fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 10 lis 2024 21:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 184 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 29 říj 2012 16:07 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Pri brzdeni motorem to chude byt ma - je to zadouci. Dulezite ale je, ze by pri tom mela byt otevrena smycka.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 lis 2012 10:13 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Takže uběhlo dvanáct dnů, studeného i teplého startování od předělání překonání PCV systému. Nyní je "odfrk" karteru vyveden do atmosféry a původní vstup do sání zaslepen. Auto bez vyjímky chytá naprosto "nadrc", max. se občas, ale fakt jen občas zaklepal motor, nicméně si to elektronika dorovnala.
Takže jsem si řekl, že zkusím vyčíst adaptace a dát do osciku krátkodobou adaptaci a napětí lambdy před katem, jak jste mi radili. Napětí lambdy mi tedy osciloskop nezobrazuje, je vidět jen jakási tečka, kmitající u vertikální osy vlevo (označil jsem zelenou šipkou). Adaptace jsou na volnoběh celkem vyrovnané, první je běh cca 10 min. na benzín, poté printscreen adaptací, přepnuto plyn, printscreen osciku, po deseti min. printscreen plynu.
Motor jezdí pěkně, nevynechává, nepřišel jsem na žádné místo, kudy by mohl sát falešný vzduch, až na tu netěsnou vzduchovou klapku - ale to by si měl dorovnat snad volnoventil? Lambda stále lítá hodně líně od nuly do cca 800mV.
Nevíš Tomine, jestli se s různými facelifty do mondea nemohly dávat různé verze sw. ECU a ta verze 1.23.06 to může u mne vyčítat divně? Už mě nenapadá co by to mohlo způsobovat. Nicméně krátkodobá adaptace mi nepřipadá, že by se nějak dramaticky vykláněla při změně druhu paliva a dlouhodobé adaptace v tabulce na volnoběh nějaký extra rozdíl taky nevykazují. Dokuď se mi nerozsvítí kontrolka motoru, tak to řešit nebudu, takže jen spíš jako zajímavost, kdyby Vás něco napadlo :wink:

Benzín
Obrázek

Přepnuto na plyn - v místě kurzoru. Vego je jen tečka označená šipkou.
Obrázek

Plyn
Obrázek

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 lis 2012 14:19 
Offline
Nováček

Registrován: 09 bře 2009 17:22
Příspěvky: 9
Bydliště: Praha
B je spravne.

_________________
Ford Sierra 2.0i DOHC 4x4 rv.90 kombi LPG
Ford Sierra 2.0i cosworth rv.90 4x4
Ford Mondeo 2.0i rv.99 kombi


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 lis 2012 14:20 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Jo, už jsem si to taky ověřil, dík :wink:
Radši jsem to smáznul, aby to nebylo zavádějící. Pro ostatní - řešil jsem, jaké napětí na lambda sondě udává kolik obsahuje směs kyslíku. Správně tedy nižší napětí - chudá směs, vyšší napětí - bohatá směs. Pěkně jsem se v tom zamotal :oops: :lol:

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 pro 2013 01:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
zdarec borci, také jsem se stal majitelem sekvence LPG Magic, ale bohužel, borec co mi to dělal, tak mu rupla hadice pod EGR a motor tak nějak cucá falsifikát. Zítra se to budu snažit vytěsnit, ale co mi to udělá s plynem??? Bude potřeba znovu překalibrovat plynovou ECU? Adaptace teď budou asi dost šílený...
Jo a kdyby někdo věděl jak nastavit vstřiky budu vděčnej, kupoval jsem tříletej systém a někdo se v jednom railu hrabal - nejsou na něm plomby, takže má k tomu někdo info? Myslím, že se tím nastavuje celkový zdvih pístku - takže to asi bude mít co dočinění s délkou vstřiku, ale to jej jen moje doměnka.
Poznám nějak chudou/bohatou směs LPG bez adaptací?
Díky za každou radu :wink:

EDIT: koukal jsem na USB interface pro tento LPG systém a je tam MAX232 - 100% půjde použít obd scanner co mám, jen mu zapojit správný piny... nepletu se? :-D

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 pro 2013 11:40 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
OBD kabel ma jine rozhrani nez samotna RS232ka. To do LPG jednotky nepouzivej.

Jak hodne je ujety plyn proti benzinu poznas tak ze se budes koukat na hodnotu LAMBSE1(2), nebo STFT1(2)
a az bude ustalena (ale porad trochu cykluje), tak to prepnes na plyn. Nekam to zacne odjizdet a
pak by se to melo zase nekde ustalit. Rozdil mezi prvni ustalenym stavem a novym je hodnota o kolik je plyn nastaven
"jinak" = blbe.

Viz. LAMBSE1 zde na obr. (made by vojbarz)
viewtopic.php?p=452157#p452157

Obrázek

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31 pro 2013 11:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Ahoj, pokud na to nespechas, tak na ebay se da za hubicku koupit USB2TTL prevodnik, pak uz jenom k tomu dobastlit konektor na LPG jednotku. Zbozi ti muze prijit za 3 tydny ale i za 6. Napr. tady http://www.ebay.com/itm/USB-To-RS232-TTL-Auto-Converter-Module-Converter-Adapter-For-Arduino-S9-v-h9-/321271152360?pt=AU_CablesConnectors&hash=item4acd40bee8

Chuda/bohata smes LPG te trapi pouze pri startech a nez zacne fungovat lambda. A pokud si LPG nakalibrujes, tak by adaptace mely byt v rozumnych mezich (za predpokladu, ze motor je v poradku).

Predpokladam, ze se ptas protoze nejsi schopen vycist adaptace. Pokud je to tak, tak by se to teoreticky dalo poznat z rozdilu casu otevreni benzinovych vstrikovacu pri prepnuti typu paliva. Tuto hodnotu ti ukazuje software od Magicu dole ve zlutem policku s nadpisem "Benzin". Otazkou je jaky rozdil jeste povazovat za bezproblemovy.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 led 2014 00:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
tomin píše:
OBD kabel ma jine rozhrani nez samotna RS232ka. To do LPG jednotky nepouzivej.

Jo kecám já mám v kabelu ELM 327... :oops: :oops:
No každopádně je to v řiti, studený to nedrží volnoběh, jedna banka není schopná jet v uzavřený smyčce a navíc chyby... systém příliš bohatý atd. Doufám že na autě nic nezkurvím, zítra mi koupí nový raily a znova uděláme kalibraci, tak snad se to někam pohne. Jo a na LPG to běží ve volnoběhu na 5V, někdy 6, ale když zapnu klimu, jinak 5V
Začátek dobrej, no.... :!: :evil:

vojbarz píše:
Ahoj, pokud na to nespechas, tak na ebay se da za hubicku koupit USB2TTL prevodnik, pak uz jenom k tomu dobastlit konektor na LPG jednotku. Zbozi ti muze prijit za 3 tydny ale i za 6. Napr. tady http://www.ebay.com/itm/USB-To-RS232-TTL-Auto-Converter-Module-Converter-Adapter-For-Arduino-S9-v-h9-/321271152360?pt=AU_CablesConnectors&hash=item4acd40bee8

Chuda/bohata smes LPG te trapi pouze pri startech a nez zacne fungovat lambda. A pokud si LPG nakalibrujes, tak by adaptace mely byt v rozumnych mezich (za predpokladu, ze motor je v poradku).
Problém je, že ten systém je tři roky starej z bouranýho auta a ke všemu se ve vstřikách (Magic jet) někdo hrabal - nejsou dole pečetě...... Zkusím vyměnit raily a znova to nechat nastavit.
Je to kalibrovaný podle nesmyslu, protože mi blbě sesadil hadice a motor pod 2000 ot/min nešel, na tomhle stavu to nastavil a já jsem teď jenom nešťastnej. sere mě, že nemám kabel na Magica, asi bych si s tím podařil vyhrát, ale takhle jsem bezradnej.
Predpokladam, ze se ptas protoze nejsi schopen vycist adaptace. Pokud je to tak, tak by se to teoreticky dalo poznat z rozdilu casu otevreni benzinovych vstrikovacu pri prepnuti typu paliva. Tuto hodnotu ti ukazuje software od Magicu dole ve zlutem policku s nadpisem "Benzin". Otazkou je jaky rozdil jeste povazovat za bezproblemovy.

Hele já o vánocích objednával kabel na BIGAS a byl zde ze španěl za týden.....
A ano nemám tomina kabel, takže adaptace neznám, ale dle poruch zaznamenaných jednotkou budou určitě hodně v červenejch číslech :cry:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 led 2014 01:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Ještě kdyby jste někdo měl funkční schéma toho kabelu pro magica budu vděčnej....
Jak je to s driverama na win 8 64bit??? Program Magic mi tam běží OK :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 led 2014 06:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Tady najdes to schema s MAX 232 http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=70&t=35604 Ale jedna se o schema pro seriový port, takze k tomu potrebujes USB2Serial prevodnik.

Sice nemam W8, ale s driverama bych problem nevidel, ty prevodniky se objevi jako virtualni COM port.

Zkusil jsem trosku poskadlit google a USB2TTL prevodnik najdes treba tady http://www.hamshop.cz/avr-a-arduino-c16/prevodnik-usb-na-uart-ttl-cp2102-i105/ anebo i na aukru http://aukro.cz/show_item.php?item=3846237191&utm_source=heureka&utm_medium=nove. Dulezite je si overit, ze ten prevodnik bude schopen pracovat s 5V logikou (vetsinou totiz pracuji s 3,3V). Moje zkusenost je, ze kdyz u toho maji napsano, ze to je pro Arduino, tak to funguje i s 5V logikou :)

Jinak to, ze ti vstrikovac funguje poznas podle toho, ze v nem cvaka (chytnes ho do ruky a ucitis to) - plynar pozna i podle zvuku KO vstrik. Dokonce v softu od Magicu lze prepnout pouze jeden vstrikovac, takze muzes diagnostikovat i poslechove chovani motoru.

Mimochodem, z jakeho auta ten plyn mas, kolik na tom je nalitano? Mas vsechny vstrikovace stejne? V jakem stavu mas filtry?

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 led 2014 10:12 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Ahoj je to z Audi 2.8 V6, kolik to má nahrbu to fakt netuším, ale dnes vyměním vstřiky za komplet nový, protože dle kablu co mám, tak jedna banka jede OK ale druhá - ta s těma rozplombovanejma vstřikama je prostě v prdeli. Tak doufám ve velkej obrat s novýma vstřikovačema...
Pro jistotu smáznu adaptace a zkusím, popř znova a znova na kalibraci.

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 led 2014 22:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Tak opět to samé, jak to již někdo někde v nějakém tématu psal.... rozjedou se adaptace a je to opět v pr*eli :evil: podle mýho je nahovno adaptivní benz. jednotka a plynovka s natvrdo danou mapou... každá banka jinak bohatá, na volnoběh se to třepe, studený na benzín chcípá....
Když jsme to naladili, tak cca 300 km OK, potom už jen zhoršování. :evil:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 led 2014 22:36 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Bud rad ze adaptivni je jen jedna z nich. Dve adaptovani - to bys nedoladil nikdy.
Nejak nechapu v cem je problem doladil plyn tak, aby se to veslo do max. mezi +/- 25%,
realne tedy spis tak +/- 10%, ale i tak ...

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 10:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Je treba si uvedomit, ze LPG jednotka ma na vypocet koeficientu delky vstriku pouze 2 hodnoty (tedy ve vetsine pripadu). Jsou to otacky a podtlak v sacim potrubi. Takze nikdy nebudes mit krasne adaptace. Proto se plyn snazim vyladit (sbiram body do modelu) v typickych otackach (u me 2.000 ot) a zbytek musi zvladnou benzinova ECU.

Mimochodem, Magic ma od nejake verze FW i automaticke adaptace (pokud jsem to dobre pochopil, tak to vlastne za tebe po nasbirani urciteho mnozsti LPG bodu do mapy macka tlacitko "Adjust", tedy velmi jednoduse receno). Ale ja jsem tomu nejak neprisel na chut. A kdyz kouknes do manualu, tak tam pisou, ze se to ma zapinat jenom na nastavenem modelu (rozumej spravne nastavenem). Idealni by samozrejme bylo, kdyby LPG jednotka brala data i z lambda sondy.

K volnobehu - kdyz dojedes, tak nech auto aspon 5 minut (nejlepe 10) bezet na volnobeh bez zapnute klimy, radia, ... proste bez zateze (je to kvuli tomu at se ti upravi dlouhodobe adaptace pro vonobeh podle benzinu a mohly se pouzit pro nasledny studeny start). Pokud na druhy den budes mit problem se studenym startem, tak problem neni v plynu. Pokud ano, tak upravit body P1 a P2 (viz prispevky drive), samozrejme v koordinaci s diagnostikou.

Krtek-NA píše:
Když jsme to naladili, tak cca 300 km OK, potom už jen zhoršování. :evil:
Muzes to trosku rozvest. Nejak mi to nejde do hlavy. Jedine co me napada je, ze jste meli rozhozene/vymazane dlouhodobe adaptace a pak hned nastavovali. Dulezite je s autem pojezdit na bezin. Treba tech 300 km by melo stacit at se nasbiraji spravne hodnoty do dlouhodobych adaptaci. Pak vymazat mapu pro benzin (a vlastne i pro plyn) a napred nasbirat body pro benzin (dle manualu: nastavis si typicke otacky a pekne pro jednicku chvilku drzis v nastavenych otackach a opakujes az do nejvyssiho stupne, ja tomu treba pomahal i jizdou do kopce a ruckou :D To abych dostal motor do vetsi zateze a nasbiral body pro vetsi rozsah). To same opakovat pro plyn a mackat tlacitko "Adjust". Postup pro plyn opakovat dokud jsou body pro LPG mimo benzin. Nejlepe se to dela tak, ze misto adjust zmacknes "nastav model" a pak ulozit. To ze mas spravne nastaveno poznas tak, ze se ti neposouva model vuci puvodnimu nastaveni (puvodni nastaveni je tusim zobrazeno tenkou carou), prijde mi to presnejsi nez koukat do modelu.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 13:09 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
vojbarz píše:
... Jsou to otacky a podtlak v sacim potrubi.

A co navic ma orig. ECU ? Teplotu vzduchu. Z tech dvou davku vypocitas uz celkem presne.
vojbarz píše:
K volnobehu - kdyz dojedes, tak nech auto aspon 5 minut (nejlepe 10) bezet na volnobeh bez zapnute klimy, radia, ... proste bez zateze (je to kvuli tomu at se ti upravi dlouhodobe adaptace pro vonobeh podle benzinu a mohly se pouzit pro nasledny studeny start). Pokud na druhy den budes mit problem se studenym startem, tak problem neni v plynu

To by ale po dojeti musel nejdrive prepnout na benzin !
Pokud to nechas po dojeti bublat na plyn, tak jsou adaptace nejake (plynove) a rano pak, na benzin, mohou byt treba (a s nejvetsi pravdepodobnosti jsou treba) jine.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 14:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
tomin píše:
A co navic ma orig. ECU ? Teplotu vzduchu. Z tech dvou davku vypocitas uz celkem presne.
Mel jsem za to ze i MAP/MAF, teplota motoru, skrtici klapka, lambda, .... Ale asi mas pravdu, ze s urcitou mirou tolerance to je dostacujici (ono by to asi ani pak nefungovalo :)
tomin píše:
To by ale po dojeti musel nejdrive prepnout na benzin !
Krucis, to podstatne slovicko benzin mi vypadlo. Jinak by to samozrejme nemelo smysl.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 16:15 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kazdej benzin (alespon drive) mel a ma (Zetec, napr.) jen MAF nebo MAP - nejdulezitejsi cidlo pro zjisteni nasateho vzduchu
+ otacky + hodnota objemu motoru. Toto staci. U MAPu je jeste treba teplota vzduchu na presnejsi vypocet, ale neni to kriticke.
Lambda se pouziva az nasledne pro jemne doladovani kolem 1.0, ale pro vypocet davky ne. TPS se pouziva jen pro prechody.
Teplota motoru je vhodna jen proto, aby ecu vedela o studenem motoru a tak to obohacovala, zvedla volnobeh apod. Pro urceni zakladni davky staci opravdu malo. Vsechna dodatecna kouzla jsou o stabilizaci volnobehu, prechody, brzdeni motorem apod.

(info bokem: Jeste starsi benziny, jeste pred EEC IV, tedy 80ta leta, pouzivala nejhloupejsi system - AlphaN. Tam staci jen uhel natoceni skrtici klapky + otacky + objem. Ale to uz je dneska mimo. AlphaN je malo presny a nesplni dnesni emis. predpisy. Ale auta s nim taky jezdila. Napr. Felici 1.3 ma tusim AlphaN)
viz. Speed-Density, Mass Air Flow and Alpha-N
http://tunertools.com/articles/Load-Control-101.asp
)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 led 2014 19:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Ano souhlas s oběma, pokud to nechám na benzin je to Ok, nebo pokud odpojím bat. Potom OK. Samozřejmě koupil jsem nové vstřiky a jezdil chvíli potom jen na benzín, abych najel dobré benzínové adaptace, které naposledy byli do max. +-7%
potom jsme najeli benzínovou mapu do plyn jednotky a potom plynovou, ale bude to chtít s tím někam pohnout...
někdo tu psal, že to obohacuje při deceleraci - něco na tom bude, protože, když brzdím motorem tak auto okolo 2tis občas trošku zatáhne.... proč, když jsou snad benz vstřiky zavřený. Tohle podle mě dělá bordel.
Zítra to zkusím hodit na PC a mrknu na závady a grafy ze sond... :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 led 2014 22:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Tak jsem to měl na PC a dle sond to při brždění motorem je bohatý.... jak mile povolím plyn, i z kopce, vylítnou na 0,8V... obě? Důvod?

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 led 2014 15:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Ja to mam taky tak. Nejak jsem to neresil :)

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 184 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz