fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 22 pro 2024 19:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 128 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 05 dub 2011 20:21 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
No ale to mi teď povězte co s tím, obyčejná voda zanáší, destilka odnáší.. :D
Co pívo? To by asi tlakovalo do expansky co :smt102

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 06 dub 2011 07:17 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2008 17:31
Příspěvky: 1228
Bydliště: liberec
pívo zanáší jiný trubky:D

_________________
Toyota Rav4 2.2
Ford Escort MKVI RS2000 Cabrio

dříve:
VW Golf IV 1.9TDI 96kw Sport Edition
Ford Mondeo MKII GHIA combi 1,8TD
Ford Escort 1,8 TD - ghia 66KW
Peugeot 205 GRD - 44KW
Kawasaki KMX 125 - 18KW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 07 dub 2011 08:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
A to se tu ještě (asi) nezačla rozebírat deionizovaná voda.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 07 dub 2011 09:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 lis 2010 14:11
Příspěvky: 69
Bydliště: SVK - Kosice
No zalezi od toho, ze kolko roznych kovov je v celom okruhu v ktorom prudi voda. Staci ze su tam 2 rozne a okamzite bez pridania glycolu (obsahuje kazda chladiaca kvapalina) nastava galvanicka korozia, ktora bez problemov znici za kratky cas material ako je hlinik alebo med.

A to ze akakolvek voda (destilka, demineralizovana, ...) berie do seba nieco z kovu okrem naboja je nezmysel. Samozrejme ak hovorime o pozorovalenych javoch a casticiach. Nejake mikroskopicke ciastocky moze zobrat, ale to ciste prudenim kvapaliny .. nie jej cistotou.
Destilka sa tam pridava iba vdaka jej cistote .. aby sa zbytocne nedostavali do obehu nejake sracky a chemikalie (vodny kamen, chlor..) ktore obsahuje voda z vodovodu.

_________________
Ford Escort RS2000 MKV | PowerFlex kit | Weitec HICON GTN coilovers | 205/40 R17 | INDIGLO Gauges


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 07 dub 2011 10:20 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Řešením by bylo použití obětované elektrody, jako je v boilerech nebo na lodích :o)

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 07 dub 2011 12:57 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Já nad tím už nějakou dobu přemýšlím, co se tu ta debata strhla a nemůžu si pomoct. Jak se vlastně liší obyčejná voda (z kohoutku, potoka, kaluže, atd.) od destilované? Z 99,9% vůbec! Jen neobsahuje nějaké příměsi jako jsou chlorové ionty Cl- (vodovod), různé pevné částečky - prach, hlína, kamenná drť (voda z kaluže) a rpzpuštěné minerály, hlavně CaCO3 (uhličitan vápenatý, náš oblíbený vodní kámen) a trochu občas Fe2(CO3)3 - to když je ta voda trochu rezavá. Všechny tyto příměsi kvalitu vody z hlediska použití jako chladícího média ji ZHORŠUJÍ. Zanáší, tvoří usazeniny, mají abrazivní účinky. mechanicky poškozují.. Mohou zmenšit účinný průřez trubek, chladiče, zhoršit odvod tepla v chladiči (vodní kámen v chladiči funguje jako izolant, teplo z vody musí prolézt přes něj a teprve potom přes kov ven), podobně v motoru... O chemických účincích by se dalo polemizovat, přeci jen toho v té obyč. vodě není tolik, aby se to výrazně projevilo...
Proč...Gumové hadice jsou bez debat, ty dřív prasknou a zteří působením vnějších vlivů a spíš vlastní dilatací a únavou materiálu, než aby je rozežrala blbá voda. Litinový blok...ano, železo ve vodě koroduje, ale zdaleka ne tak rychle jako jen ve vlhku, oxidace železa, naše dobrá známá koroze, nejrychleji působí pouze ve vlhku, za přístupu vzduchu (a ten my v chladícím okruhu z mnoha důvodů nechceme), mnohem rychleji zrezaví motyka, když ji necháte na poli, než když ji zahodíte do potoka..a litin asama o sobě rezaví pomaleji, než motyková ocel. Měděný (resp. spíše mosazný) chladič...Měď koroduje stejně jako ocel, do hloubky, ale mnohem mnohem pomaleji, než ocel...bez debat. No a co ta naše hlava..hliníková.. (k hliníku to má taky dost daleko, čistý hliník je měkký jak bláto, ale to necháme být..) Hliník koroduje velmi snadno a velmi rychle. Bez keců. To známe všichni, na jaře vyndáme na světlo boží naše krásné liťáky, po zimě zašlé až hrůza, pěkně je naleštíme a jak skončíme s posledním, tak by nás trefil šlak myokardu, bo s tím prvním už abychom začali znovu.. Protože už není krásně stříbrolesklý, ale šedý. Hliník na vzduchu velmi rychle oxiduje na Al2O3, oxid hlinitý (a stejně tak ve vodě), který má šedočernou barvu (leštěním ho odstraníme a zbyde na hadře jako černý flek). Proto jsou hliníkové disky lakované, aby na ně nemohl vzduch a ta stříbrolesklost jim vydržela. Ale zpět k oxidu...oxid hlinitý je velmi (!) odolný a chemický stabilní, odolává kyselinám, hydroxidům, je tepelně velmi stabilní a elektricky nevodivý... čili když nám vodní kanálky v hliníkové hlavě prakticky hned po výrobě pokryje, tak o ně opravdu nemusíme mít další starost.. Ještě jedna věc...destilovaná voda se chová malinko schizofrenně. Ona to není úplně čistá voda, jak jsem říkal na začátku. Pouhopouhé H2O. Ona trpí jevem, kterému se říká autoprotolýza vody, kdy se mezi houfem molekul H2O prohání i pár nezbedů H3O+ a OH-. Čili ona ta destilka je tak trochu kyselina i hydroxid zároveň. Ale zdůrazňuju, to je jev téměř zanedbatelný.
Takže co..čistá destilka má na chladící okruh ve své podstatě menší destruktivní účinky, než "voda". Mimochodem i proto, že destilka sama o sobě téměř nevede elektrický proud, nemá co ho tam vést, těch pár H3O+ a OH- nabitých částic toho moc nepřenese. Jen voda s příměsmi a rozpuštěnými solemi je vodivá.
Jenže nic není ideální a jen s čistou vodou si v chladícím okruhu moc nevystačíme, ona tam opravdu díky různým kovům (železo, hliník, měď) vzniká galvanická koroze a to je ten prevít a té je potřeba zamezit..proto jsou součástí směsí, které se dávají do chladičů, i inhibitory koroze atd.. Nehledě na to, že se směs míchá tak, aby nemrzla při 0°C, ale mnohem méně a když už mrzne, aby netvořila souvislý led, ale spíš jakýsi rosol, který motor jen tak neroztrhne.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 18 dub 2011 15:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
Líbí se mi, jak tu řešíte takovou cipovinu jako jestli nalít čistou vodu nebo destilovanou vodu, protože se nám ty auta zvenku rozpadnou dřív než to vyřešíte a mnoohem dřív než by to stihla destilka zevnitř :D

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 18 dub 2011 16:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
Pravda, dokonce c.w.o.k. tam psal něco o náklaďácích a beztak žádnej nemá :roll:

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 19 dub 2011 20:22 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 25 úno 2007 14:23
Příspěvky: 3609
http://www.ford-escort.cz/


Naposledy upravil fonz dne 21 úno 2012 01:59, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 20 dub 2011 19:50 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2008 17:31
Příspěvky: 1228
Bydliště: liberec
zde. píše:
Pravda, dokonce c.w.o.k. tam psal něco o náklaďácích a beztak žádnej nemá :roll:



napsal sem snad něco že nějakej mám??? chtělo by se to naučit číst :smt006 :roll: :roll: :roll:

_________________
Toyota Rav4 2.2
Ford Escort MKVI RS2000 Cabrio

dříve:
VW Golf IV 1.9TDI 96kw Sport Edition
Ford Mondeo MKII GHIA combi 1,8TD
Ford Escort 1,8 TD - ghia 66KW
Peugeot 205 GRD - 44KW
Kawasaki KMX 125 - 18KW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 21 dub 2011 17:29 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
já myslím, že to zde. myslel jako srandu :smt039

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 21 dub 2011 19:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2008 17:31
Příspěvky: 1228
Bydliště: liberec
já vim jak to zdeněk myslel. 8)

_________________
Toyota Rav4 2.2
Ford Escort MKVI RS2000 Cabrio

dříve:
VW Golf IV 1.9TDI 96kw Sport Edition
Ford Mondeo MKII GHIA combi 1,8TD
Ford Escort 1,8 TD - ghia 66KW
Peugeot 205 GRD - 44KW
Kawasaki KMX 125 - 18KW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 05 lis 2011 22:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Já podle nálepky na nádržce chladiče mam napsáno
50% nějaké fordí kapaliny (nechce se mi to tam teď jít hledat)
50% (obrázek vodovodního kohoutku)

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 07 lis 2011 08:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Ten symbol vodovodního kohoutku s hodnotou 50% je vidět i na etiketách nádobek s originální kapalinou FoMoCo. Na ředění používám ale vždycky destilku.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 07 lis 2011 22:00 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 14:07
Příspěvky: 3137
Bydliště: kousek od Dvora Králové nad L.
přesně jak píše Standa, na ředění vždy destilku

_________________
lubak
Escort RS 2000
POZOR !!! - všechny nové vozy(např.Focus,Mondeo, S-Max, Kuga, Transit, Custom) za exklusivní ceny (více info SZ nebo e-mail)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 17 lis 2011 02:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2011 23:38
Příspěvky: 250
Bydliště: Praha 9
Jak jsem již vyčetl, Ford užívá růžovou chl.kapalinu.
Nevím jaká tam je, zjistím zítra.
Pokud budu mít zelenou (modrou), doplním takovou.
Pokud budu mít růžovou, dá se koupit jen u Forda? Nebo mohu koupit klasiku červenou K12?

_________________
Ford Escort 1,8 D SEDAN 1996 43kW!
Ford Escort 1,6 kombi 1996 KONEC - musel jsem ho prodat... :-(
Ford Escort 1,8 kombi 1995 prakticky konec klima okna


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 09 zář 2013 03:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2011 23:38
Příspěvky: 250
Bydliště: Praha 9
Není i výpušťák na bloku motoru?

Rád bych to vypustit všechno, kapalina = rezavá voda. :(

_________________
Ford Escort 1,8 D SEDAN 1996 43kW!
Ford Escort 1,6 kombi 1996 KONEC - musel jsem ho prodat... :-(
Ford Escort 1,8 kombi 1995 prakticky konec klima okna


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 09 zář 2013 06:33 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Udělej proplach vodou a je to...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 09 zář 2013 13:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2010 23:12
Příspěvky: 177
Bydliště: Praha 13
proplachnout s vyndanym termostatem 3x obycejnou vodou, posledni proplachnuti destilovanou vodou, tu pak vylejt a naplnit 50 na 50.

_________________
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW - 206000km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna chladící kapaliny
PříspěvekNapsal: 09 zář 2013 16:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 13:40
Příspěvky: 1730
Bydliště: Praha 9
Naopak napustit vodou, nechat vrčet motor aby to kolovalo přes pumpu.

_________________
Focus RS Mk1 252 HP @ 324Nm
Escort Mk7, 1.8 96kW RQB

"Why is your car randomly reving up while idling at the traffic lights?"

"That's the Zetec kicking in..."


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 128 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz