fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 11:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Probe 2.5 V6 24V
PříspěvekNapsal: 24 říj 2006 10:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 led 2006 21:55
Příspěvky: 308
Bydliště: Brno
Caute mam drobny problem. Myslim si, ze mam rozpadly zbytek katalyzatoru pripadne stredni tlumic ktery je hned za nim a brzdi mi to v odvodu spalin (z vyfuku se mi vcera zacalo ozyvat drnceni, rachtani atd...). Ciste teoreticky by s tim mohlo byt spojene to, ze kdyz jdu z otacek do volnobehu (napr. dobrzdovani krizovatek), tak motor obcas chcipne. Dale si myslim, ze by s tim mohlo byt spojene prehrivani svodu a hlavy. Dal mam spotrebu oleje cca kolem litru na 1000 km (komprese jsou v poradku - delane za tepla i za studena). Par otazek:

1, Muze to opravdu spolu souviset?
2, Kolik by mela zhruba byt teplota svodu (nekde jsem cetl, ze kolem 270 - 300 °C)?
3, Mohlo se diky vyssi teplote hlavy nekde pretrhnout tesneni?
4, Jak poznat jestli uz neni praskla hlava?

_________________
Scorpio 2.0 kombi, 5/92, 85 kW (115 hp), ABS, drevo, svihadla - socka s velkymi ambicemi

<I>Mondeo 2.0 16V 4x4 kombi, 11/94, 100 kW (136 hp), ABS, ASR, 2 airbagy - stara si pujcila a od te doby to nejede</I>

<I>Escort 1.6 16V hatchback, 3/98, 66 kW (90 hp), ABS, 2 airbagy, klimatizace, dálkový central - tunel tuning</I>


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2006 20:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
Tenhle motor standardne bere nakej olej, je to proste tak vyrobeny, nicmene zkontroluj zda ti neprosakuje olej skrz zadni viko ventilu, casto to tamtudy tece a pak olej mizi. To ze auto po dobrzdeni spadne do nizkejch otacek, opr. chcipne bude asi delat volnobeznej ventil, zkus vycistit a uvidis. Nicmene to muze bejt i nektery jiny cidlo. Jak si prisel na to ze se ti prehrivaji svody a hlava? Jasne ze vysoka teplota neni ideal, tesneni jako takovy to nepretrhne, spis pokud to uvaris muze se hlava zkroutit pripadne tesneni pod hlavou pdofoukne, ale to by ti to asi bralo vodu. Poznat jestli je praskla hlava stoprocentne jde jen tlakovym testem. nekdy je prasklina okem sotva viditelna. A propos co pouzivas za olej a kolik ma tvuj motor odkrouceno?

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2006 10:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 led 2006 21:55
Příspěvky: 308
Bydliště: Brno
Zdarec o vikendu jsem byl u rodicu a kdyz jsem k nim prijel, tak jsem byl skoro na suchu :( takze jsem vyrazil sehnat olej, ktery by mel aspon castecne odpovidat pozadavkum motoru. Koupil jsem polosyntetiku MOGUL GX-FE PRO 10W-40 (bohuzel predtim dolevali olej v servise a zapomneli mi napsat co tam vubec dali). Uniku oleje jsem si nikde nevsiml, takze to asi bude spis zrout (i po zahrani namodrale kouri). A od vcerejska mam jeste jedno upresneni. To co jsem si myslel, ze je rachoceni z katalyzatoru vcera zesililo a ozyva se to asi ze zadni rady valcu (zni to ted jako klapani hodne vybehaneho dieslu a zacne to delat cca na 1500 otackach - pri volnobehu je to OK). Motor tahne vcelku normalne, takze vubec netusim cemu tyto zvuky patri :cry: Ciste teoreticky nemohl se srazit olej a nekde se ucpat mazaci kanaly? Vsechny vyse popisovane problemy zacaly az po doliti oleje.

_________________
Scorpio 2.0 kombi, 5/92, 85 kW (115 hp), ABS, drevo, svihadla - socka s velkymi ambicemi

<I>Mondeo 2.0 16V 4x4 kombi, 11/94, 100 kW (136 hp), ABS, ASR, 2 airbagy - stara si pujcila a od te doby to nejede</I>

<I>Escort 1.6 16V hatchback, 3/98, 66 kW (90 hp), ABS, 2 airbagy, klimatizace, dálkový central - tunel tuning</I>


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2006 19:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
No tak to bych s autem nejezdil a rozebral to... protoze jestlis jel se skoro suchym motorem tak si zvlast na tyhle V6 ktera je na kvalitni mazani extremne hakliva mo nadelat hodne skody. Pokud ti to ere volej tak to muzou v klidu bejt simerinky na ventilech coz by byla ta lepsi a levnejsi varianta (zvlast co se tyka vymeny). Tim zes jezdil temer bez oleje si asi odkurvil hydrostely - takze vyndat zkusit nalozit do oleje a promackat je v oleji aby se poradne propumpovaly a pak zkusit zda to bude ok. Ty rany ale muzou bejt neco uplne jinyho, v klidu muzes mit v riti spodek a muze se jen zdat ze to jde z hlavy. Rohzodne bych s tim nejezdil a zjistil zavadu, protoze pokud mas nacatej spodek (jako ze bych se vubec nedivil) tak te to bude stat treba jen novy saly, ale az se odbrousi cela sala tak pak ty budes menit ojnice a brousit kliku....

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2006 21:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 led 2006 21:55
Příspěvky: 308
Bydliště: Brno
Takze jsem to dneska resil i s Marauderem a shodli jsme se na tom, ze olej asi jde pres tesneni ventilu. Komprese mam delane relativne nedavno a byly ok. A jinak ten zkuv bude podle Mardauera bud kola na vacce nebo hydrostely. Vzhledem k tomu, ze jsem se docetl, ze kola na vacce by to mely delat az pri zahrati tak spis tipuji ty hydrostely (zkousel jsem ted nastarotvat studeny motor a dela to uz od startu). Jak narocne je u probecka sundat viko a hydrostely vytahnout a zase to potom dat do kupy? Jsem ted relativne svorc a auto vcelku dost nutne potrebuji. Jeste jsem cetl o tom, ze by se mohlo dat zkusit je "protlacit" trosku nasilim a to tak ze nechat zahrat motor a chvili ho podrzet ve vysokych otackach, ze by se mely mazaci kanaly procistit (myslim si totiz ze jsou opravdu jenom nekde ucpane - problemy zacaly az po vymene a promichani oleje).

_________________
Scorpio 2.0 kombi, 5/92, 85 kW (115 hp), ABS, drevo, svihadla - socka s velkymi ambicemi

<I>Mondeo 2.0 16V 4x4 kombi, 11/94, 100 kW (136 hp), ABS, ASR, 2 airbagy - stara si pujcila a od te doby to nejede</I>

<I>Escort 1.6 16V hatchback, 3/98, 66 kW (90 hp), ABS, 2 airbagy, klimatizace, dálkový central - tunel tuning</I>


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 říj 2006 14:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
No tak si vicemene zopakoval to co sem tu napsal :-D
Vymena hydrostelu je ok pokud jde vsechno povolit hladce, ale cas si to samozrejme vezme zvlast u probe, kde ams hlavy dve a este nad nima sani plny podtlaku... vo tom protlacovani teda nevim nevim - dle me uplne stejny dle toho co popisujes jako bys proste v tech vyssich otackach jel...
Nicmene stejne bych tipoval ze motor bude nekde nakopnutej tim jaxi jezdil bez oleje a driv nebo pozdejs se to na nem projevi.

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 říj 2006 09:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 led 2006 21:55
Příspěvky: 308
Bydliště: Brno
Ahoj, tezko rict jak dlouho jsem jezdil na minimu oleje. Kazdopadne rano jsem zkousel ten motor podrzet v otackach a to klepani se ozyva zhruba mezi 2000 - 4000 a potom skoro uplne prestane. Kdyz povolim plyn tak zacne hned jak zacnou padat otacky. Jeste jsem nekde cetl, ze by to mohl delat nejaky ventil, ktery je hned za olejovym cerpadlem a proto se potom hlava spatne maze. Tlak cerpadla by mel byt OK, rucicka na tlakomeru se drzi na pismeni M v napise NORMAL (takze vicemene uprostred rozsahu).

_________________
Scorpio 2.0 kombi, 5/92, 85 kW (115 hp), ABS, drevo, svihadla - socka s velkymi ambicemi

<I>Mondeo 2.0 16V 4x4 kombi, 11/94, 100 kW (136 hp), ABS, ASR, 2 airbagy - stara si pujcila a od te doby to nejede</I>

<I>Escort 1.6 16V hatchback, 3/98, 66 kW (90 hp), ABS, 2 airbagy, klimatizace, dálkový central - tunel tuning</I>


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 72 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz