King píše:
Nemám automat ale na plný plyn ti tažko podradí ..
na plný plyn máš vysoké otáčky a skor ti može hodiť rýchlost hore ako dole a nastavenie by malo byt správne
Opravdu si to myslis ?
V A4LD je solenoidovy senzor na kick down, ktery se spina jak je z konstrukce patrno pouze pri plnem plynu -
Prevodovka si samozrejme podrazuje podle otacek sama, ale tento senzor podrazuje, kdyz mu das impuls - das mu najevo ze potrebujes hodne zrychlit, predjet, apod.
K tem Tvym vysokym otackam - bavime se o tom, ze treba jedes 130 km/h na 4. rychlostni stupen po dalnici. Muj motor v tento okamzik netoci ani 2.500 RPM - potrebuji predjizdet - zmacknu plyn na podlahu, prevodovka si agresivne podradi na 3. stupen, otacky leti nahoru a 3 rychlostni stupen tam setrvava dokud neuvolnim nohu z plynu zpet do jizdni polohy. Nebo dokud motor nedosahne tesne pred omezovac otacek kde si samovolne preradi na vyssi rychlostni stupen. Coz u 3. rychlostniho stupne nastava u 195 km/h a 5.600 RPM
To je to s cim maji majitele techto starych automatu zpocatku problem - pokud chces vystrelit kupredu, musis to opravdu zaslapnout az na podlahu. Jinak prevodovka vyuziva hydrodynamickeho menice tociveho momentu, aby plne vyuzila silu motoru na dany stupen a zbytecne tak neradila jak pomatena. Vzdyt v tom smysl automaticke prevodovky - pohodlna, nerusena, plavna jizda. Vzdyt s jakym 5.ti stupnovym manualem cestujes po dalnici rychlosti 160 km/h na 3.200 RPM ? S zadnym.