fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 07:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Předstih
PříspěvekNapsal: 08 zář 2005 19:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Lze se z nějakého zdroje dozvědět, v jakých mezích se má pohybovat předstih zážehu u motoru ZETEC? Připojil jsem si tuhle k autu diagnostiku, nastartoval studený motor a předstih byl někde kolem 27°, což se mi zdá sakra hodně. Jak ŘJ vlastně předstih určuje, z jakých čidel vychází?

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 zář 2005 20:15 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
No myslím, že předstih si řídí řídící jednotka podle zapalovacích map v závislosti na spoustě čidel motoru.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 14:46 
předstih jsem naposled šteloval na starém žigulíku... :-D tam to šlo parádně...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 zář 2005 00:24 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Předstih se u "new" motorů -> elektronicky řízených štelije přez diagnostickou zásuvku. Mrazík má pravdu, že se vybírá z map, uložených v RJ, v závislosti na vstupních veličinách -> senzorech. To je právě výhoda oproti rozdělovačům, ikdyž i tam byla "jakástakás" podtlaková regulace. Takže pokavaď máš Z(m)etec s EEC IV, tak ho jentak nezjistíš, pokavaď už máš novější EEC V, tak si můžeš pořídit převodníček a nějaký diagnostický free soft(pro PC, Palm apod...) a připíchnout se přez OBD a koukat, "jak se to všechno hýbe" :twisted:

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 zář 2005 12:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Právě tou diagnostikou pro EEC-V jsem to zjistil. Ovšem jedna věc je údaje získat a druhá umět je správně interpretovat. Proto se ptám...

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 zář 2005 12:35 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Tak hodnotu předstihu by Ti měli povědět v servisu Ford, tedy v tom, ve kterém budou něco vědět :lol: Neboli dneska když něco nevrčí, tak rovnou měněj RJčko...
A ten soft, kterým si to vytáhl, Ti nasipal data jak? Jen jako nějaká "čísla", nebo již je to uděláno inteligentně, tj v nějakém formuláři? Pokavaď ve formuláři tak by to mělo býti v pohodě. Jinak jestli máš dojem, že Ti motor nějak hapruje a proto se zajímáš mimo jíné i o předstih, tak asi nezbude, než buď prolézt weby, nejlépe z GB(tam toho vědí podle mého docela dost) a nebo se s těmi daty, co jsi získal, obrátit na Forda. Ale na koho tam narazíš, to je ve hvězdách...

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 zář 2005 15:00 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
No, spíš se s možnostmi té diagnostiky zatím lehce seznamuju a hledám nějaký opravdu dobrý software. Taky budu snad během příštího týdne mít měnič 12V/19V k notebooku a nebudu tak omezen výdrží již mizerného NiMH aku v notebooku.
Pokud by se člověk zorientoval a našel někoho v servisu FORD, kdo by byl schopen nějaké záznamy analyzovat, bylo by to samozřejmě výborné. Ale moc tomu nevěřím, přes ty přijímací techniky se člověk k nějakému opravdovému fachmanovi těžko dostane...
Ten software wOBD mi to "nasypal" do formátovaného LOG souboru, který jde hodit třeba do Excelu.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 zář 2005 15:10 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Kdysi jem se o to taky zajímal, když to potřebovalo pár lidí okolo mne. Ale jelikož sám mám zajím pouze EEC IV tak mi OBD zatím je k ničemu. Ale pamatuju si, že jsem na jedné docela slušné stránce našel mraky informací a hlavně tam byl i soft, kterej ty údaje zobrazí i graficky v podobě různých budíků a pod... Prostě takovej malej velín. A bylo to free/share. Taktéž tam byly verze pro PalmOS. Jinak ještě taky existuje možnost napsat na oddělení péče o zákazníky, či jak tomu říkají, ve Fordu(kontakt na stránkách www.ford.cz). Nevím, co Ti odepíší, ale já čekal vždy v průměru 5 - 14dní na odpověď. Nejdéle na otázku, jak dostat legálně motor 1.6 do auta 1.2(samo, vím, že to nejde, ale řekl jsem si, co kdyby? A za 14dní napsali že to nejde :lol: )

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 lis 2005 12:11 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
A jsou v Escortu také čidla klepání? Nebo jak ŘJ přizpůsobuje předstih oktanovému číslu benzinu - zjištěnými hodnotami z jiných čidel?

Zajímá mne, zda se ŘJ dokáže vypožádat i s různou kvalitou načerpaného benzínu, zda se mu předstih přizpůsobí a jak to ŘJ asi dlouho trvá...

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 lis 2005 18:29 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Escorti čidlo klepání nemají, aspoň co vím běžný motory ne.
Jak se ŘJ vypořádá s detonačním spalováním a jak upravuje předstih fakt nevím. Podle mě(i co jsem čet) je předstih vzhledem k oktanovýmu číslu pevně dán a změnit se dá jen v servisním režimu(servisní konektor).

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 lis 2005 15:55 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Co vím, tak např Mondeo má na nějakém kabelu propojku, pomocí které se dá ŘJ sdělit, že jsi natankoval NATURAL91...

Zetec, aspoň teda ten můj, se kvalitě benzínu opravdu nepřizpůsobí (nebo aspoň mu to trvá strašně dlouho), takže se snažím tankovat jenom kvalitní benzín. A kvalitní neznamená vždy značkový!

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 lis 2005 16:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
OK, to jsem potřeboval vědět. Zjistit, od jakých čerpaček benzín autu vyhovuje a u toho zůstat.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 75 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz