fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 02 lis 2024 21:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 91  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 24 čer 2010 22:21 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ja bych te mape neveril. Jak rikam, nejakej ulet.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 24 čer 2010 22:49 
Offline
Forďák

Registrován: 22 kvě 2010 17:51
Příspěvky: 159
Požadovaná data jsem poslal e-mailem.

Motor je Zetec-S 1.6 (FYDA) r.v. 9/99

_________________
Ford Focus Mk1; 9/1999; hatchback; Red Peper
GALERIE

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 26 čer 2010 00:17 
Offline
Forďák

Registrován: 22 kvě 2010 17:51
Příspěvky: 159
Tomin byl tak laskav, že mi z dodaných dat vyfiltroval správně zobrazenou adaptační tabulku, protože mám řídící jednotku s atypickou adresou pro vyčtení této tabulky (zřejmě softwarová chyba). Tímto mu ještě jednou děkuji a těším se na novou verzi programu ForDiag, která už by měla tuto alternativní adresu obsahovat a pak si budu moci vyčíst adaptační tabulku sám. Ještě jednou mu tímto děkuji za rychlou reakci a vstřícné kroky.

Nově načtená adaptační tabulka

Tabulka vypadá dobře, všechny komponenty motoru pracují správně. :wink:

Data řídící jednotky

Tato verze řídící jednotky Focusu (9/99) vykazuje výše popsané anomálie. Netuším, kolika takto postižených se to týká.

_________________
Ford Focus Mk1; 9/1999; hatchback; Red Peper
GALERIE

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 27 čer 2010 12:22 
Offline
Nováček

Registrován: 17 kvě 2010 14:51
Příspěvky: 4
Tak i ja jsem dnes poprve pripojil Focuse 1.6 16V na Tominuv kabel - timto diky za nej. Zatim jsem nemel cas se v tom vic porypat, ale tady je aspon adaptacni tabulka. Chyby nebyly vycteny zadne. Prosim o komentar, diky.

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 27 čer 2010 12:51 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
stigi: no, tady uz trosku neco nesedi. Furt je to urcite v pohode, od toho jsou adaptace, aby to dorovnaly, ale -11% na volnobehu uz neco znamena.
Jelikoz je to jenom v nizkem zatizeni, tak bych rekl neco jako ventil odvetrani kliky.
Tvuj Focus ma MAF nebo MAP ? Muzes prosim sejmout tu prvni obrazovku s info. o jednotce ? Diky.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 27 čer 2010 16:11 
Offline
Nováček

Registrován: 17 kvě 2010 14:51
Příspěvky: 4
mam MAF, ale zkusil jsem vycist vse:
ECU
Obrázek
znovu jsem vycetl i adaptace a jsou po ujeti cca 5km jine
Obrázek
2x PRISTROJE - po prvnim nastartovani cervene svitilo "Otevrena sm.", bohatost smesi padala postupne az na min. a tusim, ze i lamba spadla na 0. Po druhem nastartovani uz vse zelene a hodnoty viz. screen
Obrázek
Obrázek
MAF
Obrázek
TPS
Obrázek


Naposledy upravil stigi dne 28 čer 2010 06:18, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 27 čer 2010 16:13 
Offline
Nováček

Registrován: 17 kvě 2010 14:51
Příspěvky: 4
jeste dodam, ze ventil odvetrani kliky je meneny nekdy na konci dubna


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 27 čer 2010 19:02 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Co se mezi vyctenim zmenilo ze se ty adapt. tak posunuly ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 27 čer 2010 19:25 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Podle mě, je předtím vyresetoval a teď už najel víc km

OT: moje adaptace asi po 3000km najetejch od výměny ventilu odvětrání klikovky...


Obrázek

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 27 čer 2010 20:38 
Offline
Nováček

Registrován: 17 kvě 2010 14:51
Příspěvky: 4
nezmenilo se vubec nic... zadne mazani adaptaci nebylo. Rano jsem vycetl prvni adaptace, odpoledne jsem sedl do auta ujel tech par km, pak jsem sel vycist ten zbytek a pritom i znovu adaptace. Jediny rozdil je v tom, ze rano mohl byt motor studenejsi a jeste bylo nezitim doliti oleje :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 27 čer 2010 22:19 
Offline
Forďák

Registrován: 01 říj 2006 12:18
Příspěvky: 188
Bydliště: nýřany
co by se mělo změnit na přístrojích, když rozpojím lambda konektor?(protože nepozoruji skoro žádnou změnu) A proč při jízdě na lpg lítá ručička lambdy jako šílená a při jízdě na benzín pomaločku?

_________________
escort combi 1,6 16v(L1H) 66kw zetec r.v.7/97 klima, okna v el., LPG(už je polovina holandského systému nahrazena našim systémem) dovoz NL.PP od smacha(funguje pri prepnutí do plynu ale ukazuje nesmyslnou spotřebu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 27 čer 2010 22:47 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Musis pozorovat zmenu: musi stat napeti z lambdy a tim padem se taky nepohybuje LAMBSE (bohatost smesi) a musi
svitit cervene kontrolka "Otevrena smycka".
Proc na lpg kmita rychleji nez na benal ? U LPG se bohatost meni uplne jinou rychlosti a je dana nastavenim plynove jednotky. Tedy alespon u toho nesekvencniho systemu kde krokovy motor meni bohatost podle signalu z lambdy.
U benalu, kde to ridi EEC jednotka, plati, ze rychlost kmitani ridi ona sama a je to dano otackama motoru. Ve fabrice nastavi rychlost zmeny tak, aby LAMBSE necestovala zbytecne "za" misto kde je idealni smes. Tim dosahnou nejmensich moznych exhalaci. Idealni by bylo, kdyby lambda porad ukazovala 0.5V, ale to nelze. A tak smes stale kmita kolem tohoto idealu. Strucne receno cim vic kmitu s co nejmensim vychylenim bohatosti = tim mensi exhalace. V praxi je to vse jen kompromis.
Snazi se s tim bojovat ruznymi zpusoby. Napr. ECU zmeni bohatost smesi po prepnuti lambdy o neco zpet rychlym skokem a pak pokracuje plynule. Viz. napr. zde http://img402.imageshack.us/i/efikadaptece.png/ (ten zeleny signal v pozadi)
Tim ze lambda kmitne, ma jednotka jistotu ze uz to trochu "pretahla" az za ideal. A tak si muze dovolit skocit s bohatosti rovnou trochu nazpatek. Tim se zase dosahne o neco rychlejsiho kmitani.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 29 čer 2010 10:46 
Offline
Nováček

Registrován: 27 čer 2010 20:49
Příspěvky: 19
Bydliště: Karviná
Mám problém se saharou na mondeu 2,0TDCi 96kW 12/02. Nejdříve se točila pořád, teď vůbec. Měla by se zapnout po zapnutí klimy (manuál). Vyndal jsem saharu, na 3 pólovém konektoru je +/- v okamžiku kdy sepne relé větráků přes 60A pojistku. Je tam ještě jeden řídící drát, který jde z ŘJ motoru (pin105) a měl by ovládat řízení otáček větráku (krabička na sahaře). Mám podezření, že zrada je v modulu řízení otáček motoru ventilátoru, ale chci mít jistotu než objednám celou saharu:
1) Jsem schopen nějak diagnostikovat, jestli vysílá pin105 správný signál pro motor ventilátoru?
2) Jsem schopen diagnostikovat, že ŘJ klimatizace poslala signál o zapnutí klimy do ŘJ motoru?
3) Větrák bych měl roztočit i simulací přehřátí motoru - čidlo na hlavě (rozpojit nebo zkratovat dráty?), pokud se motor roztočí, není chyba v řízení otáček, ani v pinu105, ale někde v klimě. Pokud se neroztočí, jsem prakticky tam, kde jsem byl....

_________________
Ford Mondeo combi 2,0TDCi 96kW, 12/2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 29 čer 2010 11:06 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Zaloz si na to prosim zvlast vlakno. Tohle vlakno je (melo by byt) o kabelu fordiag.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 29 čer 2010 12:37 
Offline
Nováček

Registrován: 27 čer 2010 20:49
Příspěvky: 19
Bydliště: Karviná
Omlouvám se, moc jsem se rozepsal, ale dotaz byl míněný na kabel Fordiag, chci se dozvědět, zda jsem pomocí něj schopen zjistit, zda mi ŘJ ovládá správně saharu nebo ne, třeba přes výpis paměti nebo co já vím....

"A/C OFF/ON", "klima spojka" mi Fordiag 1.20 správně ukáže přímo u budíků....takže pokud bereš pro kontrolku "A/C OFF/ON" signál z ŘJ mám odpověď na otázku č.2 :D

_________________
Ford Mondeo combi 2,0TDCi 96kW, 12/2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 29 čer 2010 15:27 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
V zalozce TESTY muzes zapinat a vypinat vystupy pro vetrak. Bohuzel na tdci to asi nebude chodit. Na benzinovych jednotkach to mam odzkousene, ale od tdci mi nekdo hlasil ze mu tyhle testy nechodi. Muzes to zkusit. Jestli ti to bude hlasit chyby cislo 11, tak to znamena ze jednotka tuto fn. nepodporuje.
Takze TESTY -> tam zvolit "Outputs of ECU" -> a tam zapnout "Control outputs"
a pak si muzes zapinat vypinat vetraky zvlast tlacitky.
Na dotaz 2 sis odpovedel spravne - to je ta jedna ze dvou kontrolek.
K dotazu 1: abys mel jistotu, tak jedine voltmetrem. Druha z tech dvou kontrolek je "pozadavek na zapnuti klima", ale
to je jen stav co prave dela/chce software v jednotce. Jestli se ale skutecne sepne nejake rele pro vetrak, to uz se asi jednotka nedozvi.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 29 čer 2010 23:02 
Offline
Forďák

Registrován: 01 říj 2006 12:18
Příspěvky: 188
Bydliště: nýřany
tak k mému dotazu o rozpojení lambda konektoru. sledoval jsem to na osciloskopu. záznam je ke stažení zde http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=553769 . je to dost zvláštní. prosím komentář. není videt rozdíl mezi jízdou na lpg s lambdou nebo bez.

nejdřív to jde na benzín se zapojenou lambdou. následuje rozpojení konektoru. přidání otáček. přepnutí na lpg(nutné zvýšení otáček)konektor pořád rozpojen. spojení konektoru .

_________________
escort combi 1,6 16v(L1H) 66kw zetec r.v.7/97 klima, okna v el., LPG(už je polovina holandského systému nahrazena našim systémem) dovoz NL.PP od smacha(funguje pri prepnutí do plynu ale ukazuje nesmyslnou spotřebu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 30 čer 2010 11:37 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
GondekP:
na benzin to bezi normal, akorat mas na volnobeh adaptace v dorazu (ventil odvetrani ???)
Ve treti ctrvtine obrazku je videt jak si odpojil lambdu - jednotka zacla obohacovat smes az na doraz a kdyz se par sekund
nedockala kmitnuti lambdy, rozhodla se ze je neco v neporadku. Zapsala si chybu o lambde a asi i vymazala adptacni
tabulku, protoze je krasne videt jak KAMRF1-aktualni adaptace (horni zluta) skocilo na 1.00.
viz. Obrázek

Pak se zapnul plyn (obr.2):
To co vidis za signal z lambdy je falesny signal, ktery posila plynova jednotka do ECU aby si ecu myslela ze je idealni smes.
Tento signal nema nic spolecneho s realitou. Je umele vytvaren. Jak je ale videt na druhem snimku, toto vubec neni idealni
reseni a ECU jednotce to zdaleka nevyhovuje.
Na horni zlute (KAMRF1) vidis jak se pak krasne zase zmrvi adaptace, protoze tenhle simulovany (moc rychly) signal
"lambdy" jednotce vubec nevyhovuje. Drzi si LAMBSE (kratkodobe adapt./spodni zluta) stale hodne pod idealni 1.0 a tak
zacne za par sekund stoupat s KAMRF1 (dlouhodob.adapt.) az do dorazu.
V LPG jednotce, co jsem resil ja, jsem mel moznost nastavit, zda se signal lambdy ma takhle "vymyslet nesmyslny", nebo se
ma preposilat skutecny signal z lambdy skrz lpg jednotku az do ECU. Doporucuji posilat skutecny signal. Nevim stopro proc
to plynar nastavil takhle (ja to mel puvodne taky tak), ale myslim si, ze je to pro ne jednodussi a nemusi tak vychytavat
bohatost smesi lpg.
Tenhle falesny signal zaridi jedinou vec a to ze v tuto dobu bude jednotka (mozna jen po nejakou dobu) verit lambde a tak
nepojede v nouzovem rezimu kdy by to mozna pak ovlivnovala i predstih, atd. O korektnim a nezmrvenem rizeni bohatosti
smesi nemuze byt ani rec. Viz. rovna cara LAMBSE1 od prepnuti na plyn s falesnou lambdou. Lambse by se melo vzdy
pohybovat kolem 1.0 nahoru a dolu v rytmu signalu z lambdy.

Tenhle system je uplne na prd a vzdycky to bude jen hnusnej kompromis. Lepsi by bylo, kdyby plyn chodil fakt dobre
(spravne nastavit bohatosti v ruznych rezimech) a signal lambdy do ECU stale posilat.
viz. Obrázek

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 30 čer 2010 14:41 
Offline
Forďák

Registrován: 01 říj 2006 12:18
Příspěvky: 188
Bydliště: nýřany
tenhle osciloskop jsem uložil včera hned po výměně ventilu odvetrání klikovky(v hadičce byl olej-to je možná problém a taky tam už asi byli předchozí adaptace po jízdě na lpg). adaptační tabulka(jak říkaš) byla po rozpojení konektoru při jízdě na benzín automaticky vymazaná.

ještě jedna věc, v chybách se mi pořád ukládá "ventil vstřikování-příliš dlouhé otevření"

_________________
escort combi 1,6 16v(L1H) 66kw zetec r.v.7/97 klima, okna v el., LPG(už je polovina holandského systému nahrazena našim systémem) dovoz NL.PP od smacha(funguje pri prepnutí do plynu ale ukazuje nesmyslnou spotřebu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 30 čer 2010 18:01 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
No, jasne. To vse zpusobuje ten zmrveny plyn. Kdo ti to delal ? Pripadne reklamuj.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 91  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz