Rosťa-RS píše:
Flash lube bych nedával mám najeto 100na lpg motor má teď nalítáno kolem 230tis km a je to cajk. Prý dávají do plynu cosi aby to bylo v pohodě s těma sedlama. Ford není škodárna
jinak ten Magic mi připadá v pohodě navíc kluci jak s tím pořád něco štěpí tak mají zkušenosti. Přeprogramuješ si to doma
já mám Prins připadá mi taky v cajku je ale dost drahý už bych do něj nešel nejde na to sehnat program abych si mohl do toho fušovat doma sám
Jedna paní povídala
Automobilový benzín obsahuje přidané ochranné látky, tzv. aditiva, která jsou přidávána již v rafinérii. Tyto látky zajišťují ochranu částí motoru ve spalovacím prostoru podle normy DIN EN 589.
Alternativní palivo propan-butan, známé také po názvem „autogas“ či u nás běžně používanou zkratkou LPG (z angl. "liquefied petroleum gas", tedy "zkapalněný ropný plyn") taková aditiva neobsahuje, a to z několika důvodů:
Propan-butan se používá jako topný plyn a alternativně jako pohonná hmota. Tyto dva způsoby využití LPG rafinérie v podstatě nerozlišují. Přidávání aditiva do LPG - stejně jako je tomu u benzínu - v praxi není dost dobře možné, protože LPG je sice skladováno v kapalné formě stejně jako benzín, ale do motoru je LPG dávkováno již odpařené, tedy v plynné formě. Na rozdíl od benzínu, který je vstřikován do sacího kanálu před sací ventil motoru ve formě kapalné, a teprve po vstřiku se odpařuje. Na první pohled to nevypadá jako zásadní rozdíl, ale opak je pravdou. Plynové vstřikovače jsou velmi choulostivé na mechanické nečistoty, vznikající jako vedlejší produkt při změně skupenství – tedy při splynování kapalného propan-butanu v reduktoru neboli splynovači, a proto je nutné plyn před vstupem do vstřikovačů filtrovat. Z tohoto důvodu není možné provést aditivaci kapalné fáze LPG – aditivum by vlastně ucpalo filtr plynné fáze.