fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 19 zář 2013 13:49 
Offline
Forďák

Registrován: 07 led 2013 16:23
Příspěvky: 66
Bydliště: Krkonoše | Praha
tomin píše:
Ty adaptace si po oprave hadice mazal ? Pokud ne, tak bych rekl ze je tech km jeste malo.

Mazal , teda pokud se odpojenim baterky na cca 10 minut smazou.

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 19 zář 2013 17:35 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Na Duratecu musi jit smazat i ve Fordiagu. Nesli ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 19 zář 2013 19:43 
Offline
Forďák

Registrován: 07 led 2013 16:23
Příspěvky: 66
Bydliště: Krkonoše | Praha
tomin píše:
Na Duratecu musi jit smazat i ve Fordiagu. Nesli ?

Urcite by sli, ale ja se na ForDiag dostanu jen pres kamarada. Takze jsem volil variantu reset ECU odpojenim baterky, s tim, ze chvili pojezdim a az bude prilezitost, tak zas kouknu na adaptace...

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 21 zář 2013 20:58 
Offline
Forďák

Registrován: 07 led 2013 16:23
Příspěvky: 66
Bydliště: Krkonoše | Praha
Tak pridavam video jak to vypada pri studenym startu. http://youtu.be/NTV6LwNGazk
Motor vyskoci na cca 1500 ot. a pak spadne na 500, pak to parkrat zakolisa a ustali se to. Pred tim ustalenim je slyset takovej zvuk jako kdyz servo pohne s nejakou klapkou (na videu asi neni slyset), ale netusim co by to mohlo byt. Cely start provazi to docela neprijemne mechanicke zvuky, ktery nejsem schopnej urcit. Pri dalsim startu se to chova celkem normalne (roztoceni na cca 1500 a pak rovnou pokles na nejakou rozumnou hodnotu podle teploty motoru). Jeste mam v planu proverit TMAP - predevsim teplotu nasavanyho vzduchu pri tom studenym startu. Uz jsem to jednou zkousel pri ohratym motoru a teplota mi prisla v uveritelnych mezich (stojici auto pomerne vysoka, pri jizde se vice blizila venkovni teplote), ale uvidime.

Poradi nekdo kde hledat problem? Diky

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 22 zář 2013 11:16 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Tenhle problem se tu uz nekde probiral - hledej Duratec studeny start

Tohle znas: (viz. http://www.bba-reman.com/content.aspx?c ... _solutions)
+ jakou verzi sw mas v jednotce ? posledni ?

Ford Mondeo 2001 1.8 2.0 2.5 Duratec engine

Problem: When the vehicle is left for a period of time, it is very hard to start.

Solution: Common symptons are the engine will turn for a number of seconds before firing and will then idle rough. The most likely cause is a lack of fuel pressure from the fuel pump module. Carry out a fuel pressure check with the engine at idle and then ten minutes after switching the engine off. The pressure should be:

4 cylinder 1.8 2.0 380 kPa (3.8 bar 55 Psi) +/- 5% at idle and greater then 250 kPa (2.5 bar 37 Psi) after ten mins.

V6 2.5 450 kPa (4.5 bar 65 Psi) +/- 5% at idle and greater than 320 kPa (3.2 bar 46 Psi) after ten mins.

If the fuel pressure is low, check the fuel filter. If this is ok, a revised and updated fuel pump should be fitted. The revised fuel pump module has been fitted since 09/2001

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 22 zář 2013 16:25 
Offline
Forďák

Registrován: 07 led 2013 16:23
Příspěvky: 66
Bydliště: Krkonoše | Praha
Sw mam i podle autorizovanyho servisu posledni. Na tenhle problem jak posilas jsem nekde uz narazil, ale nejak jsem si rikal, ze to asi nebude ono, protoze vylozene problem s nastartovanim jsem nikdy nemel, ale smysl by to davalo, takze to proverim.

Zeptam se hloupe. Jde nejak jednoduse zmerit ten tlak paliva nebo to musi udelat servis? Docetl jsem se, ze nektery Fordy maji na palivovy liste na to ventilek a pak to jde zmerit obycejnym manometrem treba na kola. Na svym aute jsem nic takovyho nenasel. Pripadne je snazsi proste vymenit pal. filtr? To by melo byt celkem snadny a filtr tolik nestoji.

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 30 zář 2013 12:53 
Offline
Forďák

Registrován: 07 led 2013 16:23
Příspěvky: 66
Bydliště: Krkonoše | Praha
Adaptace po cca 600 km byli misty jeste horsi (max. 23.45 pro 50% load) nez pred vymenou hadice odvetrani klikovky, tak jsem preventivne vymenil palivovej filtr. Zadnej velkej rozdil v chovani auta to neudelalo, tak predpokladam, ze v adaptacich to casem taky nebude velkej rozdil. Jeste je dnes vyctu, ale bude to jen po najeti cca 150 km. Subjektivne mi prijde, ze auto jede lip po smazani adaptaci. Casem zacina byt ve strednich otackach takovy linejsi. Mohl by to zpusobovat MAP? Teplota v sani sedela rano s teplotou venku +- stupen, takze to je asi v poradku. TPS senzor vypada dobre. Mel jsem ho i na klasickym osciloscopu. Jednotka spravne hlasi zavrenou, otevrenou a plnou klapku. Lambda kmita celkem svizne (muzu pripadne zmerit i nejaky casy).

Prikladam nejaky screenshoty (mereno na stojicim aute), co si o tom myslite?

Dle meho nazoru ty prubehy nejsou vylozene spatne, ale oproti tomu co jsem nasel tady http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=70&t=33128&hilit=tmap&start=40 se mi ten map zda jinak fazove posunutej s polohou klapky a otackama motoru, ale nevim jak by to melo vypadat spravne...

Tady ma foru i na http://www.talkford.com jsem nasel, ze vymena TMAPu nekomu pomohla na podobny problemy (oscilace pri studenym startu, sem tam drobne nekultivovanej chod). Dal se mi od zacatku zda, ze to auto ma takovou linou odezvu na plyn, ale bohuzel s jinym duratecem 2.0 jsem nejel, takze to muze bejt jen pocit. Taky na neutral poradne nejde drzet konstantni otacky - na prvnim grafu to je videt. I pri trose plynu se motor postupne roztaci az k cca 3000 ot./m.

Obrázek
Obrázek

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 30 zář 2013 19:19 
Offline
Forďák

Registrován: 07 led 2013 16:23
Příspěvky: 66
Bydliště: Krkonoše | Praha
Tak nevim, adaptace jsem po vymene palivoveho filtru smazal a ted po ujeti cca 150 km to vypada takhle pekne. Je to cim dal horsi. Uz nevim co by to mohlo byt. Asi zkusim vymenit ten TMAP. Obrázek

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 30 zář 2013 20:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jeste pred nakupem TMAPu bych zkusil jezdit s odpojenym. Nevim jestli si bez tmapu bude delat adaptace, ale pokud ano, mohlo by to byt voditko.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 02 říj 2013 10:27 
Offline
Forďák

Registrován: 07 led 2013 16:23
Příspěvky: 66
Bydliště: Krkonoše | Praha
Dobrej napad. Je to docela zajimavej experiment. Bohuzel nevim jestli se z toho daji delat nejaky zavery. Adaptace se netvori. Auto jede celkem normalne. Ma mnohem lepsi odezvu na plyn - zatizeni je asi primo od TPS. Jen je znat, ze pri zmenach rezimu neni chod tak hladkej - napr. pri ubrani plynu to cukne, pri razeni a pod.

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 02 říj 2013 10:49 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
chobot píše:
...Ma mnohem lepsi odezvu na plyn - zatizeni je asi primo od TPS.

Taktak. A ted jde o to, jestli to "mnohem lepsi" uz je o tolik lepsi, ze se da rict ze s MAPem to proste bezi spatne. :-) Pak to bude v tom MAPu.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 02 říj 2013 23:46 
Offline
Forďák

Registrován: 07 led 2013 16:23
Příspěvky: 66
Bydliště: Krkonoše | Praha
Jeste nevedel bys jaky PIDy pro EGR jsou funkcni pro moje auto? Chtel jsem kouknout jestli je pri studenym startu EGR zavrenej, ale nejak jsem nenasel zadnej PID co by neco ukazoval, krome EGRMDSD. Zkousel jsem to na nastartovanym studenym motoru, je mozny, ze to treba bude neco ukazovat jedine kdyz je EGR aktivni? Neco jsem nasel ve ForDiag foru, ale nic mi to neukazovalo http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?f=10&t=116. Diky

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 03 říj 2013 12:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jednoduse - otevri si seznam PIDu a do policka pro hledani vepis "EGR". Pak vse co je zelene ...

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 03 říj 2013 14:28 
Offline
Forďák

Registrován: 07 led 2013 16:23
Příspěvky: 66
Bydliště: Krkonoše | Praha
Hmm, tak to bude asi chyba nekde u me, presne tak jsem to zkousel a protoze jsem nepochodil tak jsem zkousel i cerveny PIDy s EGR v nazvu a nic. Zkusim to znovu. Je mozny, ze ten seznam supported PIDu uplne presne nesedi? Zdalo se mi, ze obcas neco cervenyho funguje a zelenyho naopak ne (myslim, ze to bylo okolo volnobeznyho ventilu).

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 03 říj 2013 18:40 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Nemelo by nastat. Navic - seznam podporovanych PIDu se vytvori (vzdy pro danou verzi programu)
jen jednou. Pak uz program natahuje vzdy seznam z disku a ecu se uz nevyptava.
Pokud ten seznam chces pro jistotu vygenerovat znova, staci smaznout soubor PidsStat.dbf
ve slozce %appdata%\Fordiag. (pri ukoncenem programu)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 05 říj 2013 18:42 
Offline
Forďák

Registrován: 07 led 2013 16:23
Příspěvky: 66
Bydliště: Krkonoše | Praha
Diky, nechal jsem vytvorit seznam PIDu znovu a nespis to bylo tim, ze opravdu jedinej PID co vraci nejakyho hodnoty o EGR je EGRMDSD. Podporovany by meli byt jeste EGRVP_V, EGRDP_V vraceji tu samou konstantni hodnotu 1.49902. EGRMC, efmflg, EGRSTAT vse stale nulove. PID EGRMDSD vypada, ze se nejak hejbe pri jizde v zavislosti na zatizeni, takze asi ok, ale chtelo by to nejakou referencni hodnotu. Nevi nekdo jestli ma tenhle motor snimac prutoku (tlaku) pres EGR? Nebo ECU ten prutok nejak dopocitava z ostatnich senzoru? Takze tesnost EGR neni mozny overit pres diag a budu to muset jedine rozebrat... Nejak nemam schemata v TISu, asi blba verze.

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 05 říj 2013 18:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
schemata
http://www.fordiag.cz/docs/duratec/mondeo%202004%201.8%20_%202.0%20duratec%20eec%20schema.pdf
Nekde v pulce "EGR stepped motor".
Vypada to ze to nema zadnou zpetnou vazbu. Jen +12V do krokoveho motoru a pak 4 vystupy do ECU (asi 4x samostatne civky). V tom pripade, pokud by se zadrhaval, ECU o tom nebude vedet.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 07 říj 2013 09:32 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Už je to nějakou chvíli, co jsem s Duratecem 2.0 jezdil, ale protože se mi jeho chod se zapojeným EGR nelíbil, tak jsem ho odpojoval tím styem, že jsem elektrickou část - motorek s čidly - nechal zapojenou, ale odšrouboval jsem ho od zbytku ventilu. Čili EEC si vesele cvrlikala s motorkem, ale EGR zůstavalo zavřený. Trochu to haprovalo na emisích, ale jinak motor měl kultivovanější chod. Když jsem jen odpojil konektor, tak se kontrolka motoru rozsvítila téměř okamžitě. S tou mou obezličkou až po nějaké chvíli, s tím že chyba říkala práv+ě něco o EGR flow - čili usuzuji, že u Duratecu opravdu v EGR potrubí nějaké tlakové čidla jsou. (Jestli je v rámci faceliftu neodstranili, já měl mk3 mondeo před fl).
chobot - ze zvědavosti, kontroloval jsi hadičku odvětrání klikovky? Je k ní příšerný přístup, ale ráda praská a falešný vzduch pak dělá pěkný pestvo ;-) Vířivé klapky taky ok?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 07 říj 2013 12:35 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Taky to muze kontrolovat jen s pomoci MAP sensoru. Pozna tam mirne zvyseni tlaku po otevreni EGRu.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Volnoběh Mondeo Duratec
PříspěvekNapsal: 07 říj 2013 12:39 
Offline
Forďák

Registrován: 07 led 2013 16:23
Příspěvky: 66
Bydliště: Krkonoše | Praha
Wizzy píše:
chobot - ze zvědavosti, kontroloval jsi hadičku odvětrání klikovky? Je k ní příšerný přístup, ale ráda praská a falešný vzduch pak dělá pěkný pestvo ;-) Vířivé klapky taky ok?

Jj, kontroloval a vymenil - byla tam prasklina cca 3 cm. Pristup opravdu desnej :D Ohledne virivejch klapek auto mam po druhym faceliftu, kde uz by mely byt bezproblemovy. Zkousel jsem test podle http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Inlet_Manifold_Fault_-_Duratec - pri odpojeni podtlakovy hadicky ze predu na sani mezi 2 - 3 valcem by melo ustat rachtani. U me to zadnou zmenu ve zvuku neudela, tak doufam, ze jsou ok, ale jinak jsem je nezkoumal. Tvy postrehy ohledne EGR zvazim :) Vymenil jsem o vikendu TMAP, problem se studenym startem to nevyresilo, tak uvidim co na to adaptace casem a pripadne zkusim neco dalsiho...

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz