fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 21 zář 2024 22:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Umřel mi Fordík :-(
PříspěvekNapsal: 25 bře 2006 12:02 
Tak se mi dneska stalo následující:

Přišel jsem k autu, který stálo asi 2 dny, odmykám a centrál nic. Vlezu dovnitř a nešly hodiny, nic nesvítilo, ani kontrolky. Pojistky OK. Prostě umřel. Změřil jsem napětí na baterce, bylo tam 0,5 V. Když jsem odpojil svorky z baterky a změřil mezi nima odpor, bylo tam asi 2,5 Ohmu. Nejsem elektrikář, ale je mi jasný, že neni něco v pořádku. Nabiju baterku a uvidim jestli jsem nenechal něco zapnutý, ale co?

Dál mám obavu o to, že se mi vyresetuje ŘJ :( a nevím jak to bude všechno fungovat po znovuzapojení, protože předtím bylo vše OK.

Nemá prosím někdo z Vás podobnou zkušenost?? Jen podotýkám, že do posledního zastavení bylo vše OK a startovalo to krásně i při -25 stupních.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2006 13:36 
co ja vim tak kdyz odpojim baterku tak to chvily trva nez se jednotka vzpamatuje a znovu naprogramuje,ale nastavi se sama,me se to treba projevuje pri volnobehu obcas to vcipne nebo to nedrzi tak jak ma ale po asi po chvily se to vse vyrovna a v klidu.....takze si myslim ze o RJ strach byt nemusi......
je dost chytra aby se vzpamatovala sama :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2006 20:02 
...Tak, do baterky jsem dolil asi 0,5 l destilky, nabíjim a uvidim ráno. Opravdu nikdo neví čím by to mohlo tak najednou být? :cry:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2006 20:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Jak starou máš tu baterku? Pokud jsi naměřil na celé baterce 0,5 V, je to divné, mám obavy, že to má akumulátor "za sebou" a nabíjení už nepomůže. Ale uvidíš.

Jen tip ohledně velkého odběru resp. malého odporu, zkus vytahat pojistky všech světel (samozřejmě, nejdřív si udělej seznam, kde co bylo) a změř to pak, abys zjistil, zda nemáš nějaký zkrat na nějakém kabelovém svazku světel. Ale může to být samozřejmě i jinde, jiný spotřebič, nějaké relé, pojistkovka apod.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2006 20:42 
No jak stará je baterka nevím, auto jsem koupil vloni, je tam origoš Motorcraft, ale jak je stará to fakt netuším. Jinak asi budu zítra postupovat tak jak jsi psal, že budu proměřovat jednotlivý svazky, kde je ten odběr co tu baterku totálně zrušil. Dík ;-)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2006 20:45 
Offline
Forďák

Registrován: 26 úno 2006 15:14
Příspěvky: 58
Bydliště: Náchodsko
Přesně tohle se stalo asi před měsícem kámošoj.

Akorát že přijel z práce před bránu, vypnul motor šel otevřít, odházet sníh a když za 10 minut sednul do auta tak mrtvo. Koupil novou baterku a vpohodě.

_________________
Escort combi 1.8 TD 51kW 96


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2006 20:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 srp 2005 12:32
Příspěvky: 362
Bydliště: Milevsko,Sepekov
jestli si měl všechno vypnutý tak to může být baterka včudu utrhne se deska a skratuje to va vnitř no a je konec .

_________________
žabožrout .P106 1,1taková nákupní taška do města prodán
peugeot 807 v plný palbě,bohužel chtěl sem původně Galaxe
807 na prodán ,momentálně ford fusion 1,4 tdci


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2006 20:52 
to pista1, Jira:

přesně tohle mi před chvílí povídal elektrikář co mi to zejtra bude dávat do kupy. Prostě se urve kus desky a baterka, která je relativně v pohodě, tak je najednou hotová. Jen mš zaráží ten odběr.......


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2006 21:01 
Bude to tou baterkou,ale kdybys měl problem,tak v Humpolci je asi nejlepší borec na diagnostiku,Boček.Ten ti pomuže.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2006 21:30 
Jo Boček je asi fakt dobrej co se týká elektriky, slyšel jsem na něj samou chválu......


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 bře 2006 00:21 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2005 00:47
Příspěvky: 947
Bydliště: Vlašim - Blaničtí rytíři nejezděj na koních, ale ve FORDech! ;-) www.mesto-vlasim.cz
Taky bych typoval baterku. Mě se to stalo teď v zimě. Byla tam Motocraft ještě origoš, tak že od 96 roku.

_________________

FORD FOCUS CC MK2 2.0i FL
FORD FOCUS MK2 1.6 TDCi 66kW po FL - ex
FORD COUGAR 2.5 V6 24V - ex
FORD SCORPIO Ghia 2.0i 16V MKII - dovoz z Dojčlandu - ex
FORD ESCORT CL 1.4 EFi MKVII - ex
Fotky a popisy na http://www.fordici.wz.cz

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 bře 2006 01:09 
Jen je mi divnej ten odběr proudu


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 bře 2006 04:54 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2006 06:39
Příspěvky: 38
Bydliště: Bratislava
pivik píše:
Jen je mi divnej ten odběr proudu


Ak ti to urobi znovu, skus zmerat regler na alternatore ci nieje vystup prerazeny voci kostre. Odpoj silove kable z poistkovky (pri baterke) a zmeraj kazdy zvlast voci kostre a musis to najst, co ti to robi. :wink:

_________________
1.6, 77kW/105 Ps, r.v.:1993 Escort 5 Dver.
1.25 55kW/75 Ps Fiesta 2006 5 Dver.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 bře 2006 09:44 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2006 22:52
Příspěvky: 6
Bydliště: Topolčany
Mám taky podobnou skušenost, odešla mi 4 roční baterka. Večer jsem zaparkoval a ráno ani ťuk a chyba byla v páčce na stírače, přepínač měl slabý kontakt a tím velkej odpor. Při koupi nové baterky by ti měl prodejce změřit odběr a dobíjení, aby ti mohl dát záruku pokud ji ovšem nebudeš kupovat v supermarketu.

_________________
Ford Fiesta 1,1i 93 3-dv, tmavý folie, zelená metalíza, přední spoiler origo RS.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 bře 2006 10:58 
Jestli si nejseš jistej,tak zajed za Bočkem,v Humpolci je to směrem na želiv,hned vedle Vodaku.(kousek od Icomu)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 bře 2006 12:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Baterka s 0,5V je kaput tak jako tak, přesně jak to tu spousta lidí psala. S tím odporem 0,5 ohm zkus tam nechat ohmmetr trochu dýl někde v elektroinstalaci (nejspíš EEC) je silný filtr, a to co měříš je možná jen přechodový děj nabíjení toho filtru. Pokud to naměříš i dál, tak je tam někde velice solidní kraťas.

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 bře 2006 14:21 
Takže problém je vyřešen. Děti mi zapnuli vnitřní osvětlení čehož jsem si ve dne nevšiml a za 2 dny co auto stálo to totálně vymlátilo baterku.

Jardas: dík za tip ;-)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 bře 2006 23:47 
Rádo se stalo :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 bře 2006 07:42 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Hmm, ta baterka už bude těsně před smrtí, já mám baterku ještě taky origo, má 7,5 roku a i když mi vnitřní osvětlení svítilo přes noc, tak jsem ráno v pohodě nastartoval. Navíc olověné akumulátory mají tu nehezkou vlastnost, že pokud se vybijí pod určitou mez (nemlaťte mě, ale tuším, že to je cca 1,6V na článek), tak ve stuktuře dochází k nevratným změnám (něco na úrovni atomární struktury) a baterka jde pod kytky, resp. do sběrného dvora.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz