fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 09:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: zimní starty pod -5°C
PříspěvekNapsal: 07 úno 2005 09:47 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
Co kdo preferujete pri zimnim startu a naslednem rozjezdu. Nechat motor nejdriv trochu ohrat cca 5min a teprve pak se rozjed, nebo nastartovat a hned vyrazit na cestu. Nekde sem se docet ze je lepsi to a jinde zase to druhy.
Ja jak kdy, podle toho jestli je auto zasnezeny nebo ne.

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 úno 2005 10:27 
Pokud už startuju v mrazech (normálně stojím v garáži), tak nastartuju, očistím skla (2 minuty) a pomalu vyrážím. Při tom se snažím motor nevytáčet, dokud se neohřeje, neboť je stuhlý olej a mazací účinek se snižuje. Dělal jsem to takhle vždycky a s každým autem a jinak už to asi dělat nebudu. Ať jsem o tom mluvil s kýmkoliv, každý (i výrobce) má jinou teorii. Je to jako s člověkem. Každá se po ránu jinak rozhýbává :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 úno 2005 10:39 
Já stejně jako píše Petr natočím a jdu oškrábat okna a když nejsou namrzlá tak tak než otevřu bránu a pod.Minimálně minutu auto běží.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 úno 2005 11:58 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Pokud ma motor hydrostely, je lepsi pockat, aby se proste naplnili olejem. je to slyset, ze se motor zklidni. Takovy Escort pri -15 C je jak diesel :D

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 úno 2005 19:34 
to co napsal mrazik je castecne pravda,kdyz jsem startoval ted auto a to bylo kolem -17,tak ten motor je slyset jakoby diesel,ale jak trochu olej proleze motor se sklidni,ja jsem vzdy nastartoval,ocistil okna a vyrazil,v lete jsem cekal tak minutu.Ale starty v lete jsem zmenil,ihned po nastartovani vyrazim,po tech 10 sekundach,motor se drive zahreje


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 úno 2005 19:42 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Než vyjedu z garáže, zavřu garáž, namontuju panel rádia atd.. tak motor běží a pak pomalu jedu...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 úno 2005 20:47 
Já sem si taky po nastartování vždycky otevřel bránu a očistil okna, ale včera sem to auto prostě nenastartoval. Startér točil a točil a motor nic. Ani neškytnul - bylo tak -10°C (v noci předtím snad -18). Snad zamrzlej benzin?? Či co :?:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 lis 2005 01:12 
Offline
Nováček

Registrován: 06 lis 2005 13:49
Příspěvky: 25
Bydliště: vavrisovo - slovakia
moj orion 1,8D je shit! nestartuje a neviem co stymm..som ho teraz kupil...ale podme k teme..v autoskole nas ucili, ze nemame 5 min stat na mieste a vyhriat motor a potom vystartovat bo prevodovka ostava zmrznuta.traba nasrtovat oskrabkat okna a pekne pomalinky bez plnyu ist chvilku dokmy auto nezohreje...moj nazor..

_________________
ford orion 1,8D GHIA r.v.1991 stirborna metaliza okna v elktrike, nexce startovat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 lis 2005 08:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Feras:Tobe pomuze asi dukladna prohlidaka a serizeni motoru,ale nekym kdo tomu rozumi a dela ropaky.
Ja po startu v zime cekam i 5 minut(tuhej mraz(-10)vyjet ihned je blbost!Co uci v autoskole, to je k vuli tomu, at to nekouri dlouho na miste,co to dela z motorem,kterej je zatuhlej uz nerikaj.Urcite je lepsi ho prohrat na volnobeh nez na 2 tis.ot.Znam blbca co vyjede z garaze a vypne motor(i v zime)a jde zavirat vrata.Od neho bych auto nechtel ani zadarmo.Kazdej start v zimne vam pekne nici motor(u ropaka zvlast) a spocitejte kolikrat se startuje .

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 lis 2005 11:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Otec ma opla astru 2. generace 1,4 16V a tam pii, ze se nema zahrivat motor (vseobecne, nejenom v zime) stanim na miste, ale jizdou!! Jedine co me napadlo, ze stiraci krouzky asi pak hure stiraji olej a diky jizde se motor rychleji prohreje, ale nevim, proste tohle uvadi

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 lis 2005 11:37 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Ace tohle píše i Škodovka v návodech také - zahřívat jízdou a ne stáním.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 lis 2005 11:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 zář 2004 20:41
Příspěvky: 397
Bydliště: Praha
Původní doporučení zahřívat motor na místě se začal odbourávat někdy ve druhé polovině 80let.Vlastní příčinou doporučení zařívat motor jízdou vznikl s masivním nástupem elektroniky do vozidel=ŘJ+návazná čidla+zvyšující se kvalita paliv+olejů a také zvýšení kvality motorů.Bylo tenkrát dokazováno,že při mírné zátěži se motor+převodovka a ostatní součásti vozidla zahřívají souměrněji a rychleji.Proto je to dnes v návodech k novým vozům.Měl jsem to i v manuálu na Opla z r.1996.

_________________
Ford Escort Combi Ghia-Futura 1997-1,8 16V-85kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 lis 2005 12:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 čer 2005 14:41
Příspěvky: 384
Bydliště: Sokolov
tak já teď při těch mrazech přijdu do auta nastartuju a jdu očistit okna a pak teprve odjíždím.
A u diesla(kterého jsem nikdy neměl) jsem slyšel že je blbost ho nechávat na místě cvakat, že diesl by měl hned jet, ale to jsem jen slyšel.

_________________
Escort 1,3i r.v.92 3dv. černý, alu Enzo R14, výfuk Laityng - UŽ PRODANÝ
http://www.fordfans.cz/nase_auta/nase_a ... ?p=cendler
Pro své pohodlí jsem si koupil VW PASSATA 1,9 TDi PD 85KW(116PS) - v plné náloži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 lis 2005 20:13 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
mylsim, ze nejlepsi je nechat auto chvilku bezet, cca tu pulminutku az minutku...delam to u obou aut, ono u skodovky ani nejde vyjet hned, pac by chcipla...potvora...tam se chvilku cekat musi no a u esca tam nastartuju, pockam tu pul minutu, pak vyjedu z garaze, zavru vrata a pak jedu...a taky u obou aut, dokud nemam teplotu v normalu tak jedu do 2000...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 lis 2005 22:14 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Vždycky jsem slyšel názor, že motoru vadí volnoběh(nižší tlak oleje) víc než normální jízda, studenýmu o to víc a nejhůř se samozřejmě maže nejvyšší místo, tedy hlava. Já v zimě nastartuju(neškrabu - přístřešek), vyjedu před vrata a než je zavřu, tak řekněme do minuty až dvou vyjíždím. Jedu volně, žádný rychlý akcelerace, řazení asi v 2800ot. a snažím se motor "netahat" nízkými otáčkami ani ho zbytečně netočit, prostě aby běžel volně.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 lis 2005 23:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
Ja ve valne vetsine nastartuju, pockam nez se uklidni trochu hydra (tak 30s-1min), za snehu v rychlosti ometu snih a pak pomalu vyjizdim. Snazim se jet tak abych musel co nejmin dupat na plyn.

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2005 08:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2005 07:09
Příspěvky: 137
Bydliště: Vyškov
To já slyšel, že ideální je jako první rosvítit světla cca 5 sek. zhasnout a po chvilce nastartovat a hned vyrazit. s nízkýma otáčkama než se rozetře olej.... Ty světla jsou kvůli zahřátí baterky aby to prý lépe startovalo...

_________________
ford


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 lis 2005 19:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Nevim ,ale u starsiho diesla je podle mne lepsi vyjet tak po 5 minutkach(za mrazu),protoze prave ten ztuhlej olej poradne nemaze a je lepsi mit tam 1000 ot.nez 2000.A kdyz vyjedu ,tak to sice rychlejc zahreju,ale je vetsi opotrebeni tema vyssima otackama.Jestli se mylim, tak me presvecte!

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2005 17:21 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
votevřu vrata.......natočím káru.......a hned ji vosolim do 6 tisic otacek(podrzim cca 5 sekund).....ono to pri -10°C hned pomůže se tomu "medovýmu" oleji dostat nahoru. Pak najedu na silnicu......přitáhnu ručku a vosolim na jedničku - bůrnAut, aby nezlenivela převodka :-D :-D :-D :-D :-D

No a ted vazne........po nastartovani při -10 až -20°C necham motor chvilku bezet..(zapnu odmrazovani predniho skla a zrcatek)....az slysim, dokud se neuklidni hydra......pak pomalu vyjedu....motor nevytacim vic jak cca 2,5 tisic.......spis ho drzim u dvou......a na plyn vydavam co nejmene tlaku - proste jen malo seslapnu a auto nechavam rozjizdet se plynule samo od sebe.......

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2005 03:01 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 led 2005 10:24
Příspěvky: 812
Bydliště: Chodov u KV
auto vždy zahřeju,, min 5-10min..
studenej start a zvuk motoru TD je opravdu nezvyklej..
plyn po rozjezdu jen lochtám :!:

_________________
ford S-max http://www.CARSFOLIE.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz