fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 25 pro 2024 19:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 24 čer 2011 10:30 
Offline
Nováček

Registrován: 24 čer 2011 10:24
Příspěvky: 4
Dobrý den, koupil jsem si toto vozidlo, již s nefunkčním otáčkoměrem, bádal jsem po internetu jak a co a zjistil jsem, že mu dává impulsy alternátor.
Teď řeším otázku tu, jestli někdo předemnou nevyměnil alternátor za jiný, kde nebyla svorka na otáčkoměr, nebo je v háji otáčkoměr, nebo kabel propojující tyto dvě součástky. Tak bych potřeboval jak vypadá zapojení veškeré kabeláže na alternátor (kolik kabelů, kde a jak), nebo nějakou radu....

Děkuji za veškeré příspěvky.

_________________
Ford Escort 1.6D 40kW (89)
Ford Scorpio 2.0 EFI (88)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 čer 2011 13:47 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
První co bych asi udělal, kouknul bych se kolem altíku a hlavně zezadu přístrojovky, jestli to tak je originál, otáčkoměr u dieselu je dost vzácnost, drtivka má hodiny...auta s otáčkoměrem maj hodiny digitální přesunutý ke stropní lampičce...pokud tam nejsou, je dost možný, že přístrojovka není původní a někdo se pokusil přístrojovku s analogovýma hodinama vyměnit za jinou s otáčkoměrem a je možný že je i z benzínový verze a tam není jak připojit otáčkoměr, protože otáčkoměr z benzínu dostává signál ze zapalování a ne z alternátoru....mám za to že tahle přístrojovka má i jiný konektory, takže pokud je to předělávka, lze očekávat za přístrojovkou nějaký napojení původní kabeláže na jiný konektory...pokud máš stropní digitálky a kabeláž za přístrojovkou je originální, tak máš asi stěstí a problém bude někde kolem altíku...altík by měl mít kromě hlavního červenýho silovýho vedení ještě signál buzení (modrej drát ke kontrolce dobíjení) a zelenej drát (od vývodu W na altíku k otáčkoměru)...samotnej otáčkoměr v přístrojovce je napojenej na plus s kontrolkama (černožlutej) a kostru (hnědej) což jej napájí a ten zelenej signální od altíku pro který přichází střídavá frekvence z vinutí statoru altíku...to je asi tak zhruba vše co je potřeba k tomu znát...pokud to je originál verze s otáčkoměrem, tak bych hledal závadu v tom zeleným drátu, kupříkladu tam někdo vyměnil altík za jinej typ a drát nezapojil, nebo prostš ten drát uhnil nebo po trase je přetrženej...pokud jej u altíku najdeš a u přístrojovky taky, tak jej stačí proměřit ohmetrem na vodivost....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 čer 2011 21:07 
Offline
Nováček

Registrován: 24 čer 2011 10:24
Příspěvky: 4
Děkuji mockrát, dneska jsem se na to vrhnul je to originál mám digi hodiny a zelený drát vede z altíku do přístrojovky, frekvence na volnoběh asi 1,6kHz s roztoucími otáčkami vzrůstá. Kabel je v pohodě otáčkoměr je napájen 12V které jsou také v pohodě, problém je tedy v otáčkoměru. Je tam plošný spoj a na něm je šváb a další elektrosoučástky problém bude zřejmě v těchto věcech, bohužel nerozumím elektru (jsem amatér v těchto věcech). Teď nevím co stím, asi nějakému elektrikáři, který by se na to podíval, nebo nevěděl by někdo o otáčkoměru?, nebo o někom kdo by mi to opravil? Je to realtivně jednoduché je tam pár odporů, jeden kondenzátor a integrovaný obvod (šváb)....... z toho je výstup + a - na cívku která ovládá ručičku.

_________________
Ford Escort 1.6D 40kW (89)
Ford Scorpio 2.0 EFI (88)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 čer 2011 01:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
podobnou věc (plošňáček se součástkama) má TD s EEC-V ale pochybuju, že by to měl 1.6D .... jen dodávám, víc netušim

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 čer 2011 11:57 
Offline
Nováček

Registrován: 24 čer 2011 10:24
Příspěvky: 4
Je tam jednoduchý plošný spoj (viz obr.), v pondělí se zeptám u elektrikářů co stím.

Obrázek
Obrázek

_________________
Ford Escort 1.6D 40kW (89)
Ford Scorpio 2.0 EFI (88)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 čer 2011 12:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
To co myslel Anthan je pro tebe dost nepoužitelný...on ten vlastní "budík" je v principu voltmetr, u něhož je stupnice ne ve voltech ale v otáčkách a ten plošňáček je vlastně převodník vstupní frekvence z alternátoru na adekvátní stejnosměrný napětí, který na stupnici odpovídá počtu otáček...a už tu bylo psáno několikrát, že motory D (1,6 a 1,8D) a 1,8TD s Lucas EDC řídící jednotkou to mají principielně stejný jako ty, taky mají vstup z alternátoru, zatímco 1,8 TD s EEC-V (typ RVA, RFS, RFN) mají čidlo na setrvačníku, a tam jde do otáčkoměru signál ve tvaru 1impuls/1otáčka, kterej je úplně jinej než ten z alternátoru a proto je i jinej převodník u toho budíku...nicméně to co si vyfotil by neměl bejt problém opravit, možná by bylo dobrý sem ještě opsat označení toho integráče, aby se dalo zjistit, co je zač...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 čer 2011 12:44 
Offline
Nováček

Registrován: 24 čer 2011 10:24
Příspěvky: 4
Je to tento integráč
Obrázek

_________________
Ford Escort 1.6D 40kW (89)
Ford Scorpio 2.0 EFI (88)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz