fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 05:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Problém v dobíjení
PříspěvekNapsal: 07 čer 2011 10:58 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2007 14:51
Příspěvky: 11
Bydliště: Ohrazenice, Třebíč
Zdravím, mám takový problém s naším Escortem, je to poslední model, rok 98, 1.8TD, asi před měsícem přestal dobíjet, diagnostikoval jsem vadu na alternátoru, byl v háji jeden uhlík, tak jsem ho vyměnil, měsíc v pořádku a teď začlo dobíjení zase zlobit, baterie nabitá, po startu dobíjí 14V, veškeré elektrospotřebiče vyplé, po dvou minutách začne dobíjecí napětí klesat az na napětí na baterii a začne problikávat kontrolka dobíjení a zároveň cvakat néjaké relé v pojistkovce, nevíte v čem může být problém? Kdyby byl zase uhlík, tak to nedobíjí vubec, ne? Díky za odpověď

_________________
Ford Focus r.v. 2000, motor 1,8 TDCi 85kW r.v. 2004, Silver, alu 17" Wolf, -40/-35 FK, RS nárazník, ST vyhřívaný sedačky, 4x el. okna, digi klima, BC, xenony, el. šíbr, tempomat, alarm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém v dobíjení
PříspěvekNapsal: 07 čer 2011 11:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
problém bude zase v přenosu budícího napětí do rotoru...jestli si dal jeden uhlík na starej vydřenej komutátor, tak to takhle dopadá...oni jsou ty díly stavěný tak, že sada uhlíků vydrží přibližně stejně co sběrný kroužky...čili by se to mělo měnit oboje...někdy jsou ty kroužky úplně probroušený až na nosnej plast a tím přerušený, tím v místě kdy uhlík jede po plastu neprochází budící napětí, a to je pak 'pulsní' což rozhazuje řízení výstupního napětí a regulátor drží zbytečně buzení nízko a altík je pak měkkej v zátěži....nedokáže pokrejt spotřebu auta...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém v dobíjení
PříspěvekNapsal: 07 čer 2011 16:10 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2007 14:51
Příspěvky: 11
Bydliště: Ohrazenice, Třebíč
Díky za reakci, dají se teda vymenit i ty sberny krouzky? Ja jsem na ne koukal a nezdaly se mi nijak spatny. Jinak altik je to ten marillo magnetti, ted vubec nevim jak se to pise, tak kdyztak pardon

_________________
Ford Focus r.v. 2000, motor 1,8 TDCi 85kW r.v. 2004, Silver, alu 17" Wolf, -40/-35 FK, RS nárazník, ST vyhřívaný sedačky, 4x el. okna, digi klima, BC, xenony, el. šíbr, tempomat, alarm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém v dobíjení
PříspěvekNapsal: 07 čer 2011 20:08 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Sběrné kroužky se normálně mění, ale musíš rozebrat úplně celý altík.Jestli si na ně koukal a byly v pohodě, spíš budeš mít problém s regulátorem.Doběhnuté kroužky dělají záhady, ale spíš to nedobíjí vůbec(kolikrát se ani nerozsvítí kontrolka, protože se přes ty kroužky a kotvu ukostřuje.Jinak se to píše Magneti Marelli.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém v dobíjení
PříspěvekNapsal: 07 čer 2011 22:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Ano, kroužky se běžně mění, jak to vyměnit ti dojde až koupíš nový a podle nich uvidíš kde a jak napojit vývody vinutí...určitě budeš chtít vědět kde je sehnat...na to jsou specializovaný prodejny třeba tady www.elancar.cz , takže pohledej na netu nějakou poblíž tvýho domova ...spojení stačí vytvořit i běžným pájením ve větší ploše, nejde tak o proudovou zátěž, spíš jde o mechanickou pevnost která vydrží odstředivý síly působený rotací....altík se točí dvojnásobným počtem otáček než motor, takže není problém aby dosahoval 10 000 ot/min....jinak dobrej kroužek je hladkej, po kterým klouže uhlík po celým obvodu kroužku celým svým profilem, jedině tak má schopnost převodu proudu ....jakmile se dá novej uhlík kterej běhá ve vybroušený stopě původního, tak může mít styk jen nějakou částí a pokud jsou drážky nerovný, tak pak může odskakovat a budící obvod není stabilně uzavřen....taky záleží na stavu ložisek, zadní nebejvá moc slyšet když je vymletý, ale rozkmitá se hřídel rotoru s kroužkama a opět uhlíky neseděj...repas se obvykle děje výměnou uložení rotoru (ložiska) a třecích částí buzení (kroužky a uhlíky nebo celej regulátorovej blok když uhlíky nelze technicky vyměnit), vyčištění a kontrola stavu diodových bloků je samozřejmostí...případně pokud je povrchově od kamínků otlučené vinutí či koroze plechů jádra statoru, tak opravit izolačním trafolakem...to je pak repas jak má být, alternátor je ve funkčním stavu nového a lze od něj čekat stejnou službu, ostatní jsou jen provizorní opravy nejistých výsledků....víc není co dodat...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém v dobíjení
PříspěvekNapsal: 07 čer 2011 22:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 dub 2008 09:47
Příspěvky: 2631
Bydliště: České Budějovice
ty voe. sorry, ale koupil bych jinej altík:D

_________________
Současnost MK V, r.v. 1995 původ I, DOHC 1.6, klima, pár RS doplňků. Je na něm poznat že v I tolik nesolí:D
Hořká minulost Ford Escort MK III, bohužel prodáno.
Smutná minulost MK VII r.v 96, ale trefilo nás BMW. R.I.P. 22.3.2010 14.45

Nebyla by někde kapota s boulema?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém v dobíjení
PříspěvekNapsal: 07 čer 2011 23:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
si dělej co chceš.... :D ...cena dílů a případná práce s tím spojená je dost jinde než cena novýho a za tu cenu se dá koupit jinej jetej z vrakáče, jenž je v podobným stavu jako ten mrtvolnej....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém v dobíjení
PříspěvekNapsal: 07 čer 2011 23:12 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 dub 2008 09:47
Příspěvky: 2631
Bydliště: České Budějovice
já totiž taky něco takového řešim. jendou sjem nenastartoval vybitá baterie. No a tak jsem koupil novou. Protože tamta nevim jak dloho tam byla. A najednou zase vybitá. TAk si řikám kurva někde je chyba. Koukám na drážkovej řemen a ten sice jako pohoda, ale byl zralej na výměnu před rokem. Tak jsem ho vyměnil. Te nastartuji ale slabě mi svítí kontrolka dobíjení. Ale opravdu slabě. Tak nevim co čem jít. Jak co proměřim zda altík dobíjí? Jde mi o to že nevim jeslti to je altíkem nebo kabelama. A druhé abych je vyměnil a zkusil to tu nemám. Tak musim nějak proměřit zda altík dává co dávat má a je to opravdu kabelama nebo zda altík nedobíjí. Což by byl lepší případ protože jeden altík tu mám sice z 1.8 ale tak to se snad nic nestane ne? když ho případně plácnu na 1.6

_________________
Současnost MK V, r.v. 1995 původ I, DOHC 1.6, klima, pár RS doplňků. Je na něm poznat že v I tolik nesolí:D
Hořká minulost Ford Escort MK III, bohužel prodáno.
Smutná minulost MK VII r.v 96, ale trefilo nás BMW. R.I.P. 22.3.2010 14.45

Nebyla by někde kapota s boulema?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz