Zdravim tomine,
potrebuji objasnit nasledujici nesrovnalosti jak jsou urcite hodnoty interpretovany ve fordiag. Porovnaval jsem nasledujici:
1. pristroje vs osciloskop u hodnoty LOAD
2. osciloskop vs dlouhodobe adaptace v adaptacni tabulce
pouzil jsem verzi 1.21.19. Vycital jsem z auta Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS), 2005. Chtel jsem overit mou teorii o tom, ze pri provozu na LPG je smes pri sundani nohy z plynu chuda jinak je v poradku. Coz jsem vypozoroval z pristoju. Zarazelo me vsak, ze v pristrojich byla pri bezne zatezi dlouhodoba adaptace kolem 0% a ne ty hroziva cisla co jsem videl v tabulce adaptaci (tehdy tam bylo i -25%), load se v pristrojich pohyboval nekde kolem 20%.
add 1/ pristroje vs osciloskop u hodnoty LOADV zalozce pristroje mi load nepresahl hodnotu 30%, bezne se tocil mezi 15-22%. Zato kdyz jsem si dal load v osciloskopu, tak jeho prubeh byl uplne jiny, pri zatezi tam byly hodnoty od 40% vyse, ve spickach dosahovaly i pres 70%. Porovnaval jsem to na profilove podobnych trasach.
add 2/ osciloskop vs dlouhodobe adaptace v adaptacni tabulceTakto vypadaly vyctene adaptace:
V osciloskopu jsem za celou dobu nezaznamenal u veliciny KAMRF1 hodnotu nizsi nez -14%. Motor jsem tocil do 2.500 otacek a ani tech +5% jsem tam nevidel, maximum bylo nekde na 3%. Nejvetsi rozdily osciloskopu vuci adaptacni tabulce jsou prave u loadu 12,5% a 25%.
Na zaklade vyse uvedeneho by me zajimalo kde je tedy pravda. Bohuzel nevim jaky load je pro auto bezne, ale rad bych uveril, ze diky "dostatecnemu vykonu" se motor nudi
. Rad vedel i pravdu o bohatosti smesi.
Jeste jeden OT - si vsiml, ze se mi pri pridani plynu (slusnem pridani, zadna cihla na podlahu) se celkem casto cervene rozsviti IMRC v pristrojich. Dela to dokonce i pri velmi lehkem prislapnuti, napr na dalnici me ceka mirny kopecek a tak v jeho zacatku lehce pritlacim plyn abych udrzel otacky.