Tak opět nové poznatky.
Nejprve jsem vyzkoušel kabely. Nejdřív jsem za volnoběhu odpojoval svoje a při odpojení každého válce bylo znát zpomalení chodu (vzápětí dorovnal IAB) a motor sebou šil. Po zapojení kabelu zklidnění chodu. Vyzkoušel jsem jiné kabely, problém s akcelerací to neodstranilo. Včera jsem popisoval, že lambdou to není, bez ní mi visely otáčky a motor nebrzdil, dnes jsem otestil MAF a bez něj to zase při brždění motorem cukalo i kolem 2000rpm, tak na něj bych to taky neviděl.
Tak jsem se sebral a jel do Forda pro nové svíce.
Poznatky z jízdy: Při sešlápnutí plynu se sice měnil zvuk motoru, ale auto téměř neakcelerovalo, do chvíle, kdy byl plyn cca na 2/3, při přišpendlení na podlahu to jakž takž zrychlovalo. Objevil jsem, že při prvním dupnutí na plyn se tomu moc nechce, ale při povolení a opětovném sešlápnutí nebo max. na třetí pokus se probere a najednou akceleruje normálně. Pokud se drží v zápřahu, tak jede normálně. jakmile se mu povolí uzda, třeba při jízdě z kopce, najednou se mu zase nechce. Tak jsem tak nějak těch 50km tam a 50km zpět doskákal, nechal auto vychladnout a svíčky vyměnil. Tu jsou staré:
Mimochodem je to 2x AYFS22P1 a 2x AYFS22PG1 A i když vypadají jetě, tak si myslím, že jsou ještě OK, protože nové (4xAYFS22F1) sice autu trochu pomohly, ale nevyřešily problém. Tak začínám přemýšlet, jestli není problém třeba v palivu, mohla by tohle dělat třeba voda, nebo jiný bordel v nádrži, který se občas nasaje, občas nenasaje? Pomohl by nějaký přípravek na vyčištění/odvodnění nádrže, případně jaký?
Dotaz - možná trochu mimo: Jak jsem to včera rozebíral, tak jsem měl dole i hadici mezi air boxem a škrtící klapkou a jak jsem ji ze zvědavosti otevřel (ok, hledal jsem i štelovací šroubek na volnoběh, ale našel jsem prd), tak někde pod ní jsem uviděl svůj odraz v hladině něčeho. A teď otázka za sto bodů - pokud to tam má být, tak co to je? Benzín asi těžko, olej?? A pokud to tam nemá být, co to (teď už doprdelekrucifagot) je??? Že bych si někde šňupnul vody a ta mi tam teď dělala paseku?? (a proč se neodpaří nebo prostě nezmizí a nepřestane mi způsobovat bezesné noci?)
No každopádně i po výměně se situace opakuje - auto má na rozjezd jakoby málo poníků, jde to znát spíš po zahřátí, kdy zrychluje skokově, za studena je jen hrozně líné. Po přišpendlení plynu na podlahu a postupném vytočení (jedno na jaký kvalt) cca nad 4000rpm nebo po několikerém prošlápnutí si dá říct a chvíli se chová způsobně.