Zdar pánové, jako ženská se vám pokusím vysvětlit, co se stalo s mým pekáčem ( myslím tím Escorta
). Je to 1,8 D, r.v. 95, 44 kW. Autíčko mi dělá jen radost, až na alternádor, jak mu s oblibou říkám. Během tří let byl dvakrát ne repasi. Chvíli vždy maká, pak začne velmi jemně svítit kontrolka dobíjení. Nicméně dobíjí, startuje i v mrazech. Takhle to jde nějaký ten měsíc a pak to přijde. Spadne otáčkoměr, přestane dobíjet. Téměř vždy na dálnici! Vlastně vždy! Ale ne v nějaké strašné rychlosti, jezdím max 130. I tentokrát tomu bylo tak (stalo se to asi měsíc po tom, co jsem nechávala utahovat řemen, protože to hvízdání bylo fakt nesnesitelný ). Ovšem předcházelo náhlé extrémní rozsvícení světel, podsvícení palubky, kontrolek......pak jsem ale najezdila minimálně 500 km, než Mord přestal dobíjet. Myslela jsem si, že je to altíkem ( Magneti Marelli ), psychicky jsem to nevydržela a objednala si Bosch. Jelikož je to ND výměnou, požádala jsem svého mechanika, ať ho vyvrhne, že si vezmu a přivezu nový. Od něj jsem ale dostala info, že je altík v pořádku, že je vyhnilá elektroinstalace, konkrétně ta část, která přímo nasedá na alternátor. Dráty vyměnil, nastartoval. Altík dobíjel, sedla jsem, odjela. Po 5ti kilometrech začala velmi rychle blikat kontrolka dobíjení a otáčkoměr poletoval nahoru dolů. Toto trvalo asi 4 vteřiny, pak se otáčkoměr odmlčel definitivně a kontrolka už jen svítila.
Tak. Na co byste to tipovali? Altík mi přijde že je blbost, logicky uvažuju, že kdyby byl v háji, tak by ho nějaký drátek nevzkřísil. Takže spíš kontakt v elektroinstalaci, v káblech. Ale kde? Byla by hodně velká náhoda, aby se během těch 5ti km vyhnila díra někde o kus dál. A kdyby tam těch děr bylo víc, tak jedna opravená přece nespojí altík s baterkou?
Jo a taky někde hučí ložisko. Mechanik říká, že altík vůli nemá, že tipuje spíš servo.
Ford, ze života mord...