fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 20 srp 2012 09:49 
Offline
Forďák

Registrován: 07 lis 2011 21:42
Příspěvky: 241
Bydliště: Trutnov
ok vyzkouším a myslíš že by to mohl dělat taky ten zapalovací modul ? mám doma náhradní tak by na zkoušku asi nebyl problém..

_________________
Ford Escort 1,6 66kw r.v 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 srp 2012 13:23 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Tak to by bylo asi ideální, když to nebude chtít čapnout tak přecvakat konektor s vysokonapěťovými kabely na ten druhej a hned ho zkusit natočit.

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 srp 2012 14:38 
Offline
Forďák

Registrován: 07 lis 2011 21:42
Příspěvky: 241
Bydliště: Trutnov
zkusím a uvidíme :) dneska jsem taky spozoroval že v tomdle vedru pres 30 stupnu kdyz jsem s autem pres 2 hodky nejel a prijdu a natočím tak otáčky vylitnou na 1000 a hned bez plynu spadnou.. druhy start uz musim hodne s plynem a chytne se..

_________________
Ford Escort 1,6 66kw r.v 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 srp 2012 18:20 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Pak bych ten zapalovací modul vyloučil, poněvadš jsem původně myslel, že pokud je horkej tak nechytne vůbec, jedině až trochu vychladne. Tohle bych spíš viděl na složení směsi. Zkus si při startování teplýho motoru čuchnout k vejfuku, jestli nesmrdí nespálený benzín, jestli se to neuchlastává...

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 srp 2012 19:14 
Offline
Forďák

Registrován: 07 lis 2011 21:42
Příspěvky: 241
Bydliště: Trutnov
tak jsem vymenil cívku.. otočím klíčkem slyším čerpadlo a nastartuje v poho..
trošku tomu dávám na volnoběh at se zahreje
chcipnu a otočím klíčkem a čerpadlo neslyším
a nenatočím ani za nic :D další diagnostika ? :D ještě bych mohl vyzkoušet svíčky jestli tam nemám náké studené.. protoze v zimě nebyl zadny problém.. nebo ja uz nevím..

_________________
Ford Escort 1,6 66kw r.v 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 srp 2012 19:36 
Offline
Forďák

Registrován: 07 lis 2011 21:42
Příspěvky: 241
Bydliště: Trutnov
tak mi to nedalo šel jsem dolů a otočil do druhý polohy a furt žádný zvuk od čerpadla, pak ještě jednou a nic, pak jsem otočil jeste jednou a ozvalo se pípnutí od čerpadla a natočil jsem. Někdo náky nápady ? :D Mohlo by to být relé čerpadla nebo přímo čerpadlo v hájí ? bo jdu špatným směrem ?

_________________
Ford Escort 1,6 66kw r.v 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 srp 2012 19:38 
Offline
Forďák

Registrován: 07 lis 2011 21:42
Příspěvky: 241
Bydliště: Trutnov
martin993 píše:
tak mi to nedalo šel jsem dolů a otočil do druhý polohy a furt žádný zvuk od čerpadla, pak ještě jednou a nic, pak jsem otočil jeste jednou a konečně slyším čerpadlo a natočil jsem. Někdo náky nápady ? :D Mohlo by to být relé čerpadla nebo přímo čerpadlo v hájí ? bo jdu špatným směrem ?

_________________
Ford Escort 1,6 66kw r.v 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 srp 2012 22:08 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Tak tohle přesně měl kámoš cca před půl rokem. Nakonec jsem vzal gumovou zednickou palici, zvednul zadní sedačku a pěkně zabouchal. na nádrž u čerpadla. Přidíralo se mu čerpadlo a když měl ohřátý motor, chcípal mu na křižovatkách. Tahle procedura pomohla cca na měsíc, pak koupil na aukru nové. To by mohlo být ono ;)

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 srp 2012 00:12 
Offline
Forďák

Registrován: 07 lis 2011 21:42
Příspěvky: 241
Bydliště: Trutnov
prave me to nechcipá max při ohřátem trochu haprují otáčky jinak to spíš nechytá ohřáté :) zkusím relé čerpadla, pročitit konektor k čerpadlu, pak kdyžtak pojistkovku a při nejhorším vemu nake čerpadlo no :)

_________________
Ford Escort 1,6 66kw r.v 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 srp 2012 07:05 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Ideální by bylo připojit na čerpadlo analogový (nebo alespoň digitální) voltmetr a sledovat ho při zapínání klíčku. Jestli ukáže výchylku 12V a čerpadlo nezabzučí, je to jasné a s klidem můžeš koupit jiné. Kamarádovi se to dostalo až do té fáze, kdy mu to na křižovatce chcípalo a ráno to nemohl nahodit vůbec. Když jsem mu to spravoval, tak jsem došel postupně voltmetrem až k čerpadlu (kdybych blbec začal opačně, tak jsem si ušetřil hledání), které se už po klíčku ani neotočilo.

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 srp 2012 15:26 
Offline
Forďák

Registrován: 07 lis 2011 21:42
Příspěvky: 241
Bydliště: Trutnov
Tak nový poznatek po výměně relé a vytáhnutí z pojistkovky jakesiho drátu co připomíná napojení sluchátek do mobilu :D zatím se mi nestalo že by nezabzučelo čerpadlo nebo necvaklo relé a přesto jsem jsem teplý start měl špatný. Nastartoval jsem a bez přidání plynu vylitly otáčky cca na 900 a hned spadly takhle asi 3x.. nekdy i s pomocí plynu a pak na po 4 uz to s plynem šlo. Moje poznatky - mohly by to dělat svíčky nebo volnoběžný ventil který po ohřátí což je stejně asi blbost se neudrží a hned auto zdechne ? :D díky za rady ! :D

_________________
Ford Escort 1,6 66kw r.v 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 srp 2012 19:39 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Pokud Ti to napoprvé teplé nechytne, tak zkus před teplým startem jen otočit klíčkem na kontrolky (třeba 5vteřin) aby zabzučelo čerpadlo (natlakovalo) a takhle třeba 4-5x a pak to zkus bez plynu nastartovat. Když to chytne v pohodě, je někde přicpaná benzínová cesta a nebo čerpadlo sice poslechově bzučí, ale už je přidřené a nemá dostatečný výkon.

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 srp 2012 08:23 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Tak aby jste si nemysleli a já to neměl tak jednoduché - špatné studené starty jsou zpět :lol:
Ne teda v takové míře, ale občas se motor zakucká (zhoupne k cca 300ot) a pak se vytáhne zase na volnoběh. Jednou se zatím stalo, že když manželka otočila hned na polohu startování tak to chcíplo, jinak ne. Předpokládám, že jsem benzínové cestě připravil výměnou palivového filtru trochu danajský dar - nyní je cesta průchodnější a původní zanesený filtr už fungoval tak trochu jako zpětný ventil a držel benzín mezi lištou a filtrem. Nyní, po výměně nejspíš horší zpětný ventil v čerpadle už neudrží tlak a jsem tam kde jsem byl...akorát je mi divné, že to pár dnů po výměně nedělalo. Jako by si ř.j. na něco zvykla? Ale studené starty (když je studená lambda) se podle adaptační tabulky neřídí, nebo se pletu? Od výměny filtru jezdím klasiku na LPG, tzn. na benál jen starty.

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 srp 2012 12:31 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
A co tak na zkoušku na hadičku narvat něco takového?- http://www.zbozi.cz/action/10012/clickt ... vtxMlwIA==
Omezilo by to padání paliva a za pár korun by odhalilo, jestli to je tím. :smt006

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 27 srp 2012 12:43 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Miki, zkoušel jsem zpětný ventil z brzdového posilovače Favorita a ten se rozthnul a málem jsem zapálil auto :? Jinak prodává se přímo zpěťák na benzín, je hliníkový takže nehrozí roztržení. Ale Nechápu, proč to cca týden startovalo normálně a už to zase blázní...
Pořád nevím, kterým směrem se ubrat, není to totiž pravidlo a dost to závisí na okolní teplotě - v zimě mi to startovalo jak víno, teď po výměně filtru, když bylo venku po ránu 20´C tak taky na první drc a tak chci prověřit ještě jednou TMAP, připadá mi to, že nedokáže ukazovat mezi cca 20´C a nulou. A taky je dost divný, že na volnoběh při ohřátém motoru mi ukazuje 60´C v sání, kdežto třeba na videu co má vojbarz na youtube, tak mu při ohřátém motoru ukazuje tak 25´. Potřeboval bych, kdyby někdo udělal třeba jen printscreen budíků, když přijede s rozhicovaným motorem na 90´C a výš, kolik mu bude ukazovat budík teploty vzduchu. Vojbarz tam sice nemá 90 ale 70, nicméně tou dobou mě už to leze dost nahoru...

EDIT: problém jsem s tím měl už dříve, tady pár printscreenů od Deklíka, když jsme řešili prasklou hadici odvětrání klikovky :arrow: http://imageshack.us/g/39/jesterka3.jpg/

EDIT2: Kolega mi půjčil měřící přístroj s tenkou sondou pro měření teploty. Ohřál jsem motor na 100'C a zasunul sondu do sání, střídavě na dvou místech. Přístroj ukazoval 30-31'C. Tou dobou už fordiag přes 50...
Tmap je vyčištěný, zřejmě mu to nepomohlo, na volnoběh je stále chudá směs. Je možné, že se při ježdění vytvoří adaptace na volnoběh kdy si řj kvůli "vysoké" teplotě nasávaného vzduchu stahuje bohatost směsi do chuda a pak to studené nechce chytnout? Jede to podle adaptací než se ohřeje lambda nebo to jede nějak naslepo ?

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2012 00:14 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kdyz je motor studeny tak se adaptace neupravuji, ale ty jiz vybudovne se POUZIVAJI.
Dokonce i pri samotnem startovani se pouziva nektera bunka. Nevim jestli volnobezna, nebo jina.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2012 07:24 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Díky. To by znamenalo, že hodnota v buňce pro volnoběh (ať už je to buňka pro volnoběh nebo z tabulky) se tvoří hlavně při stání v kolonách, na semaforech a podíl tvorby při studeném startu je tedy minimální. Vzhledem k tomu, že se mi na netu nepodařilo najít nějakou relevantní informaci, jaká by měla být teplota v sání při různých situacích (resp. nikde z toho mála informací nebyla uváděna teplota nad 40´C), objednal jsem tmap nový. Chtěl jsem se ještě zeptat - bude lepší při výměně tmapu vymáznout adaptace nebo je nechat, ať se sami přetvoří?

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2012 09:12 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Já bych je smazal.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2012 11:04 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Yeshterr píše:
Díky. To by znamenalo, že hodnota v buňce pro volnoběh ... a podíl tvorby při studeném startu je tedy minimální.

Pri zadnem startu, a obvzlast ne pri studenem, se zadna adaptacni bunka nemeni. Jen se cte a pouziva se pro vypocet davky. Adaptace se zacnou menit az kdyz:
- teplota dosahne XX st.
- ubehlo XX sekund od startu
- teplota vzduchu je v rozmezi XX-YY
atd.
Taky bych je smaznul, ale oboji by melo zafungovat bez vetsich problemu. Pokud se to tedy nezkomplikuje plynem :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2012 13:07 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Plyn je v snad v pohodě, ale bůh ví, byl seřizovaný podle nynějších hodnot. Já to napsal trochu nesrozumitelně. Měl jsem na mysli ten stav, kdy po startu už je lambda ohřátá, voda skoro taky a tmap ještě neukazuje úplné nesmysly. On totiž ve výchozím stavu ukazuje dobře, když je motor studený, takže jak voda, tak venkovní teploměr a tmap ukazují +-1 až 2´C stejně. Po dosažení cca 30´C v sání to jde ale dost rychle nahoru. Měl jsem ještě podezření na neustále otevřený egr. Takže jsem měřící sondu zasunul za klapkou do sání místo přímazu lpg, který mám navrtaný shora do sání v místech, kde je z boku přívod od egru. Ale jak už jsem psal, pořád cca 30´C a na budíku Fordiagu už to lezlo přes 50. A 20´C už je celkem slušný rozdíl, ne?

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz