Pravda, par veci si u auta sam udelam, Motor jsem menil jen u Favoritu - tam mi praskla klika na prvnim valci a vymlatila cely blok motoru. Tam to bylo jasne. S tim co potkalo zenu vcera jsem jeste zkusenosti nemel a chtel jsem si overit me domenky, protoze servisak mi rekl ze to muze byt zadreny motor.
Na mrknuti oka to nebylo
se souseden jsme koumali a uvideli 4 ventily, ktere rozhodne rovne nebyly. Jestli jich je ohlych vic jsem zatim nezjistil rozvodovy remen jsem taky jeste nesundaval. A rozebrat cely motor na ulici nemuzu abych na vlastni oci videl co vsechno se potkalo, nebo prasklo.
Ja sam si na opravu netroufnu a po zjisteni co se doopravdy stalo budu resit v servise jestli menit motor, opravovat ten puvodni nebo nechat na nadhradni dily.
A ano, za laika se povazuji a netroufnu si tvrdit opak i kdyz neco malo o autech vim, je toho hodne v cem mam mezery a proto hledam rady u vas, zkusenejsich
.
BTW. zadreny motor mi nesedel, protoze oleje je dost, meneny je pred 4 mesicema a voda v nadrzce je taky. v lete jsem daval novy termostat a menil chladic a radiator topeni, nalil nemrznouci smes a teplota nevylezla vic nez nad R v napise NORMAL. Spis se drzela kolem O. Navic motor umrel po 3 kilometrech, kdy bylo jeste studene. Otacky podle zeny byly lehce nad 2500 ot/min kdyz zacalo auto cukat. Tim ze zustal remen na rozvodech me to trochu zmatlo a proto jsem zalozil toto tema.
A porad jsem se nedozvedel jak se pozna zadreny motor