fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak jsem vymlátil katalyzátor
PříspěvekNapsal: 30 zář 2010 00:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2008 19:02
Příspěvky: 188
Bydliště: Vsetín
Zdar, poslyšte příběh o tom, jak jsem díky Fordfans ušetřil za servis (to mi připomíná, že bych zase mohl něco přispět na provoz). Text jsem před chvílí dopsal na blog, je tedy celkem obsáhlý, berte to spíš jako pohádku na dobrou noc :)

Uberu úvodní odstavec a nahradím ho větou "Mám ucpaný katalyzátor".

Dlouho jsem to neřešil, dokonce i letošní dovolenou po Rakousku a Itálii (celkem zhruba 2500 km) jsme odjezdili. (Raději však pomlčím o tom, jaké je jezdit po krásných alpských silničkách v autě s devadesáti ušlechtilými lichokopytníky, z nichž je naživu odhadem 40). Po cestě zpět na Rakouské dálnici se však problém začal projevovat více než dosud, přerostl ve výrazné cukání při silném sešlápnutí plynu (domů jsme se ale dostali v pořádku).

Včera večer cestou z mikrovýletu po okolí však můj pohár trpělivosti a tolerance přetekl. Protože na víkend plánujeme pobyt na Jižní Moravě, nechtěl jsem těch celkových 400 a víc kilometrů ujet v takové letargii a začal shánět volného automechanika.

Až čtvrtý mi dal naději, že by to mohl do pátku odpoledne stihnout, mám prý zavolat zítra (tj. ve čtvrtek) v poledne.

Chvilku to ve mně hlodalo, ale nakonec jsem se stejně rozhodl dát prostor kutilovi ve mně. Hned jak mi padla, sbalil jsem vše potřebné (zejména kladivo a trubku z rámu starého kola) a vyrazil do garáže. Chvilku zabralo, jak auto dostatečně zajistit na heveru (po přečtení zprávy o zásahu hasičů u muže, kterého v montážní jámě nepěkně přiskříplo auto mám k lezení pod auto docela zábrany), ale zanedlouho už jsem povoloval spoj mezi katalyzátorem a výfukem.

Původně jsem chtěl katalyzátor sundat celý i s kusem potrubí, ale neměl jsem se se svým nářadím jak dostat ke šroubu na výfukových svodech. Proto došlo na plán B – pracovat pod autem.

Pohled dovnitř jasně dokázoval, že vložka je mimo původní umístění a pěkně ucpává výstupní otvor. Nastoupilo tedy kladivo a trubka, později jsem zjistil, že účinný nástroj je „klika“ od heveru. Buch, buch, buch, vyhrabat a hlavně nevdechovat ten prach. Hodil by se starý vysavač, ale ten jsem neměl, a tak jsem aspoň auto uprostřed procesu párkrát nastartoval. Zajímavé bylo porovnat zvuk se sundaným výfukem před a po – s ucpaným katalyzátorem byl mnohem tlumenější.

Šlo to nad očekávání dobře, nicméně ležet na boku delší dobu a držet u toho hlavu rovně není sranda. Protože nejsem pilot F1, nemám tyhle svalové partie trénované a celkem jsem si tu levou stranu krku namohl. Tragédie… :)

Během práce jsem zjistil, že uvolněná byla jen půlka vložky. Zbylou část jsem vevnitř tedy nechal, ať se snaží. Člověku stačí jedna ledvina, třeba to tak je i s katalyzátorem :)

Hodně jsem byl zvědavý na to, jak Trakař pojede. Čekal jsem hodně, a možná právě proto jsem trošku zklamaný, že se pořád nedostanu přes 4,5 tisíce otáček. Zdá se mi, že auto při přechodu z volnoběhu poněkud cuká, tak zkusím ověřit snímač polohy škrtící klapky. No a taky plánuju provést dekarbonizaci vstřikem vody do sání, počítám, že už ho vevnitř vlivem častého podtáčení motoru bude víc než dost.

Dám vědět, jak to dopadlo :)

_________________
Historie: Trakař - Ford Escort 1.6 16V Zetec, r.v. 1996 hatchback, tmavě modrá metalíza
Měl jsem ho rád, i přes stresy, které způsoboval :)
Nyní rozprodávám zbylé díly - levně!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem vymlátil katalyzátor
PříspěvekNapsal: 30 zář 2010 08:33 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 říj 2008 13:36
Příspěvky: 798
Bydliště: Hodonin
Měl jsi to vymlátit celé,půlka je kničemu,akorát se to vysype znova.

_________________
Escort 1.6efi 1990 105 ps. prodáno po 10 letech.
Escort sedan 1,6 16v 1996 88 ps. E, brzdy RS.-Rozkradeno,sešrotováno.
Ford Focus combi 1,8 16v 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem vymlátil katalyzátor
PříspěvekNapsal: 30 zář 2010 08:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2008 19:02
Příspěvky: 188
Bydliště: Vsetín
Na zbytek časem dojde, tohle byla akce kulový blesk, měl jsem na to všechno jenom tři hodiny (podruhé už bych to měl rychleji :). Šlo mi hlavně o to, dostat ze před tou cestou z nejhoršího. To reziduum odstraním na rampě, v garáži kolem auta (a pod ním) je málo místa.

_________________
Historie: Trakař - Ford Escort 1.6 16V Zetec, r.v. 1996 hatchback, tmavě modrá metalíza
Měl jsem ho rád, i přes stresy, které způsoboval :)
Nyní rozprodávám zbylé díly - levně!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem vymlátil katalyzátor
PříspěvekNapsal: 30 zář 2010 14:36 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
.....krasne sepsano :-D

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem vymlátil katalyzátor
PříspěvekNapsal: 30 zář 2010 15:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
...a přesunuto :smt006

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem vymlátil katalyzátor
PříspěvekNapsal: 30 zář 2010 16:17 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
maslisko píše:
Zdar, poslyšte příběh o tom, jak jsem díky Fordfans ušetřil za servis

Ahoj. Pekne popsane. :-)
Zkousel si odpojit vahu vzduchu a jezdit bez ni ?
Snimac skrtici klapky muzes take zkusit odpojit, jestli se to zmeni, ale odpojuj ho pouze az zase bude pripojena vaha.

Odpojit bud jedno nebo druhe.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem vymlátil katalyzátor
PříspěvekNapsal: 30 zář 2010 17:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2008 19:02
Příspěvky: 188
Bydliště: Vsetín
Váhu vzduchu jsem před časem měnil, po výměně mi spotřeba klesla z 12 na 8.5 litru. Soudím tedy, že ji mám dobrou. Ale opravu považuju za nedokončenou, musím se k tomu všem postupně vrátit.

Jinak děkuju za pochvaly a čest nacházet se v Perňově síni slávy :) (ale připadám si tu jak nějaký trhan v high society:)

_________________
Historie: Trakař - Ford Escort 1.6 16V Zetec, r.v. 1996 hatchback, tmavě modrá metalíza
Měl jsem ho rád, i přes stresy, které způsoboval :)
Nyní rozprodávám zbylé díly - levně!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem vymlátil katalyzátor
PříspěvekNapsal: 21 říj 2010 07:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2008 11:40
Příspěvky: 196
Bydliště: Snina
Ja som kupil univerzal od Bosalu, kamos mi ho tam napasoval a navaril a je to citit, auto ovela lepsie ide do otacok a sa mi zda ze ma lepsi tah. A hlavne som trosku viac ekologicky ako keby som ho len vymlatil a na emisnej nechal nejake vsimne :lol:

_________________
Ford Fiesta Classic MK3 1.3 ´96 SI mod, benzin 44kW, CFI, tmavomodra metaliza, cierne folie na zadnych sklach, chromove listy a spatne zrkadla, central na DO, elektr. predne okna, elektr. odomkynanie kufra, cira optika vzadu + cire bocne smerovky, predne hmlovky, zopar LEDiek v interiery, stresny spoiler, SI narazniky - a vymenena takmer polovica auta - uz asi len motor je povodny...
Muzicka v podani firiem Kenwood, B52, Fusion a Innovate

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi, 96kW, rv.2004, 6-kvalt, GHIA vybava.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem vymlátil katalyzátor
PříspěvekNapsal: 30 pro 2010 20:56 
Offline
Nováček

Registrován: 27 čer 2010 23:58
Příspěvky: 7
maslisko píše:
Zdar, poslyšte příběh o tom, jak jsem díky Fordfans ušetřil za servis ...



mě se stalo totéž, odpadla mi pulka kat. a ta ucpala výfukové potrubí takže to nejelo a když sem měl přes 2500 otáček tak to šlo zpět domotoru přes těsnění ven...tu odpadlou pulku jsem vydoloval a zase to šlape bez probléému.....než se zase něco vysere

_________________
Ford Escort 1.6 16V GHIA 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem vymlátil katalyzátor
PříspěvekNapsal: 29 led 2011 23:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2008 14:31
Příspěvky: 86
Bydliště: Východní Čechy
A to když vymlátíte kat tak to na emisích poznají?? Hlavně tedy u turbo nafty???

_________________
Honza 2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem vymlátil katalyzátor
PříspěvekNapsal: 30 led 2011 00:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
nepoznaj...to má eliminovavat NOx čili oxidy dusíku a ty se neměřej v čr...jen to chce vnitřek vyložit vhodnou trubkou stejnýho průměru jako je vstup a výstup, aby výfukový plyny nerezonovaly v prázdným obalu katu...může to hnusně dunět jak u vysypanýho výfuku...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem vymlátil katalyzátor
PříspěvekNapsal: 30 led 2011 12:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Mohu jeho slova jenom potvrdit.....z katu mě zbyl jenom obal a má to přesně zvuky dinění....

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem vymlátil katalyzátor
PříspěvekNapsal: 30 led 2011 13:09 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2008 14:31
Příspěvky: 86
Bydliště: Východní Čechy
A to pokud budou hodnoty oxidu dusíku vyšší než požadované tak by se to mohlo přičítat vyklepanému katu???

_________________
Honza 2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem vymlátil katalyzátor
PříspěvekNapsal: 30 led 2011 22:35 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Umíš číst?
Walker píše:
nepoznaj...to má eliminovavat NOx čili oxidy dusíku a ty se neměřej v čr...

Pokud by se měřily, dá se to přičíst katu...

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak jsem vymlátil katalyzátor
PříspěvekNapsal: 31 led 2011 07:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2008 14:31
Příspěvky: 86
Bydliště: Východní Čechy
Číst umím,ale ropáka jsem nikdy neměl.Přeci jenom u benzínu je to jinačí a proto se ptám.

_________________
Honza 2


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz