fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 52  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říj 2004 13:12 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Já jsem v motoru "upek" olej Mogul Forte GX-FE Pro 10W-40 používán 5 měsíců a ujeto 5 700Km. Totálně se rozložil a motor byl komplet černý. Předtím jsem tam měl Fina 10W-40 a motor byl jak nový, nikde žádná usazenina a kal. Kdo chce vidět jak motor vypadal ať mi napíše na e-mail standa16v@volny.cz a můžu poslat fotky. Po opravě hlavy jsem přešel na oleje Havoline 10W-40 a teď vyměním za 5W-30. Jinak se domnívám že Havoline ENERGY SAE 5W-30 je plná syntetika.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 říj 2004 19:21 
Ještě jedna aktualita dnes jsem se nachomýtl u výměny oleje ve felicii lil se tam Mogul Forte GX-FE Pro 10W-40 tož jsem jukl na obal a světe div se doba použitelnosti 10 let od data výroby


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2004 07:05 
To Standa: Já jsem koupil Escorta když měl najeto 70tis dnes mám 170tis , leju tam jen polosyntetiku Mogul 10W-40 a není problém (emise, hydra OK). Fakt je, že se jedná o CVH, ale nechce se mi věřit že ten olej je tak špatný.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2004 08:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To Zdena: stejný olej si tehdy nalili dva známí do renaultu motor 1.2 a 1,6 8v a pak do VW 1.4 8v a nikdo neměl s tímto olejem problém. Ale pr o Zetec to nebylo vhodné, když jsem pak dal dotaz na technické oddělení v Paramu Kolín, tak olej pro Zetec nedoporučili, nabídli mi MOGUL FORTE RACING PRO.
Zjišťoval jsem u Texaca jak je to s tím olejem Havoline ENERGY SAE 5W-30 a plná syntetika to není. Podle nich je to hydrokraková syntéza a má údajně lepší vlastnosti než "klasická" polosyntetika (semisynthetic). Ale sám nevím jestli má větší podíl syntetických olejů, nebo jaké fígle výrobci používají.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2004 13:33 
Stando, nevěřím tomu, že by Mogul zničil na 5700 motor. Co bylo s tou hlavou ? Nezaměňuješ následek s příčinou znečištění oleje. Já nevylívám olej z auta dříve než na 15000 a určitě jsem viděl ježdění na daleko horší kolomazy než jde z toho auta ven. Když ten olej vyleju ,tak je v tenčí vrstvě (na stěně plechovky) ještě do žlutý. Jinak je asi do Zeteku preferována jiná viskozita než 10W-40, proto si myslím, že Ti to Kolín nedoporučil to Forte .


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2004 13:51 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
Ja tam mam uz druhej rok AGIP 5w40, jakej na nej mate nazor?

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 říj 2004 16:13 
Ad Zdena:

10W40 byl doporučován do r.v. cca 1998 (dle Etzolda). 5W30 je pro data novější. Dle diskuzí k Mondeím se novější auta liší i typem čidla tlaku oleje....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říj 2004 07:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
TO zdena: určitě nezaměňuji následek s příčinou. Hlava měla podpálene dva výfukové ventily, což na znečištění či znehodnocení oleje vliv nemá.

TO Ondra: určitě dobrý :)

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říj 2004 08:48 
Viskozní koeficient 10W40 vyjadřuje pouze rozsah teplot za kterých olej splňuje předpoklady pro bezporuchový provoz motoru, při provozní teplotě vykazují zhruba stejnou viskozitu, problémy s mazáním můžou způsobit pouze za studena nebo naopak při přehřátí ,
jinak Stando je možné že degenerace oleje byl následek podpálených ventilů kdy docházelo k místnímu přehřívání hlavy a následné tepelné degradaci oleje v přehřátém místě, provozem jeho celkové degradaci.
podle mne není podfouknutý ventil otázkou 5 000 km.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2004 11:56 
Proč nelít 5W-30 fuel economy dle doporučení výrobce?Jsou min. 3 oleje(esso,mobil,valvoline), které splňují specifikace od forda.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: l
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 12:18 
Olej do eskorta 1,8TD??


Naposledy upravil ROBERTO dne 22 lis 2004 18:24, celkově upraveno 2

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 12:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Do TD nejakou polosyntetiku (10W40) ja ted koupil nejakou za 530,-Kc/5litru a na omak je kurevs.. kluzka (dobre maze), je to nejaka v nazvu s napisem STAR (kouknu doma) a pisi tam na studene starty, vhodne i rpo turbo motory (bacha, turbo je mazano olejem z motoru, takze nepouzivat zadny mineral!!)

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Naposledy upravil ACEMajky dne 22 lis 2004 16:49, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 14:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
530,- / litr? To musí být nějaký závodní olej pro extrémní použití, ne? Normální polosyntetika 10W40 stojí tak od 100,- do 200,- / litr... Tedy: nemyslím tím u pumpy, ale někde, kde jsou normální ceny.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 16:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Sorra, uz jsem myslel na neco jinyho 530,-Kc/5 litru

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: JORDAN JOLY SILKO 5W/40
PříspěvekNapsal: 23 lis 2004 13:32 
Mám možnost koupit nějakou novinku JORDAN SILCO 5W/40 Je to i do TD? cena kolem 800,- za 4l . Má stříbrnou barvu nebo sou v něm nějaký částečky co zlepší ochranu proti opotřebení . Zná ten olej někdo a jaký máte zkušenosti??? :?:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2004 14:03 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
No,cena dost podobna jako jiny stejny viskozity, ja se sice experimentum moc nevyhejbam, ale zrovna tady bych byl asi opatrnejsi a protoze cenovy rozdil neni tak velky, dal bych tam neco od osvedceneho vyrobce. Asi to mas v dobrym stavu, byla by skoda riskovat.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2004 17:25 
futura píše:
No,cena dost podobna jako jiny stejny viskozity, ja se sice experimentum moc nevyhejbam, ale zrovna tady bych byl asi opatrnejsi a protoze cenovy rozdil neni tak velky, dal bych tam neco od osvedceneho vyrobce. Asi to mas v dobrym stavu, byla by skoda riskovat.


A co bys mě doporučil ???


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2004 18:14 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
No muj nazor je na diesla 97 olej 10W40.Je predepsanej.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 lis 2004 08:37 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Bral bych asi nejakyho velkyho vyrobce,obecne znamy znacky, asi bych vybiral i podle ceny, myslim, ze Valvoline, Texaco, mozna i nektery jiny by cenove mohi vyjit slusne, Castrol asi bude drazsi, kouknul bych se na nabidku a porovnal. Ten Jordan pokud je to treba odnoz nejaky velky petrolejarsky firmy nemusi bejt spatnej, ale ja jsem o nem neslysel zatim a pokud nemam zadny informace, tak jsem opatrnejsi. Pokud na nej neco vystouras a da se tomu duverovat, potom bych se nebal ani toho.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 lis 2004 17:33 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 06 říj 2004 22:28
Příspěvky: 44
Bydliště: Praha-Západ
zdeňa píše:
Já leju do CVHčka polosyntetiku Mogul, cena cca 40% zahr. olejů , najeto 170tis, výměna 1x za dva roky (18tis km), úbytek=0, emise pořád stejné -zlomek normy. Výměny po 3-5 tis se doporučovaly na starých oktáviích, kam selilo M6A a těsnění spalovacího prostoru nemělo nic společného s dnešními motory.
Asi dobře děláš - říkal mi mechanik, že do CVH motorů se má lít jen polosyntetika, neboť změny typů olejů nesvědčí těm zdvihátkům u ventilů. U jiných motorů prý je to spíš jedno, ale těmhle to škodí. Anžto o funkci těch zdvihátek vím jen nemnoho základních vyčtených informací a jinak naprosté houby, raději teď tuto zásasdu ctím...

_________________
1.4i CVH, CLX Combi, 1991


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 52  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz