fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 24 pro 2024 15:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 28 pro 2010 20:03 
Offline
Nováček

Registrován: 28 pro 2010 19:33
Příspěvky: 24
Zdar pánové, jako ženská se vám pokusím vysvětlit, co se stalo s mým pekáčem ( myslím tím Escorta :-D ). Je to 1,8 D, r.v. 95, 44 kW. Autíčko mi dělá jen radost, až na alternádor, jak mu s oblibou říkám. Během tří let byl dvakrát ne repasi. Chvíli vždy maká, pak začne velmi jemně svítit kontrolka dobíjení. Nicméně dobíjí, startuje i v mrazech. Takhle to jde nějaký ten měsíc a pak to přijde. Spadne otáčkoměr, přestane dobíjet. Téměř vždy na dálnici! Vlastně vždy! Ale ne v nějaké strašné rychlosti, jezdím max 130. I tentokrát tomu bylo tak (stalo se to asi měsíc po tom, co jsem nechávala utahovat řemen, protože to hvízdání bylo fakt nesnesitelný ). Ovšem předcházelo náhlé extrémní rozsvícení světel, podsvícení palubky, kontrolek......pak jsem ale najezdila minimálně 500 km, než Mord přestal dobíjet. Myslela jsem si, že je to altíkem ( Magneti Marelli ), psychicky jsem to nevydržela a objednala si Bosch. Jelikož je to ND výměnou, požádala jsem svého mechanika, ať ho vyvrhne, že si vezmu a přivezu nový. Od něj jsem ale dostala info, že je altík v pořádku, že je vyhnilá elektroinstalace, konkrétně ta část, která přímo nasedá na alternátor. Dráty vyměnil, nastartoval. Altík dobíjel, sedla jsem, odjela. Po 5ti kilometrech začala velmi rychle blikat kontrolka dobíjení a otáčkoměr poletoval nahoru dolů. Toto trvalo asi 4 vteřiny, pak se otáčkoměr odmlčel definitivně a kontrolka už jen svítila.

Tak. Na co byste to tipovali? Altík mi přijde že je blbost, logicky uvažuju, že kdyby byl v háji, tak by ho nějaký drátek nevzkřísil. Takže spíš kontakt v elektroinstalaci, v káblech. Ale kde? Byla by hodně velká náhoda, aby se během těch 5ti km vyhnila díra někde o kus dál. A kdyby tam těch děr bylo víc, tak jedna opravená přece nespojí altík s baterkou?

Jo a taky někde hučí ložisko. Mechanik říká, že altík vůli nemá, že tipuje spíš servo.

Ford, ze života mord...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 pro 2010 23:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Pokud někde hučí ližisko,tak může řemen jakoby brzdit a tím pádem nemá altík potřebné otáčky k dobíjení.To ovšem jen tak střílím,ale ta možnost tu je.
Proprosil bych o vyjádření vrchního dehťáka-Wolkera :smt006

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 pro 2010 03:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Ahoj, tvůj symptom blikající kontrolky se synchronním výpadkem otáčkoměru značí výpadky v buzení alternátoru, za což mohou být zodpovědný opotřebovaný uhlíky, jejich sběrný kroužky , vadnej regulátor, nebo vadnej modrej drát buzení, vedoucí od +12V přes žárovku kontrolky dobíjení k regulátoru alternátoru...pokud regulátor nemá přes tuto kontrolku napětí baterie, nemá jak poznat jestli dobijí nebo ne...takže to může být uhnilý či přelomený tento tenký drát než hlavní vedení mezi alternátorem, startérem a baterkou...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 pro 2010 18:18 
Offline
Nováček

Registrován: 28 pro 2010 19:33
Příspěvky: 24
Tak nový poznatek. Mechanik volal, že dělal ,,něco" s baterkou. Asi ji jen připojil, začal houkat alarm, auto blikalo...a najednou se mu prej ta baterka vyzkratovala. Tak nevím, jestli je to jeho chyba, nebo jestli je to nějakou vadou v instalaci.

Už se z toho auta fakt poseru.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 pro 2010 19:08 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Jestli měl odpojené kabely od startéru a altíku a plusový kabel si hajnul na kostru....proč by se nemohla vyzkratovat.....a obyčejně to alarmy dělají, když je dáš zpět na síť tak se obvykle rozjede.....i s blinkry

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 led 2011 19:48 
Offline
Nováček

Registrován: 28 pro 2010 19:33
Příspěvky: 24
Perňa píše:
Jestli měl odpojené kabely od startéru a altíku a plusový kabel si hajnul na kostru....proč by se nemohla vyzkratovat.....a obyčejně to alarmy dělají, když je dáš zpět na síť tak se obvykle rozjede.....i s blinkry


Mám právo po něm chtít funkční baterku? Když jsem tam auto dávala, baterka byla v pořádku. Nemůže mi přece vrátit rozesraný auto se zničenou baterkou. Navíc prej teď už nedobíjí ani alternátor ( předtím dobíjel ), je možný, aby odpálil i ten?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 led 2011 19:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Možné je všechno, ale asi mu nic nedosvědčíš, max. po něm můžeš chtít aby Ti předal auto po opravě nebo aspoň v takovém stavu, v kterém jsi ho dovezla....
Popř. vrátit ty díly, které vyměnil.....

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 led 2011 20:08 
Offline
Nováček

Registrován: 28 pro 2010 19:33
Příspěvky: 24
Budu chodit pěšky. Nebo obuju špunty a budu jezdit na motorce.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 led 2011 21:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Tady a za těchto značně kusejch informacích lze těžko soudit co se kde stalo...nicméně jediný co je jistý, že se to bude muset dát dokupy...ono mohlo taky dojít k poruše diodovýho můstku v alternátoru (příčiny můžou být opět různé, z toho jak se tu píše o nadměrném rozsvícení světel lze usuzovat na počátek na jeho odchodu kdy se napětí v síti zvedlo až někam k průraznýmu) a pak vyskratování baterky přes alternátor je jen důsledek...k zničení altíku stačí právě to špatný vedení mezi ním a baterkou...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 led 2011 16:55 
Offline
Nováček

Registrován: 28 pro 2010 19:33
Příspěvky: 24
Záhada odhalena. Hučení, které dle mechanika v žádném případě není z altíku a není potřeba se s ním zaobírat, samozřejmě bylo z alternátoru! Nechala jsem ho rozebrat, vysypaly se kuličky, klec ložiska rozervaná, probíjel. Podle slov opraváře ten umělec, který dělal repasi ( podotýkám byla dělaná před rokem a půl, cena 1800 Kč), tam dal levné ložisko za 50 Kč, které vyrábějí soudruzi v Čechách zřejmě lisováním špon a soplů. Oprava nesmysl, cena repasovaného Bosche s pěti drážkama 5500 Kč...

Tímto bych chtěla poděkovat neznámým cikánům, ktřeří odstavili do škarpy svého nebohého Forda v blízkosti Hradce Králové. Odtah je drahej, tak se tam tak válel a válel...14 dní jsem kolem něj jezdila autobusem....pětidrážkový zánovní Mitshubishi, von jim chybět nebude :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 led 2011 17:09 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
:lol: šikovná :smt023

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 led 2011 17:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 13:23
Příspěvky: 2361
Bydliště: Praha 5
a to se práskne velebnosti :-D :smt044 :smt082 a jinak správnej přístup

_________________
NEW CARS Ford focus kombi r.v.2002 1.6.16V 74KW galerie
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 led 2011 19:39 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Už vidím jak to tam montuje :lol:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 led 2011 20:31 
Offline
Nováček

Registrován: 28 pro 2010 19:33
Příspěvky: 24
Jak práskne? :-D Beru si jen zpátky svoje daně, který odvádím státu :-D :-D :-D

Já ho tam montovat nebudu, ještě bych něco zkurvila :smt004


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 led 2011 20:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
A zas je tu ten Mitsubishi! :-D
A Fordy s nima nám už tady v kraji troskotaj...

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 led 2011 21:04 
Offline
Nováček

Registrován: 28 pro 2010 19:33
Příspěvky: 24
Jo a ještě mě napadlo...můj starej altík byl hodně okyslej, místy měděnka, asi je to tím ostříkem slané vody, co dostává v zimě. Máte tam někdo nějaký kryt? Napadlo mě udělat nějaký tuning z plastovýho kanystru...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz