konektor pro volbu oktanovýho čísla, resp. co se s nim dělá? je nezapojenej a je přes něj gumová záslepka. díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 26 čer 2010 17:03 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Pokud se v nem propoji nejake 2 piny, tak se trochu zvetsi predstih. Asi o 3 stupne.

Viz. http://www.stangnet.com/mustang-forums/ ... tions.html
Octane Adjust Shorting Bar

The Octane Adjust (OCT ADJ) shorting bar is used to retard spark timing. Removal of the shorting bar from the in-line connector will typically retard spark three degrees.

The purpose of the OCT ADJ self-test is to check the state of the OCT ADJ shorting bar. A Diagnostic Trouble Code (DTC) will be present if the shorting bar is removed or if there is an open circuit. The OCT ADJ shorting bar is similar in shape to the SPOUT in-line connector. On some applications the Power Steering Pressure (PSP) circuit will also have a similar shorting bar connector. DO NOT remove the shorting bar unless directed by a Technical Service Bulletin (TSB).

If you don't have the bar, your timing has been retarded.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 26 čer 2010 17:04 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
takže ten anglickej zdroj je imho na jiný auto. PIN 5 neni zapojenej.

jinde sem dohledal tyhle chyby:

55- Nastavení volnoběhu (ISA) -servisní kabel ukostřen
21 - Chybný signál zapalování (PIP)

tuší někdo co tthle chyby znamenaj?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 26 čer 2010 17:07 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
no, to je fajn, ale piny tam sou tři a navíc netušim na jaký oktanový číslo to je "seřízený" bez propojky a tim pádem ani jak to mám propojit, když tam poleju evropskou 95ku natural :)

nicméně čtu si to znova a chápu správně, že pokud to je vytažený, tak se nereguluje předstih automaticky?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 26 čer 2010 17:30 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
tak sem z toho celej divnej. napojil sem si to na starou čtečku kódů, která defakto nedělá nic jinýho, než že načítá blikání a zobrazuje to pak na display. vyházel mi:

15, 52, 15, 52, 10

tak nevim, esli to náhodou nenačetlo hovadiny, poňáč to vypadá, že poslední kód doplnil nulou - neopakoval se. ale nevim. má někdo tušení jaký chyby to teda nahlásilo? ať se nepídim po něčem úplně jinym.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 26 čer 2010 18:01 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Sam jsem to vyblikaval pouze jednou a uz si to nepamatuju. Ale studoval jsem tady
http://fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=44

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 26 čer 2010 20:29 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
jj, vocaď sem čerpal. tak sem dneska příliš nepokročil. akorát sem teda našel diagnostický kabely, uštípal sem je a udělal sem si LEDkový vyblikávátko ne vypínání pod palubku, poňáč nesnášim motanice kabelů. zejtra zkusim znova a pokud na nic nepřídu tak holt pudu po tom přisávání vzduchu. problém je, že nějak neni moc kudy by to mohlo přisávat, všechno co je vidět sem zkontroloval, takže jediný kde sem se nedíval sou vstřiky, poňáč sem byl línej sundavat vršek.

každopádně díky za asistenci, je to příjemný když má člověk dojem, že mu někdo pomáhá :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 26 čer 2010 21:45 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
:-)
Na hledani prisavani je dobry sprej s kontaktolem (isopropylem). Foukas do ruznych mist a tam kde to saje se zmeni zvuk motoru.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 27 čer 2010 09:27 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
dobrej typ, to zkusim.

pro zajímavost sem teď ráno udělal video s otáčkama s opojenym volnoběžnym ventilem a se zapojenym. Volnoběh je 1000, resp. 2000 ot/min.

Videa sou dvě, jedno 320x200 a druhý 720p. Akorát nevim esli se mi to druý tady podaří uploadnout

http://www.kerford.cz/!pictures/video/ford%20320.wmv
http://www.kerford.cz/!pictures/video/ford720p.wmv


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 27 čer 2010 10:54 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Dosedaj ti spravne skrtici klapky ?
Nekde to sat musi. S opdojenym volnbeh.ventilem by to melo hodne skomirat, nebo chcipnout.
(Tohle sani rozebirat, to neni na minutu :-) )

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 27 čer 2010 14:50 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
Geniální. Taková banalita. Sou tam dvě na každou řadu válců. Levá byla trvala přiotevřená a celý neskutečně zasraný. Seřídil, vystříkal, vyčistil a teď to krásně drží něco kolem 550-600 otáček SE zapojenym volnoběžnym ventilem. Díky za typ, práce na cca 50min, běhání kolem toho cca tři dny.

Sundal sem předtim eště celej vršek sání a přetěsnil, ale klapka mě fakt nenapadla.

Každopádně problém s tim, že se mu nechce do otáček přetrvává. Teď to eště začalo, pokud ho donutim nějakym způsobem se přiblížit 3000 ot, střílet do sání. Odhaduju, že to je předstih. Akorát neví někdo, kde se odpojuje ta automatická regulace předstihu, abych to moch stroboskopem seřídit na hrubo?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 28 čer 2010 08:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Předstih je nastavený v mapách ŘJ EEC s tím nic neuděláš. Je třeba aby jednotka měla všechny vstupní informace správné a pak to bude fungovat.
Díval jsem se na 2 místné kódy (Ford code reader) a našel toto:

15 - Power Interruption to computer memory or EEC KAM test failed
(Výkonové přerušení počítačového paměti či EEC KAM testu selhalo)

52 - PSPS circuit out of range
(PSPS okruh mimo rozsah)

21 - Cooling Temperature sensor out of specified range or ECT out of range
(snímač teploty chlazení ze specifikovaného rozsahu nebo ECT mimo rozsah)

55 - Open connection in ignition key circuit
(Otevřené spojení v obvodu klíčku zapalování)

S možných chyb by mohl být problém s tou 21, jestli motor nechce do otáček teplý tak možná nemá ŘJ správnou informaci o teplotě chladící vody.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 28 čer 2010 09:37 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
Standa: Ohledně předstihu - jde mi o to, nastavit základní předstih. Ten, aspoň pokud mi něco neuteklo :), se nastavuje úplně standardně pootočením rozdělovače a blikáním stoboskopu. Akorát právě proto, že ŘJ se snaží regulovat předstih sama, tak se musí při základnim seřizování předstihu tohle automatický doseřizování vyřadit. Pokud to nevyřadíš, tak to nikdy neseřídíš, včera sem to zkoušel, poňáč sem naivně doufal, že to na volnoběh automaticky neseřizuje, ale seřizuje - lítá to tak +/- 15 stupňů :). Na americky Fordu byl normální konektor s propojkou, tu když si opojil, tak se to neregulovalo samo. AKorát sem na kabelovym svazku, ani v okolí rozdělovače nic takovýho nenašel..

Chybu to teď vyblikává 52, po odstranění toho vysokýho volnoběhu. Respektive bliká to 52 52 1. Co znamená jednička na konci netušim..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 28 čer 2010 10:23 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
ECU pouziva predstih k regulaci volnobehu. Je to jeji nejrychlejsi zbran.
Neco o nastavovani advance je tady dole http://bronco.zenseeker.net/EECIV.htm
A neco tady http://www.fordforums.com/f279/setting- ... efi-46864/
Pise odpojit SPOUT vyvod od rozdelovace a mel by pak byt na 10 stupnich.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 28 čer 2010 11:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Ta chyba 52 je tlakový spínač posilovače řízení mimo rozsah. (PSPS = power steering pressure switch) Nejspíš tam posilovač řízení ani nebude. Ta 1 na konci je příkazový kód.
Ten základní volnoběh máš pravdu, já si neuvědomil, že tam máš rozdělovač.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 28 čer 2010 12:27 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
no právě o ten SPOUT konektor mi de, du hledat tmavě zelenej kabel se žlutym, snad se tam někde schovává :)

spíš myslim, esli to neni 52ka odsud - převodovka v D. Původně u toho byl automat, tak si řikám esli to neni tahle chyba. Posilovač to má, ale jinej :)

http://www.fordfans.cz/technics/2diag.htm

Díky za info, hned se líp pracuje..

UPDATE - zelenej kabel se žlutym tam neni, stejně tak žádnej konektor. Ve schématech to taky nevidim. Nicméně nějak rozpojovat se to musí. Neměl někdo tenhle motor? V nejhoršim si to tam vyrobim, ale nějak to jít musí..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 28 čer 2010 15:14 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
tak sem vzteky vodmotal všechny kabely, esli sem něco nepřehlídnul a žádnej rozpojovací konektor tam prostě neni. ze šesti kabelů vedou tři přímo do řj, dva do cívky a ten poslední vede na spínací relé k automatický převodovce. hádám, že je přes něj posílaná informace esli je zařazenej neutrál, tenhle kabel je odpojenej. Nicméně nic, co by aspoň vzdáleně připomínalo kabel k vyřazení automatickýho seřizování předstihu tam neni.

Muj odhad je, že teda musí bejt buď něco přímo na rozdělovači (nic tam nevidim), anebo někde úplně jinde nějakej konektor, na základě kterýho to seřizování vypne řj. nicméně na internetu nic najít nemůžu a ve schématech tahle info neni.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 28 čer 2010 17:16 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Sem vlozim to tvoje schema k 2.8V6
http://rapidshare.com/files/386776096/schema02.jpg

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.8 V6 - teplej nejde do otáček
PříspěvekNapsal: 28 čer 2010 19:55 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
Nevim esli někoho ten příběh zajímá, abych z toho tady neudělal deník zoufalce.

U tohodle auta imho seřídit předstih nejde. Rozdělovačem se nedá pootočit, tzn. de to přesadit o zub, ale to mi přijde moc. Nicméně i tak sem přesadil o zub dopředu a dozadu rozdělovač a měřil v různejch otáčkách stroboskopem předstih a nakonec sem to přece jen o ten jeden zub přesazený nechal. Motor má teď volnoběh lehce přes 600, de krásně za plynem a má to jednoznačně větší sílu - na dvojku se zapojenym jenom zadnim náhonem ta Tatra hrabe v celym rozsahu otáček (uježděnej štěrk). Nicméně problém se zahřátym autem je furt stejnej. Jakmile se to zahřeje, tak to udrží pouze volnoběh. Stačí počkat cca 5min a zase to chvíli jede krásně. Předstihem to imho neni. Počítač mi hlásí neškodnou chybu č. 52.

Nějakej typ?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 85 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz