fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vypínání žhavení.
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2011 11:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 říj 2009 09:48
Příspěvky: 67
Bydliště: Sever
Pokud někomu vadí,že u starších motorů 1.8D nelze nastartovat bez žhavení teplý motor tak mohu poradit.Připadalo mi zbytečné,abych trápil baterku i svíčky žhavením,když to není potřeba.Chtěl jsem to původně řešit elegantně přidáním el.termostatu,aby to vypínalo samo,ale nakonec jsem tam dal vypínač a žhavím jen když je to studené.Dva měsíce je to funkční a bez problémů. :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vypínání žhavení.
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2011 09:39 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Ono tak nějak, když je motor teplý tak čapnu za klíček a startuju a kchára blafne a žhavení se nestačí ani rozžhavit....ale každej máme jiný fígle...ku spokojenosti své

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vypínání žhavení.
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2011 09:48 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
A kam si dal ten vypínač?

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vypínání žhavení.
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2011 10:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 říj 2009 09:48
Příspěvky: 67
Bydliště: Sever
Je pravda,že to teplé chytne ale není pravda,že se to nestačí ani nažhavit,motor běží a žhavení také.Skončí po stejné době jako normálně.Dotaz na vypínač žhavení kam jsem ho dal.Tím asi nemyslíš kam jsem jej v umístil v interieru,ale i na to mohu odpovědět navrtal jsem dírku do dvířek pojistkové skříňky.Tan vypinač je miniaturní stačí na 1A,nechal jsem u něj delší drátky abych mohl měnit pojistky.A co se týká zapojení:nechtěl jsem vyndavat kontakt z konektoru relé žhavení tak jsem asi 1,5cm od konektoru přestřihl dva dráty č 15,keré jsou v konektoru spojené jeden vede od spínací skříňky a druhý vede k mag.ventilům:paliva,stud.startu a voln.ot. za studena.Dráty(tenká dvoulinka) jsem sletoval a vedl je k vypinači a od vypinače na ty dráty u konektoru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vypínání žhavení.
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2011 11:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
mě přijde tohle řešení jako dost rozporuplný, ono to žhavící relé pokud je v pořádku žhaví podle teploty motorovýho prostoru, čili má v sobě vlastní detekci teploty a spíná v rozsahu 2-15sekund a to mi nepřijde jakože špatný, to přižhavování i u vlažnýho motoru taky přispívá k lepšímu startu, minimálně by neměl bejt takovej kouřovej doprovod při startu...spotřeba žhavení v tom krátkým režimu se nerovná ani jedný otáčce motoru starterem, která může při nenažhavení nastat, čili výhody v tom nikde moc nevidím, jen ten vypínač se může vymstít v zimě, když se na to zapomene a ztuhlej motor se bude točit zbytečně na už tak mrazem zmoženou baterku, což může skončit neodjetím, což by se jinak nestalo....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vypínání žhavení.
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2011 08:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 říj 2009 09:48
Příspěvky: 67
Bydliště: Sever
Já v mé Fiestě rv.1992,žádné hlídání teploty nemám.Žhavící relé je orig. a naprosto v pořádku.Domnívám se,že to co ty píšeš mají až novější ročníky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vypínání žhavení.
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2011 10:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
No já to mám v Expressu z roku 88...čili o 4 járy starším autě.... :D ...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vypínání žhavení.
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2011 11:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 říj 2009 09:48
Příspěvky: 67
Bydliště: Sever
Tak vtom případě je to relé vadné pokud se týká měření teploty.Já to auto koupil pře dvěma lety a žhavilo vždycky.Tak teď vím,že nemá.Bohužel relé už asi neseženu.Tak budu muset zůstat u toho co mám.Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vypínání žhavení.
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2011 12:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Nevidím problém v sehnání jinýho relé, všechny motory 1,6D , 1,8D a TD řady RFA-RFK maj stejný relé, tudíž vše s těmito motory od roku 86-00 jej má, čili fiesty, escorty, sierry a mondea 1 jsou vhodnými dárci...pouze RTF (1,8D) , RVA (TD 51kW) RFS a RFN (TD 66kW) maj relé jiný, v podstatě obyčejný ovládaný přes řj motoru. Navíc je tu možnost koupě novýho buďto samotnýho nebo jako repset i se žhavičkama, kde je o něco levnější, vyrábí to Bosch (originál) nebo v druhovýrobě Hella či HC Cargo...takže na výběr toho je vcelku dost...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vypínání žhavení.
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2011 07:50 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 říj 2009 09:48
Příspěvky: 67
Bydliště: Sever
Jo beru co jsi napsal,jen mě zaráží,že by bylo čidlo teploty motorového prostoru součástí žhav.relé,které mám orog. umístěno na levém podběhu.Při pohledu z místa řidiče.To by znamenalo,že když do haubny bude prát sluníčko a motor bude relat.studený tak to bude žhavit kratší dobu nebo vůbec????Antony mi napsal:Jelikož 1,8D není žádným el. způsobem řízen, řídí se žhavení po svém.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vypínání žhavení.
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2011 12:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Já ho mám v autě úplně stejně a prakticky s tím za 23 let nebyl problém.... :D ...ovšem vejce s Horstem Fuchsem jsem na kapotě nesmažil...čili relé považuju za dobrý když funguje a pokud ne tak je vadný a vyměním ho...jelikož mezi klíčkem a žhavičkama kromě drátů nic jinýho nejni a s poklesem teploty se doba žhavení prodlužuje, tak to řeší samotnej modul relé, jestli je napadený křemíkem (asi ne na to funguje moc spolehlivě) nebo to řeší nějakej bimetal mechanicky jako v termostatu netuším, do věcí co leta fungujou a ještě další fungovat budou nelezu...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vypínání žhavení.
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2011 17:30 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
U toho relé se délka žhavení měří odběrem proudu žhaviček.Žhavička je dělaná tak, že čím víc je ohřátá, tím má menší odběr.Jednoduchá zkouška je klešťákem změřit odběr a sledovat.Ze začátku to bude brát kolem 80A (u čtyřválce-jedna žhavička +-20A) a postupně to spadne na nějakých 20A.Podle toho relé pozná, jak dlouho má žhavit.Dožhavování při chodu motoru žhavičkám nevadí (mají od spálené nafty daleko větší teplotu než od elektriky), je to kvůli lepšímu chodu a hlavně kvůli emisím.Teplota relátka ani kapoty nemá vliv na žhavení.Pouze teplota žhavičů.
U řízeného žhavení je to snímáno teplotním čidlem ve vodě.Třeba Focus má jedno čidlo a stačí na žhavení, chlazení a budík.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz