fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 184 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 07 říj 2011 11:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Zdravim,

tak jsem se taktez stal stastnym majitelem tominova kabliku :D

Poridil jsem si jej kvuli nasledujicimu problemu:

Mam 2.0L motor s prestavbou na LPG od lovtecu. Motor po cca 1.000 km zacal zlobit za studena, kdy kolisaly otacky jak na volnobeh, tak na proslapnutem plynu. Ze zacatku motor zlobil az do zahrati a prepnuti na LPG a to tak, ze nesel do otacek a ztracel vykon. Toto se po nejake dobe ustalilo a ted dochazi pouze ke kmitani volnobeznych otacek za studena. Obcas mi to chciplo po nakopnuti, druhe uz bylo OK. Kolisani otacek bylo znacne skoro a ke chcipnuti motoru. Na prilozenych videich se kolisani volnobehu bohuzel uz tak vyrazne neprojevuje.


Prikladam vyctena data:

Adaptace pred vymazem
Obrázek

Proveden vymaz adaptaci a chyby o bohate smesi, ktera naskocila pri studenem volnobehu, kdyz silene kopal motor.

Adaptace po najeti cca 30km na LPG
Obrázek

Pro ty co jsou zvidavejsi, tak prikladam i zaznamy z panelu pristroje z dneska:

15min z dnesni jizdy - startovani se studenym motorem
http://www.youtube.com/watch?v=vNyxUQoNALE

12min z dalsi dnesni jizdy - cca 2h prestavka
http://www.youtube.com/watch?v=BtkbglNGUlA

Zajimalo by mne nasledujici:
  • pravdepodobna zavada - co jsem cetl tady na foru, tak to vypada dna prisavani vzduchu - to same zminil i tomin kdyz jsem si objednavak kablik
  • proc se mi nezobrazuje delka pulzu
  • kod pro lambda sondu v osciloskopu, resp jake hodnoty ma smysl porovnavat pro identifikaci meho problemu - z toho co jsem vycetl, tak spravne fungovani je, ze lamba ma v prubehu podobnem sinusovce skakat kolem 500mV
  • jak spravne interpretovat budik lambse - pokud jsem dobre cetl, tak to ma byt kratkodoba adaptace na zaklade hodnot z lamby
  • jak spravne interpretovat budik korekce paliva - ukazuje korekci z adaptace + lambase ?

Budu rad za kazdou dobrou radu, zatim se snazim naucit jak vyctene hodnoty spravne interpretovat :roll:

ted trosku OT: jak se da vlozit rovnou do stranky video z youtube, vygooglil jsem, ze na to je tag [youtube], ale ten se musi doinstalovat. Jde to i jinak anebo bez toho si neporadim?

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 07 říj 2011 13:16 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 01 čer 2008 17:27
Příspěvky: 13
Bydliště: Břeclav
vojbarz: Myslím, že nejlépe postupovat takto:
1. Jezdit jen na benzin a vyřešit adaptace. (Pokud mícháš benzin a LPG, jednotku to "zmate", protože pro benzín a LPG se adaptace můžou lišit - v závislosti na nastavení LPG)
2. Pokud to na benzin bude OK, pak přistoupit k řešení s LPG, ale to už se chce asi obrátit tam, kde ti montovali LPG.

_________________
Mondeo MKIII, 2001, Duratec HE 2.0
Escort rv 97, 1.4, 5ti dvéř, ABS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 říj 2011 13:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
strucna odpoved:
- vypnout plyn, smazat adapt. a jezdit na benzin a pokud to bude ok a i adapt. budou pak rozumne, je jasno -> plyn
(BTW: jaka tam byla presne zapsana chyba ?)

ukecana odpoved:
vojbarz píše:
[*]pravdepodobna zavada - co jsem cetl tady na foru, tak to vypada dna prisavani vzduchu - to same zminil i tomin kdyz jsem si objednavak kablik
Nebo spatne nastaveny plyn i kdyz v tvem pripade to nevypada tak jednoznacne.
vojbarz píše:
[*]proc se mi nezobrazuje delka pulzu
Tvuj motor/jednotka nevraci tuto hodnotu. Proto ji sw zamkne. Ted jsem to kontroloval v seznamu PIDu a nikde u Duratecu jsem tuto hodnotu nenasel. Podle mne stejne neni moc informativni ...
vojbarz píše:
[*]kod pro lambda sondu v osciloskopu, resp jake hodnoty ma smysl porovnavat pro identifikaci meho problemu - z toho co jsem vycetl, tak spravne fungovani je, ze lamba ma v prubehu podobnem sinusovce skakat kolem 500mV
Ano, jiste. Krome prechodovych stavu a obvzlast v dobe kdy se rozsviti cervene "Open loop". Tam pak ecu zamerne ochuzuje, nebo obohacuje smes, takze napeti ze sondy se drzi v jednom z dorazu.
vojbarz píše:
[*]jak spravne interpretovat budik lambse - pokud jsem dobre cetl, tak to ma byt kratkodoba adaptace na zaklade hodnot z lambdy
Ano. LAMBSE je od toho aby se pomoci ni MENILA BOHATOST. A to se vetsinou ridi hodnotama z lambda sondy.
vojbarz píše:
[*]jak spravne interpretovat budik korekce paliva - ukazuje korekci z adaptace + lambse ?
Ne. Korekce paliva je hodnota JEN DLOUHODOBYCH ADAPTACI, tedy tech prave (pro dane podminky motoru) vyctenych z adapt. tabulky. To slovo "Celkova" je tam zavadejici. Odstranim ho. Je to jen hodnota PIDu KAMRF1.
Hodnota na budiku je urcite spravna, ale hodnoty v tabulce adapt. jsou podle mne pro tvuj motor (Duratec) spatne prepocitane. Omlouvam se za chybu. Starsi verze zobrazovala polovicni hodnoty, ted jsou ty hodnoty zase moc vysoke. :smt017 (Mrknu na to.)
Z toho co ukazuje pri jizde Dlouhodob.adaptace na budiku bych soudil ze to neni s tim plynem zadna hruza. Ale asi ty adapt. jeste nejsou (po smazani) na spravnych hodnotach. Obecne nejsem privrzenec mazani adapt. tabulky. Clovek si jen oddali cas kdy muze chovani LAMBSE/.... verit. Bez vybudovanych adaptaci bude motor s problemem vzdycky horsi. Otazka samo. je, co ten plyn vsechno s bohatosti provadi KRATKODOBE. Myslim treba pri brzdeni motorem, uprava bohatosti na studenem motoru apod.
Takze hlidat chvile kdy to zazlobi a pri tom sledovat hlavne co dela LAMBSE. Idealni stav je kdyz LAMBSE (pri uzavrene smycce) stale rychle kmita (a tedy i kmita napeti z lambdy). Jakmile LAMBSE delsi dobu cestuje jednim smerem, znamena to, ze ecu se celou tuhle delsi dobu snazi najit spravnou bohatost a tedy ze aktualne neni bohatost spravna.
vojbarz píše:
ted trosku OT: jak se da vlozit rovnou do stranky video z youtube, vygooglil jsem, ze na to je tag [youtube], ale ten se musi doinstalovat. Jde to i jinak anebo bez toho si neporadim?
Myslim ze takhle odkaz staci. Jinak to prosim res s djDeklem nebo primo adminem.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 říj 2011 14:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
tomin píše:
strucna odpoved:
- vypnout plyn, smazat adapt. a jezdit na benzin a pokud to bude ok a i adapt. budou pak rozumne, je jasno -> plyn
(BTW: jaka tam byla presne zapsana chyba ?)

Problem to dela pri startech a to se LPG nepouziva, na to se to prepina az je motor na 30, ci 35 stupnich - mam tam to nejnizsi co tam slo dat, jenom uz nevim kolik to je. Ma to tedy smysl smaznout a budovat adaptace na benzin?

Edit:
Chyba byla P0172 - Smes prilis bohata - Bank1. Chybku to nahodilo, v dobe kdy mi po nastartovani otacky litaly jak zmatene, motor sebou doslova cukal

tomin píše:
Hodnota na budiku je urcite spravna, ale hodnoty v tabulce adapt. jsou podle mne pro tvuj motor (Duratec) spatne prepocitane. Omlouvam se za chybu. Starsi verze zobrazovala polovicni hodnoty, ted jsou ty hodnoty zase moc vysoke. :smt017 (Mrknu na to.)

Pokud potrebujes vycist nejake data ci jinou spolupraci, tak dej vedet.

tomin píše:
Z toho co ukazuje pri jizde Dlouhodob.adaptace na budiku bych soudil ze to neni s tim plynem zadna hruza. Ale asi ty adapt. jeste nejsou (po smazani) na spravnych hodnotach.

Da se nejak obecne urcit, kdy by mohly byt adaptace nacteny - neco jako, ze adaptace jsou co 30km nemenne, atd... ? S motorem krome tech startu nemam zadny problem. To jestli jede na chudou ci bohatou smes pri jeho vykonu nemam sanci poznat (ted aspon pomuze diagnostika)

tomin píše:
Obecne nejsem privrzenec mazani adapt. tabulky. Clovek si jen oddali cas kdy muze chovani LAMBSE/.... verit. Bez vybudovanych adaptaci bude motor s problemem vzdycky horsi. Otazka samo. je, co ten plyn vsechno s bohatosti provadi KRATKODOBE. Myslim treba pri brzdeni motorem, uprava bohatosti na studenem motoru apod.
Takze hlidat chvile kdy to zazlobi a pri tom sledovat hlavne co dela LAMBSE. Idealni stav je kdyz LAMBSE (pri uzavrene smycce) stale rychle kmita (a tedy i kmita napeti z lambdy). Jakmile LAMBSE delsi dobu cestuje jednim smerem, znamena to, ze ecu se celou tuhle delsi dobu snazi najit spravnou bohatost a tedy ze aktualne neni bohatost spravna.

No, nejak mi to nedalo a musel jsem je maznout :smt004 . Data z brzdeni motoru mohu dodat, jenom potrebuji vedet co vsechno vycitat (tipuji minimalne LAMBSE, KAMRF1, .... uvitam veliciny co maji pospolu nejakou vypovidaci schopnost). Otazkou je, jak chapat brzdeni motorem - toto auto motorem nebrzdi - das nohu z plynu a rovna se to jako by jsi dojizdel na neutral.

A jeste otazecka - vadi, kdyz nebudu odpojovat diag. kablik?.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 07 říj 2011 18:13 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Problem pri startech na benzin muzou (a byvaji) zpusobeny prave plynem. Plyn posune pres den adaptace volnobehu do napr. -20% a pak rano, kdyz nastartujes, mas v motoru o 20% mene benzinu nez bys mel mit. Adaptace se pouzivaji i pri startovani a i pri chodu v otevrene smycce=bez lambdy !
Doba budovani adaptaci - typoval bych 100km ruznorode jizdy. Adaptace se udrzuji stale. Nikdy si jednotka nerekne "ted je to dokonale a uz na to kaslu". Stale provadi lehke zmeny v jednotlivych bunkach. Jelmar mi napr. poslat tabulky kde je videt i jen vymena svicek.
Kdyz resim smes davam si do osciku LAMBSE1, KAMRF1, TPS (skrtici klapku), RPM, EGO11
Tvuj motor taky resi brzdeni motorem (je to videt na tech videiich - vsimni si poklesu predstihu pri sundani nohy z plynu), ale zavreni paliva by udelal asi az ve vyssich otackach. (Me zavira na Zetecu '99 az nekde nad 3tis. :-()

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 07 říj 2011 19:42 
Offline
Forďák

Registrován: 26 zář 2006 20:06
Příspěvky: 99
Bydliště: Dolní Lutyně
vojbarz:
Jdou ti vypsat chyby? jaký máš rok výroby? Jdou ti testy?
Moje mondeo jezdí jen na benzín, tak se můžeš kouknout jaké má adaptace.

Jinak můj escort jezdí na plyn sekvenční Landi renzo a se starty nemám problém, jen když vymažu chybu dlouho otevřený vstřik, tak pak to jakoby nechce táhnout do otáček (nad 4000). Vytočím to do max otáček a pak už bez problému, ale zase se tam objeví ta chyba. Nevím jesli nezůstává viset vstřik plynu, jinak na benzín bez chyb.

_________________
Ford Fiesta 1.1 s LPG a
Ford Escort Combi 1,6 16V Ghia už taky LPG sekvenční Landi Renzo Omegas spotřeba 8,5 LPG a
Ford Mondeo III 2 16V 107Kw Ghia 2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 07 říj 2011 19:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Odstranena zbytecna citace

Posledni chyba byla o prilis bohate smesi, zahlasilo to pri volnobehu, kdy silene skakaly otacky. Mam r.v. 5/2005, LPG taky sekvencni, ale lovtec. Tebou zmineny problem nemam, pouze pri tech studenych startech.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 07 říj 2011 20:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
tomin píše:
Problem pri startech na benzin muzou (a byvaji) zpusobeny prave plynem. Plyn posune pres den adaptace volnobehu do napr. -20% a pak rano, kdyz nastartujes, mas v motoru o 20% mene benzinu nez bys mel mit. Adaptace se pouzivaji i pri startovani a i pri chodu v otevrene smycce=bez lambdy !

Tak toto dava smysl - protoze po vymazani adaptaci motor startoval krasne a drive zaznamenane problemy byly tytam. Bohuzel jak jsem dneska odjizdel z prace, tak se objevily znova, silene kolisani otacek az skoro ke chcipnuti motoru (bohuzel jsem mel blbe zapnuty capturovaci soft a tak nemam dukaz :( )
Pokud to tedy chapu spravne, tak u mne je pravdepodobne problem, ze mi dlouhodobou adaptaci volnobehu rozmrsi plyn a pak to samozrejme jede na prilis bohatou/chudou smes a zlobi - da se nejak ridici jednotka presvedcit, at jako dlouhodobou adaptaci na volnobeh pouzije 0 a ne to co ma v tabulce? Kdyz se ale podivam na osciloskop z volnobehu, tak je dlouhodoba adaptace nekde na 3% - toto asi bude chtit vysledovat (nemusi sedet load).
Pokud muzes k tem datum dat nejaky kratky komentar, tak budu rad, protoze se mi trebas ten prubeh loadu na volnobeh moc nezda a taky to skakani LAMBSE mi prijde divne ...

tomin píše:
Kdyz resim smes davam si do osciku LAMBSE1, KAMRF1, TPS (skrtici klapku), RPM, EGO11
Tvuj motor taky resi brzdeni motorem (je to videt na tech videiich - vsimni si poklesu predstihu pri sundani nohy z plynu), ale zavreni paliva by udelal asi az ve vyssich otackach. (Me zavira na Zetecu '99 az nekde nad 3tis. :-()


Diky moc za ty data do osciloskopu, ja jsem cestou domu pouzil RPM, KAMRF, LAMBSE a LOAD. Prikladam nejake obrazky pro ruzne rezimy, motor v provozni teplote:

Motor v tahu
Obrázek

Noha z plynu
Obrázek

Volnobeh
Obrázek

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 08 říj 2011 20:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
tomin píše:
Problem pri startech na benzin muzou (a byvaji) zpusobeny prave plynem. Plyn posune pres den adaptace volnobehu do napr. -20% a pak rano, kdyz nastartujes, mas v motoru o 20% mene benzinu nez bys mel mit. Adaptace se pouzivaji i pri startovani a i pri chodu v otevrene smycce=bez lambdy !


Takze vypada to, ze jsi mel pravdu, jakmile mi klesly po startu otacky, tak se zmenila dlouhodoba adaptace na -13% a motor zacal cukat. Je mozne aby uz tech 13% natolik obohatilo smes, ze to motor nezvladne? Bohuzel ty vyctene hodnoty mam na ose X vuci sobe posunute - nevis prosimte co to muze zpusobovat?

Obrázek

tady je odkaz na video s hodnotami z grafu (prejel jsem oba grafy myskou): http://www.youtube.com/watch?v=WVRlMcJ2c3c

Zkusim ted jezdit chvili pouze na benzin abych zjistil, jak se mi zmeni adaptace pouzita pri volnobehu.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 říj 2011 11:52 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ahoj,
(oddelil jsem tvoje tema)

kdyz ti to zlobi i na volnobeh, tak jednoduse:
- stat s autem
- nahodit
- prepnout na benzin
- pockat az se motor zahreje (!dulezite! - jinak se NEbudou upravovat adaptace)
- nechat to bezet treba 10-15 minut - adaptace na volnobeh by se mely ustalit na nejakych hodnotach
a hodnota LAMBSE by mela kmitat kolem hodnoty 1.0, jestli kmita kolem jine hodnoty, stale to jeste neni zadaptovane
- nahodit ziva data a snimat
- minutu nasnimat jeste s benzinem a pak prepnout na plyn
V tu chvili zacne jednotka ujizdet s LAMBSE smerem k chude (pokud to teda mas na plyn moc bohate)
Lambse bude cestovat tak dlouho / az k takove hodnote ve ktere se zase zacne michat spravna smes (tentokrat uz na plyn) = zase kmitne napeti z lambdy. U teto hodnoty pak bude LAMBSE kmitat +/- (dokud to zase po par minutach jednotka nezadaptuje).
Lambse dojede napr. od 1.00 do 1.20 - tedy plyn mas bohatsi nez ma byt o 20%
S timto poznanim uprav plynove mapy a je po problemu na volnobehu.

Upravy ve vyssim vykonu uz jsou horsi. Tam se musis spolehnout na adaptacni mapu.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 09 říj 2011 11:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
vojbarz píše:
Bohuzel ty vyctene hodnoty mam na ose X vuci sobe posunute - nevis prosimte co to muze zpusobovat?

To je zpusobene tim, ze si pridal nejakou hodnotu (treba ty RPM) pozdeji, kdyz uz bylo v logu neco zapsano.
Oscik si s tim pak poradi spatne - zarovna ty data doleva namisto aby to rovnal doprava (smerem k novym datum).
Opravim to, ale je to dost prace.
Jednoducha pomoc: nez zacne neco snimat co si chces uchovat, stiskni v osciku "Vymazani dat/logu".
Data zacnou od nuly a budou zarovnana.
Upravim to v programu ze pri novem startu osciku vzdy automaticky na zacatku vymazu log.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 říj 2011 15:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Takze tominuv tip byl spravny, holt kdo umi, ten umi ;-) :

Osciloskop pri prenuti z LPG na benzin
Obrázek
Je krasne videt, ze po prepnuti jde lambda na doraz a hlasi chudou smes (nizke napeti), kterou drzi az do LAMBSE = -25%

Osciloskop pri prenuti z benzinu na LPG
Obrázek
Podobny pripad jako vyse, po prepnuti na LPG jde lambda na doraz a hlasi bohatou smes (napeti nad 0.5Volt), kterou drzi az do LAMBSE = +25%. Pro prepnuti na LPG jsem musel 2x proslapnout plyn (cca 2/5 v grafu)

V obou pripadech se po prepnuti dostala kratkodoba adaptace (LAMBSE) az na doraz +-25%, pak az zacala oscilovat. Toto je zajimave, protoze dlouhodoba adaptace na LPG byla -12% (resp. KAMRF=0,88281), po ustaleni LAMBSE byla dlouhodoba adaptace na benzin 0% (resp. KAMRF=1,00781). Mam pro to jedine vysvetleni a to, ze za to muze LPG jednotka. Rad si vsak poslechnu nazor zkusenejsich.

Take si nelze nevsimnout ruzneho prubehu lambda sondy pri LPG (uhopskana a nepravidelna) a benzinu (blizi se sinusovce). Celkove prubeh lambdy a kratkodobe adaptace na benzin je jako z kopiraku, zato LPG je takove neposedne. Jestli nekdo vite cim to je, tak budu rad, kdyz se podelite.

Budu to muset chlapcum z LPG omlatit o hlavu. Jenom doufam, ze tam pojedu naposled, protoze mne to pomalu prestava bavit :x

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 10 říj 2011 15:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
tomin píše:
vojbarz píše:
Bohuzel ty vyctene hodnoty mam na ose X vuci sobe posunute - nevis prosimte co to muze zpusobovat?

To je zpusobene tim, ze si pridal nejakou hodnotu (treba ty RPM) pozdeji, kdyz uz bylo v logu neco zapsano.
Oscik si s tim pak poradi spatne - zarovna ty data doleva namisto aby to rovnal doprava (smerem k novym datum).
Opravim to, ale je to dost prace.
Jednoducha pomoc: nez zacne neco snimat co si chces uchovat, stiskni v osciku "Vymazani dat/logu".
Data zacnou od nuly a budou zarovnana.
Upravim to v programu ze pri novem startu osciku vzdy automaticky na zacatku vymazu log.

Prisel jsem na celkem jednoduchou fintu, po kliknuti na zoom se data zarovnaji. Toto plati i v pripade, ze jsou jezdce (svisle bledemodre cary) taky rozjete.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 říj 2011 21:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
vojbarz píše:
Je krasne videt, ze po prepnuti jde lambda na doraz a hlasi bohatou smes, kterou drzi az do LAMBSE = -25%


edit: OPRAVIL jsem Tvuj popis pod obrazky
Tak ti to jeste trosku zamotam :-)
Pro prvni obrazek plati: s tou lambdou a bohatosti to pises obracene. Pokud je VEGO dole (nizke napeti z lambdy), tak je smes CHUDA.
A hodnota LAMBSE zacne KLESAT a tim OBOHACOVAT smes.
Ford pouziva tuhle zavadejici hodnotu, kde nizsi cislo znamena bohatsi smes.
(U OBDII protokolu se pouziva STFT a tam je to logictejsi = vyssi cislo = vyssi bohatost.)

Ale ! U KAMRF je to ten logictejsi pristup -> vyssi cislo = vyssi bohatost.
Proste jen LAMBSE je otocena.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 říj 2011 21:37 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jinak mozna si nezjistil (zatim jsem to nikde neuvadel) ze lze zoomovat pomoci CTRL+kolecko mysi
A presun podatech lze delat tak ze se postavis mysi nad oscik a pak koleckem mysi.
Pro rychlejsi presun po datech SHIFT+kolecko a jeste rychlejsi ALT+kolecko.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 říj 2011 21:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Vem jim tam tyhle dva obrazky a nemuzou nic namitat :-) Reklamace :wink:
Plyn je moc bohaty, o 20% je treba ubrat.

Z obrazku je to skakani jen malo patrne protoze obr. zachytava jen tu cast kdy se to sotva zestabilizuje, ale:
pokud je lambda takova hodne neposedna, tak to jsou kyslikove soky a to je zpusobene tim, ze to na ten plyn hur zapaluje/spaluje. Takze mozna horsi promiseni smesi .... mozna svicky ... plyn je hur zapalitelny.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 říj 2011 23:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
tomin píše:
Pokud je VEGO dole (nizke napeti z lambdy), tak je smes CHUDA.
A hodnota LAMBSE zacne KLESAT a tim OBOHACOVAT smes.
Aha, z popisku v pristorjich je LAMBSE pro hodnoty < 1 "Bohata" a tak jsem usoudil, ze to indikuje bohatou smes. V kazdem pripade diky za upresneni.

Co se tyce ovladani osciloskopu, tak diky za tip, urcite zkusim - asi by se hodil nejaky uceleny navod, ale chapu, ze dulezitejsi je funkcnost a bugfixing. Nadruhou stranu bych se sebelepsim navodem nedospel tam, kde jsem ted diky tvym radam

tomin píše:
Vem jim tam tyhle dva obrazky a nemuzou nic namitat :-) Reklamace :wink:
Plyn je moc bohaty, o 20% je treba ubrat.
No doufam, ze se to nejak zdarne vyresi. U predchoziho milacka (Nissan Sunny 1,6, 75kW, r.v. 94) jsem krome ocichani a plynoveho filtru nemusel nic resit - ano, byl to jednoduzsi motor, mene elektroniky, ale taky primy vstrik, taky Lovtec! U teto firmy jsem tam byl uz 5x a vysledek je, ze jsem si musel poridit diagnostiku a zacit do toho fusovat (no aspon jsem nakoukl pod poklicku a nestal se obeti stylu zkusime vymenit to, ci ono - snad to pomuze), ale nerad bych dopadl tak, ze si sezenu interface i na LPG jednotku a zacnu se hrabat i v plynu :twisted:

tomin píše:
Z obrazku je to skakani jen malo patrne protoze obr. zachytava jen tu cast kdy se to sotva zestabilizuje, ale:
pokud je lambda takova hodne neposedna, tak to jsou kyslikove soky a to je zpusobene tim, ze to na ten plyn hur zapaluje/spaluje. Takze mozna horsi promiseni smesi .... mozna svicky ... plyn je hur zapalitelny.
Nekde jsem cetl, ze na LPG se sklepava svicka at ma mensi odtrh. U toho promichani smesi me nenapada pricina, motor byl uz na provozni teplote a tak by mel vzplynovac fungovat bez problemu, zvlaste kdyz ma odkroucenych jenom nejakych 5.000 km - ze by to strikalo plyn moc pozde - krucis, hodilo by se vedet jaky je predstih u LPG jednotky, jestli za to nemuze on :(

Jeste jednou velke diky tominovi a dam vedet jak jsem dopadl.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 říj 2011 10:13 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
vojbarz píše:
Aha, z popisku v pristorjich je LAMBSE pro hodnoty < 1 "Bohata" a tak jsem usoudil, ze to indikuje bohatou smes.
Nezamenovat LAMBSE s LAMBDOU !
LAMBSE je hodnota urcujici/predepisujici bohatost smesi. Je to vlastne pomer benzinu se vzduchem. Nizsi cislo = mene vzduchu = bohatsi smes.
LAMBDA se obecne rika hodnote napeti z lambdasondy, tedy vlastne jen signal smesi ve vyfuku bohata/chuda.
Tam je vyssi napeti (cca 0.9 az 1V) pri bohate smesi.

vojbarz píše:
ale nerad bych dopadl tak, ze si sezenu interface i na LPG jednotku a zacnu se hrabat i v plynu :twisted:
Kdyz tomu ted rozumis, tak je to nejlepsi reseni. :wink: Ja to tak udelal, usetril jsem, neco se priucil a nemusel jsem nikam jezdit.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 říj 2011 14:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
tomin píše:
Vem jim tam tyhle dva obrazky a nemuzou nic namitat Reklamace
Plyn je moc bohaty, o 20% je treba ubrat.
Takze mam za sebou navstevu LPG servisu. Dali me k technikovi co to pry montoval. Radeji jsem prisel s historkou, ze na "diagnostice mi rekli ..." - toto vsak nijak nepridalo na vaznosti informace a technik obrazky letmo prelitl pohledem a nasadil takovy jasne rikajici vyraz, at s tim jdu nekam (bud tomu nerozumel/nechtel rozumet anebo den blbec). Flakl sondu do vyfuku a pres pul hodiny si s tim hral. Nebudu se rozepisovat o tom, jak jsem z nej snazil vypacit aspon nejake inforamce co teda s tim je, kdyz tak odmitave zamitl tu mou. Lezly z neho nejake blbosti, cemu prumerne vzdelany clovek tezce muze uverit, celkove vsak byl na jakoukoliv informaci skoupy.

Po dotazu na to, co s tim teda udelal mi rekl, ze pry posteloval a vymazal nejakou mapu (z kontextu mi to vyznelo jako adaptace) v LPG jednotce, ze prej se pak vybuduje podle benzinu - tato mapa pry jak se vybuduje, tak se nemeni. Na to jsem se optal, jestli bych teda nemel ted jezdit na benzin odpovedel, ze ne, ze jenom obcas, trebas kdyz pojedu ani ne tak delsi, jako mimomestskou trasu. Budiz, on je odbornik.

tomin píše:
vojbarz píše:
ale nerad bych dopadl tak, ze si sezenu interface i na LPG jednotku a zacnu se hrabat i v plynu :twisted:
Kdyz tomu ted rozumis, tak je to nejlepsi reseni. :wink: Ja to tak udelal, usetril jsem, neco se priucil a nemusel jsem nikam jezdit.
Ze bych tomu nejak extra rozumel se rici neda, jenom diky polopatickemu a opakovanemu vysvetleni z tve strany jsem pochopil zavislosti par velicin a jak probiha regulace (jeste mi chybi pochopit jak do toho vstupuje tlak v sacim potrubi a pozice klapek, ...., ale na to co jsem potreboval mi to co vim stacilo).

Uprime jsem z dnesni navstevy nenabyl dojmu, ze se muj problem vyresi, ale necham se prekvapit. Na druhou stranu zacina zima a tak proc se misto nejake filmu nepriucit neco o LPG :mrgreen:. Kablik na Lovtec by nemelo byt tezke postavit, podle napisu RS 232 tipuji, ze se bude jednat pouze o tento prevodnik a nejaky ten konektorek .... jenom sehnat schema zapojeni konektoru.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 říj 2011 18:03 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
LOVTEC je to co jsem resil ja. Kablik jsem si postavil, je tam asi 6 soucastek.
Ale dneska se to koupi treba tady za 2$ http://www.ebay.com/itm/USB-RS232-TTL-2 ... 35b5d88e50
Ma ta tvoje jednotka 3.5mm JACK konektor ?
Tady jsem nasel sw pro nastavovani, ale jestli tam bude se pro tvoji sekvenci netusim. Zkus tam mrknout.
http://www.hlpropan.cz/schema.htm
http://www.hlpropan.cz/montinstruction.htm

Nechapu proc se tak spolehaj na ten "automaticky" ucici rezim kdyz mu jasne reknes "ubrat 20%". Teda spis tusim ... :-(

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 184 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz