Ahoj Forďáci.
Chci Vás požádat o radu ohledně identifikace možné závady dle přiložené adaptační tabulky.
https://goo.gl/photos/XG1BB3kyHojVh2JH9Překvapují mě jak poměrně výrazně klesající hodnoty v závislosti na otáčkách a zatížení motoru, tak poměrně vysoká hodnota adaptace na neutrál.
Při vyřazené rychlosti se drží otáčky drží disciplinovaně na 750, jen občas mírně povyskočí, což doprovází zablikání světel a všech kontrolek na palubní desce. Tento problém setrvává od doby pořízení Focuse (cca 14 měsíců). Hned po koupi jsem měnil rozvody, olej, filtry, svíčky, ventilek a hadičku odvětrání klikové skříně. Čistil jsem škrticí klapku a volnoběžný ventil.
V průběhu provozu se objevilo škubání (spíše vynechávání) motoru při rozjezdu v nižších otáčkách pod zatížením (pomohla výměna zapalovacích kabelů). A potýkám se se značným úbytkem oleje (občasné použití prostředku Motor doktor snížilo jeho psotřebu z 1l/1000 km na přijatelnějších 1l/3000 km). Teď mi cáká chladící kapalina kolem olejové vany (předpokládám, že zdroj úniku bude přes přípojku hadic pod alternátorem (pustím se do toho jakmile mi přijdou těsnění a termostat; zatím dolévam destilku).
Focus má slušný výkon a motor pěkný zvuk, ikdyž ve vyšších otáčkách dost hlasitý (nemám, ale s čím porovnávat). Spotřeba se po všech opravách při pravidelném dolévání oleje (chvilku mi trvalo než jsem si všiml, že v motoru chybí skoro 2 litry
) drží kolem úctyhodných 6,7 l/km (motor nehoním, ale úsporná jízda vypadá jinak; jezdím převážně do práce a zpět - 12+12 - a pojížďky po městě). Odometr pyšně hlásí cca 195.000 km. Můj odhad je 300.000 km (dle porovnání v TP zapsaných km po dovozu (IT
) se záznamy z oprav z fordzona.sk).
Navíc teď přemýšlím o vestavbě LPG, "dojetí" vozu (zní to strašně a jenom ta představa mi nahání husí kůži) a přehození systému do jiného vozu (ale to je na jinou diskuzi).
Díky předem za rady a tipy.