Abberon píše:
Pán Jozef,
tušil jsem, že to někdo sežere i s navijákem...
Znal jsem jednoho od Šíravy, také Jozef... A také minimální smysl pro humor... Co se měničů týká, nemyslím, že potřebuji cokoliv studovat, zabývám se jimi profesionálně, byť na jiné výkonové úrovni... Zato Vám by neuškodilo zjistit si co je parametr Vf v parametrech usměrňovací diody... Ať už Schottky, křemík nebo Selen
, než začnete tvrdit, že ztráty nejsou...
Dá se říci, že základy k novému typu baterie jsou položeny...
Za a: víme co chceme, což je baterie se střídavým napětím...
b: nikdo Vám nemůže upřít, že jste to byl právě Vy, kdo navrhl 50Hz jako kmitočet této baterie... Gratuluji...
c: detaily, jako fyzická velikost a napětí nejsou v tomto okamžiku důležité...
d: problém s paralerním zapojením střídavých článků je identifikován a bude řešen později... (Nutnost sfázování, aby se nám tam sínusovky netloukly, že?)
K Vašemu druhému příspěvku v této diskuzi...
Pane!
Nechápu Váš posun v myšlení... Nejdřív ten vynikající nápad s 50Hz a teď páru... Století páry je dávno za námi!!!! Navíc, máte představu co by to stálo? Podívejte se co stojí benzín... A Vy by jste chtěl uran
Abbe, glidernet.com
Pán abberon,
pri čítaní vašich príspevkov sa zamýšľam nad tým, či ste mäsiar alebo predavač. Stále tu spomínate straty pri usmernení a popisujete, že sa meničmi zaoberáte profesionálne. V tom prípade mi, prosím, zrátajte, koľko % energie sa "vykúri" cez mosfety a cez diódy... A vezmite do úvahy menič so sínusovkou, tam mosfety "kúria viac, ako pri obdĺžniku.
S tou batériou na striedavý prúd to snáď nemyslíte vážne, rovnako ako autorka so zásuvkami. Lebo ak hej, potom Vám musím prezradiť, že pracujem na ponožkách s peltiérovým článkom, aby mi v lete chladili chodidlo, Vám by sa zišla taká peltiérová šatka, aby ste tiež "nepotili" takéto blbosti.
S tým zvýšením palubného napätia - uvažovalo sa o tom, ale zrejme to nikam nepovedie.
Odkaz pre všetkych fanúšikov 230V rozvodu v aute: je to nezmysel a neekonomický. Dnes sa na trhu dá kúpiť pomerne všetko vybavenie na napájanie 12VDC, popr. 24VDC a meniče sú vlastne na nič.
Pre tých, ktorí mi budú oponovať - vyzývam vás, aby ste uviedli jeden príklad, aké zariadenie sa nedá napájať v aute, ale zároveň je potrebné! Choré nápady ako holiaci strojček, depilátor, fén a pod. nepríjmam, pretože auto je auto, kúpeľňa je kúpeľňa.
Otázka na andreu: ***SMAZÁNO*** Uvažovali ste nad 3F rozvodom? Predsa len, ak budete chcieť zriadiť strojovňu výťahu vo forde, alebo pripojiť sústruh, budete zbytočne prerábať celú inštaláciu. A navrhujem EPS a auto riadne prizemniť