fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 184 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 11 říj 2011 20:41 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
tomin píše:
LOVTEC je to co jsem resil ja. Kablik jsem si postavil, je tam asi 6 soucastek.
Ale dneska se to koupi treba tady za 2$ http://www.ebay.com/itm/USB-RS232-TTL-2 ... 35b5d88e50
Diky za tip. Ja nasel na dealextreme bluetooth prevodnik. Chce to jenom zbastlit stablik na 3,3V (na jednom z custom images to vypada, ze tam pouzil zenerku) a pripojit RX a TX. To bych mohl zvladnout i ja, co naposledy neco bastlil tak pred 10+ lety :roll: Aspon budu moci vycitat data za jizdy :twisted:

tomin píše:
Ma ta tvoje jednotka 3.5mm JACK konektor ?
Konektor by mel byt MOLEX 4 (vypada cca takto http://www.ges.cz/cz/srs-1-5-f04-GES06614952.html), ale jeste jem se k tomu abych to overil nedostal.Samotna jednotka je tak pitome schovana, ze nejde precist co to presne je, ale tipuji to na novy magic 3.

tomin píše:
Tady jsem nasel sw pro nastavovani, ale jestli tam bude se pro tvoji sekvenci netusim. Zkus tam mrknout.
http://www.hlpropan.cz/schema.htm
http://www.hlpropan.cz/montinstruction.htm
Mam pocit, ze hlpropan je rovnou vyrobce lovtecu. O softu jsem vedel, ale i tak diky.

tomin píše:
Nechapu proc se tak spolehaj na ten "automaticky" ucici rezim kdyz mu jasne reknes "ubrat 20%". Teda spis tusim ... :-(
Radeji se neodvazim tipovat co je k tomuto vede - lidska lenost je holt nekonecna.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 říj 2011 21:28 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Uz je to nejakej rok, ale myslim ze to bylo TTL 5V, ne 3V3. Ale to byla to jina jednotka, takze ....
omer napeti na pinu TXD a uvidis.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 říj 2011 14:20 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Mas pravdu! Je tam 5V. Zajimave je, ze tech 5V jsem nameril na obou datovych vodicich, podle me to nema co delat na RX, nebo se mylim?

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 říj 2011 14:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
To bude klidova hodnota, bude tam pullup odpor na +5V

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 říj 2011 23:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Tak jsem se konecne dostal ke koupeni soucastek na LPG interface a zbastlil jej na starem kontaktnim poli :-D

Obrázek
Samotny kablik se sklada ze stabilizatoru na 5V a jednoho svaba, ten balast kolem je nejake historicke snazeni.

Samozrejme mi to nedalo a hned (v cca 23:30) jsem musel vylest pred barak a kablik zkusit - ti co chodili kolem si asi museli myslet sve :shock:

Zjistil jsem, ze mam jednotku Magic 2. Take se z nabidky potvrdilo, ze LPG lze nastavit manualne, presne jak rikal tomin - avsak toho nastaveni je tam pomerne dosti. Take jsem objevil nejake kalibracni testy atd .... No v kazdem pripade, diky tomu, ze jsem doted byl pouze konzument,tak si musim napred neco nastudovat, nez se odvazim na nejakou vetsi akci.

A ted otazecka na tomina - jsi schopen se podelit o to jak si spravne nastavit i LPG. Zminoval jsi, ze mas taky Lovtec, tve znalosti by se moooooc hodily :roll:

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 říj 2011 11:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ja nemel sekvenci, byl to centralni vstrik do sani a davka se ridila pomoci krokoveho motorku. Takze neco uplne jineho.
Bohatost se nastavovala jen asi ve 4 rozsazich (volnobeh + 3 pozice TPS), takze sranda, zadne mapy.
Se sekvenci bohuzel neporadim.
Kolik tam tech tabulek/map je ? (pripadne nafot :-))

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 říj 2011 14:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Zkusim udelat par snimecku .... . Zatim jsem nasel asi prozatimni reseni - jednotka umoznuje prepnuti do benzinu s automatickym navratem do LPG kdyz RPM <, RPM >, Tgas <, Benzinove vstrikovace trvale otevreny, zatez na benzin. Tak jsem si zatim zaskrtnul ze se ma prepinat zpet do benzinu kdyz klesnou otacky pod 1000. To by mohlo vyresit spatne budovani adaptaci pro volnobeh. Samozrejme to neresi celkove spatne nastaveni LPG. To budu resit az bude vice casu.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 říj 2011 08:50 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Tady jsou screeny z kalibrace LPG Magic2:

Modelovani zavislosti casu otevreni LPG vstrikovacu (Tg) na zaklade casu benzinovych (Tb). Lze take nastavit jine chovani pro volnobeh a to bez zateze (P1) a s zatezi (P2)
Obrázek

Mapa LPG a benzinu, ktera se nacita v definovanem rozsahu v prubehu jizdy na dane palivo. Na zaklade teto mapy lze automaticky prepocitat model vyse.
Obrázek

Linearni korekce
Obrázek

Mapa korekci
Obrázek

Co se tyce dokumentace, tak ceska je jenom o popsani obrazovek co lze nastavit. Anglicka co byla prilozena u sw je trosku popisnejsi a sem tam se objevi i tip jak co konfigurovat. Jiz z techto hintu je zrejme, ze pro opravdu idealni fungovani LPG je zapotrebi si s autem dost pohrat. V tomto svetle mi stelovani pri volnobehu, ktere mi vzdy v servise provadeli pripada jako vysmech.

No proste zacinam pomalu ztracet duveru v odbornost pracovniku servisu, kde mi plyn montovali. Kvuli takovymto schopnym lidem se musim vratit do doby o 25 let zpatky, kdy si kazdy druhy cech servisoval sve auto sam :cry:

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 lis 2011 10:27 
Offline
Nováček

Registrován: 03 lis 2011 09:27
Příspěvky: 4
Bydliště: Beroun
Ahoj,
riesim velmi podobny problem. Mam rok Focusa s Magic 2 (LPG nove
montovane v Prahe). Chytraci to nevedia (alebo sa im nechce?!) naladit,
tri-krat som to reklamoval. Nastavuju to len v automatickom rezime, bol
som toho svedkom pri revizii po 1000km.

Diagnostika od Tomina (dobra praca :o)) hlasi chybu P0171 chuda smes a
su uplne rozhodene adaptace - rozsvieti sa oranzova kontrolka motoru.
Auto jazdi, no od 2000 ot je trochu lenive oproti benzinu. Nechce sa mu
do kopca a neviem, ako sa tvaria ventily na tu zmes.

Chcel som LPG napichnut a skusit to poladit, no nedari sa mi spojit s
Magicom. Kupil som z Alzy prevodnik USB-RS232 (FTDI) a spravil si kabel-
redukciu DSUB9(RS232) - SRS 1.5/M04(Magic), prepojil dve datove linky +
GND. Soft od HL propan prevodnik vidi, no Magic sa nehlasi. Neviem kde
je problem, mozno Win Vista, skusim cez vikend XP.

K nastavenie LPG, ako funguje nacitanie benzinovych map do LPG? Riesil
si to uz? Myslim, ze by to malo byt najpresnejsie nastavenie.

Miro

_________________
Focus I HB, 1.6 74kW ZETEC-SE , r.v. 9/2004, LPG Magic 2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 lis 2011 22:24 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
mirek123 píše:
Ahoj,
riesim velmi podobny problem. Mam rok Focusa s Magic 2 (LPG nove
montovane v Prahe). Chytraci to nevedia (alebo sa im nechce?!) naladit,
tri-krat som to reklamoval. Nastavuju to len v automatickom rezime, bol
som toho svedkom pri revizii po 1000km.

Nevim co presne tim automatickym rezimem myslis, toto trosku prosim rozved. Jezdil jsi do tech 1.000km i na benzin anebo pouze na plyn?

mirek123 píše:
Diagnostika od Tomina (dobra praca :o)) hlasi chybu P0171 chuda smes a
su uplne rozhodene adaptace - rozsvieti sa oranzova kontrolka motoru.
Auto jazdi, no od 2000 ot je trochu lenive oproti benzinu. Nechce sa mu
do kopca a neviem, ako sa tvaria ventily na tu zmes.

V jakem rezimu motoru (studeny motor, volnobeh, akcelerace, doslo LPG pri akceleraci, ....) se ti ta kontrolka rozsvitila? Priloz kdyztak i adaptace. Predpokladam, ze problem s chodem a vykonem motoru na benzin nebyl/neni (to je zaklad). S ventily ti moc neporadim, ja mam zatim na plynu nalitano jenom 6.000 km, takze nemohu soudit a ani nevim v jakem stavu jsou aktualne, resp. pred instalaci LPG. A ani nejsem automechanik.

mirek123 píše:
Chcel som LPG napichnut a skusit to poladit, no nedari sa mi spojit s
Magicom. Kupil som z Alzy prevodnik USB-RS232 (FTDI) a spravil si kabel-
redukciu DSUB9(RS232) - SRS 1.5/M04(Magic), prepojil dve datove linky +
GND. Soft od HL propan prevodnik vidi, no Magic sa nehlasi. Neviem kde
je problem, mozno Win Vista, skusim cez vikend XP.

No me se spojeni podarilo napoprve (maximalne prehodit RX a TX). Zjistil jsem na konektoru + a - (ty byly po krajich) a pak jsem jenom napichl datove vodice. Nevim jak moc jsi v elektronice zdatny, ale zkus si zmerit, ze na stabilizatoru mas 5V, overit spravnost zapojeni a to i na seriovem konektoru. Take po zapojeni na napajeni by mel prevodnik davat na TX 5V. Anebo si to seskladat kompletne znova, je to asi jednoduzsi nez hledat kde je chyba.

mirek123 píše:
K nastavenie LPG, ako funguje nacitanie benzinovych map do LPG? Riesil
si to uz? Myslim, ze by to malo byt najpresnejsie nastavenie.

Ano, momentalne jsem ve stavu, kdy jsem vyresil svuj problem s volnobehem a ladim si model. Toto resim nasledovne:
  • V kalibraci v zalozce Mapa (F10) (viz obrazky vyse) mam nastavene 2.500 otacek pro sber bodu
  • chvilku jsem jezdil na benzin at se mi upravi adaptace
  • vymazal jsem mapu benzinu (nevim jestli tento a predchozi krok neni zbytecny, ja to proste tak udelal)
  • zase pojezdil na benzin v ruznych zatezich - ja si vybral kopcovitou trasu a projel na ruzne stupne v danych otackach (v manualu se rovnou pise ze by jsi mel jet cca 2 minuty na kazdy prevodovy stupen v nastavnem rozsahu otacek) - timto se ti vytvori mapa benzinu
  • smaznu mapu plynu a opakuju predchozi krok pro plyn
  • kliknu na tlacitko adjust
  • v zalozce Modelovani (F9) se kouknu jak se mi zmenil model a nastavim jej
  • postup pro LPG by jsi mel parkrat zopakovat at mas dobre nastaveny model. Toto je dobre delat se stejnou nadrzi LPG at se ti nemixuji ruzne kvality LPG
Dale planuji nasledujici:
  • po spravne nastavenem modelu zapnou adaptace pro LPG (melo by to fungovat jako adaptace v ECU)
  • po vetsim najezdu overit dlouhodobe adaptace a v pripade nutnosti pouzit moznost korekci (at jiz v zavislosti na RPM ci podtlaku)
  • dale soft pro Magic2 umoznuje provadet cisteni a test LPG vstrikovacu - toto vsak nechavam na dobu az fakt nebudu roupama vedet co delat :evil:

Dale jsem si taky aktualizoval firmware na verzi 3.0I, ktera je z ledna 2011 (mel jsem tam verzi 3.0H z ledna 2010). Bohuzel jsem ted mimo domov, takze jsem sve snazeni prerusil. Take nejsem zadny LPG guru, ale pouze aplikuji to co jsem vycetl a verim, ze jsem to pochopil spravne - proto me rady ber s reservou :-D

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Naposledy upravil vojbarz dne 13 lis 2011 14:45, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 lis 2011 22:09 
Offline
Nováček

Registrován: 03 lis 2011 09:27
Příspěvky: 4
Bydliště: Beroun
Adaptace LPG

Obrázek

_________________
Focus I HB, 1.6 74kW ZETEC-SE , r.v. 9/2004, LPG Magic 2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 lis 2011 22:13 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Celkem masakr. Mas to na plyn trochu chude :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 lis 2011 12:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Souhlasim s tominem - je to docela maso!

Urcite jsi se uz to nekde tady docetl, ale jenom pro poradek - dlouhodobe adaptace mohou byt max +/- 25%. Takze kdyz tam mas 25%, tak kdo vi jak moc je ta smes chuda. No a samozrejme, ze kdyz je chuda smes, tak auto moc vykonu mit nebude ...

Rozhodne bych zkusil nasledujici:
  1. Smaz dlouhodobe adaptace (ty jsou tak uplne mimo, takze tim nic nezkazis)
  2. Najezdi tak 100-200 km pouze na benzin (at se ti vybuduji adaptace na benzin - idealne tak at projedes rozsah otacek do 3.500 a pro ruzne zateze, takze trebas 30% mesto, 50% okresky, a 20% dalnice). Adaptace si nekde uloz (klidne je i tady posli, at se muzeme kouknout) - pouzijes ji pro budouci porovnani s LPG. Idealni by bylo, kdyby adaptace byly do 5%, aby jsi mohl rict, ze na benzin je vse OK
  3. V LPG softu zmackni F10 at se dostanes na mapu a zvol si rozsah sberu bodu do mapy (doporucuji 2.500 ot) - pokud jsi to prepinal z jine hodnoty, tak se te soft opta, zda-li ma smazat mapu LPG a benzinu, pokud by se te nezeptal, tak obe mapy smaz (graf nesmi obsahovat zadne body)
  4. Najezdi v benzinu tak 2 minuty na kazdy prevodovy stupen 2. a vyse v danych otackach a ruzne zatezi (zacit rovinkou a pokracovat kopcem) a pak jeste pro jistotu dalsich 50 km na benzin, kdy se motor budes snazit drzet kolem nasatavenych otacek (takto se ti vybuduje mapa na benzin a bude se brat jako zaklad pro plyn)
  5. Opakuj pro plyn (uz bez tech 50km navic)
  6. V mape zmackni "Nastav model" a posli obrazek z modelu (F9)
  7. Pak klikni na uloz
  8. body 5. a 6. parkrat zopakovat (doporucuji na stejnou nadrz, at ti do toho nevstupuje ruzna kvalita LPG) dokud se ti budou v mape (F10) body na LPG a benzin prekryvat

Pokud jeste nemas zprovozneny kablik na LPG, tak body 1. a 2. urcite proved, at mas jistotu, ze na benzin je vse OK. Pokud ne a chtel by jsi pomoci a nemas to daleko do Ostravy, tak by jsi se mohl stavit za mnou a nejak to poresime.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Naposledy upravil vojbarz dne 17 lis 2011 21:26, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 lis 2011 13:28 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
A nelze jit jednodussi cestou: proste obohatit plyn tak nejak obecne vsude o +25%
a za 200km zase kouknout co to s adapt. udelalo ?
Rozhodne bych to v tomhle stavu na ten plyn moc nehonil, protoze jak znamo chuda smes extremne
tepelne zatezuje motor a tak trpi vse (svicky, pisty, vyfuk.ventily, ...)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 lis 2011 15:15 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Toto by bylo kratkodobym resenim. Vse je postaveno na tom mit dobre nastaveny model - na to existuje jednoduchy postup. Pak lze teprve zacit aplikovat korekce.

mirek123: pokud mas jiz zprovozneny kablik na LPG, tak sem prosimte hod tvuj model.

Pokud by chtel globalne obohatit plyn, tak to docili zvetsenim pomeru casu otevreni LPG vstrikovacu vuci benzinovym. To se da jednoduse udelat tak, ze v posunuti nastavim takovou hodnotu aby pomer Tg/Tb byl o tech 25% vetsi. SPATNE >>> Pak je zapotrebi tento model nastavit tlacitkem nastavit novy model<<<SPATNE.Melo tu byt ulozit tlacitkem ulozit .... sorry.

Obrázek

Kdyz tak nad tim uvazuji, tak si rikam, ze jednim z duvodu pro tak razantni rozdil v otevreni vstriku na LPG a benzin by mohlo byt pouziti spatneho prumeru LPG vstrikovacu, ci nejaka jina zavada na vstrikovacich. Koukl bych se na nasledujici obrazovku, kde je cervenym textem napsano jake by mely byt pro dany motor instalovane trysky (toto je vsak pouze orientacni hodnota a je vypocna z udaku o objemu, vykonu, ....), jake jsou nastavene a zkusit vyzjistit jake jsou opravdu namontovane.

Bohuzel nejsem LPG guru a tak se pouze domnivam. A proto ber prosim me domenky s reservou.

Obrázek

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Naposledy upravil vojbarz dne 17 lis 2011 21:17, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 lis 2011 20:13 
Offline
Nováček

Registrován: 13 lis 2011 17:54
Příspěvky: 1
Bydliště: Praha Východ
Ahoj.
Jsem nováček na Fordfans. Ale jsem letitým přispěvovatelem na Fordclubs.
nedávno jsem koupil starší Mondeo ( 2.5 - V6 ) s vestavbou od HL propan. Auto jezdilo dobře až do doby,kdy jsem se v tom začal vrtat. Myslel jsem si,že to ještě vylepším,ale spíš jsem to rozšteloval.

A důvod mého počínání ?

V zimě se při plné akceleraci vypínalo LPG ale po zklidnění jízdy se zpět nepřeplo zpět na LPG. Tak jsem začal pátrat, a jeden z názorů byl ,že jsou špatně nastaveny některé parametry v programu. tak jsem si vyrobil převodník ( vykuchal jsem ze starého DVD přehrávače ) ,stáhnul program na stránkách HL propan a začal ladit.

Než jsem začal ladit,všechno, co šlo, jsem zazálohoval v domění,že když něco zkurvím,tak to tam nahraju znova a bude to OK. Ale nějak to neumím.

Zkrátka jsem začal podle manuálu všelijaké ty testy,načítání,vypočátávání... A výsledek je takový,že auto sice jezdí,ale hlásila kontrolka poruchy motoru.

Nějak jsem nepochopil,jaká křivka se má narovnat,upravit,posunout...
Nakonec jsem to " nastavil" tak,aby to alespoň jezdilo.

Možná se mi to dokonce povedlo,ale přiznám se,že metodou pokus omyl.

V tabulce parametrů jsem snížil tlak,kdy se má LPG vypínat v naději,že vyřeším problém s vypínáním LPG při akceleraci.V registru poruch jsem měl hlášku - příliš malý tlak LPG.
Ale byla zaškrtnutoá i možnost návratu do práce s LPG , když se vše vrátí do normálu.Ale to nějak nefunguje.

Najel jsem s tím už několik stovek kilometrů a doufal,že si bude LPG jednotka ukládat nějaké body. Nedávno jsem se zase připojil a nechal jsem vypočítat křivku. Ale nevím,co s ní mám dělat. jakým směrem mám posunout,narovnat,naklonit... A co ten volnoběh? jsou tam takové dva zelené body.nakoloněním,nebo posunutím s nima můžu hejbat. Má to vliv na otáčky volnoběhu a na stabilitu volnoběhu. Když je to nastaveno nějak,tak po přidání plynu a návratu do volnoběžných otáček má motor tendenci chcípat. Při Jiném nastavení je volnoběh a jeho stabilita OK,ale zase systém hlásí nevhodné trysky.... atd... Nakonec se mi metodou pokus omyl podařilo vše nastavit tak,že volnoběh je OK,stabilita je OK,trysky hlásí OPTMÁLNÍ , při přepnutí necukne.... tedy relativní spokojenost. Dnes ,kdy byla docela zima , jsem tomu zkusil "naložit" a LPG se nevypnulo.( ale možná je ještě malá zima). Ale pořád mne štve to,že při nastavování nepostupuji správně. Metoda pokus omyl je sice mnohdy účinná,ale já bych to rád ovládl a uměl to nastavit opakovaně a správně.

Dokonce už ani nesvítí kontrolka motoru. Ale to možná ani nemá souvislost s nastavením LPG systému. Nedávno jsem s velkým překvapením zjistil,že při parkingu (točením volantem při volnoběhu) hodně houpou volnoběžné otáčky .
A to až k chcípnutí motoru. Odpojil jsem čidlo tlaku na potrubi systému posilovače řízení. Místo čidla tlaku jsem dal " klemu" a vše se srovnalo. Asi se začíná srát něco v systému posilovače řízení( buď servo,nebo vastní posilovač)
Při tom laborování s posilovačem jsem zkoušel i odpojit baterii,jestli se náhodou nějak nesekl sofware ŘJ. Protože to čidlo tlaku má asi dávat signál ŘJ ,že řidič kroutí s volantem,a že je tedy nutno upravit výkon motoru tak,aby motor vykryl zvýšenou spotřebu výkonu do posilovače.to odpojení baterie ( stačí 10 miut) vždy způsobilo zhasnutí kontrolky motoru. Ale samozřejmě jen na pár kilometrů

No otáčky po mém zásahu ( klemě) už nekolísají. A dokonce se už si 200km nerozsvítila kontrolka motoru.

Takže já vůbec nevím,proč,jak, ... a to mne hoodně štve.

Mám nějaké malé zkušenosti,mohu poslat obrázky nastavení mého systému.... pokud o ně stojíš.
nějak si musíme pomáhat. HL propan ani nereaguje na moje maily. Ani v nich moc neškemrám o rady. Jen jsem chtěl nějakej názor a případně domluvit návštěvu. Ale vůbec nereagují.

Můj Ford se nějak sere. Určitě je přetočenej tachometr.není možné,aby ve 100 000Km odcházely díly jako : Servo - nebo posilovač řízení ,volnoběžný ventil,ložiska kol,obě zadní ruční brzdy, vyhřívání sedaček,zadní tlumiče.... Už by se mělo začít zavírat i za tenhle podvod- přetáčení tachometru. Prodávající přetočením tachometru vědomě poškodí kupujícího na ceně auta. A v některých případech je to ještě umocněno tím,že nový majitel musí do auta ještě invstovat do oprav.
S pozdravem
Pavel Vraštil

_________________
Ford Mondeo 2.5 V6 2004


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 lis 2011 08:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Pavel Vraštil píše:
Můj Ford se nějak sere. Určitě je přetočenej tachometr.není možné,aby ve 100 000Km odcházely díly jako : Servo - nebo posilovač řízení ,volnoběžný ventil,ložiska kol,obě zadní ruční brzdy, vyhřívání sedaček,zadní tlumiče.... Už by se mělo začít zavírat i za tenhle podvod- přetáčení tachometru. Prodávající přetočením tachometru vědomě poškodí kupujícího na ceně auta. A v některých případech je to ještě umocněno tím,že nový majitel musí do auta ještě invstovat do oprav.
Tak ono taky stačí u koupě auta používat selský rozum. To, aby 7 let staré Mondeo V6 v plynu mělo najeto 100.000km je hodně nereálné (stejně jako kdyby to byl nafťák). A kdo tomu věří, pokud to není prokazatelné je pěkný naivka. Za stáčení tachometrů si můžou češi sami, protože to tak chtějí. Popravdě - koupil bys to auto, kdyby tam bylo popravdě napsáno, že má najeto 250 nebo 300.000km?

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 lis 2011 10:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Ahoj Pavle,

veskere moudro co tady sirim o nastavovani LPG systemu jsem vycetl za manualu + pridal vlastni vylepseni:).

V podstate pri nastavovani modelu je nejdulezitejsi nasbirat jakymkoliv zpusobem potrebny pocet bodu do mapy pro benzin a pro plyn. Takze v nastavenych otackach musi motor projet pokud mozno cely rozsah zateze - proto doporucuji si na to zvolit kopec, kde pod kopcem je zatez nekde dole a do kopce leze nahoru. Pak tlacitkem "nastav model" dojde k automatickemu vypocteni modelu. Tlacitko "Adjust" pouze upravi model, ale nezapise! Pak uz sbiras body do mapy pouze pro LPG a to tak dlouho, dokud se ti neprekryvaji s body na benzin. Toto je pekne popsane v anglickem manualu EN_3.0.7.1-30I-manual.pdf (z posledni verze sw ze stranek http://hlpropan.cz/schema.htm) na strance 32. kapitola 3.5.4 Road test.

Take je v manualu napsano, jak nastavit ty dva zelene body pro volnobeh. Je pro to zapotrebi zjistit jaky mas cas na benzin a pak nastavit cas na plyn (ja mam treba u P1 plyn nastaveny o 1ms vice).

K prepinani na plyn - k prepnuti dochazi postupne, valec za valcem, nejmensi casovou jednotkou je 1s. Takze pokud ti to cukalo, tak jsi podle me mel asi totalne rozhozenou konfiguraci plynu.

Pokud jsi nekde pobliz Ostravy, tak se muzeme domluvit a mohu ti pomoci plyn nastavit. Jak jsem jiz psal vyse, nejsem sice zadny LPG guru, ale u meho auta se mi to podarilo nastelovat ke spokojenosti, takze rad predam sve znalosti dale.

K tomu najezdu - LPG vstrikovace maji taky nejakou zivotnost, takze pokud uz maji neco najeto, tak budou mozna potrebovat repas/vymenu.

Realny najezd u nas prodavanych aut radeji nekomentuji!

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 lis 2011 19:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Ahoj,

dneska jsem si konecne udelal cas abych doladil nastaveni sveho LPG. V souvislosti s timto jsem se rozhodl otestovat jak dlouho mi bude trvat nasbirat body do mapy. Vymazal jsem si jak mapu benzinu, tak plynu (sbirat body by se mely v typickych otackach, ja jezdim kolem 2.000 a puvodne jsem sbiral pri 2.500) a provedl jsem jeden sber pro benzin a jeden pro plyn. Kvuli tomuto jsem najel cca 12km. Jednou mi to stacilo z duvodu relativne dobre nalazeneho modelu - body v mape se prekryvaly. Jak jsem jiz vyse predeslal v mych radach, tak jsem si pro to vybral kopcovitou trasu a projel ji v nastavenych otackach od druheho do pateho stupne. Jak je videt i tech 12km mi stacilo k nasbirani dostatecneho poctu bodu! Sem tam jsem nastavil abych se koukl kolik jiz mam nasbiranych bodu, precijenom koukat na to za jizdy neni moc bezpecne --- proto doporucuji k zefektivneni teto cinnosti aby jste si vzali nejakeho kamarada k ruce a muzete to mit za polovinu casu - budete vedet, kde na mape se zrovna pohybujete. Narazil jsem akorat na jeden problem - jak nasbirat dostatecny pocet bodu nad 0.8 baru. No nakonec jsem tomu pomohl pres rucni brzdu spolu se ctvrtym a patym prevodovym stupnem v kopci - pritahl jsem brzdu lehce a take jsem s ni brzdil tak, az melo auto problem udrzet otacky a ani prislapnuti nepomohlo.

Mapa sesbiranych bodu:
Obrázek
Body se prekryvaji (s vyjimkou podtlaku nad 0,8 baru, tam se se vsak dostal az pomoci rucni brzdy a vzhledem k malym rozdilum a nedostatku casu jsem se spolehl, ze vypocteny model bude v poradku) Jedine co mi zustava zahadou, jak jsem pro benzin sesbiral body v rozsahu 0,3-0,4 baru. Kdyz jsem jel s nohou z plynu z kopce, tak to bylo na 0,2 ci 0,225 a kdyz jsem jenom lehce prislapl, tak to skocilo k 0,4. Vzhledem k tomu, ze jsem nemel moc casu, tak jsem se rozhodl toto neresit :)

Pro ty, ktere zajima jak vypada muj model, tak tady je:
Obrázek

Nakonec jsem si zapnul adaptace. Toto nastaveni znepristupni nastaveni modelu a pry by nemelo jit pres +/- 20%. Toto nastaveni taktez zastavi sber bodu do mapy pro benzin. Casem kouknu co ty adaptace udelaly .... puvodni model ma byt zobrazen tenkou cervenou carou, tak jsem zvedav.

Doufam, ze to nekomu pomuze :roll:

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 lis 2011 21:50 
Offline
Nováček

Registrován: 03 lis 2011 09:27
Příspěvky: 4
Bydliště: Beroun
Zdar,

tak som to trosku poladil :o)

Obrázek

Obrázek

_________________
Focus I HB, 1.6 74kW ZETEC-SE , r.v. 9/2004, LPG Magic 2


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 184 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz