fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 09:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Topení
PříspěvekNapsal: 16 lis 2004 13:32 
Už jsem se kdysi ptal, ale nějak jsem se ztratil :oops:
Když pustím topení a nastavím ho do cca 2/3 maxima tak ze středových ofuků jde vzduch v podstatě studený a bočními ofuky jde vzduch teplý. Pokud pustím vytápění naplno středem mirně teplý, bočními teplý (ale rozhodně ne nějak zvlášť...). V čem může být vada? Může to mít souvislost s tím, že ukazatel teploty motoru se pohne pouze minimálně. (V létě v koloně se dostal na svůj rekord - k písmenu R...
Díky za tipy


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 lis 2004 14:16 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Z bočních výdechů jde teplejší vzduch než ze středových vždy - to je normální. Asi aby řidič úplně neusnul :o
Ten poměr teplot se dá taky trochu ovlivnit nastavením směru ventilace (kam to má nejvíc foukat).
Já jsem s výkonností topení Escortu nadprůměrně spokojen. Naplno prakticky nikdy netopím (ani hned po startu když je velká zima). Ne že by to začlo topit hned, ale prodleva po startu je relativně malá.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 lis 2004 16:39 
Ten poměr teplot se dá taky trochu ovlivnit nastavením směru ventilace (kam to má nejvíc foukat).
Nerozumím: vím, že můžu kombinovat výškově (sklo, kabinu a nohy) ale stranově (aby foukalo teplo středem)??? :shock:
Co z toho, že to fouká jak šlak, když to prostě není teplé...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 lis 2004 16:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Ventilace má 3 "kroutíky": teplotu (modrá/červená), množství (1,2,3) a směr (vokna, nohy, atd...). Tim třetím kroutíkem se dá TROCHU ovlivnit poměr mezi teplotou vzduchu z vnějších a středních výdechů. Při nějakém nastavení jde ze středních studenej vzduch i když topíš jak o život, při některém nastavení docela topí i střední výdechy. Z hlavy nevím konkrétní polohy.

Samozřejmě tím nevyřešíš svůj hlavní problém a tím je, jestli dobře chápu, že ti to topí celkově málo. S tím zkušenost nemám, takže neporadím :(

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 lis 2004 18:50 
Offline
Forďák

Registrován: 10 říj 2004 19:35
Příspěvky: 84
Bydliště: okr.Náchod
Zdravím, já teda nadprůměrně spokojen s topením nejsem-sice to topí dobře ale dlouho to trvá než se to ohřeje :(

_________________
Ford Escort combi 1.6EFi(105 PS)r.v.1991, výfuk VM Sport, subwoofer, radio Panasonic CQ-8300N


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 lis 2004 19:08 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Pinot máš termostat v pořádku ? Když je auto venku, tam teplý vzduch jde už po 2 až 3 Km a pokud je garáži už op 1 Km.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 lis 2004 20:22 
Offline
Forďák

Registrován: 10 říj 2004 19:35
Příspěvky: 84
Bydliště: okr.Náchod
Mrazíku, myslím si že jo, vlahý vzduch mi začne opravdu foukat po 2-3 km-5 až 8 minut i 10 :( , ale jel jsem teď s felicií a tam jsem musel topení vypnout už po 10 minutách jak to topilo. Ale nevím jestli si ze mě nedělali srandu, říkali že s tím nikde nejezdili a že je motor studený, ale teplota tam začíná od 70°, tak jsem to nepoznal..možná jsem se jen namlsal..termostat ale stejně zkusím vyndat..dík
nevíte někdo kolik se vejde kapaliny do motoru?

_________________
Ford Escort combi 1.6EFi(105 PS)r.v.1991, výfuk VM Sport, subwoofer, radio Panasonic CQ-8300N


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 lis 2004 20:58 
To jako fridexu??? Ja mám 1.4CVH a leju tam neco kolem osmi litrůůů...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 lis 2004 21:21 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
to pinot: felda topi extreme brzo, taky se vzdycky divim jak to hreje uz po kratky chvilce, zato auta s dislem podle me zase nez zacnou topit tak uz z auta vylejzam, nevim jak u esca v dislu, ale u zafiry a octavky to strasne trva.

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 lis 2004 17:58 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 02 říj 2004 20:09
Příspěvky: 26
Bydliště: plzeňsko
Rychlý náběh topení = nízká účinnost motoru. Felda je typický příklad.
Proto do některých moderních TD motorů dávají přídavné topení už ve výrobě.Motor prostě pracuje s tak velkou účinností že vyvíjí málo tepla pro topení a to je třeba získat jinak.

_________________
GIGO Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 lis 2004 18:58 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Jojo jezdím s Renaultem Masterem 1.9dCi a tam než motor ohřeje na provozní teplotu tak to musím ujet minimálně 10-15km, ale z topení jde "teplo" tak po 3km. Starej VW Transporter 2.4D to topí "hned" stejně jako Fabia 1.2HTP. Escort mi topí taky "hned" jak vyjedu a to mám v háji termostat - je furt otevřenej...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 lis 2004 01:00 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
U motorů TDCi montují topné články do motoru, protože se motor ohřívá dost dlouho a posádka by se dlouho klepala zimou. Za chvíli tak dopadneme všichni, protože se používá chudší a chudší směs.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 lis 2004 07:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2004 12:08
Příspěvky: 469
Bydliště: Prague HS5 - 50°03'55.34" N 14°30'01.03" E
Escortum opravdu trva o neco dele, nez zacnou topit, to je normalni.

_________________
1) Scorpio GLX Topas || MK I.5 04/1994 build for CH || 2.9i V6 12V 145 BHP 228 Nm || A4LD || 4door || Windsor Grey metalic || 7Jx16" Cosworth + 205/55 Dunlop SP Sport 01 ||
2) Escort RS2000 || MK VI 05/1994 build for A || 2.0 DOHC 16V 150 BHP 190 Nm || MTX75 || 3door || Radiant Red || 7Jx16" Speedline Corse + 215/40 GoodYear Eagle F1||


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 lis 2004 08:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Jojo, TDi (TDDi, TDCi a jine odrudy primeho vstriku) se opravdu oproti starym TD (komurkacum) tolik neohreji, je to dano tim, ze palivo de rovnou do valce, tam se vzniti a hned s nim ven, kdesto u TD de palivo do komurky, tam se vzniti, pak tim vybuchem de do valce a tam ten zbytek dobouchne, tim se motor vyce zahreje

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 lis 2004 10:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Mně ten Zmetec topí rozhodně dřív než po 3 km. I v tuhým mrazu už tak po 1 - 1,5 km docela slušně hřeje. Akorát ta spotřeba :evil:

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 lis 2004 11:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Mé auto rozhodně dřív než po 3 km netopí, myslím tak aby bylo poznat že vzduch je teplý. Garáž mám vytápěnou a teplota v garáži se nyní pohybuje okolo 16°C, přesto musím ujet 3-4 km než cítím teplý vzduch.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 lis 2004 12:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Tak to u me, kdyz jsme dneska vyjel z garaze (nevytapene) jsem zhruba po 1km uz citil teplej vzduch :o)

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 lis 2004 14:20 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 16 dub 2004 13:03
Příspěvky: 510
Bydliště: nedaleko FM
U mě jsou to tak cca 1,5 km, kdy už proudí teplý vzduch. A celkem malý rozdíl zda parkuji v garáži (cca +15 °C) nebo nyní venku (0-5 °C).

_________________
Toko

Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023
Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone
Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno
Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno
Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno
Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 lis 2004 13:34 
[quote="gigo"]Rychlý náběh topení = nízká účinnost motoru. Felda je typický příklad.
[/quote]

...nechal bych si líbit motor s účinností jako má Felda, aspoň bych nejezdil za 10l/100km. :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Topení
PříspěvekNapsal: 25 lis 2004 16:00 
To topení u každého z vás může být způsobeno něčím jiným.
Termostat není jenom zavřen a otevřen . Stačí když špatně dovíra ,a teplá kapalina jenom z části letí do chladiče-to je velkej okruh a to určitě trvá díl. Než se celá ohřeje .
Pak zavzdušněnej radiátor kapalina jenom z části protéká a zahřívá jenom malou plochu v radiátoru a ventilátor prostě žene vzduch do vnitřku i studený(místo kde je vzduch).To si myslím ,že je problém "UKU"
A nebo zanesený trubky topení , je na to nějakej přípravek na očistění lije se i do radiátorů ustředného topení . A rozhodně pomůže při zahřívání kabiny nechat cirkulovat vzduch jenom v kabině a né ohřívat studený z venku. A rozdíl teploty z bočních a středových der je způsoben jenom délkou potrubí kterou je teplý vzduch vháněn do kabiny a proto by měl byt nepatrný .


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz